Sędziowski Rynsztok
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Sędziowski Rynsztok
z tego co wiem to można, ale zalicza się to do tak zwanego worst play na równi z rzeczami takimi jak asek w shadach i ujawnianie go w celu zaszarżowania w pierwszej turze lub overguessing. Jeżeli grasz towarzysko to przeciwnik może spakować figurki i tyle, a na turnieju to sam nie wiem - zależy to głównie od podejścia sędziego. Osobiście odradzam ;D
Imperial stormtroopers can never die. They can only go to hell and regroup.
Nie chciałem zakładać nowego tematu więc zapytam tutaj.
Sytuacja z bitwy z Semim w tą niedziele:
5 ghouli z lordem VC i 2 nekrosami dostało na bok fasta he a od przodu shadow warriorów ( 2 doszło). W wyniku walki został tylko lord VC (tak, wiem jednak to możliwe;)) tak, że nie stykał się z fastem a tylko z shadow warriorami. Czyprzesuwamy fasta tak żeby się stykał z lordem? Czy po kombacie fast jako, że nie jest już w styku jest poza walką?
Sytuacja z bitwy z Semim w tą niedziele:
5 ghouli z lordem VC i 2 nekrosami dostało na bok fasta he a od przodu shadow warriorów ( 2 doszło). W wyniku walki został tylko lord VC (tak, wiem jednak to możliwe;)) tak, że nie stykał się z fastem a tylko z shadow warriorami. Czyprzesuwamy fasta tak żeby się stykał z lordem? Czy po kombacie fast jako, że nie jest już w styku jest poza walką?
To ja jeszcze raz zapytam:
w erracie lizaków czytamy:
Jak w takiej sytacji działa powyższy zapis erraty na początku fazy magii?
w erracie lizaków czytamy:
Mamy slaana z ruminationem i focusem (czyli zna cały lore i do każdego czaru używa darmowej dodatkowej kostki).Q. Does the ‘free’ power dice gained from Focused Rumination count
against the power limit? (p43)
A. Yes.
Jak w takiej sytacji działa powyższy zapis erraty na początku fazy magii?
- a) zabiera 1 PD za 1 darmową kość do pierwszego czaru (i jeśli slaan może czarować, to w żadnym momencie nie można mieć więcej niż 11 PD)
b) zabiera 7 PD za możliwość użycia 7 darmowych kości
- Oni No Maćko
- Chuck Norris
- Posty: 522
- Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz
w ogóle nie działają. Magia ogrów szczegółowo wymienia jednostki na które może oddziaływać - odpadają yheti, rhinoxy, scrapy, gnoblary i gorgery.Górken pisze:jak działają czary ogrowe na rhinoxy (czy w ogóle działają)
edit: ort
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem
— Stanisław Lem
przecież nie masz obowiązku użycia tej kości. przed rzutem na czar musisz tylko się zdecydować czy jej użyjesz.zembol pisze:To ja jeszcze raz zapytam:
w erracie lizaków czytamy:Mamy slaana z ruminationem i focusem (czyli zna cały lore i do każdego czaru używa darmowej dodatkowej kostki).Q. Does the ‘free’ power dice gained from Focused Rumination count
against the power limit? (p43)
A. Yes.
Jak w takiej sytacji działa powyższy zapis erraty na początku fazy magii???
- a) zabiera 1 PD za 1 darmową kość do pierwszego czaru (i jeśli slaan może czarować, to w żadnym momencie nie można mieć więcej niż 11 PD)
b) zabiera 7 PD za możliwość użycia 7 darmowych kości
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Może jakiś mod coś im napisze?
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
mod napisze im - nie wiadomo co z focusem bo errata jest klasycznie niejasna. poczekajmy na klaryfikację GW lub uściślenie.
