8 Edycja Warhammera I
Re: 8 Edycja Warhammera
,=przecinek
Po prostu są tu pewne rzeczy wymienione.
Po prostu są tu pewne rzeczy wymienione.
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Po prostu jest to kolejna plota, niezwiązana z łukiem. Może np. znaczyć, że zawsze, jak wyrzucasz 6 na zranienie, to jest KB. Jeśli w wypadku broni zasięgowych też, to istotnie jest śmiesznie. Jeśli tylko w CC, to i tak się robi...dziwnie i losowo. Osobiście najbardziej znienawidzony combat przeze mnie to było zawsze starcie dwóch oddziałów grave guardu/BK z herosami w środku - wiadomo było, że wygrywa ten, kto przyfarci na KBku.
losowy zasieg szarzy:M+ modyfikator kostkowy. Ma swoje dobre strony- krasnal ma szanse zaszarzowac kawalerie nawet bez kowadla jak tamta zrobila failed charge./teraz bez kowadla najczesciej krasnal sam lapie szarze lub leci z kontry)/ tak samo jak skonczy sie ustawianie na 8,5" bo ja mam 5M a ty patalachu tylko 4.
kazdy kij ma 2 konce. zwlaszcza ze w przypadku piechoty srednia szarza jest na 11-12"(4+7/8)
tylko +1CR za szarze moze byc kicha. nie sprawdzi sie przy tonie zasad specjalnych wspartych duza liczba atakow z modelu.
BTW,liczylem ost na sucho pare symulacji. Uderzanie wg inicjatywy jest tricky przy zalozeniu ze straty sciagasz z ost szeregu. Natomiast wg obecnych standardow b.duzego boosta dostaja elfiki/mortale.
kazdy kij ma 2 konce. zwlaszcza ze w przypadku piechoty srednia szarza jest na 11-12"(4+7/8)
tylko +1CR za szarze moze byc kicha. nie sprawdzi sie przy tonie zasad specjalnych wspartych duza liczba atakow z modelu.
BTW,liczylem ost na sucho pare symulacji. Uderzanie wg inicjatywy jest tricky przy zalozeniu ze straty sciagasz z ost szeregu. Natomiast wg obecnych standardow b.duzego boosta dostaja elfiki/mortale.
losowa szarża to kiepski pomysł
jak to czytam to bitwy zamienią się w walki wielkich kloców piechoty wspieranych przez masy łuczników
a to mi się nie podoba
jak to czytam to bitwy zamienią się w walki wielkich kloców piechoty wspieranych przez masy łuczników
a to mi się nie podoba
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą
szansa na taką szarżę jest 1/36
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą
No właśnie, co to za bitwa bez 10 steam tanków, 4 antycznych slannów, 6 abominacji i 7 smokówZwolin pisze:losowa szarża to kiepski pomysł
jak to czytam to bitwy zamienią się w walki wielkich kloców piechoty wspieranych przez masy łuczników
a to mi się nie podoba
Ale masz gwarantowana szarze na zasieg M+1, zawsze. Po prostu na tych zasadach trzeba bedzie sie mocniej naglowic jak wymanewrowac przeciwnika tak zeby wejsc w zasieg swojej gwarantowanej szarzy, jednoczesnie pozostajac poza zasiegiem jego.
Lub odbyc pojedynek woli kto zaszarzuje pierwszy na wieksza odleglosc i marnie rzuci na odleglosc szarzy, konczac przedwczesnie.
Wiemy ze kawaleria (poza kawaleria chaosu) jest raczej marna przyjmujac szarze, wiec trzeba bedzie sobie ta kawaleria zagwarantowac opcje szarzy wchodzac w 8"... w tym samym momencie okazuje sie ze nawet marna ludzka piechota na 4+ bedzie mogla wykonac kontrszarze na teze kawalerie... lub nie. Aktualnia takowa piechota nie ma absolutnie zadnych szans zaszarzowania kawalerii, pomijajac bledy graczy oczywiscie.
Lub odbyc pojedynek woli kto zaszarzuje pierwszy na wieksza odleglosc i marnie rzuci na odleglosc szarzy, konczac przedwczesnie.
Wiemy ze kawaleria (poza kawaleria chaosu) jest raczej marna przyjmujac szarze, wiec trzeba bedzie sobie ta kawaleria zagwarantowac opcje szarzy wchodzac w 8"... w tym samym momencie okazuje sie ze nawet marna ludzka piechota na 4+ bedzie mogla wykonac kontrszarze na teze kawalerie... lub nie. Aktualnia takowa piechota nie ma absolutnie zadnych szans zaszarzowania kawalerii, pomijajac bledy graczy oczywiscie.
Przestań. zajebiście mnie ucieszyłeś. będę miał gwarantowane 4 cale szarży. Nosz kurwa, chyba z tej radości wystawię moje kraśki na najbliższą olimpiadę w sprincie na 100m.
zmierza to do tego, że moja armia będzie się składała z maszyn i thundów..
istna kompania braci...
zmierza to do tego, że moja armia będzie się składała z maszyn i thundów..
istna kompania braci...
K....wa, ale żenada. To może odrazu niech zrobią z tego Lotra na kwadratowych podstawkach, bierzesz 10 kości i rzucasz. Kto wyrzuci więcej 6 wygrał. Z tymi losowymi szarżami to też jakiś niezły żart.
Dobrze, że mam AB (Chaos) do 6ed, kiedy zaczynamy tworzyć kółko wzajemnej adoracji?
Dobrze, że mam AB (Chaos) do 6ed, kiedy zaczynamy tworzyć kółko wzajemnej adoracji?
"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".
- Magnus the Pious
- Magnus the Pious
No, nie inaczej !!!Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole
Tak sobie właśnie sprawdzałem i losow zasięg szarży daje zajebiste możliwości. Wszystkie gejowskie armie zaczynają mieć spore problemy - albo strzelasz z dalekiego zasięgu, albo rzykujesz, że Twój oddział flamerów/shadów zostanie złapany przez kloc piechoty, bo gracz po przeciwnej stronie rzucił 10 na szarżę. Imo jest to całkiem fajna zmiana. Skończy się bezkarne ostrzeliwanie piechoty spoza zasięgu szarży.losowa szarża to kiepski pomysł
Przestań. zajebiście mnie ucieszyłeś. będę miał gwarantowane 4 cale szarży. Nosz kurwa, chyba z tej radości wystawię moje kraśki na najbliższą olimpiadę w sprincie na 100m.
Ja bym się cieszył. Już nie byłoby stuacji, w której stoję trzema oddziałami strzelców 10 cali od kraśków i spokojnie strzelam. Ale prawdopodobnie mistrz krasnoludzkiej taktyki woli pewne 6" zali ruchu, niż strefę zagrożenia na 10 czy więcej.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Oby tak byłoLazur pisze:GW nas już przyzwyczaił że wydaje zasady a w bookach pierdylion nowych zasad, które zastępują te z rulebooka. Ciężka kawaleria nie może maszerować, wydają book do WoCh i okazuje się, że chaośnickie konie są imba i jednak mogą.
"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".
- Magnus the Pious
- Magnus the Pious
No, nie inaczej !!!Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole