Kilka zmian w regulaminie

Tematy z poprzednich sezonów LL

Moderatorzy: Dymitr, CzarnY, c4h10

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Kilka zmian w regulaminie

Post autor: swieta_barbara »

Jak juz uformuje sie nowa LL, chcialbym przeprowadzic kilka glosowan nt. zmian w regulaminie, tzn:

- proponowana przez Marka G zmiana; zamienic
2.3 Klub uzyskuje jedno miejsce na Liście Ligowej od razu po zorganizowaniu trzech turniejów lokalnych w sezonie bieżącym, lub ubiegłym.
na
2.3 Klub uzyskuje jedno miejsce na Liście Ligowej od razu po zorganizowaniu trzech turniejów lokalnych w sezonie bieżącym, lub trzech turniejów lokalnych w sezonie ubiegłym.
- nie jestem pewny czy nalezy to zmieniac, ale moze i tak: w obecnym regulaminie nie ma informacji o przerwie miedzy imprezami klasy master, tzn. przeglosowac na nowo te wstawke o tym, ze powinno byc 3 tygodnie przerwy miedzy masterami (czyli tam powiedzmy 20 dni)
- zamienic troche strukture regulaminu, zwlaszcza punkt
4.5 Dodatkowo, warunkiem zaliczenia turnieju klasy master do ligi jest: opłacenie do końca sezonu u Skarbnika Ligi zryczałtowanej sumy na konto nagród ligowych, dyplomów, itd. Nie wywiązanie się z tego warunku skutkuje odebraniem danemu ośrodkowi szansy na zorganizowanie turnieju klasy master w następnym sezonie ligowym.
Konkretnie to wstawilbym cala nowa kategorie regulaminowa o obowiazkach organizatora mastera, bo jest to zajebiscie porozrzucane, cos w rodzaju:

Organizator turnieju klasy master jest zobowiązany:
- zapewnić uczestnikom minimalnie cztery bitwy i dwa dni trwania turnieju.
- opłacić do końca sezonu u Skarbnika Ligi zryczałtowanej sumy na konto nagród ligowych, dyplomów, itd.
- zapewnić przynajmniej dwóch niegrających sędziów. Przynajmniej jeden z sędziów nie może być członkiem klubu, który organizuje turniej.
- wyegzekwować na uczestnikach turnieju pomalowanie minimalnie trzema kolorami armii wystawianych na turnieju.
- zgłosić Koordynatorowi Ligi turniej pod adresem http://www.adeon.livenet.pl/n_turnieje_add.php z 30 dniowym wyprzedzeniem.
- przesłać Koordynatorowi Ligi poprawne wyniki turnieju w ciągu 30 dni.
Nie wywiązanie się z któregoś z tych warunków skutkuje odebraniem danemu ośrodkowi szansy na zorganizowanie turnieju klasy master w następnym sezonie ligowym.

Organizator turnieju lokalnego jest zobowiązany:
- zgłosić Koordynatorowi Ligi turniej pod adresem http://www.adeon.livenet.pl/n_turnieje_add.php z 7 dniowym wyprzedzeniem.
- przesłać Koordynatorowi Ligi poprawne wyniki turnieju w ciągu 30 dni od daty zakończenia turnieju
Nie wywiązanie się z któregoś z tych warunków skutkuje nie zaliczeniem turnieju do ligi.

Ogólnie to przegłosowałbym nowy regulamin, o takiej treści (pogrubione to zmiany, czasami wylacznie stylistyczne):

Terminy Ligi
1.1 Rozgrywki ligowe odbywają się sezonowo.
1.2 Sezon składa się z 10 turniejów klasy master, oraz dowolnej liczby turniejów lokalnych.
1.3 Ostatni turniej klasy master kończy sezon i jednocześnie rozpoczyna nowy.

Lista Ligowa – przedstawiciele
2.1 Kluby wyznaczają swoich przedstawicieli, którzy je reprezentują na Liście Ligowej.
2.3 Klub uzyskuje jedno miejsce na Liście Ligowej od razu po zorganizowaniu trzech turniejów lokalnych w sezonie bieżącym, lub trzech turniejów lokalnych w sezonie ubiegłym.
2.4 Klub uzyskuje jedno miejsce na Liście Ligowej od razu po przyznaniu mu organizacji turnieju klasy master na sezon bieżący.
2.5 Dostępu przedstawicielom Listy Ligowej udziela Moderator.

