Latacze i lasek na skraju planszy

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4287
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Latacze i lasek na skraju planszy

Post autor: Jagal »

Dla uproszczenia sytuacji załóżmy, że lasek jest na całym skraju planszy i ma grupość np 10''.

1.
Jacyś latacze szarżują normalnie (lotem) na oddział przed laskiem. Rozbijają go i zaganiają go tak, ze wylatują z planszy. W następnej turze wracają. Jakim movem mogą się ruszać? Lotem czy naziemnym? Bo są kant w kant z laskiem.


2.
Jacyś latacze szarżują biegnąc na oddział przed laskiem. Rozbijają go i zaganiają go tak, ze wylatują z planszy. W następnej turze wracają. i znowu Jakim movem mogą się ruszać? Lotem czy naziemnym? są kant w kant z laskiem.

3.
Jacyś latacze szarżują normalnie (lotem) na oddział przed laskiem. Rozbijają go i zaganiają go ale zatrzymują się na lasku. Co się dzieje - wylatują za las ( czyli za krawędź planszy?) Czy zostają w lasku i bedą w następnych turach biegac po nim?

4.
Jacyś latacze szarżują biegnąc na oddział przed laskiem. Rozbijają go i zaganiają go ale zatrzymują się w lasku - bedą biegac po nim w następnych turach?


pzdr!
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

Ad 1 - mogą lotem bo mogą przelecieć nad przeszkodą
Ad 2 - jak wyżej - to że w jednej turze używali nóżek nie wyklucza użycia lotu w następnej i vice versa :wink:
Ad 3 - nie mogą lotem wlecieć do lasku - tak więc zatrzymują się na krawędzi lasu.
Ad 4 - mogą się nawet położyć ważne co by nie używali skrzydełek w lesie.
Ad 5 - pytania nie ma ale na nie odpowiem - jeśli latacze używający skrzydełek, podczas ucieczki wylądują na lasku są automatycznie zniszczeni, w przeciwieństwie do Ad 3.

pozdro,
Ż.

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

zaba nie doczytałeś ad1 ad2.
imo jak wylecieli lotem to wracają lotem itp. zeby moc wrócic lotem muszą ustawić się obok lasu jak najbliżej punkty w którym opuścili stół.
RIP
Ziemko pisze:Ja Robert Mrozek kajam się przed Wami wszystkimi, zrobiłem błąd, chcemy bardzo wygrać, ale nie zrobiliśmy tego umyślnie, padamy na kolana - WYBACZCIE

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Zdaje się że obaj nie doczytaliście tego:
Jagal pisze:Dla uproszczenia sytuacji załóżmy, że lasek jest na całym skraju planszy i ma grupość np 10''.
Tyle że najpierw wchodzą na stół a dopiero potem się ruszają.
Skoro wystawisz ich w lesie to chyba odpowiedź jest jasna?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

To ja dołączę się z pytaniem o lataczy. Mianowicie, czy mogę wlecieć do domku? Było to wałkowane na jakimś turnieju i ostatecznie wyszło, że mogą. Jak to w końcu jest?

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Nie ma nigdzie formalnego zakazu.
Nie możesz wmarszować choć jest napisane że masz się do niego dostać normalnym ruchem [ nie ma wzmianki że naziemnym...] prawda?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Knight
Wodzirej
Posty: 724
Lokalizacja: XIII Kohorta

Post autor: Knight »

W zasadach euro nie można wlatywać do domku można by to ujednolicić.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

niestety ls nie ma wplywu na rulepack etc zeby ujednolicac te zasady...

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Shino pisze:niestety ls nie ma wplywu na rulepack etc zeby ujednolicac te zasady...

Zawsze myślimy pod prąd, co nie?
Po pierwsze - póki co (tak gdzieś od pięciu lat) to zdanie to jest nieprawdziwe.
Po drugie - może by tak trochę w drugą stronę? Czasem do zdrowo-rozsądkowych rozstrzygnięć się dostosować? Tak strasznie boli?
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

po pierwsze zdanie bylo napisane z przekasem. I o lie jakis tam wplyw (mniejszy, wiekszy) jest to nie wszystkie pomysly moga sie przebic przez ciebie i gary'ego. To czy te pomysly sa tylko tymi slabymi to juz opinia poszczegolnych osob i nie bede sie w to zaglebial.

po drugie to twoje zdroworozsadkowe rozwiazanie jest sprzeczne z faqiem do rb pierwszym gdzie napisali, ze nie trzeba tylko najzwyklejszym ruchem po ziemi wejsc do domku i mozna innymi sposobami (choc co prawda jako przyklad podali stworzenie nowej jednostki w domku a nie wlecenie)

SexRocket
Piszczałka
Posty: 2984
Lokalizacja: KGB "Rogaty Szczur" Gorzów
Kontakt:

Post autor: SexRocket »

czyli idac dalszym tokiem rozumowania mozna zaszarzowac na cos w domku lotem? (harpie, furie, baty?)
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

można

Ż.

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

bigpasiak pisze:Zdaje się że obaj nie doczytaliście tego:
Jagal pisze:Dla uproszczenia sytuacji załóżmy, że lasek jest na całym skraju planszy i ma grupość np 10''.
Tyle że najpierw wchodzą na stół a dopiero potem się ruszają.
Skoro wystawisz ich w lesie to chyba odpowiedź jest jasna?
no właśnie nie jestem pewien czy wystawiasz ich wtedy w lesie - nie mam pod ręką RB- możecie to sprawdzić ?

pozdro,
Ż.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Wystawiasz w pkt w którym opuściły pole gry.
Jeśli było by to niemożliwe to jak najbliżej tego miejsca.
Pegaz może być wystawiony w lesie i biegać po nim więc nie jest to impassible...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

ODPOWIEDZ