Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka

High Elves

Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello

Zablokowany
Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Re: Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka

Post autor: Andrzej »

Remx pisze:urzywasz
Sorr, że się czepiam, ale cholernie kłuje w oczy :) Ale poza tym, odpowiedź poprawna.

Togashi pisze:- Talisman of Protection daje 6+ Ward Save ( czyli na polski Ochrona Magiczna 6+) - którą bierze się pod uwagę jeśli nie uda nam się test Ochrony Pancerza, zgadza się ???
Dokładnie.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Zwolin
Falubaz
Posty: 1118
Lokalizacja: Podkowa Leśna - Warszawa

Post autor: Zwolin »

nabić posta zawsze warto więc takie pytanko :
jakie są słabe strony VC które można wykorzystać grając He na smoku i kawie (z resztą już chyba każdy wie czym gram ;P)

pytanie nasuwa mi się w związku z czekającym mnie pojedynkiem z VC na smoku


a no i takie pytanie nieco z boku, głównie do Andrzeja
jak widzicie wykorzystanie czempionów w ER na armie z Hate ?

generalnie powinno (chyba) być tak by to on na nas szarżował
potem pojedynek
i zwiewamy od FO (demony, VC, smok De) lub po nie zdanym brjku na... -4/5 (np. gwardia De)
on nas musi gonić i szarża naszego smoka/konnicy/klocka WL na flankę

pojawia się tu jednak pewien problem a mianowicie jak zmusić przeciwnika do szarży
pod psy/gwardię łatwo się podstawić ale już pod smoka VC wcale nie, oczywiście można liczyć na to że przeciwnik zapomniał o czempionie i zaszarżuje ale nie można na tym oprzeć całej strategii/taktyki
do tego dochodzi kwestia potencjalnego zionięcia czy zdawania terroru (bo ż3eby to wyszło trzeba się podstawić na mniej niż 6") a potem jeszcze fear przy szarży

akurat kwestie zionięcia można rozwiązać ustawiając armię tak by na smoka miało zasięg 2/3 bolce których przeciwnik będzie się bał i z nieuwagi czy strachu zaszarżuje w ER
niestety taki smok jest LT więc nic nie zasłania mu widoku i może on olać nasze ER i polecieć w inny unit na 20"

niby teoretycznie rozwiązaniem jest szarża ER w naszej turze ale imo w tym nie ma sensu bo on sobie gdzieś poleci i dupa

więc jak złapać LT z Hate w ten sposób ??
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

pytanie jest takie, ile zazwyczaj masz bolcow, magow i jakich czy caddych czy 2lvl(tak jak ja gram 2x 2lvl mag i BoS) w tedy albo lecimy z popychaczka z beasta albo z coversem.

Zwolin
Falubaz
Posty: 1118
Lokalizacja: Podkowa Leśna - Warszawa

Post autor: Zwolin »

3 regony kawy (6,6,6 z EB)
3 oddziały ER (2 z Bow, muzycy)
2 łuki
3 bolce
orzeł
2x caddy
lord klepacz na starusiu

bardziej interesuje mnie jednak odpowiedź jak zmusić przeciwnika do szarży (może nawet 4 bolce mam, zaraz sprawdzę)
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą

Awatar użytkownika
Szymon
Kretozord
Posty: 1685
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Szymon »

Czy opłaca się wystawiać SM na stół ??
Z tego co czytam uważa większość że WL są owiele lepsi od SM
I czy się na ER gra?

Zwolin
Falubaz
Posty: 1118
Lokalizacja: Podkowa Leśna - Warszawa

Post autor: Zwolin »

ja gram na ER, choć jako fasty są kiepskie to i tak mogą się do czegoś przydać, jednostka do zadań specjalnych

SM świetnie trzymają ćwiartkę jak masz tam las/domek
w ruinach nieco gorzej
do gry defensywnej fajni jako kontra

tak, WL znacznie lepsi
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Zwolin pisze: ...
więc jak złapać LT z Hate w ten sposób ??
Smoka jest ciężko złapać, z powodów które właśnie przedstawiłeś. Ciekawą opcją może być szarża fastem w bok/tył smoka i jednoczesne podprowadzenie generała i bsb. Wtedy nawet przy dużym overkillu na czempionie jest spora szansa, że się utrzymamy. A nawet jeśli się złamiemy, można próbować tak się ustawić smokiem, żeby po pogonieniu ER ciężko mu było się schować przed smokiem i bolcami jednocześnie. Za to można świetnie zrobić w konia wrighty. Szarżujemy, challeng championem, on zabija wszystkich ER oprócz czempiona (chyba, że przyfarci i zabije go banshe, ale to już pech) Następnie my uciekamy a on się powstrzymuje na 5 ld :D

Ostatnio w taki sam sposób zrobiłem kloc plagusów. Dostał szarże na bok, dzięki czempionowi herald nikogo nie zabił, nie zdany test i plagusy lecą w kosmos :)

ER bardzo fajnie kontrują też każde latające paskudztwo czyhające na na nasze biedne bolce :)
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Zwolin
Falubaz
Posty: 1118
Lokalizacja: Podkowa Leśna - Warszawa

Post autor: Zwolin »

jak przy challeng'u wrighty mogą kogokolwiek zabić?
i jaki to ma sens skoro leci zaraz 20"?

no chyba że trafi na obelisk albo do lasu... ciekawe :)
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

W challengu jest tylko czempion i banshe, reszta wrightów tłucze po oddziale. Chyba, że chcesz ich mieć cały czas w linii, ale to trochę niepraktyczne.