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
Slepy zaułek. Całkowicie. Panowie, jak macie uscislac, to z głową. Najbardziej sensownej opcji w ogole nie przedstawiacie do wyboru. Multiplikacja zasad specjalnych oznacza, ze mozna posiadac kilka zasad specjalnych i ze posiadanie kilka zasad specjalnych daje wiele korzysci. Jest to dozwolone, jesli nie zostalo napisane, ze jakichs zasad specjalnych laczyc nie wolno. Nie chodzi o zgode na multiplikowanie jednej zasady. Jezeli wiec ktos ma frenzy i additional hand weapon to ma +2 ataki. To jest sensowne, zrozumiale i nawet zgodne z tradycja 7ed. WFB. Tymczasem w glosowaniu takiej opcji w ogole nie ma.2) Specjalne zasady - mają napisane, że się kumulują, ale warto to zweryfikować (np. mogą się kumulować dwie różne zasady, pytanie brzmi, czy dwie takie same zasady się kumulują, np. 2 x AP
a) proponuję uznać, że wszystkie zasady wymienione w tej sekcji się kumulują, czyli 2xAP daje dodatkowo -2 SV, frenzy+extra hand weapon daje 2x extra attacks, czyli +2 ataki (podobnie jak 2x frenzy).
36. Jak działa "kombinowanie" się zasad specjalnych?
a) Łączą się ze sobą tylko różne zasady specjalne. Wiele instancji tej samej zasady specjalnej daje tylko jeden bonus. Oznacza to m.in., że jednostka z frenzy wyposażona w extra hand weapon ma w sumie +1 atak.
b) Takie same zasady specjalne łączą się wielokrotnie. Oznacza to np., że jednostka z frenzy i ze sztandarem dającym frenzy otrzymuje +2 ataki.
c) ....
ehh IMO nie kumuluje się: 2x KB , 2xfrenzy 2x flaming itp natomiast kumuluje sie 2x hw + frenzy, 2x rany + flaming, itp
Jak ktos jest frenzy to juz bardziej frenzy byc nie może. Podrecznik nie przewiduje stopniowania tej zasady specjalnej tak, jak stopniowane jest np. Magic Resistance. Masz frenzy to znaczy ze jestes w furii. Jesli masz dwa frenzy to jestes... w furii. A nie w furii(2). Poza wymienionymi zasadami znoszenia sie zasad (np. ASF vs ASF) nie ma mowy o wzajemnym znoszeniu sie innych zasad. Jesli wiec ktos mialby 2x KB, a ktos inny ma immune to KB, to nie znaczy , ze jeden KB sie znosi z immune a drugi KB dziala normalnie. Jesli ktos ma flame ataki, bo ma płonące strzały, to znaczy, ze te strzały płoną, drugi flame atak nie sprawi, ze będą płonęły bardziej, albo ze przy trzecim flame attacku na jednostce oddzial nie strzela juz strzalami tylko rzuca napalm na wroga. Apaluje o rozsadek.
Jesli slowo "mulitple" sprawia tylko klopotów interpretacyjnych, to uscislijcie to po prostu "ignore this sentence" bo inaczej wpadniemy na pomysł, ze mozna mieć podwójne latanie (40"?) albo... podwojne frenzy, albo KB.
Nie wiem po co chcecie to uscislac? Przeciez ten ruch jest czysto kosmetyczny i estetyczny (ze maszyny strzelaja tam, gdzie sa zwrocone). Jaki ma to wplyw na rozgrywkę? Nigdzie nie jest napisane, ze ruch jest wykonywany w fazie ruchu. Zostanmy tu lepiej przy 7ed wykladni - wybierasz cel - obracasz maszyne, strzelasz. Nie ma podstaw, by od tego odchodzic.30. Czy maszyny pivotują zaraz przed strzałem, czy tylko w fazie movementu?
a) Maszyny wykonują "pivot" w fazie ruchu (RB, s 112). Mogą strzelac do celów (punktów) znajdujących się w ich zasięgu wzroku. Wirtualny LOS maszyny mierzymy według podstawki - jeśli takowej nie ma, wszelkie wątpliwości rozstrzygane są na niekorzyść właściciela maszyny.
Może - przynajmniej w AB do skavenów. Kiedyś się wprost frenzyki kumulowały, teraz nazywa się toto death frenzy z czary albo jakoś na "r" jeżeli używasz skavenbrew i wyrzucisz 6 - po prostu zamiast jednego masz dwa dodatkowe ataki i w sumie czemu nie ?Jak ktos jest frenzy to juz bardziej frenzy byc nie może.
