8 Edycja Warhammera I

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Re: 8 Edycja Warhammera

Post autor: Lazur »

Losowy zasięg szarży to ... troll.
Jak nie zda głupoty to nie dojdzie, zda to dojdzie. Podobnie będzie teraz ze wszystkim.
Nie ograniczałbym tej zasady tylko na jedną armię. Może ją mieć bretka, HE, Chaos.
Obrazek

Awatar użytkownika
Lueviel
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 198
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Lueviel »

2k6 + movement to wg mnie bzdurna plota. Logicznie rzecz ujmując. Nie uwierzę w to, dopóki nie przeczytam w podręczniku. Zbytnio wywróci ta zasada system. Nie mówię czy to źle czy dobrze, ale moim zdaniem, ktoś coś źle usłyszał lub ot tak sobie "palnął".
Ruch + d3 (piechota) / ruch +d6 (kawaleria) w szarży ma sens. I byłoby idealnie.

Czy wiadomo coś jak ma być z psychologią? Strach, terror, paniki czy stubborny itp.?
WFB: Ogre Kingdoms

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Barbarossa pisze:No cóż - ogólnie boost dla piechoty z tego wynika, więc to jest fajne.

Wydaje mi się, że ludzie przykładają nadmierną wagę do plotek dot. inicjatywy - jej rola będzie wręcz w wielu wypadkach mniejsza, niż obecnie, przy zdejmowaniu strat z tylnych szeregów. Popatrzcie, co się dzieje z Assassinem DE zaszarżowanym przez 7 ghuli: według obecnych zasad ze względu na ASF jest prawie nietykalny, według nowych zasad zabija 3-4 ghule, a potem prawdopodobnie schodzi od ataków zwrotnych. Inicjatywa będzie miała znaczenie tylko przy starciach małych oddziałów, kiedy jest szansa wybicia przeciwnika prawie do nogi, zanim odda. Przy klockach rzędu 20 chłopa (a rzadko kiedy widuje się mniejsze regimenty Dwarfów) inicjatywa nie ma żadnego znaczenia.

Moim zdaniem akurat krasie korzystają bardzo na wszystkich trzech zmianach: strzelanie z dwóch szeregów, bicie z dwóch szeregów, zdejmowanie modeli z tyłu zamiast z combatu, losowy zasięg szarży (de facto Krasie szarżują teraz o cal mniej, niż inna piechota i 2" mniej, niż Elfy, zamiast 2" i 4" jak obecnie). Nawet przyjmując, że tak jak w obecnej edycji krasie będą prawie zawsze szarżowane, i tak wychodzą lepiej - te klocki będą prawie zawsze mogły wypłacić 10 ataków w szarżujących, a nie "spadł Ci cały pierwszy szereg, bye".

Ogólnie rysuje się obraz zasad bardziej losowych, ale jednak premiujących bardziej piechotę (do walki i strzelającą), a mniej maszynki i pojedyncze monstery.
wyszlo mi dokladnie tak samo.
jezeli sciaga sie rany z tylnych szeregow-> to inicjatywa jest rzecza wtorna. trzeba bedzie zupelnie inaczej spojrzec na HtH.
a losowy M tez daje mozliwosci...zreszta Jankiel ma podobne spostrzezenia. Bezkarnie deklarowac sie nie bedzie bo s&s zaboli ale nie bedzie juz lamerskiego ustawiania sie o milimetry dalej niz zasieg wrogiej szarzy. kazda tego typu akcja bedzie obarczona ryzykiem.
no i mniejsza wage bedzie miala kawaleria (jezeli tez beda mieli dorzut o 2d6").
Driady będą przejebane jeśli przejdzie plotka o 50 % corów.
bo ja wiem. tyle ze strach da im +1CR.
Wtedy kiedy jacyś HE czy DE będą musiały męczyć sie z corowym gównem my jedziemy zmasowanym atakiem driadek
w HE wroci do lask lucznik. a w DE jest naprawde w czym wybierac-od harpii przez xbow po zwyklego leszcza z wlocznia i tarcza.

za to w WE trzeba bedzie atakowac tylko oslabione oddzialy albo robic mega kanapki. jezeli bedziesz miec 5-6 tancerzy to maja spore szanse na wyparowanie w szarzy (niewazne jak chwalebnej)
wiec w reakcji trzeba bedzie wystawiac wieksze oddzialy + miec mozliwosc niwelowania przewagi liczebnej przeciwnika (a do tego sa swietni lucznicy)

narazie po kolejnej dozie piechotnych playtestow nasuwaja mi sie nastepujace wnioski:
1)piechota z 4S,2A i I to ZUO. jak nie masz I to dobrze jest miec T. albo polegac na zbroi.
warrior chaosu w erze piechoty staje sie niezlym rozwiazaniem(placac mam wszystkie potrzebne elementy a losowy ruch pozwala siegnac nawet kawalerie).
2)wazna jest ilosc strzelania a nie sila pierdolniecia (lepiej bedzie ostrzelac z kusz niz z dziala) -> zmniejszy sie troche sila monsterow i charakterow. teraz szef ma wyciac pierwszy szereg by nikt nie oddawal. w 8ed fajnie jeseli nadal wybija przeciwnika ale trzeba liczyc sie z tym ze "oni oddaja"
3)losowy M w pewien sposob premiuje oddzialy/armie z mniejszym M (daje opcje podjecia ryzyka);