Lista Ligowa – cele i charakter
3.1 Lista Ligowa zajmuje się organizacją rozgrywek Warhammera Fantasy Battles.
3.2 Prace Listy Ligowej są jawne i do wglądu na oficjalnym forum WFB, pod adresem http://wfb-pol.org/
3.3 W pracach Listy Ligowej biorą udział wyłącznie przedstawiciele.
3.4 Wszystkie decyzje Listy Ligowej podejmowane są zwykłą większością głosów w głosowaniach.
3.5 Założyć głosowania może Moderator Listy Ligowej albo grupa co najmniej siedmiu przedstawicieli.
3.6 Głosowanie jest ważne jeśli wzięło w nim udział przynajmniej połowa przedstawicieli.
3.7 Do obowiązków Moderatorów należy utrzymywanie porządku na forum Listy Ligowej.
3.8 Trzech moderatorów Listy Ligowej wybieranych jest w głosowaniu spomiędzy zgłoszonych osób w ciągu dwóch tygodni od rozpoczęcia sezonu Ligi.
3.9 Pięciu członków Listy Sędziowskiej wybieranych jest w głosowaniu spomiędzy zgłoszonych osób w ciągu dwóch tygodni od rozpoczęcia sezonu Ligi.

Ranking Ligi
4.1 Ranking Ligi powstaje w oparciu o wszystkie zaliczone turnieje zgłoszone Koordynatorowi Ligi.
4.2 Ranking jest publikowany i uaktualniany przez Koordynatora Ligi na stronie Ligi pod adresem http://adeon.livenet.pl/
4.3 Do rankingu liczy się dziesięć najlepszych wyników turniejowych danego gracza, przy czym maksymalnie cztery wyniki z turniejów klasy master.

Obowiązki organizatorów
5.1 Organizator turnieju klasy master jest zobowiązany:
- zapewnić uczestnikom minimalnie cztery bitwy i dwa dni trwania turnieju.
- uzgodnić z organizatorami innych turniejów klasy master taki termin, żeby między poszczególnymi turniejami klasy master było przynajmniej 20 dni przerwy. Pierwszeństwo przy wyborze terminu mają organizatorzy, którzy w poprzednie edycje danego turnieju organizowali w zbliżonym terminie.
- opłacić do końca sezonu u Skarbnika Ligi zryczałtowanej sumy na konto nagród ligowych, dyplomów, itd.
- zapewnić przynajmniej dwóch niegrających sędziów. Przynajmniej jeden z sędziów nie może być członkiem klubu, który organizuje turniej.
- wyegzekwować na uczestnikach turnieju pomalowanie minimalnie trzema kolorami armii wystawianych na turnieju.
- zgłosić Koordynatorowi Ligi turniej pod adresem http://www.adeon.livenet.pl/n_turnieje_add.php z 30 dniowym wyprzedzeniem.
- przesłać Koordynatorowi Ligi poprawne wyniki turnieju w postaci pliku tekstowego w ciągu 30 dni od daty zakończenia turnieju. Arkusz umożliwiający przygotowanie pliku z wynikami oraz instrukcja jak przygotować plik jest dostępna pod adresem http://adeon.livenet.pl/pliki.php.
Nie wywiązanie się z któregoś z tych warunków skutkuje odebraniem danemu ośrodkowi szansy na zorganizowanie turnieju klasy master w następnym sezonie ligowym.
5.2 Organizator turnieju lokalnego jest zobowiązany:
- zgłosić Koordynatorowi Ligi turniej pod adresem http://www.adeon.livenet.pl/n_turnieje_add.php z 7 dniowym wyprzedzeniem.
- przesłać Koordynatorowi Ligi poprawne wyniki turniejuw postaci pliku tekstowego w ciągu 30 dni od daty zakończenia turnieju. Arkusz umożliwiający przygotowanie pliku z wynikami oraz instrukcja jak przygotować plik jest dostępna pod adresem http://adeon.livenet.pl/pliki.php.
Nie wywiązanie się z któregoś z tych warunków skutkuje niezaliczeniem turnieju do ligi.


