Ale czy jest w nich coś błędnego?Gogol pisze:Jak na mój gust to trochę zbyt daleko idące wnioski
TG i GG a hand weapon i shield
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: TG i GG a hand weapon i shield
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
RB str. 121
"Postać, która używa broni magicznej do walki wręcz, nie może używać innej broni przeznaczonej do walki wręcz, choć może używać tarczy w zwykły sposób."
"Magiczna broń nie podlega zasadom specjalnym przypisanym zwykłej broni tego samego rodzaju, o ile opis tej broni nie stanowi inaczej."
Ab krasi str. 44
" ...jeśli Krasnoludy wyryją runę na broni, to straci ona oryginalne premie/kary. Fakt, że broń staje sie magiczna wypiera wszystkie normalne zasady nią rządzące."
To że ktoś używa magicznej broni ręcznej, nie zmienia faktu, że nadal jest to broń ręczna. Nie znalazłem zasady zaprzeczającej temu stwierdzeniu.
RB str. 56
Jest tu ładna tabelka o broni używanej z w walce wręcz.
Przy wszystkich broniach (oprócz broni ręcznej) są ładnie wytłuszczone zasady, np:+2 do siły przy broni wielkiej itp.
Broń ręczna nie ma żadnych zasad w ten sposób wyszczególnionych, ponieważ ich nie posiada. Są natomiast opisane dwa przypadki używania kombinacji, w których występują bronie ręczne:
Pierwsza to walka dwoma broniami ręcznymi, a tym samym +1 atak, której nie można użyć, ze względu na pierwszy cytat
Druga to używanie broni ręcznej i tarczy. I tutaj pierwszy cytat umożliwia nam używanie tarczy.
Oba przypadki nie są zasadami broni ręcznej, a bonusami okolicznościowymi wynikającymi z używania dwóch broni ręcznych lub broni ręcznej i tarczy. W innym przypadku zapis byłby taki jak w przypadku innych broni, a więc oba przypadki poprzedzał by wytłuszczony wyraz Zasady , a więc niwelowałby je drugi cytat, lub w przypadku krasi trzeci.
"Postać, która używa broni magicznej do walki wręcz, nie może używać innej broni przeznaczonej do walki wręcz, choć może używać tarczy w zwykły sposób."
"Magiczna broń nie podlega zasadom specjalnym przypisanym zwykłej broni tego samego rodzaju, o ile opis tej broni nie stanowi inaczej."
Ab krasi str. 44
" ...jeśli Krasnoludy wyryją runę na broni, to straci ona oryginalne premie/kary. Fakt, że broń staje sie magiczna wypiera wszystkie normalne zasady nią rządzące."
To że ktoś używa magicznej broni ręcznej, nie zmienia faktu, że nadal jest to broń ręczna. Nie znalazłem zasady zaprzeczającej temu stwierdzeniu.
RB str. 56
Jest tu ładna tabelka o broni używanej z w walce wręcz.
Przy wszystkich broniach (oprócz broni ręcznej) są ładnie wytłuszczone zasady, np:+2 do siły przy broni wielkiej itp.
Broń ręczna nie ma żadnych zasad w ten sposób wyszczególnionych, ponieważ ich nie posiada. Są natomiast opisane dwa przypadki używania kombinacji, w których występują bronie ręczne:
Pierwsza to walka dwoma broniami ręcznymi, a tym samym +1 atak, której nie można użyć, ze względu na pierwszy cytat
Druga to używanie broni ręcznej i tarczy. I tutaj pierwszy cytat umożliwia nam używanie tarczy.
Oba przypadki nie są zasadami broni ręcznej, a bonusami okolicznościowymi wynikającymi z używania dwóch broni ręcznych lub broni ręcznej i tarczy. W innym przypadku zapis byłby taki jak w przypadku innych broni, a więc oba przypadki poprzedzał by wytłuszczony wyraz Zasady , a więc niwelowałby je drugi cytat, lub w przypadku krasi trzeci.
Znaczy, co?Gogol pisze:podejście
Zbyt raw-owe by mogło oficjalnie wejść w życie i być stosowane? Raz postępujemy według zasad, a gdy to jest zbyt skomplikowane to już nie?
