Pytania krótkobrodego - stary temat
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
Re: Pytania krótkobrodego
army builder wyraznie zaznacza, ze dwurak daje +2S lordowi tarczownikowi.
EOT
EOT
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
kiedys bylo podobne pytanie i skonczylo sie na tym, ze trafia sie na 2+ ale modyfikuje AS o 2, tak jak by hit byl z S5
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
to była dyskusja na temat tego że Crisom death zawsze atakuje z siłą 6, a runa stali traktuje ten hit jakby był z siła 5.
Wyszło na korzyść krasnoludów, ponieważ w wytłumaczeniu było jakoś tak że to jest hit z siła 6, ale traktuje się go jak hit z siła 5, więc się runa stali wygrywa
Wyszło na korzyść krasnoludów, ponieważ w wytłumaczeniu było jakoś tak że to jest hit z siła 6, ale traktuje się go jak hit z siła 5, więc się runa stali wygrywa
Paskudny uśmiech power gamera
Chyba nie żona Jankiela przeforsowała na korzyść DE.
Edit. cytata z uściśleń : "Efekt Crimson Death (STR6, no other modifiers or magic items can ever modify this) jest nadrzędny wobec innych przedmiotów wpływających na siłę (np. Master Rune of Steel - ataki powyżej siły 5 są traktowane jako siła 5)."
Edit. cytata z uściśleń : "Efekt Crimson Death (STR6, no other modifiers or magic items can ever modify this) jest nadrzędny wobec innych przedmiotów wpływających na siłę (np. Master Rune of Steel - ataki powyżej siły 5 są traktowane jako siła 5)."
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... it=Crimson . I znowu nas wy@#$ali
nie wiem czemu tak twierdzisz.
w tym temacie to tylko dwie osoby sie upieraly, ze CD ma pierwszenstwo. cala reszta mowila, ze bijesz z S6 ale trafiasz na 4+.
--- edit ---
dopiero teraz zobaczylem twoja edyte z dopiskiem z uscislen. ciekaw jestem jak to sie stalo :/ bo czytajac temat: "Crimson Death a master rune of steel" nic nie wnosilo, ze taki wlasnie bedzie wynik :/
w tym temacie to tylko dwie osoby sie upieraly, ze CD ma pierwszenstwo. cala reszta mowila, ze bijesz z S6 ale trafiasz na 4+.
--- edit ---
dopiero teraz zobaczylem twoja edyte z dopiskiem z uscislen. ciekaw jestem jak to sie stalo :/ bo czytajac temat: "Crimson Death a master rune of steel" nic nie wnosilo, ze taki wlasnie bedzie wynik :/
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Dokładnie. Nie przypominam Sobie zeby było jakieś głosowanie odnośnie tego Więc z tego tematu wnika tyle, że ... nic.
Ni ma tutaj jednoznacznej odpowiedzi... Może czas poprosić LS o zdanie.
<SHINO popierał to co napisałem nieco wyżej, a w większości sprawach jego głos był decydujący >
Ni ma tutaj jednoznacznej odpowiedzi... Może czas poprosić LS o zdanie.
<SHINO popierał to co napisałem nieco wyżej, a w większości sprawach jego głos był decydujący >
Paskudny uśmiech power gamera
Mam kilka pytań, przepraszam z góry jeśli powtórzyły się ale szukałem i nie znalazłem:
1. 10 zabójców trolli + zabójca smoków w pierwszym szeregu (topór ma wielką runę szybkości i runę furii). Szarżuje na nich oddział załóżmy ghuli 10 sztuk (2 szeregi po 5). Zabójca smoków czterema atakami strąca od razu 4 ghule więc ile ghuli zaatakuje? ZS atakował bez celowania w konkretne modele a stykał się z trzema. Czy atakuje tylko 2 ghule, które nie stykały się z ZS (w takim przypadku padł jeden z 2 szeregu)? Czy jak?
2. Oddział halabardników szarżuje na oddział długobrodych i zabija trzech bez celowania (obydwa oddziały 3 szeregi po 5) Ilu długobrodych oddaje?