Turnieje
6.1 Ilość punktów do rankingu zdobywana na turnieju zależna jest od ilości graczy.
- dla turnieju lokalnego maksymalną ilość punktów ( 100 ) otrzymujemy gdy frekwencja wynosi minimum 20 graczy
- dla turnieju klasy master maksymalną ilość punktów ( 300 ) otrzymujemy gdy frekwencja wynosi minimum 60 graczy
6.2 Punkty do ligi za grę na turniejach wyliczamy wg. formuły arkusza Microsoft Excel:
- dla turnieju lokalnego: LICZBA.CAŁK(($B$2/$B$4-$B7)*JEŻELI($B$2>19;99;5*$B$2-1)/($B$2/$B$4-1))+1
- dla turnieju klasy master: LICZBA.CAŁK((($B$2/$B$4-$B7)*(JEŻELI($B$2>49;249;5*$B$2-1))/($B$2/$B$4-1))+1+(JEŻELI($B$2>59;50;JEŻELI($B$2>49;5*($B$2-50);0))*EXP(-($B7-1)/($B$2/10)))),
gdzie: $B$2 - liczba graczy, $B$4 - liczba graczy w parze, $B7 - miejsce gracza
6.3 Turniej klasy master musi posiadać sędziów. Przynajmniej jeden z sędziów nie może być członkiem klubu, który organizuje turniej.
6.4 Na turnieju klasy master najwyżej trzech sędziów otrzymuje premie sędziowskie o wartości 100 punktów rankingowych zaliczanych z puli turniejów lokalnych. W jednym sezonie można zdobyć najwyżej dwie premie sędziowskie, przyznawane wyłącznie za turnieje klasy master.
6.5 Armie na turnieju klasy master muszą być pomalowane.

Informacje dodatkowe
7.1 Oddanie walkowera skutkuje automatycznym zwycięstwem 20:0.
7.2 Gracze mogą zgodzić się na remis 10:10 jeśli nie rozgrywają między sobą bitwy.
7.3 W przypadku nieparzystej liczby uczestników na turnieju, wynik bitwy gracza, który nie ma przeciwnika wynosi przynajmniej 13:7.

To wszystko pod dysksuję.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5712
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Proponuję małą zmianę:
Obowiązki organizatorów
5.1 Organizator turnieju klasy master jest zobowiązany:
- zapewnić uczestnikom minimalnie cztery bitwy i dwa dni trwania turnieju.
- uzgodnić z organizatorami innych turniejów klasy master taki termin, żeby między poszczególnymi turniejami klasy master było przynajmniej 20 dni przerwy. Pierwszeństwo przy wyborze terminu mają organizatorzy, którzy w poprzednie edycje danego turnieju organizowali w zbliżonym terminie.
- opłacić do końca sezonu u Skarbnika Ligi zryczałtowanej sumy na konto nagród ligowych, dyplomów, itd.
- zapewnić przynajmniej dwóch niegrających sędziów. Przynajmniej jeden z sędziów nie może być członkiem klubu, który organizuje turniej.
- wyegzekwować na uczestnikach turnieju pomalowanie minimalnie trzema kolorami armii wystawianych na turnieju.
- zgłosić Koordynatorowi Ligi turniej pod adresem http://www.adeon.livenet.pl/n_turnieje_add.php z 30 dniowym wyprzedzeniem.
- przesłać Koordynatorowi Ligi poprawne wyniki turnieju w postaci pliku tekstowego w ciągu 30 dni od daty zakończenia turnieju. Arkusz umożliwiający przygotowanie pliku z wynikami oraz instrukcja jak przygotować plik jest dostępna pod adresem http://adeon.livenet.pl/pliki.php.
Nie wywiązanie się z któregoś z tych warunków skutkuje odebraniem danemu ośrodkowi szansy na zorganizowanie turnieju klasy master w następnym sezonie ligowym.
5.2 Organizator turnieju lokalnego jest zobowiązany:
- zgłosić Koordynatorowi Ligi turniej pod adresem http://www.adeon.livenet.pl/n_turnieje_add.php z 7 dniowym wyprzedzeniem.
- przesłać Koordynatorowi Ligi poprawne wyniki turniejuw postaci pliku tekstowego w ciągu 30 dni od daty zakończenia turnieju. Arkusz umożliwiający przygotowanie pliku z wynikami oraz instrukcja jak przygotować plik jest dostępna pod adresem http://adeon.livenet.pl/pliki.php.
Nie wywiązanie się z któregoś z tych warunków skutkuje niezaliczeniem turnieju do ligi.
1. Brakuje tekstu o plikach z błędami.
2. dodajmy coś takiego:
przesłać Koordynatorowi Ligi poprawne wyniki turnieju w postaci pliku tekstowego w ciągu 30 dni od daty zakończenia turnieju. Jeżeli turniej organizowany był w ostatni lub przedostatni weekend trwania ligii, czas ten wynosi 14 dni