Załóżmy, że jego smok stoi za lasem. Szarżujemy na niego fastem. On nas goni i wylatuje na 4 bolce. Chce wrócić za las, ale tam na niego czeka już SD. Więc albo dostanie od SD, albo od bolców. Chwytasz? Oczywiście, to tylko teoria, wiele zależy od innych terenów na stole itp.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Zwolin
Falubaz
Posty: 1118
Lokalizacja: Podkowa Leśna - Warszawa

Post autor: Zwolin »

wrghty to zło

bez eteryków ogólnie łatwiej by było bo nie trzeba robić zmiany w armii tylko przeciwko jednemu przeciwnikowi
ehh...
łapie o co idzie ale to nie takie proste

nie pamiętam statów Beenshee ale dlaczego miała by nie ubić championa?
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Może dlatego, że ma 1A z S3 i WS3? :wink:

Tak, wrighty są złe. Między innymi dlatego gram na magii. Pomyśl tylko, bierzesz dwa razy beast coversa i smok siedzi na dupie całą grę, a we wrighty naparzasz 2d6 s3 i mały pocisk z lighta... Do tego jeszcze dwa zajebiste boundy :)
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Zwolin
Falubaz
Posty: 1118
Lokalizacja: Podkowa Leśna - Warszawa

Post autor: Zwolin »

do tego 2 kloce WL, 4 bolce i BSB z BB

ja nie gram na magi bo ile razy nie wezmę arcy to w 2-3 turze, najpóźniej w czwartej mam 1,1 na kluczowym zaklęciu a potem 1,1 na tabelkę
nie mam po prostu farta w magii na duże pkt
nie to co na małe gdzie potrafię wyciągnąć 2 małe i 2 duże pociski na turę

no właśnie, nie znałem jej statów
czy nie dobrym pomysłem byłby challeng smokiem wpadając w to... coś?
przynajmniej nam nie odda a i tak więcej jak 2W nie wbiję
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Challenge jest bardzo dobrym pomysłem. Kłopot w tym, że może odmówić, a wtedy na jej miejsce wchodzi dodatkowy wrigrht i dostajemy dodatkowe 3 ataki z s5. Dlatego krzyczymy challeng, ale tylko wtedy, kiedy wszystkie modele walczą (nie może odmówić) Bardzo fajnie jest też w takiej walce odpalić Loeca.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Zwolin
Falubaz
Posty: 1118
Lokalizacja: Podkowa Leśna - Warszawa

Post autor: Zwolin »

warga da się ubić Dp?
i czy warto w niego strzelać salwą czy pojedynczym ?

już wiem czemu VC są przegięte
- Wighty - wiadomo o co chodzi, dobre i nietykalne
- Warg - regenka, 4W, 5S, 5T, 5WS, 5A... 175 pts (tyle co hydra ale nieco gorszy)
- Trener, jak go podładować to jest latającym, etrycznym rydwanem z MR(3) i terrorem z dodatkowymi hitami, wardem na 4+ za jedyne 200pts. do tego nieźle można nim ograniczyć magię przeciwnika, jak się naładuje to rozjedzie całą armię
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Jak masz ich 10 z warbannerem, to może dadzą radę :wink: Ale standardowa piątka nie ma gdzie się pchać.
Lepiej strzelać salwą.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Zwolin
Falubaz
Posty: 1118
Lokalizacja: Podkowa Leśna - Warszawa

Post autor: Zwolin »

tak myślałem

thx
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą

Binessman
Warzywo
Posty: 16

Post autor: Binessman »

Mam pytanie dotyczące rozpiski do walki z WoCH...
Chciałem grać bardziej na magi, ale chciałbym mieć też smoka;)
Czy jest szansa na dobrą rozpiskę z tymi dwoma ograniczeniami?
Macie może jakieś przykładowe?

Zwolin
Falubaz
Posty: 1118
Lokalizacja: Podkowa Leśna - Warszawa

Post autor: Zwolin »

tak

smok klepacz/puszka

mag 2lvl
ss
dps

mag 2lvl
SW
2x Dps

gdzieś upchnij BoS'a
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą

Zwolin
Falubaz
Posty: 1118
Lokalizacja: Podkowa Leśna - Warszawa

Post autor: Zwolin »

nie wiesz

nie używać
przynajmniej tych HE'lfickich
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą

Marek15
Mudżahedin
Posty: 314
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Marek15 »

Nie prawda że HE scouci są do niczego. Są kiepscy (np. powini mieć BS5) al niedawno wdziałem ich bardzo ładnie użytych:
do osłonienia armii, wystawiasz ich z 15, dołączają się do nich bohaterowie: jeden z Loremaster Cloak (Ward save 2+ na magię dla posiadacza i unitu) i drugi z Sacred Incense (-1 do trafienia w strzelaniu), mają też sami z siebie -1 za skirmisz. I tak nie bojąc się magii i nie za bardzo strzelania cała armia idzie do przodu. A potem jako skirmisze zgrabnie odsłonią jednostki uderzeniowe do których przejdą herosi.

Zablokowany