Awatar użytkownika
Lueviel
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 198
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Lueviel »

quas pisze: za to w WE trzeba bedzie atakowac tylko oslabione oddzialy albo robic mega kanapki. jezeli bedziesz miec 5-6 tancerzy to maja spore szanse na wyparowanie w szarzy (niewazne jak chwalebnej)
wiec w reakcji trzeba bedzie wystawiac wieksze oddzialy + miec mozliwosc niwelowania przewagi liczebnej przeciwnika (a do tego sa swietni lucznicy)
WE mają jeszcze Etheral Guards, może w końcu pojawią się na stole. Dwie bronie z przodu i włócznie w drugim szeregu o ile się nie mylę...
WFB: Ogre Kingdoms

Awatar użytkownika
Solider
Falubaz
Posty: 1433
Lokalizacja: Świdnica/Warszawa

Post autor: Solider »

Wydaje mi się, że te zmiany ogólnie nie wyglądałyby tak źle, gdyby GW wydało RH dla wszystkich, a nie jak wieść niesie dla Hiszpanii i to z tabelką 1cm=tyle i tyle w calach. Wtedy takie zmiany byłyby do przełknięcia, bo najprawdopodobniej zmieniłyby się ceny poszczególnych jednostek, kompozycja armii i być może wprowadziliby ograniczenie 0-1 lub coś w tym rodzaju. A tak mamy zmiany nieprzystosowane do naszych AB, przynajmniej ja tak to widzę.

Ps. Mam nadzieję, że AB do WoChu wydadzą w miarę szybko, choć wiem, że jest kolejka.
"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".

- Magnus the Pious
Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole
No, nie inaczej !!!

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

na Ab do Wochu nie ma szans- ledwie co dostaliście nowy...

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Bez RH przewiduję straszną nierównowagę, tylko opartą na zupełnie innych jednostkach, niż obecnie.

Sądzę, że z miesiąc zajmie, zanim najtężsi powergamerzy opracują sobie "standardy". Potem jeszcze dwa miesiące, zanim standardy zostaną powielone przez masy i zobaczymy sporo innych armii, niż obecnie. Np. Dwarfy na 100 thunderersach albo VC na 2 klockach gwardii z dwurakami i masie szkieletów.

Woch może wyjść na zmianach zaskakująco dobrze. Ich piechota spełnia wszystkie kryteria przegiętości w 8 ed. - wysoki save, toughness, bazylion ataków.

Awatar użytkownika
Brat_Kruger
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 108
Lokalizacja: Kanzas

Post autor: Brat_Kruger »

ja bym nie demonizował te losowe szarże - nie będzie już swoistych szachów i ustawiania się o kawałek cala - tak abym to ja a nie przeciwnik zaszarżował ... gra zyska trochę na losowości - nie tylko w magii strzelaniu i atakowaniu - ale też w ruchach - moim zdaniem pozytywnie.

Łuk- nadal tylko s3, 30" zasięg - liczyłem że coś dodadzą - bo gdy popatrzę z punktu widzenia gracza HE na koszt punktowy łucznikow- do tego co potrafią zrobić - to są ostro za drodzy.

Spear - tylko 1 szereg wiecej, w nowej edycji będzie miało mniejsze znaczenie.

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

na 100 kusznikach...z dwurakami, żeby, jak oddadzą, bolało...

Awatar użytkownika
Ice-T
Kretozord
Posty: 1620
Lokalizacja: 8 Bila

Post autor: Ice-T »

też mi się wydaje że Piechota chaosu wypada w oczach 8ed nadzwyczaj dobrze. Imo chaos nic nie straci... a może nawet zyska

Awatar użytkownika
Solider
Falubaz
Posty: 1433
Lokalizacja: Świdnica/Warszawa

Post autor: Solider »

Barbarossa pisze: Woch może wyjść na zmianach zaskakująco dobrze. Ich piechota spełnia wszystkie kryteria przegiętości w 8 ed. - wysoki save, toughness, bazylion ataków.
Tu się zgodzę, brak tylko wsparcia strzeleckiego. Podobno (dawno, dawno temu) w trzeciej edycji łorriorzy mogli mieć kusze. :mrgreen:
"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".

- Magnus the Pious
Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole
No, nie inaczej !!!