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Organizator turnieju klasy master jest zobowiązany:
Dodałbym jeszcze nocleg i prysznice. Kiedyś to był standard - niech jakieś minimalne warunki będą zapewnione.
Nie wywiązanie się z któregoś z tych warunków skutkuje odebraniem danemu ośrodkowi szansy na zorganizowanie turnieju klasy master w następnym sezonie ligowym.
Chyba z ostra sankcja. W obrębie danych ośrodków też ekipy się zmieniają. Jeśli jedni spieprzą turniej, to czemu inna ekipa, chcąca zrobić wszystko, żeby podobnych niedociągnięć nie było, nie miałaby prawa organizować mastera? W tym sezonie wypadłby Dracon, Macki i chyba PGA za niedosłanie wyników w terminie.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Gobos
Falubaz
Posty: 1090
Lokalizacja: Strefa Zero/Poznań

Post autor: Gobos »

Furion pisze: 1. Brakuje tekstu o plikach z błędami.
2. dodajmy coś takiego:
przesłać Koordynatorowi Ligi poprawne wyniki turnieju w postaci pliku tekstowego w ciągu 30 dni od daty zakończenia turnieju. Jeżeli turniej organizowany był w ostatni lub przedostatni weekend trwania ligii, czas ten wynosi 14 dni
k**wa, dosyc! Ligia to byla bohaterka Quo Vadis, ni cholery nie rozumiem czemu ciagle ktos ja tu miesza.
Jesteś Aspołecznie Nastawionym Kutafonem, Inspirującym Ekstatyczne Lamenty Tłumu, Oraz Imbecylem Demonstrującym Ignorancję, Ogarniającym Tylko Alfabet.

Koszu
Chuck Norris
Posty: 596
Lokalizacja: Wrocław, SB

Post autor: Koszu »

ja bym jeszcze dopisał konieczność zapewnienia noclegu z soboty na niedziele.
kiedys było w regulaminie, przy tworzeniu nowego jakos zostalo pominiete.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Tak czy inaczej poprawki, o ktorych tu mowimy musialyby przechodzic oddzielnie w glosowaniu - przepychanie wszystkiego na raz mogloby wypuscic babola, albo zblokowac kilka dobrych projektow przez pare idiotycznych. Te pytania do glosowania, ktore ja proponuje to:
- zmiana 2.3
- wsadzenie oddzielnego punktu o obowiazkach organizatora
- uwzglednienie niemoznosci organizacji mastera w nastepnym sezonie ligowym jako kary za niedociagniecia organizacyjne
- uznanie za niedociagniecie organizacyjne niezapewnienia 2 niegrajacych sedziow
- uznanie za niedociagniecie organizacyjne niewyegzekwowanie pomalowania armii
- uznanie za niedociagniecie organizacyjne zlego zaplanowania daty turnieju
- uznanie za niedociagniecie organizacyjne zapewnienie minimalnie 4 bitew i 2 dni turniejowych
Po kolei odnosnie Waszych uwag:
#Furion:
1. jest tam "poprawne" - to chyba wystarczajaco jasne. Zmieniam tylko zapis o banie na organizacje na 2 sezony (zeby bylo ujednolicone). Zreszta nie bede sie upieral, moge to jakos wstawic, np:
- przesłać Koordynatorowi Ligi poprawne wyniki turnieju w postaci pliku tekstowego w ciągu 30 dni od daty zakończenia turnieju. Plik poprawny to taki, ktory nie zawiera rażących błędów wynikających z ignorancji / nieuczciwości organizatora. Arkusz umożliwiający przygotowanie pliku z wynikami oraz instrukcja jak przygotować plik jest dostępna pod adresem http://adeon.livenet.pl/pliki.php.
2. troche nie wypada tak karac tego, kto organizuje turniej jako ostatni - jesli wszyscy maja miesiac, to niech wszyscy maja miesiac. Natomiast wstawic mozna, ze pierwszy master ligowy w uzasadnionych okolicznosciach nie musi przestrzegac miesiecznego terminu zgloszeniowego (tak jak w tym roku MB)

