8 Edycja Warhammera I

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1997

Re: 8 Edycja Warhammera

Post autor: Aldean »

bless pisze:Tez mam nadzieje, ze bitwy w WFB zaczna w koncu wygladac tak, jak sa rysowane na obrazkach i na fotkach w podrecznikach - czyli beda to glownie starcia klocow piechoty, ktore beda sie okladac, zadawac sobie nawzajem straty, tluc na piąchy i choppy.

Moze wreszcie moje 500 modeli piechoty, ktore mam w swoich armiach, przestanie pelnic funkcje dekoracyjna na polce a zacznie byc podstawa prowadzenia bitew.

Nie moge sie tego doczekac.
calkowicie sie zgadzam. kazdy lubi piechote;] na pewno za wyglad(25 w klocku robi wrazenie), ale mam nadzieje ze teraz kazdy polubi za zasady.

pozdrawiam

edit.
@Eltharion
Choc gram Helfami i po prostu kocham moją armie, to chcialbym zeby w koncu sie cos ruszylo z historią i DElfy zdobyly Ulthuan.
Gdzies kiedys czytalem alternatywe. Malekith umiera w trakcie udanego najazdu na Ulthuan. Helfy emigruja do lustrii, Chaos podbija Nagaroth, wamipry Imperium i bretonnie. Z kolei wampiry bronią sie przed najazdami chaosu, ktory chce podbic doslownie wszystko;]

ahhhh az sie rozmarzylem;]
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2010, o 13:43 przez Aldean, łącznie zmieniany 1 raz.
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Piękny młot z ogniami benglaskimi, czepiacie się.

Scenariusze i zmiany % mogą naprawdę zmienić tę grę. Tylko obawiam się, że są zbyt potężne problemy z równowagą jednostek, by to jakoś wydatnie pomogło. Jeśli komuś się wydaje, że na poziomie jednostek core jest równowaga, to niech sobie porówna:

20 horrorów z FCG + heraldem,
20 spearmenów z magiem 2 poziomu HE,
20 swordsmanów Empire z detachmentem + mag,
20 szkieletów z wampirem.

Dwie z tych jednostek są na tyle użyteczne, że można je brać w dzisiejszych rozpiskach turniejowych, dwie są raczej do bani. Mam wrażenie, że gdybyśmy wprowadzili zasadę, że każda armia musi wziąć piechoty core za 500 punktów, to kilka armii z kategorii "średnia" spadłoby do poziomu "niewidzialne".

Zaś jeśli chodzi o ograniczenie rare do max 500 punktów - Empire nie bierze dwóch czołgów, za to w VC/Doch mieści się całkiem pokaźne stadko wraithów czy flamerów.

Półtora roku temu jednym z pomysłów na zrównoważenie gry było właśnie wprowadzenie limitów punktowych (np. na herosów). Doszliśmy do tego, że równowagę to wprowadza w kierunku odwrotnym do zamierzonego, dokładnie tak, jak limity slotów z Euro.

Bless: Rozumiem, że koncepcja pięknych klocków piechoty wydaje się super. Sam bym tak chciał grać. Ale niestety... ustaw sobie piękne klocki swordsmenów po jednej, ghuli po drugiej i zobacz, co się stanie. Bez przepisania kodeksów to się nie uda za dobrze.

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1997

Post autor: Aldean »

Barbarossa pisze:Piękny młot z ogniami benglaskimi, czepiacie się.

Scenariusze i zmiany % mogą naprawdę zmienić tę grę. Tylko obawiam się, że są zbyt potężne problemy z równowagą jednostek, by to jakoś wydatnie pomogło. Jeśli komuś się wydaje, że na poziomie jednostek core jest równowaga, to niech sobie porówna:

20 horrorów z FCG + heraldem,
20 spearmenów z magiem 2 poziomu HE,
20 swordsmanów Empire z detachmentem + mag,
20 szkieletów z wampirem.

Dwie z tych jednostek są na tyle użyteczne, że można je brać w dzisiejszych rozpiskach turniejowych, dwie są raczej do bani. Mam wrażenie, że gdybyśmy wprowadzili zasadę, że każda armia musi wziąć piechoty core za 500 punktów, to kilka armii z kategorii "średnia" spadłoby do poziomu "niewidzialne".

Zaś jeśli chodzi o ograniczenie rare do max 500 punktów - Empire nie bierze dwóch czołgów, za to w VC/Doch mieści się całkiem pokaźne stadko wraithów czy flamerów.

Półtora roku temu jednym z pomysłów na zrównoważenie gry było właśnie wprowadzenie limitów punktowych (np. na herosów). Doszliśmy do tego, że równowagę to wprowadza w kierunku odwrotnym do zamierzonego, dokładnie tak, jak limity slotów z Euro.

