Zapytania o zielone zasady
Moderator: Kołata
Re: Zapytania o zielone zasady
Dostaniesz wtedy warda 4+ wg mojej wiedzy. Nieważny jest Twój AoP, liczy się ten lepszy Ward Save zawsze
Natomiast wszystkim prawicowym purystom ideologicznym, co to rehabilitują nacjonalizm, moge powiedziec że odróżanianie nacjonalizmu od faszyzmu, przypomina poznawanie rodzajów gówna po zapachu;-)).
Takie pytanie do hoopków:
-Zamierzam zaszarżować obiekt zasłonięty obeliskiem/skałą/whatever. Mogę zadeklarować, że skaczę przez obelisk/narożnik domku i hoopki lecą w wybranym kierunku robiąc wheela i jeśli 3d6 wystarczyło na ruch z wheelem to mam szarżę przez obelisk?
Oczywiście nie mówię tu o sytuacji, w której mam między celem a hoopkami cały domek, czy dużą skałę
-Zamierzam zaszarżować obiekt zasłonięty obeliskiem/skałą/whatever. Mogę zadeklarować, że skaczę przez obelisk/narożnik domku i hoopki lecą w wybranym kierunku robiąc wheela i jeśli 3d6 wystarczyło na ruch z wheelem to mam szarżę przez obelisk?
Oczywiście nie mówię tu o sytuacji, w której mam między celem a hoopkami cały domek, czy dużą skałę
nie do konca.Emilianek pisze:Wiem, że na pewno gdyby zamiast domku stała tam jakaś jednostka to musisz po zielonej, ale myślę, że w tym przypadku jest tak samo.
mierzysz od najblizszego w kierunku wroga-dochodzi jest szarza. jako ze to skirmish to potem sprawdzasz ilu twoich dochodzi do walki (zasieg+linia prosta)-tylu sie dostawia. pozostali generuja "szeregi"
Czyli generalnie jeśli chociaż 1 hoopek może doskoczyć w linii prostej, to cała reszta się dostawi, jeśli tylko starczy jej ruchu na wheel? Czyli możemy skakać zgodnie ze środkową strzałką, część dojdzie po prostej, ktoś po wheelu, a reszta dostawi się z tyłu?quas pisze:nie do konca.Emilianek pisze:Wiem, że na pewno gdyby zamiast domku stała tam jakaś jednostka to musisz po zielonej, ale myślę, że w tym przypadku jest tak samo.
mierzysz od najblizszego w kierunku wroga-dochodzi jest szarza. jako ze to skirmish to potem sprawdzasz ilu twoich dochodzi do walki (zasieg+linia prosta)-tylu sie dostawia. pozostali generuja "szeregi"
normalnie- mierzysz od kazdego skirmishera odleglosc do oddzialu wroga. jezeli dojdzie to mozesz go dostawic do walki.
tutaj musisz uwzglednic jeszcze ruch hopperow-zawsze po lini prostej (stad nie ma mozliwosci "wheela"). jezeli spelnia oba te warunki->taki hoppek znajdzie sie BtB z wrogiem.
na rycince tak mniej wiecej 4-5 bedzie uderzac a pozostali ustawia sie w 2 rzedzie.
tutaj musisz uwzglednic jeszcze ruch hopperow-zawsze po lini prostej (stad nie ma mozliwosci "wheela"). jezeli spelnia oba te warunki->taki hoppek znajdzie sie BtB z wrogiem.
na rycince tak mniej wiecej 4-5 bedzie uderzac a pozostali ustawia sie w 2 rzedzie.