#Jankiel:
1. tez mozna poddac pod glosowanie, nawet jako badanie spoleczne nawet jestem ciekaw jak to sie sprawdzi (pt. "kto lubi sie myc" - JH w tym nie celuja, do tej pory na turnieju umylem sie tylko raz, heh):
- uznanie za niedociagniecie organizacyjne niezapewnienie noclegu miedzy pierwszym a drugim dniem turnieju
- uznanie za niedociagniecie organizacyjne niezapewnienie mozliwosci wziecia prysznica
2. przeciez ta sankcja juz jest w regulaminie przeglosowana - patrz punkt 4.8. I nie Macki, tylko DMP. I niestety, jesli ktos schrzani, to potem caly osrodek musi za to odpowiedziec. W moim zamysle ma to zmobilizowac ludzi do organizacji najlepszych mozliwie imprez, bez wzgledu na wewnetrzne podzialy lokalne.

I jeszcze jedno - nie ma obecnie zadnego sposobu na egzekwowanie na organizatorach masterow przestrzegania regulaminu. Takie ustandaryzowane kary to pierwszy krok w kierunku zapewnienia wysokiej jakosci imprez na wszystkich masterach w Polsce. A ktore z tych punktow sa wazne, to juz glosowanie pokaze.

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 790
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

swieta_barbara pisze:I niestety, jesli ktos schrzani, to potem caly osrodek musi za to odpowiedziec. W moim zamysle ma to zmobilizowac ludzi do organizacji najlepszych mozliwie imprez, bez wzgledu na wewnetrzne podzialy lokalne.
+1
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
Stefczyk
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 164
Lokalizacja: Obecnie plątam się po Wrocku

Post autor: Stefczyk »

swieta_barbara pisze: Informacje dodatkowe
7.1 Oddanie walkowera skutkuje automatycznym zwycięstwem 20:0.
7.2 Gracze mogą zgodzić się na remis 10:10 jeśli nie rozgrywają między sobą bitwy.
7.3 W przypadku nieparzystej liczby uczestników na turnieju, wynik bitwy gracza, który nie ma przeciwnika wynosi przynajmniej 13:7.
W tej kwestii tak na szybko bo jeszcze muszę parę rzeczy z klubem przedyskutować.
Chodzi mi o to 10:10 nie za bardzo mi się to podoba, gdyż byłem światkiem turnieju (stare dzieje) iż 2 graczy z jednego klubu po kalkulacjach doszło do wniosku ze nie graja i dają sobie 10:10 bo i tak taki wynik zapewnia obu gracą pudło.

I tez miło by było gdyby bardziej przestrzegany był jakoś wymóg armii pomalowanych na masterach. Bo niestety to juz dwa lata kiedy wracam z takiego DMP i mam niedosyt bo gram z czymś co k**** nawet figurek nie przypomina, albo nie jest pomalowane.
- Hej móżdżku, co będziemy robić dziś wieczorem?
-To co zwykle Pinky, to co zwykle. Spróbujemy opanować świat.
***
Z cyklu na turnieju:
Master Assassin z Fellbladem wpada w 1 turze w Maga Chaosowego na smoku, wypłaca ataki i wypada: 4x1 pada głośnie K*** i cała sala zaczyna klaskać...
***
A mój Bóg w dłoniach ma błyskawice,
miotając gromy, odbiera życie...

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Stefczyk pisze:
swieta_barbara pisze: Informacje dodatkowe
7.1 Oddanie walkowera skutkuje automatycznym zwycięstwem 20:0.
7.2 Gracze mogą zgodzić się na remis 10:10 jeśli nie rozgrywają między sobą bitwy.
7.3 W przypadku nieparzystej liczby uczestników na turnieju, wynik bitwy gracza, który nie ma przeciwnika wynosi przynajmniej 13:7.
W tej kwestii tak na szybko bo jeszcze muszę parę rzeczy z klubem przedyskutować.
Chodzi mi o to 10:10 nie za bardzo mi się to podoba, gdyż byłem światkiem turnieju (stare dzieje) iż 2 graczy z jednego klubu po kalkulacjach doszło do wniosku ze nie graja i dają sobie 10:10 bo i tak taki wynik zapewnia obu gracą pudło.
Akurat w tym wypadku nie musisz o niczym dyskutowac, bo ten zapisek w obecnym regulaminie juz istnieje, a przeglosowany byl tak z 3 lata temu.
Stefczy pisze:I tez miło by było gdyby bardziej przestrzegany był jakoś wymóg armii pomalowanych na masterach. Bo niestety to juz dwa lata kiedy wracam z takiego DMP i mam niedosyt bo gram z czymś co k**** nawet figurek nie przypomina, albo nie jest pomalowane.
Zaproponowalem odpowiedni zapisek - mocniejszymi srodkami nacisku niz pozbawienie mozliwosci organizacji mastera w kolejnym sezonie ligowym, LL nie dysponuje.