Qc-Rat pisze:Może - przynajmniej w AB do skavenów. Kiedyś się wprost frenzyki kumulowały, teraz nazywa się toto death frenzy z czary albo jakoś na "r" jeżeli używasz skavenbrew i wyrzucisz 6 - po prostu zamiast jednego masz dwa dodatkowe ataki i w sumie czemu nie ?Jak ktos jest frenzy to juz bardziej frenzy byc nie może.
Dokladnie z tego samego powodu, dla ktorego majac dwa razy scout nie masz zadnych dodatkowych bonusow. Nie wystawiasz sie 6" od przecinika zamiast 12" i nie masz nagle pozwolenia na szarzowanie w pierwszej turze, jesli zaczynasz.
Nie ma zadnej zasady specjalnej, ktora by sie w rozsadny i intuicyjny sposob kumulowala. Poza MR, ktore ma to jasno opisane. To jasno wskazuje, ze takiej opcji w ogole nie przewidziano. Podwojny poison? To znaczy co? Masz autowound jesli rzucisz 5+ na hita? A moze masz wounda na 6+ i jakis inny bonus (np. dwa posiony daja w efekcie poison i KB, bo to sa tak zajebiscie zatrute ciosy).
Dopuszczenie multiplikowania jednej zasady specjalnej jest nadinterpretacja i generuje wiecej problemow, niz rozwiazuje.
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Zarówno frenzy, jak i additional hand weapon, dają zasadę specjalną extra attack. Więc albo można kumulować np zarówno 2 razy frenzy co Xhw+frenzy, albo nie można w ogóle kumulować tej samej (extra attack) zasady specjalnej.
Problem daloby sie rozwiazac na kilka sposobow ( w zaleznosci, w ktorym kierunku zmierzamy ):
1) takie same sie nie kumuluja
2) tylko niektore sie kumuja (uscislenie - lista)
3) jak w 1 + Xhw i Frenzy potraktowac jako 2 rozne zasady (efekt to +2A)
2 i 3 wydaja sie najsensowniejsze nie tylko ze wzg na to co jest teraz, ale rowniez na nadchodzace kwiatki. GW idzie na latwizne, tworzy specialne zasady, gdzie kazda nastepna to zlepek podstawowych.
1) takie same sie nie kumuluja
2) tylko niektore sie kumuja (uscislenie - lista)
3) jak w 1 + Xhw i Frenzy potraktowac jako 2 rozne zasady (efekt to +2A)
2 i 3 wydaja sie najsensowniejsze nie tylko ze wzg na to co jest teraz, ale rowniez na nadchodzace kwiatki. GW idzie na latwizne, tworzy specialne zasady, gdzie kazda nastepna to zlepek podstawowych.
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
To jest 36 opcja a), zdążyliśmy już nawet w osobnym temacie się co do tego zgodzić. Ten sam wątek 2x był moim błędem redakcyjnym, już poprawionym (na tym etapie szykujemy listę do głosowania - nie głosujemy jeszcze).
Kod: Zaznacz cały
1) Reform w close combacie - zasada zachowania środka oddziału bardzo go ogranicza (praktycznie możliwy jest tylko turn i ew. bardzo mały expand frontage, modele na niekwadratowych podstawkach nie mogą nawet zrobić turna w bok. Czy tak ma być, czy piszemy własne zasady reforma?
Kod: Zaznacz cały
30. Czy maszyny pivotują zaraz przed strzałem, czy tylko w fazie movementu?
a) Maszyny wykonują "pivot" w fazie ruchu (RB, s 112). Mogą strzelac do celów (punktów) znajdujących się w ich zasięgu wzroku. Wirtualny LOS maszyny mierzymy według podstawki - jeśli takowej nie ma, wszelkie wątpliwości rozstrzygane są na niekorzyść właściciela maszyny.