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Barbarossa pisze: Woch może wyjść na zmianach zaskakująco dobrze. Ich piechota spełnia wszystkie kryteria przegiętości w 8 ed. - wysoki save, toughness, bazylion ataków.
sasasasasa :twisted: :badgrin: :badgrin:
Obrazek

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Natomiast wydaje mi się niestety, że skutkiem takiej liczby ataków może być kunktatorstwo (clipping itd.). Kto będzie szarżował od przodu 18 warriorów khorna w trzech szeregach z halabardami? 5-6 padnie, jeśli szarża będzie dostatecznie mocna, ale jak pozostałych dwunastu odda, to się zrobi krwawa miazga. A jak się odpowiednio zombie podepchnie na rożek :mrgreen:

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

Pytanie jak wyjdzie z kosztem punktowym - statystyki statystykami, ale ten bazylion ataków z łoriorów kosztuje adekwatny bazylion punktów. I boje sie ze lepszym rozwiazaniem bedzie maruder khorna z flailem w ilości 6 razy 20.
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9570
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Savage big uns też będą spoko. I duże squig herdy.

Zwolin
Falubaz
Posty: 1118
Lokalizacja: Podkowa Leśna - Warszawa

Post autor: Zwolin »

ataki z 2 szeregów nie przejdą
nie ma szans
powychodzą jakieś uber przegięcia
a co do ceny warriorów... nie rozśmieszajcie mnie
czołzeni w takim układzie są uber^2 i nie kosztują aż tak dużo
porównaj ich z WL HE...
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

W końcu czuję, iż mój kochany WoCH co nieco zyska.
Kupię Warriorów, ilość dowolna(PW).

:wink:

Awatar użytkownika
Whydak
Chuck Norris
Posty: 625
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Whydak »

Łoriorzy są mocni ale ich głównym problemem było to że nie walczyli. Teraz będzie prawdopodobnie lepiej w tej kwestii ale jakiegoś ich spamu bym się nie spodziewał.
Za to 5000 piesków jest niemal pewne :lol2: I sporo maruderów też na pewno.
Ale z 2 oddziały wojowników powinny być całkiem sensowne :twisted:
Tylko że takie kloce wychodzą drożej nawet od knightów xD
18 wojowników Tzeentcha z dwurakami (przy ściąganiu z tyłu są lepsze), tarczami wardem na strzelanie i muzykiem to 402 punky. Ale przy wypasionej wytrzymałości i co najmniej 10a z s6 ma to sens :mrgreen:


Elfiaki są szybsze i mają wsparcie. Chaośnicy muszą to czymś nadrobić =P~
Hordes of Chaos.... To było to....

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Już wykombinowałem jak wykorzystać tę zasadę "HORDE".
40 Marasów pieszych Slaanesha z dwurakami po 10 w szeregu.
Jedyny problem to szerokość tego kloca.

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Virgo »

Introduction games for Warhammer 8th edition starting around May 22nd (only one scenario apparently)
Copies for Staff available early May

(edit: It seems I am very close with this, the champion one is only by process of deduction. Still awaiting further confirmation on all this)
Standard Bearer = Re-roll one of the charging dice
Musician = +1" Charge bonus
Champion = One free reform

# Power dice aren’t generated by the number of spellcasters. The amount if dice is decided by 2D6. The active player gets the sum as power dice and the other player the highest throw as dispel dice (throw 3+5, = 8 PD and 5 DD). (not sure if this is 100% correct yet).
Magic users then add their magic level to the score rolled. This could be 1 PD for lvl 1/2 and 2 PD for lvl 3/4).
Every magic user has access to the pool.
# Giving irresistible force a downside.
Seems that there may be some sort of irresistible force ‘incident’ table, this may be an extension of the miscast table.
Roll of 4 on the chart: This has been confirmed as being worse than number 4… Which (pure speculation) may involve every model in the unit taking a hit, this was something I actually heard a while back, but it would be worse than this.
Roll of 4: The wizard is sucked into the warp and the large template is centred over him. S10 hits for something (could be the centre model, meaning S5 for the rest?).
# Some spells will scale up. One Example is Fireball; which sounds like it could be D6 S4, or 2D6 S5, or 3D6 S6 hits.
# One spell from the Lore of Metal: Swap the enemies armour save for their toughness, e.g. 1+ save and toughness 3 becomes toughness 1 and 3+ save.

Missile Weapons
Longbows Same. However there is something I’m hearing about bows being able to fire in more than just 2 ranks… What I heard was firing in an additional rank for every other rank after the second (i.e. you have 4 ranks of archers; = 2 ranks standard + ½ of 2. = 3 ranks). There is something else you may have to do in order to be able to do this, pure speculation, but it may involve deploying wide.

Apparently there is an absolutely HUGE list of magic items in the book… Could easily be 50+. There is a chance you may not be able to duplicate most of them in a list.

* The rulebook includes terrain rules for all the GW products.
* Bonuses and hazards for terrain (such as rolling the dice to see how many people don’t make it out of the wood...). This appears to be D6 for every model, on a 1 a model is lost. This is only the tip of the iceberg…
:mrgreen:

ODPOWIEDZ