Awatar użytkownika
Gobos
Falubaz
Posty: 1090
Lokalizacja: Strefa Zero/Poznań

Post autor: Gobos »

swieta_barbara pisze:
Stefczyk pisze:
swieta_barbara pisze: Informacje dodatkowe
7.1 Oddanie walkowera skutkuje automatycznym zwycięstwem 20:0.
7.2 Gracze mogą zgodzić się na remis 10:10 jeśli nie rozgrywają między sobą bitwy.
7.3 W przypadku nieparzystej liczby uczestników na turnieju, wynik bitwy gracza, który nie ma przeciwnika wynosi przynajmniej 13:7.
W tej kwestii tak na szybko bo jeszcze muszę parę rzeczy z klubem przedyskutować.
Chodzi mi o to 10:10 nie za bardzo mi się to podoba, gdyż byłem światkiem turnieju (stare dzieje) iż 2 graczy z jednego klubu po kalkulacjach doszło do wniosku ze nie graja i dają sobie 10:10 bo i tak taki wynik zapewnia obu gracą pudło.
Akurat w tym wypadku nie musisz o niczym dyskutowac, bo ten zapisek w obecnym regulaminie juz istnieje, a przeglosowany byl tak z 3 lata temu.
serio? to jest jakis ciezki absurd... imo jak ktos nie gra, powinien przyjac na pysk okragle zero i tyle. gramy w WFB, czy w MtG? #-o
Jesteś Aspołecznie Nastawionym Kutafonem, Inspirującym Ekstatyczne Lamenty Tłumu, Oraz Imbecylem Demonstrującym Ignorancję, Ogarniającym Tylko Alfabet.

Awatar użytkownika
Stefczyk
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 164
Lokalizacja: Obecnie plątam się po Wrocku

Post autor: Stefczyk »

swieta_barbara pisze: Akurat w tym wypadku nie musisz o niczym dyskutowac, bo ten zapisek w obecnym regulaminie juz istnieje, a przeglosowany byl tak z 3 lata temu.
A tak zapytam co stoi na przeszkodzie aby poddać to dyskusji i ewentualnemu głosowaniu raz jeszcze? Wiesz z tego co pamiętam (ale głowy nie dam) 3 lata temu nikt od nas z klubu w LL nie był. (bo się wtedy tym nie interesowałem)
- Hej móżdżku, co będziemy robić dziś wieczorem?
-To co zwykle Pinky, to co zwykle. Spróbujemy opanować świat.
***
Z cyklu na turnieju:
Master Assassin z Fellbladem wpada w 1 turze w Maga Chaosowego na smoku, wypłaca ataki i wypada: 4x1 pada głośnie K*** i cała sala zaczyna klaskać...
***
A mój Bóg w dłoniach ma błyskawice,
miotając gromy, odbiera życie...

Awatar użytkownika
CzarnY
Falubaz
Posty: 1470
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok!

Post autor: CzarnY »

swieta_barbara pisze:I niestety, jesli ktos schrzani, to potem caly osrodek musi za to odpowiedziec. W moim zamysle ma to zmobilizowac ludzi do organizacji najlepszych mozliwie imprez, bez wzgledu na wewnetrzne podzialy lokalne.
Zagadzam sie z Kacprem. Argumentacja ponizej:

Tak jak pisalem w innym temacie - master to jest sprawa calego osrodka, na pewno nie jest tak ze jeden samozwanczy szeryf ogarnie cala impreze; nie znam mastera, na ktorym jedna osoba bylaby w stanie sobie poradzic z organizacja.
Tworzenie jakiejs instytucji "osoby odpowiedzialnej za turniej w danym osrodku" ma moim zdaniem tylko negatywne konsekwencje:
-rozmycie odpowiedzialnosci - jesli jakis osrodek da ciala, to moze potem mowic, ze to tak naprawde "osoba X" zawalila
-przypisanie zaslug jednej osobie - z powodow wymienionych wyzej, grube naduzycie, juz nie wspomne ze przyzwoitosc nakazuje byc w porzadku wobec ludzi zaangazowanych w impreze i docenic ich wklad, a nie sie wywyzszac.