Bless: Rozumiem, że koncepcja pięknych klocków piechoty wydaje się super. Sam bym tak chciał grać. Ale niestety... ustaw sobie piękne klocki swordsmenów po jednej, ghuli po drugiej i zobacz, co się stanie. Bez przepisania kodeksów to się nie uda za dobrze.
brak fear outnumber moze sporo namieszac. takze te klocek elfow i swordow juz tak zle nie wyglada w tym porownaniu.
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Hmm... Filmik dosyć ciekawy, chciałbym, aby tak wyglądały bitwy :D
No i okładka nie najgorsza. Trzeba czekać. W sumie to już "na dniach" możemy spodziewać się jakiś newsów, może nawet skanów.

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

bless, ja mam tylko 340 figurek Kraśków.
czuję się zawstydzony... :(
widać, muszę się wzmocnić...

noggin
Chuck Norris
Posty: 362

Post autor: noggin »

a najśmieszniejszy jest stosunek kosztów punktowych tych zestawów:

20 horrorów FCG + herald = 385 pkt

20 spearmenów FCG + mag 2 lvl = 340 pkt

20 swordsmenów FCG + 10 halabardników + mag 2 lvl = 295 pkt

20 szkieletów FCG + wampir = 280 pkt (!)

Bohaterowie goli. A np. szkieletów i tak mało kto używa...bo są lepsze rzeczy. I dlatego wydanie nowej edycji raczej drastycznie nic nie zmieni, jeśli chodzi o równowagę armii. Standardy się zmienią, i tyle.

No ale pożyjemy, zobaczymy. Ja też mam nadzieję na walkę dużych oddziałów piechoty + wsparcie.

A tak z innej beczki, fajnie by było jakby proximity wróciło.

Awatar użytkownika
Gasior
Postownik Niepospolity
Posty: 5110
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Gasior »

szkiele plus wampir to 384 pkt około
:twisted: always Vampire :twisted:

noggin
Chuck Norris
Posty: 362

Post autor: noggin »

Jak dopakujesz wampira (pisalem ze goly). Ale rownie dobrze mozesz magowi HE dac przedmioty, spearmenom sztandar i cena wyjdzie ci ta sama. A zgadnij kto wygra starcie, jak wampir bedzie mial moce i przedmioty magiczne.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Balans w piechocie core to iluzja. Jak się popatrzy na konkretne przykłady, to skaveny np. i tak mają clanraty i slave'ów, więc w armii tuniejowej na luzaku będzie minimalny próg. W demonach trzeba zainwestować więcej w horrory, albo wystawić niezabijalną armię nurgla, ale w gruncie rzeczy też bywają armie turniejowe z 500+ punktów w core'owej piechocie. W VCtach dwa średnie oddziały ghuli i jedne szkielety z warbańcem to 500 punktów. A w Empire czy Bretonii jest dramat i tragedia, bo piechota core to free frag.

Tak jak mówię - w 6 ed. piechota r'n'f core była w podobnym stopniu obsysowa i taka zmiana miałaby sens (tylko SAD niszczył system). Ale teraz to wręcz osłabi balans - wrzućcie Dębkowi do rozpiski 500 punktów chłopów w ramach testów :)

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Ale chyba w żadnych plotkach nie było napisane nic o 25% corowej piechoty, lecz o 25% corów... czyli w Bretce mogą to być erranci i realmi a w empire knightly orders i strzelcy. Była mowa jedynie o tym, że jedynie corowa piechota może zajmować objectives... na które wydaje mi się, że i tak nie będziemy grać turniejowo. Teraz też są scenariusze w RB i każdy je olewa ;p
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Sek w tym, ze być może teraz celem gry nie bedzie zamordowanie jak najwiekszej liczby wrogich modeli, ale osiagniecie celu. Jesli np. 5 na 10 scenariuszy bedzie kazalo zajac jakis cel, to kto ma to wieksze szanse:
demony, ktore beda mialy 3 klocki piechoty, czy Imperium, ktore bedzie mialo takich klocuszkow (do zajmowania ale jednoczesnie do spowalniania i zajmowania przeciwnika) 15?

Jestesmy spaczeni 7edycyjnym sposobem patrzenia na gre. W nowej edycji zapowiada sie na to, ze trzeba bedzie zaczac patrzec na gre zupelnie inaczej. Roznorodnosc celów - to moze zbalansowac wartosc roznych jednostek w WFB (drogie sie lepiej bija, ale slabych jest wiecej, co moze bedzie mialo teraz realna wartosc). Tak sobie kombinuje. Ale moze z choinki sie urwalem...

EDIT:
Karli pisze: na które wydaje mi się, że i tak nie będziemy grać turniejowo. Teraz też są scenariusze w RB i każdy je olewa ;p
Mam nadzieje, ze nie masz racji. Licze, ze nowe scenariusze beda lepiej dostosowane do specyfiki gry, niz scenariusze z obecnej edycji (ktore przez to byly niegrywalne)
Obrazek

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

No widzisz Bless, z jakiegoś powodu maniakalnie zakładasz, że piechota empire czy HE jest w czymkolwiek lepsza od odpowiedników w "przegiętych" armiach. Ale jedyną przewagą jest to, że może robić flee... Nie jest nawet specjalnie tańsza. Jeśli z jakiegokolwiek powodu okaże się, że najskuteczniejszy build Empire to 15 klocuszków piechoty, to zapewniam, że lepszym buildem będzie 15 klocuszków ghuli/zombie/szkieletów na hełmie i magii.

:edit:
Ponadto chyba naiwnością jest wierzyć, że firma, której ostatnim dokonaniem było zniszczenie klimatu Skavenów poprzez zamienienie ich w quasi-demoniczną armię na klockach unbreakable + debilnych abominacjach (zdetronizowały czołg jako egzemplifikacja złego smaku developerów w kategorii "large monster", a to jest osiągnięcie), jest w stanie napisać jakiekolwiek sensowne zasady.

Powiem szczerze, że nie zdziwię się, jeśli 50 % tych scenariuszy okaże się odgrzanymi kotletami w stylu "dobiegnij na drugą stronę stołu" lub "postaw klocek na objectivie na środku", a polowa bezużytecznymi losowymi shitami w stylu: zrealizuj wszystkie cele, rzuć kostką, na 4+ wygrywasz, na 3- przegrywasz.
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2010, o 16:25 przez Barbarossa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

bless pisze: demony, ktore beda mialy 3 klocki piechoty, czy Imperium, ktore bedzie mialo takich klocuszkow (do zajmowania ale jednoczesnie do spowalniania i zajmowania przeciwnika) 15?
była by to prawda jeśli pieszy model danona był 5 x droższy od człeka - niestety nie jest... :?

mordowanie ma tę przewagę że jak już anihilujesz te 15 klocków to przeciwnik znacznika już nie zajmie :wink:

a generalnie to poczekajmy - "po owocach ich poznacie" :mrgreen: mam głeboka nadzieję że będzie lepiej

miłego,
Ż.

Awatar użytkownika
Kefas
Masakrator
Posty: 2586

Post autor: Kefas »

Żaba pisze:"po owocach ich poznacie" :mrgreen:
Ż.
święta prawda...

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

z plotek na warseerze to sobie myślę, czy nie zrobia tak ( chodzi mi tutaj o to mniejszą liczbę modyfikatorów save`a) jak jest w 40k:
że np broń strzelecka będzie miała swoja penetracje, tzn że likwiduje wszystkie sejvy od np 4+...
piszą też o mozliwości walenia z 3 szeregów jeśli oddział ma 10+ modeli szerokości...
to sobie wystawię 30 slayerów, a co :D

Awatar użytkownika
wru
Chuck Norris
Posty: 651
Lokalizacja: "Kieł" Kielce

Post autor: wru »

Na tym filmiku widać parę nowych figsów. Trzeba im się bliżej przyjrzeć.
Come crawling faster, obey your Master...

Awatar użytkownika
Legion
Kradziej
Posty: 936
Lokalizacja: Ostland

Post autor: Legion »

piszą też o mozliwości walenia z 3 szeregów jeśli oddział ma 10+ modeli szerokości...
O ja pierd... ojejku! Już sobie wyobrażam te oddziały piechoty po 50 chłopa, z kilkoma bohaterami i sztandarami wewnątrz. Odporne na wszystko, kosztujące tysiąc punktów, oby to się nie sprawdziło.
Vae victis!

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

Legion pisze:
piszą też o mozliwości walenia z 3 szeregów jeśli oddział ma 10+ modeli szerokości...
O ja pierd... ojejku! Już sobie wyobrażam te oddziały piechoty po 50 chłopa, z kilkoma bohaterami i sztandarami wewnątrz. Odporne na wszystko, kosztujące tysiąc punktów, oby to się nie sprawdziło.

dlaczego?
przynajmniej byłaby jakaś nowość i na nowo odkrywanie wfb :)

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Już takie rzeczy bywały :mrgreen: Oddział 120 man-at-armsów z łukami w arrowheadzie (strzelają wszyscy), z niemodyfikowanym breakiem na 10 LD z rerollem za BSB, ItP, latacze dostają extra D6 do breaka jak na to wpadną + trafianie na "6", a wewnątrz oddziału 5 niezabijalnych herosów extra. Do tego dwie minimalne lance realmów w lesie.
Zresztą taki oddział z S&S zabijał smoki :mrgreen:

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

w którym booku było coś takiego, chętnie bym sobie obadał :) ?
/sorry za offtop

ODPOWIEDZ