3. 10 żołnierzy (2 szeregi po 5) szarżuje na tana (z GW). Styka się z nim trzech żołnierzy więc tylko oni atakują i żaden atak nie dochodzi celu. Następnie tan oddaje i zabija trzech żołnierzy bez celowania. Następna tura tym razem kolej tana ale ma GW atakuje jako ostatni więc atakują żołnierze tylko ilu? Bo trzech dopiero padło (jakby tan atakował pierwszy i celując w każdego osobno zabił trzech nie oddawałby mu żaden tu podobna tan zabił trzech typów ale bez celowania tyle że nowa tura jak się to rozpatruje?).
4. Szarża na działo, w którym jest inżynier z dwoma pistoletami. Obsługa z inżynierem wybiega przed działo i inżynier wypala z dwóch pistoletów (bez modyfikatora -1 za strzał po ruchu bo pistolet, z modyfikatorem -1 za stać i strzelać) czy tak?
5. Używając lekkiej zbroi mam save na 6+, ciężkiej 5+, ciężkiej z tarczą 4+. Używając tarczę mam właśnie +1 do save i w walce wręcz i przy ostrzale. Czy jeśli atakuje ktoś na moje tyły albo na flankę to +1 od tarczy przepada?
6. W podręczniku na 56 stronie jest napisane odnośnie używania w walce broni ręcznej i tarczy że jeśli piechur używa lekkiej zbroi + tarczy + broni ręcznej otrzymuje save na 4+ tylko w walce wręcz i tylko od czoła. Czy jest to błąd czy jest tak rzeczywiście? W takim wypadku wojownik w ciężkim pancerzu z tarczą i bronią ręczną miałby save na 3+ a w gromrilowym na 2+. Jak to z tym jest?
1. 10 zabójców trolli + zabójca smoków w pierwszym szeregu (topór ma wielką runę szybkości i runę furii). Szarżuje na nich oddział załóżmy ghuli 10 sztuk (2 szeregi po 5). Zabójca smoków czterema atakami strąca od razu 4 ghule więc ile ghuli zaatakuje? ZS atakował bez celowania w konkretne modele a stykał się z trzema. Czy atakuje tylko 2 ghule, które nie stykały się z ZS (w takim przypadku padł jeden z 2 szeregu)? Czy jak?
2. Oddział halabardników szarżuje na oddział długobrodych i zabija trzech bez celowania (obydwa oddziały 3 szeregi po 5) Ilu długobrodych oddaje?
3. 10 żołnierzy (2 szeregi po 5) szarżuje na tana (z GW). Styka się z nim trzech żołnierzy więc tylko oni atakują i żaden atak nie dochodzi celu. Następnie tan oddaje i zabija trzech żołnierzy bez celowania. Następna tura tym razem kolej tana ale ma GW atakuje jako ostatni więc atakują żołnierze tylko ilu? Bo trzech dopiero padło (jakby tan atakował pierwszy i celując w każdego osobno zabił trzech nie oddawałby mu żaden tu podobna tan zabił trzech typów ale bez celowania tyle że nowa tura jak się to rozpatruje?).
4. Szarża na działo, w którym jest inżynier z dwoma pistoletami. Obsługa z inżynierem wybiega przed działo i inżynier wypala z dwóch pistoletów (bez modyfikatora -1 za strzał po ruchu bo pistolet, z modyfikatorem -1 za stać i strzelać) czy tak?
5. Używając lekkiej zbroi mam save na 6+, ciężkiej 5+, ciężkiej z tarczą 4+. Używając tarczę mam właśnie +1 do save i w walce wręcz i przy ostrzale. Czy jeśli atakuje ktoś na moje tyły albo na flankę to +1 od tarczy przepada?