Kod: Zaznacz cały
32. Czary potocznie zwane "snajperkami" (bąble nurgla WoCHu, trzy czary z Lore of Death itd.) - jak działają przeciwko pojedynczym złożonym modelom - np. bohaterom na potworach? W RB jest napisane, że bohater w takim przypadku może zostać zaatakowany bezpośrednio, tylko wtedy gdy atak ma zasadę "sniper".
a) Wszelkie tego rodzaju trafienia/rany z czarów rozstrzygane są jak trafienia ze strzelania (RB s. 36). A zatem w wypadku pojedynczego modelu itp., trafienia są rozlosowywane (RB s. 105)
i co do kumulowania sie specialnych zdolnosci, to wydaje mi sie, ze poki nie stoi inaczej (np: 3X multiple shots, MR czy inne) to te same sie nie kumuluja (np: 2X frenzy dawalo by +1A, KB, poison czy ASF). jednak laczenie roznych zdolnosci, nawet takich ktorych rezultat bylby taki sam, powinno sie kumulowac (np. extra atack + ahw + frenzy dawalo by w sumie +3A).
i jak jest w koncu z zasada "make way"? (juz tutaj pytam bo w pytaniach nikt nie odpowiedzial)
czy przy szarzy z flanki/tylu bohater ustawia sie przodem do przeciwnika czy bokiem/tylem. jest to dosc istotne jak sie ma bohatera z hand weaponem + shieldem, czy wtedy przysluguje pary ward na 6+?
--- edit ---
poprawiona literowka (ktora caly czas mozna zobaczyc w cytacie Oni No Maćko )
Ostatnio zmieniony 16 lip 2010, o 10:54 przez Morsereg, łącznie zmieniany 1 raz.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
- Oni No Maćko
- Chuck Norris
- Posty: 522
- Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz
+1Morsereg pisze:i co do kumulowania sie specialnych zdolnosci, to wydaje mi sie, ze puki nie stoi inaczej (np: 3X multiple shots, MR czy inne) to te same sie nie kumuluja (np: 2X frenzy dawalo by +1A, KB, poison czy ASF). jednak laczenie roznych zdolnosci, nawet takich ktorych rezultat bylby taki sam, powinno sie kumulowac (np. extra atack + ahw + frenzy dawalo by w sumie +3A).
dodatkowo bezczelnie przekleje swój post z innego tematu powielającego tędyskusję: "Czytam ten cholerny podręcznik i wychodzi mi coś jeszcze innego: (tłumaczenie bardzo lightowe i skrótowe) Może się to wydawać oczywiste, ale jeśli nie napisano inaczej, model nie ma żadnych zasad specjalnych. Większość zasad specjalnych dawana jest modelowi przez stosowny wpis w jego Księdze Armijnej. Dodatkowo ataki modelu mogą dostać dodatkowe bonusy wynikające z ekwipunku, którego używa. Podobny efekt (czyli boosty do ataków) model może uzyskaćz czarów, które zostały na niego rzucone lub nawet może w wyniku przebywania na jakimś szczególnym terenie (dającym jakieś specjalne zasady). Jeśli zajdzie taka sytuacja zasady dotyczące ekwipunku, czarów i terenów specjalnych wyjaśnią co trzeba (w sensie, że wszystko wymienione ma opisane zasady które dają modelowi). Jeśli nie jest zapisane inaczej to efekty te się kumulują.
Z tego zapisu wynika mi tylko i wyłącznie chęć wytłumaczenia przez GW, że jeśli masz mieczyk, który daje Ci killing blow a potem rzucisz na ten model czar dający Ci +2 siły to ta "kumulacja" polega na tym, że masz i KB i +2 siły a nie, jakby można było interpretować, jedna zasada specjalna zastępuje drugą, czyli znika KB i masz tylko +2 siły. Zapis o "jeśli nie zapisane inaczej" odnosi się do np. zbroi, która daje +2 save z zapisem, że tego save nie można polepszyć (przykład TYLKO dla zobrazowania o co mi chodzi i wiem, że to niby nie zasada specjalna, ale nie chce mi się teraz wymyślać lepszego przykładu - jak ktoś rozumie o co mi chodzi i nie odrzuca tego z założenia to przykład sam znajdzie )"
Generalnie chodzi o czytanie całości i wyczucia w jakim duchu dane sformułowanie zostało użyte a nie wyrywanie frazy z kontekstu. Babolem tu jest tylko i wyłącznie wrzucenie extra attack jako zasady specjalnej.
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem
— Stanisław Lem