Jesli chodzi o rozliczanie - nie ma problemu. Pcim Dolny nie da rady zorganizowac dobrego turnieju - srodowiskie pcimskie dostaje wotum nieufnosci na przyszly sezon. Ktos dzialal na wlasna reke w imieniu tego srodowiska? Trzeba bylo przeciwdzialac.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

@Szewczyk. Jak chcesz możesz wystąpić o dowolne głosowanie tylko musi Cię poprzeć odpowiednia grupa osób by je moderator utworzył. Zapis ten jest zapisem czysto praktycznym nie jest dużym problemem zagranie bitwy w taki sposób żeby wyszedł a niej remis (sam grałem krasnoludami sporo wiem coś o remisach), szczególnie że armie się mogą po prostu wystawić po za swoim zasięgiem i będzie 10:10. Dobrze że jest ten zapis bo przynajmniej nie trzeba robić jakiś jaj tego typu (kiedyś gdy defensy więcej grały regułą były bitwy typu "ok ale ja się schowam będzie remis") tylko można zabrać 10:10 i zagrać sobie epicką bitewkę dla zabawy czego normalnie z taktycznego punktu widzenia nie opłacałoby się zrobić.

@mastery. Odpowiedzialność na osobę to będzie fikcja musi być ośrodek, przeważnie jak master nie wychodzi to i tak główny organizator ma kaca organizacyjnego i robi sobie chwilę przerwy z organizacją. Natomiast co do pryszniców i noclegów temat ten jest zawsze argumentem podczas głosowania na mastery, potrafię sobie wyobrazić dobrą ofertę z noclegiem na sali w szkole ale pozbawioną pryszniców. Pytanie czy wtedy lepiej jest dyskryminować takie miejscówki które mogą mieć inne zalety, a jak ktoś chce to zawsze w jakimś hotelu w okolicy można się kimnąć i umyć.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Czarny - wprowadzilem termin "osoba odpowiedzialna" tylko ze wzgledu na rozliczenie z Ziemkiem i ulatwienie ewentualnego kontaktu uzytkownikow forum z odpowiednia osoba po pobieznym tylko zapoznaniem sie z tematem. Jesli tak bardzo Ci to przeszkadza, moge to wyjebac, mimo ze z Twoimi argumentami zupelnie sie nie zgadzam.

Wyjebac?

kudlaty +1 w kwestii remisow. Natomiast kwestie tego jak duza powinna byc odpowiedzialnosc organizatora, ktory nie zagwarantowal spania, ale zagwarantowal prysznice, roztrzygac bedzie glosowanie. Ktore i tak przeprowadzac ewentualnie bedziemy dopiero po uformowaniu nowej LL.

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 790
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

@Osoba odpowiedzialna: choć wyraziłem pełne poparcie dla tego, co napisał Kacper (czyli, że za porażkę organizatorów powinien odpowiadać cały ośrodek, bo jest to mobilizujące), to jednak uważam, że master musi mieć osobę odpowiedzialną. Wyjaśnia to sytuację nie tylko w kwestii rozliczenia z Ligą, ale i wewnętrzną, czyli kto kieruje przygotowaniami w ramach Klubu.

@Prysznice i nocleg: w model idealnym, gdyby LL głosowała na najlepsze mastery a nie kierując się względami "politycznymi" :), to prysznice i nocleg w ofercie byłyby po prostu dodatkowym argumentem w głosowaniu i nie proponując takowych można by było to głosowanie przegrać. Ale trzeba być optymistą; im więcej ośrodków będzie kandydować do organizacji, tym lepiej taki idealny model samoregulacji będzie funkcjonował. Także kończąc filozowanie: nie wprowadzałbym tego jako wymogu do regulaminu.
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16668
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Generalnie jestem za tym, aby doprecyzowac regulamin w niektorych kwestiach, ale tez takie cholerna restrykcyjnosc i czepianie sie kazdego mastera jest imho slabe. Dlaczego?