Dziwne, bo właśnie podałeś ten cytat, który zaprzecza temu stwierdzeniu:Grichalk pisze:To że ktoś używa magicznej broni ręcznej, nie zmienia faktu, że nadal jest to broń ręczna. Nie znalazłem zasady zaprzeczającej temu stwierdzeniu.
Ponadto, cytat podany wcześniej w tym temacie przez Bigpasiaka, a jego źródło to FAQ:"Magiczna broń nie podlega zasadom specjalnym przypisanym zwykłej broni tego samego rodzaju, o ile opis tej broni nie stanowi inaczej."
A więc, dopóki opis broni magicznej nie podaje Ci wyjątku np. "Spear.", "Counts as hand weapon", "Counts as great weapon" itd. jest to broń magiczna, i tyle. Nie liczy się jako hand weapon ani jako co innego.Q. Does a character benefit from the "Fighting with hand
weapon and shield (infantry)" rule found on page 56, if
armed with a mundane hand weapon and a magical
shield?
A. Yes. However it will not if armed with a magical
weapon and a mundane or magical shield, because the
magical weapon loses the normal rules of hand weapons.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Włócznia pozostaje włócznią, tylko traci swoje zasady, chyba że opis świadczy o tym inaczej. Tak samo broń ręczna pozostaje nią, niezależnie od tego czy jest magiczna czy nie. Bo czym wówczas by była? Chodzi o to, że broń ręczna nie ma przypisanych żadnych zasad zwykłych czy specjalnych, ani właściwości. Jedynie można jej używać w kombinacji z drugą bronią ręczną czy też tarczą i dopiero te kombinacje dają bonusy w postaci dodatkowego ataku, czy też ochrony pancerza.
Przyjrzyj się uważnie tabelce na str 56 RB. Nie ma tam opisanych żadnych zasad dla broni ręcznej, jak w przypadku innych broni.
Przyjrzyj się uważnie tabelce na str 56 RB. Nie ma tam opisanych żadnych zasad dla broni ręcznej, jak w przypadku innych broni.
Broń magiczna do walki wręcz, o niesprecyzowanym statusie i sposobie użytkowania, jest bronią ręczną ale traci zasady/właściwości/działanie (jakiekolwiek słówko tu sobie wrzucisz) broni ręcznej na rzecz zasad broni magicznej. Tak jest, chyba, że opis broni magicznej stanowi inaczej.Grichalk pisze:Włócznia pozostaje włócznią, tylko traci swoje zasady, chyba że opis świadczy o tym inaczej. Tak samo broń ręczna pozostaje nią, niezależnie od tego czy jest magiczna czy nie. Bo czym wówczas by była? Chodzi o to, że broń ręczna nie ma przypisanych żadnych zasad zwykłych czy specjalnych, ani właściwości. Jedynie można jej używać w kombinacji z drugą bronią ręczną czy też tarczą i dopiero te kombinacje dają bonusy w postaci dodatkowego ataku, czy też ochrony pancerza.
Przyjrzyj się uważnie tabelce na str 56 RB. Nie ma tam opisanych żadnych zasad dla broni ręcznej, jak w przypadku innych broni.
Nie wiem, czemu tą dyskusje dalej prowadzisz w tą stronę. FAQ, który zacytowałem jest jednoznaczny i nazywa to "zasadami broni ręcznej", a to czy Ty nazwiesz to "zasadami", "kombinacjami", "zestawieniami", "właściwościami" nie ma znaczenia. To co przedstawiasz to kombinatorstwo i demagogia, najwyraźniej dobrze, że została sprostowana przez GW w FAQ.
EDIT: Ponadto chciałbym wiedzieć czy ta moja teoria dotycząca Tomb Blades i Wight Blades, a także Wight Kinga i Icon Bearer'a jest prawidłowa. Dla mnie według zasad, jak najbardziej, ale co sądzą o tym np. członkowie LS?