-
- Mudżahedin
- Posty: 324
nie wydaje mi sie. nadrzedna jest zasada o ruchu po linii prostej i o tym, ze skirmish musi byc maksymalnie 1 cal od siebie.
przesuwasz sie jakby cal po calu, i najpierw jeden z hopperow dochodzi do budynku, wiec konczy swoj ruch. potem reszta idzie dalej, i w momencie gdy mieliby znalezc sie wiecej niz 1 cal od tamtego zatrzymuja sie.
oczywiscie Twoja interpretacja jest dla nas korzystniejsza, ale nie widze dla niej zadnego uwierzytelnienia w zasadach
przesuwasz sie jakby cal po calu, i najpierw jeden z hopperow dochodzi do budynku, wiec konczy swoj ruch. potem reszta idzie dalej, i w momencie gdy mieliby znalezc sie wiecej niz 1 cal od tamtego zatrzymuja sie.
oczywiscie Twoja interpretacja jest dla nas korzystniejsza, ale nie widze dla niej zadnego uwierzytelnienia w zasadach
ale nigdzie nie jest napisane ze kazdy hoppers porusza sie po linii rownoleglej-> w takim wypadku hoppersi zawsze byliby w "ustawieniu" z wystawienia lub w linii prostej po overrunie
pokazujesz miejsce do ktorego zmiezaja hoppersi. z zalozenia nie moze to byc punkt-> inaczej hoppersi zawsze musieliby konczyc w takiej kupce a la lobberowy template.
z ryciny->w do tego miejsca (np mniej wiecej lewy dolny rog zielonego kwadratu) prowadzi zarowno linia zielona jak i niebieska.
BTW:
pokazujesz miejsce do ktorego zmiezaja hoppersi. z zalozenia nie moze to byc punkt-> inaczej hoppersi zawsze musieliby konczyc w takiej kupce a la lobberowy template.
z ryciny->w do tego miejsca (np mniej wiecej lewy dolny rog zielonego kwadratu) prowadzi zarowno linia zielona jak i niebieska.
BTW:
jest na to jakis przypis z RB? bo nigdy nie widzialem zeby np WD/beast herda ktos przesuwal cal po calu.przesuwasz sie jakby cal po calu, i najpierw jeden z hopperow dochodzi do budynku, wiec konczy swoj ruch. potem reszta idzie dalej, i w momencie gdy mieliby znalezc sie wiecej niz 1 cal od tamtego zatrzymuja sie.
Tutaj odpowiedź:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=29&t=6208
Czyli można szarżować, jeśli chociaż jeden jest w linii
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=29&t=6208
Czyli można szarżować, jeśli chociaż jeden jest w linii
Kolejne pytanie o hoopków (testuję ich teraz):
Jak jest z domkiem? Czy jeśli na 3d6 otrzymam dystans szerszy niż domek, to go przeskakuję, czy zatrzymuję się w środku?
Rozumiem, że wyskakując z domku tez może dojść do szarży? (to chyba nawet liga potwierdziła)
Jak jest z domkiem? Czy jeśli na 3d6 otrzymam dystans szerszy niż domek, to go przeskakuję, czy zatrzymuję się w środku?
Rozumiem, że wyskakując z domku tez może dojść do szarży? (to chyba nawet liga potwierdziła)
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14646
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
W jednej turze nie mozesz wejsc i wyjsc z domu, a jesli do niego nie wchodzisz to jest impassablem. Co do wyszarzowywania z domu to nie jestem pewien. Chyba RB tego zabrania.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14646
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
US zajmuja sie tylko kwestiami niejasnymi. Nie mam przy sobie RB, ale jestem na 90% pewien, ze przy budynkach jest dokladnie napisane, ze nie mozna z nich wyszarzowywac.
Nie jestem tego taki pewny...swieta_barbara pisze:US zajmuja sie tylko kwestiami niejasnymi. Nie mam przy sobie RB, ale jestem na 90% pewien, ze przy budynkach jest dokladnie napisane, ze nie mozna z nich wyszarzowywac.
Pamiętam jak shino się tam chwalił jak dokopał zagranicą jakimś typom właśnie dzięki takim zagraniom <później dawał linka gdzie ten typ się żalił >... ale mogę nie pamiętać dokładnie.
Paskudny uśmiech power gamera