Otoz dlatego, ze mastery robimy dla graczy od graczy. LL nie daje zadnej kasy, czy jakiegokolwiek wsparcia na organizacje takich turniejow, co wiecej chce zeby byl placony podatek za mozliwosc organizacji takiego turnieju. Czesto organizatorzy musza dokladac z kasy klubowej zeby mastery wyszedl na zero, czyli generalnie jedyna korzyscia dla organizatora jest prestiz - ktory i tak szybko znika, jak daja z siebie duzo, zeby zorganizowac dobra impreze, a potem grupka marud narzeka na pierdoly.
W tym roku glosowanie na mastery mialo bardzo duzo silnych kandydatow, wybrac 10tke naprawde nie bylo dla mnie latwo, ale jesli zaczniemy czepiac sie za bardzo imprez to nagle za rok czy dwa moze sie okazac, ze chetnych do organizacji nie ma.
Imho nie tedy droga...

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 790
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

Ziemko pisze:to nagle za rok czy dwa moze sie okazac, ze chetnych do organizacji nie ma.
Lub zostaną tylko te najlepsze.
Jest to pytanie ogólne dotyczące masterów: powinny być elitarne czy egalitarne?!
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

@Prysznice i nocleg: w model idealnym, gdyby LL głosowała na najlepsze mastery a nie kierując się względami "politycznymi" , to prysznice i nocleg w ofercie byłyby po prostu dodatkowym argumentem w głosowaniu i nie proponując takowych można by było to głosowanie przegrać.
Takim kryterium masterowym narzuconym odgórnie jest wymóg pomalowanej armii. Osobiście zawsze byłem temu przeciwny, ale zostało to wprowadzone, żeby podnieść standardy. Dla mnie osobiście dużo ważniejsze jest, żeby móc się umyć i nie śmierdzieć następnego dnia (zwłaszcza, jeśli dzień przed masterem spędziło się w drodze.). Nie jestem zwolennikiem tezy, że stan armii jest dużo ważniejszy niż stan gracza.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

zembol pisze:
Ziemko pisze:to nagle za rok czy dwa moze sie okazac, ze chetnych do organizacji nie ma.
Lub zostaną tylko te najlepsze.
Lub niektore beda tylko co 2 lata grane.

@ Ziemko: zauwaz, ze mimo ze nie jest to zadna przyjemnosc, to nawet zdziadzialy Jankiel i Butan chca sie pieprzyc z organizacja tych turow. Korzystajac z tego entuzjazmu, powinnismy podwyzszac standardy - a jesli faktycznie kandydaci sie pokoncza, to standardy sie obnizy...

...ale jak znam zycie, to sie nie pokoncza, bo w pacyny cisna sami maniacy.

I jeszcze nawiazujac do pierwszej czesci Twojego posta: pisz o tym, to wlasciwy temat! Wczoraj przegladalem regulamin i usilowalem powylapywac babole, ale niewatpliwie cos przegapilem!

@ Zembol: wewnetrzne kwestie klubowe sa sprawa prywatna i mimo, ze sami ciezko miewamy z tym kryzysy w Stowarzyszeniu, to uwazam, ze to co wychodzilo tu przy okazji mastera lubelskiego i WI w tym roku to mega siara.

Natomiast powtarzam po raz ktorys, ze to, ktore wymogi obecnie sa uznawane za niezbedne w regulaminie, okresli glosowanie.

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

swieta_barbara pisze: Wczoraj przegladalem regulamin i usilowalem powylapywac babole, ale niewatpliwie cos przegapilem!
Znalazłem takowe...
4.3 Do rankingu liczy się dziesięć najlepszych wyników turniejowych danego gracza, przy czym maksymalnie cztery wyniki z turniejów klasy master.
Osiem albo dziewięć. ;)
5.4 Na turnieju klasy master najwyżej trzech sędziów otrzymuje premie sędziowskie o wartości 100 punktów rankingowych zaliczanych z puli turniejów lokalnych. W jednym sezonie można zdobyć najwyżej dwie premie sędziowskie, przyznawane wyłącznie za turnieje klasy master.
Dokładnie jedną. ;)

ODPOWIEDZ