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
to i ja dodam coś od siebie
skoro polskie LS poszło tak daleko że tworzy BP to może by zmieni9ć nieco zasady M-HW ?
w sumie byłaby to zmiana mniejsza niż dodawanie nowych przedmiotów orkom
czy po prostu nie można na chwilę zapomnieć o RB i ustalić że każda broń która wymaga jednej ręki i nie będąca lancą/włócznią[...] traktowana jest jak HW nie zależnie od tego czy jest magiczna czy nie ?
zasada dająca +1 do Sv w walce tarczą i HW od przodu ma odzwierciedlić fakt że wojownik może blokować ciosy mieczem/toporem/szablą (niepotrzebne skreślić)
a czy jest to magiczny miecz, czy nie, nie robi tu różnicy
no chyba że te magiczne są robione z plastiku/szkła i się nie da ale wtedy nie można by było nimi atakować ....
tak czy siak zasady są źle zrobione i trzeba to naprawić
niech LS zrobi głosowanie (mam nadzieje że uwzględnicie moją propozycje)
skoro polskie LS poszło tak daleko że tworzy BP to może by zmieni9ć nieco zasady M-HW ?
w sumie byłaby to zmiana mniejsza niż dodawanie nowych przedmiotów orkom
czy po prostu nie można na chwilę zapomnieć o RB i ustalić że każda broń która wymaga jednej ręki i nie będąca lancą/włócznią[...] traktowana jest jak HW nie zależnie od tego czy jest magiczna czy nie ?
zasada dająca +1 do Sv w walce tarczą i HW od przodu ma odzwierciedlić fakt że wojownik może blokować ciosy mieczem/toporem/szablą (niepotrzebne skreślić)
a czy jest to magiczny miecz, czy nie, nie robi tu różnicy
no chyba że te magiczne są robione z plastiku/szkła i się nie da ale wtedy nie można by było nimi atakować ....
tak czy siak zasady są źle zrobione i trzeba to naprawić
niech LS zrobi głosowanie (mam nadzieje że uwzględnicie moją propozycje)
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą
Nie jest. Czary działają na magiczne przedmioty. Bronie TG / GG czy Ch. Knightów nie są magicznymi przedmiotami.Mac pisze: EDIT: Ponadto chciałbym wiedzieć czy ta moja teoria dotycząca Tomb Blades i Wight Blades, a także Wight Kinga i Icon Bearer'a jest prawidłowa. Dla mnie według zasad, jak najbardziej, ale co sądzą o tym np. członkowie LS?
W wfb magicznym przedmiotem jest to co dokupuje się z listy magicznych przedmiotów w AB herosom i niektórym czempionom ... oraz unikalny ekwipunek spec herosów ( i niektórych RoR'ów) inne bronie są mundane - niezależnie czy dają magiczne ataki czy nie nie liczą się jako przedmioty magiczne i vauls czy czar z metala na nie nie wpływa.
Rzeczywiście jest zapis w Rulebook'u, że magiczne itemy mogą być noszone przez bohaterów i w niektórych przypadkach czempionów i sztandarowych oddziałów. A więc jedna część mojej teorii jest wyjaśniona - ta mniejsza.Gogol pisze:Nie jest. Czary działają na magiczne przedmioty. Bronie TG / GG czy Ch. Knightów nie są magicznymi przedmiotami.Mac pisze: EDIT: Ponadto chciałbym wiedzieć czy ta moja teoria dotycząca Tomb Blades i Wight Blades, a także Wight Kinga i Icon Bearer'a jest prawidłowa. Dla mnie według zasad, jak najbardziej, ale co sądzą o tym np. członkowie LS?
W wfb magicznym przedmiotem jest to co dokupuje się z listy magicznych przedmiotów w AB herosom i niektórym czempionom ... oraz unikalny ekwipunek spec herosów ( i niektórych RoR'ów) inne bronie są mundane - niezależnie czy dają magiczne ataki czy nie nie liczą się jako przedmioty magiczne i vauls czy czar z metala na nie nie wpływa.
Jednak nie neguje to drugiej części mojej teorii dotyczącej zasad Wight Blades, Tomb Blades i Wight King'a, Icon Bearer'a. W końcu Ci bohaterami już są, czyż nie?
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
znów nadinterpretujesz - skoro wyjaśniliśmy już, że bronie te nie są senso stricto magicznymi itemami tylko zwykłymi broniami o dodatkowych właściwościach wynikających z ich zasad czy też zasad nie kumam czemu jeszcze kombinujesz - dobra rada za dużo kombinowania nie prowadzi do prawdy - czasem prostolinijne myślenie jest bardziej prawidłowe.