6. W podręczniku na 56 stronie jest napisane odnośnie używania w walce broni ręcznej i tarczy że jeśli piechur używa lekkiej zbroi + tarczy + broni ręcznej otrzymuje save na 4+ tylko w walce wręcz i tylko od czoła. Czy jest to błąd czy jest tak rzeczywiście? W takim wypadku wojownik w ciężkim pancerzu z tarczą i bronią ręczną miałby save na 3+ a w gromrilowym na 2+. Jak to z tym jest?
"Pić w samotności to jak srać w towarzystwie"
W walce wręcz schodzą zawsze modele z 1-szego szeregu , więc :
1.
GGGGG
GGGGG
TTSTT
TTTTT
Przed walką
GGGGG
G
TTSTT
TTTTT
po tym jak smokobójca zabił ghule .
teraqz biją ghule ale został jeden w 1-szym szeregu więc bije tylko jeden.
2.
dokładnie tak samo jak przykład wyżej.
HHHHH
HHHHH
HHHHH
LL
LLLLL
LLLLL
Zabili 3 z 1szego szeregu więc odda 2ch pozostałych.
3.
Nawet jak than zabił 3ch imperialistów i wyglada to tak.
HHHHH
H___H
__T
To na koniec tego combatu musicie uzupełnić 1szy szereg wiec zmiani sie sytuacja na :
_HH
HHHHH
__T
Więc po thanie bedzie biło 3ch ziomków .
4. dokładnie tak
5&6 .
Jak masz heavy armor i shield to masz sejwa na 4+ i jak walczysz z przeciwnikiem od przodu to masz dodatkowe +1 czyli na 3+ jednak jak ktoś ci wbije na flankę to względem ich masz sejva tylko na 4+ .
Tarcza i walka od przodu zawsze daje dodatkowe +1 do armor sejwa (tylko z bronią ręczną [magiczna/runiczna broń się do takich nie zalicza]) wiec tylko tarcza daje sejwa na 6+ od strzelania i 5+ w combacie od przodu , z lekką zbroją i tarcza masz na 5+/4+ z ciężka na 4+/3+ z full platem / chaos armor/ gromtil armor na 3+/2+ .
1.
GGGGG
GGGGG
TTSTT
TTTTT
Przed walką
GGGGG
G
TTSTT
TTTTT
po tym jak smokobójca zabił ghule .
teraqz biją ghule ale został jeden w 1-szym szeregu więc bije tylko jeden.
2.
dokładnie tak samo jak przykład wyżej.
HHHHH
HHHHH
HHHHH
LL
LLLLL
LLLLL
Zabili 3 z 1szego szeregu więc odda 2ch pozostałych.
3.
Nawet jak than zabił 3ch imperialistów i wyglada to tak.
HHHHH
H___H
__T
To na koniec tego combatu musicie uzupełnić 1szy szereg wiec zmiani sie sytuacja na :
_HH
HHHHH
__T
Więc po thanie bedzie biło 3ch ziomków .
4. dokładnie tak
5&6 .
Jak masz heavy armor i shield to masz sejwa na 4+ i jak walczysz z przeciwnikiem od przodu to masz dodatkowe +1 czyli na 3+ jednak jak ktoś ci wbije na flankę to względem ich masz sejva tylko na 4+ .
Tarcza i walka od przodu zawsze daje dodatkowe +1 do armor sejwa (tylko z bronią ręczną [magiczna/runiczna broń się do takich nie zalicza]) wiec tylko tarcza daje sejwa na 6+ od strzelania i 5+ w combacie od przodu , z lekką zbroją i tarcza masz na 5+/4+ z ciężka na 4+/3+ z full platem / chaos armor/ gromtil armor na 3+/2+ .
runepriest pisze:oj tam oj tam, wystarczy nie szarżować to nie wskrzesi ^^Jankiel pisze:Stary, to co ja zabiję szarżą smoka i dopakowanych z kotła rycerzy Ty sobie wskrzesisz w jedną turę. I tak, jest to straszne.