Gogol pisze:znów nadinterpretujesz - skoro wyjaśniliśmy już, że bronie te nie są senso stricto magicznymi itemami tylko zwykłymi broniami o dodatkowych właściwościach wynikających z ich zasad czy też zasad nie kumam czemu jeszcze kombinujesz - dobra rada za dużo kombinowania nie prowadzi do prawdy - czasem prostolinijne myślenie jest bardziej prawidłowe.
Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Trochę za późno na noworoczne życzenia...bigpasiak pisze:
Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...Żeby zrozumiał...
Jak będziesz gadał takie głupoty jak na początku tego tematu to się będę pojawiał, nie bój nic.
Zresztą w dyskusji mojej i Gogola nie uczestniczyłeś - nie wyrażałeś swej niewiedzy, niezadowolenia, włączonego "caps lock'a" 24/7... więc nie wiem co Cię tak bardzo to boli.
Spoko, zrozumiałem. Kluczem był w końcu ten fragment o bohaterach i czempionach/sztandarowych oddziałów, którzy jako jedyni mogą mieć magiczny ekwipunek. W ostatnim poście to już tylko niepotrzebnie pociągnąłem.Gogol pisze:znów nadinterpretujesz - skoro wyjaśniliśmy już, że bronie te nie są senso stricto magicznymi itemami tylko zwykłymi broniami o dodatkowych właściwościach wynikających z ich zasad czy też zasad nie kumam czemu jeszcze kombinujesz - dobra rada za dużo kombinowania nie prowadzi do prawdy - czasem prostolinijne myślenie jest bardziej prawidłowe.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
A jak myślisz dlaczego nie komentowałem?
Widzę że faq to straszna głupota jednak...
Silly me
Tia...Mac pisze:ak będziesz gadał takie głupoty jak na początku tego tematu to się będę pojawiał, nie bój nic.
Widzę że faq to straszna głupota jednak...
Silly me
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
TOMB BLADES
Q. Do models on foot armed with Tomb Blades and mundane
shields qualify for the hand weapon and shield bonus in
close combat?
A. Yes. "Tomb Blades" is actually a special rule which
applies to the various types of mundane weapons that the
models carry. If these models on foot choose to use their hand
weapons along with mundane shields, they qualify for the
bonus.
S. Tomb Kings Army Book page 27 / Rulebook page 56
*****
Q. How do magic items which negate the affects of magical
weapons interact with Tomb Blades?
A. "Tomb Blades" is actually a special rule which
applies to the various types of mundane weapons that the
models carry.
The Tomb Blades special rule indicates that the mundane
weapons carried by the models all have the the Killing
Blow special ability attached to them.
The Tomb Blades special rule also makes the mundane
weapons carried by these models count as "magical" for
purposes of being able to wound ethereal creatures, able to
hit certain characters who are protected by magical armour,
etc. but they still retain their mundane property.
So a magical item which negates the affects of magical
weapons would stop the attacks from these models counting as
"magical", but would not stop the Killing Blow ability
attached to them.
S. Direwolf FAQ Council Interpretation / Tomb Kings
Army Book page 27
*****
Q. How does the High Magic spell, Vaul's Unmaking affect
Tomb Blades?
A. It doesn't. Vaul's Unmaking only affects Magic Items.
Tomb Blades are not magic items.
S. Tomb Kings Army Book page 27
*****
Q. How do spells which destroy mundane weapons affect
models armed with Tomb Blades?
A. As the "Tomb Blades" special rule states that the
Killing Blow and the ability of the weapons to count as
magical are attached to the mundane weapons carried by the
models, the models would no longer benefit from either of
those special rules.
In additon, as they would be striking with their fists,
they would not receive any strength bonuses from weapons
or be able to receive the +1 Armour Save bonus for using
a hand weapon and shield.
S. Direwolf FAQ Council Interpretation / Tomb Kings
Army Book page 27 / Warhammer Chronices 2004 page 122
i zakonczcie ta dyskusje
Q. Do models on foot armed with Tomb Blades and mundane
shields qualify for the hand weapon and shield bonus in
close combat?