@dulix
zasada jest taka, ze formalnie rzecz biorac to upadaja przeciwnicy z pierwszego szeregu (no chyba, ze wbijesz tyle ran coby i drugi szereg zaczal sie sypac) tylko duzo prosciej jest sciagac figurki z tylu niz odstawiac walczacych by wyciagnac je z przodu.
wiec pamietaj, ze najpierw wycinany jest caly pierwszy szereg i potem drugi itd.
aaa i jeszcze jedno, jesli jest champion to ten pada jako ostatni (chyba, ze hity sa wyraznie deklarowane w niego). wiec jesli masz 9 chlopa + champion po 5 w szeregu, to nawet jesli przeciwnik wbije 5 ran to champion odda a piata rane dostaje szeregowiec z tylnego szeregu.
pamietaj tez, ze pod koniec tury walki szeregi sie uzupelniaja, wiec nie ma znaczenia ilu wybijesz na poczatku nastepnej tury walki znowu pierwszy szereg jest pelny.
sprawa inzyniera. ten ruch przestawiajacy inzyniera przed dzialko nie jest traktowany jako ruch, tylko przestawiani sa by latwiej bylo okreslic kto bije itd. nie masz modyfikatora do -1 do strzalu za ruch. masz tylko jeden mniej za strzelanie na szarze.
jesli chodzi o hand weapon + shielda to jest tak jak grunaldi napisal, ale:
nie masz tego dodatkowego +1 przy ostrzale/magii tylko w CC od przodu.
zasada jest taka, ze formalnie rzecz biorac to upadaja przeciwnicy z pierwszego szeregu (no chyba, ze wbijesz tyle ran coby i drugi szereg zaczal sie sypac) tylko duzo prosciej jest sciagac figurki z tylu niz odstawiac walczacych by wyciagnac je z przodu.
wiec pamietaj, ze najpierw wycinany jest caly pierwszy szereg i potem drugi itd.
aaa i jeszcze jedno, jesli jest champion to ten pada jako ostatni (chyba, ze hity sa wyraznie deklarowane w niego). wiec jesli masz 9 chlopa + champion po 5 w szeregu, to nawet jesli przeciwnik wbije 5 ran to champion odda a piata rane dostaje szeregowiec z tylnego szeregu.
pamietaj tez, ze pod koniec tury walki szeregi sie uzupelniaja, wiec nie ma znaczenia ilu wybijesz na poczatku nastepnej tury walki znowu pierwszy szereg jest pelny.
sprawa inzyniera. ten ruch przestawiajacy inzyniera przed dzialko nie jest traktowany jako ruch, tylko przestawiani sa by latwiej bylo okreslic kto bije itd. nie masz modyfikatora do -1 do strzalu za ruch. masz tylko jeden mniej za strzelanie na szarze.
jesli chodzi o hand weapon + shielda to jest tak jak grunaldi napisal, ale:
Kod: Zaznacz cały
żywając tarczę mam właśnie +1 do save i w walce wręcz i przy ostrzale.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
"sprawa inzyniera. ten ruch przestawiajacy inzyniera przed dzialko nie jest traktowany jako ruch, tylko przestawiani sa by latwiej bylo okreslic kto bije itd. nie masz modyfikatora do -1 do strzału za ruch. masz tylko jeden mniej za strzelanie na szarze."
Ponadto strzelając z pistoletów nigdy nie masz minusów za ruch czy dystans . Jednak inżynier ma -2 do trafienia przy stand&shoot z pistoli. -1 za właśnie stand&shoot i -1 za mutiple shoot (zawsze o tym zapominam )
Ponadto strzelając z pistoletów nigdy nie masz minusów za ruch czy dystans . Jednak inżynier ma -2 do trafienia przy stand&shoot z pistoli. -1 za właśnie stand&shoot i -1 za mutiple shoot (zawsze o tym zapominam )
runepriest pisze:oj tam oj tam, wystarczy nie szarżować to nie wskrzesi ^^Jankiel pisze:Stary, to co ja zabiję szarżą smoka i dopakowanych z kotła rycerzy Ty sobie wskrzesisz w jedną turę. I tak, jest to straszne.