A. Yes. "Tomb Blades" is actually a special rule which
applies to the various types of mundane weapons that the
models carry. If these models on foot choose to use their hand
weapons along with mundane shields, they qualify for the
bonus.
S. Tomb Kings Army Book page 27 / Rulebook page 56
*****
Q. How do magic items which negate the affects of magical
weapons interact with Tomb Blades?
A. "Tomb Blades" is actually a special rule which
applies to the various types of mundane weapons that the
models carry.
The Tomb Blades special rule indicates that the mundane
weapons carried by the models all have the the Killing
Blow special ability attached to them.
The Tomb Blades special rule also makes the mundane
weapons carried by these models count as "magical" for
purposes of being able to wound ethereal creatures, able to
hit certain characters who are protected by magical armour,
etc. but they still retain their mundane property.
So a magical item which negates the affects of magical
weapons would stop the attacks from these models counting as
"magical", but would not stop the Killing Blow ability
attached to them.
S. Direwolf FAQ Council Interpretation / Tomb Kings
Army Book page 27
*****
Q. How does the High Magic spell, Vaul's Unmaking affect
Tomb Blades?
A. It doesn't. Vaul's Unmaking only affects Magic Items.
Tomb Blades are not magic items.
S. Tomb Kings Army Book page 27
*****
Q. How do spells which destroy mundane weapons affect
models armed with Tomb Blades?
A. As the "Tomb Blades" special rule states that the
Killing Blow and the ability of the weapons to count as
magical are attached to the mundane weapons carried by the
models, the models would no longer benefit from either of
those special rules.
In additon, as they would be striking with their fists,
they would not receive any strength bonuses from weapons
or be able to receive the +1 Armour Save bonus for using
a hand weapon and shield.
S. Direwolf FAQ Council Interpretation / Tomb Kings
Army Book page 27 / Warhammer Chronices 2004 page 122
i zakonczcie ta dyskusje
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
i między innymi za to cenię ShinaShino pisze:TOMB BLADES
Q. Do models on foot armed with Tomb Blades and mundane
shields qualify for the hand weapon and shield bonus in
close combat?
A. Yes. "Tomb Blades" is actually a special rule which
applies to the various types of mundane weapons that the
models carry. If these models on foot choose to use their hand
weapons along with mundane shields, they qualify for the
bonus.
S. Tomb Kings Army Book page 27 / Rulebook page 56
*****
Q. How do magic items which negate the affects of magical
weapons interact with Tomb Blades?
A. "Tomb Blades" is actually a special rule which
applies to the various types of mundane weapons that the
models carry.
The Tomb Blades special rule indicates that the mundane
weapons carried by the models all have the the Killing
Blow special ability attached to them.
The Tomb Blades special rule also makes the mundane
weapons carried by these models count as "magical" for
purposes of being able to wound ethereal creatures, able to
hit certain characters who are protected by magical armour,
etc. but they still retain their mundane property.
So a magical item which negates the affects of magical
weapons would stop the attacks from these models counting as
"magical", but would not stop the Killing Blow ability
attached to them.
S. Direwolf FAQ Council Interpretation / Tomb Kings
Army Book page 27
*****
Q. How does the High Magic spell, Vaul's Unmaking affect
Tomb Blades?
A. It doesn't. Vaul's Unmaking only affects Magic Items.
Tomb Blades are not magic items.
S. Tomb Kings Army Book page 27
*****
Q. How do spells which destroy mundane weapons affect
models armed with Tomb Blades?
A. As the "Tomb Blades" special rule states that the
Killing Blow and the ability of the weapons to count as
magical are attached to the mundane weapons carried by the
models, the models would no longer benefit from either of
those special rules.
In additon, as they would be striking with their fists,
they would not receive any strength bonuses from weapons
or be able to receive the +1 Armour Save bonus for using
a hand weapon and shield.
S. Direwolf FAQ Council Interpretation / Tomb Kings
Army Book page 27 / Warhammer Chronices 2004 page 122
i zakonczcie ta dyskusje
Fakt.
Tylko jemu chciało się to z FAQ-a przekopiować
Tylko jemu chciało się to z FAQ-a przekopiować
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

