Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka
Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello
Re: Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka
Kto tym grał i jak mu poszło? Było to już testowane na jakimś turnieju?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
Widziałem to na turnieju, na tegorocznym Koziołku, była bitwa HE conta HE. Ci scouci byli na przeciw mnie. A jak mu poszło? No, ze mną wygrał 15 albo 18 (nie pamiętam, zresztą z Koziołkowym bajzlem trudno dojść co i jak było, z kim grałem jest praktycznie niemożliwe do ustalenia), ale ogólnie nie szło mu chyba najlepiej skoro spotkaliśmy się w 4 bitwie mając dorobek w okolicach 30 punktów. Należy dodać, że miałem nie turniejową klimatyczno-radosną rozpę z dragon magiem, co sprawiło że ogólnie zbierałem wklepki, a i graczem nie jestem zbytnim.
]Marek15 pisze:ogólnie nie szło mu chyba najlepiej skoro spotkaliśmy się w 4 bitwie mając dorobek w okolicach 30 punktów.
No właśnie
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
ja musze to i tak wyprubowac. tylko jak to bedzie z szarzami w SW.
X1-X--X--X--X--M--X--X--X--X--X--N--X--X--X--X--X2
M-mag
N-noble
x1,x2- skrajni SW
jak np jakies fast zaszarzuje pana x1, a drugiej strony 2 fasty pana x2. zakladajac S&S ustrzele 1 fasta szarzujacego na x2 (taka kolejnosc szarz) dalej nastepuje kolejne 2 szarze na skrajne punkty formacjii SW (F na X1 i f na X2),
pierwsza deklarowana jest kolejnosc jazdy F potem f. obie szarze sa "na styk".
co nastepuje dalej:
1- fast (F) dochodzi na styk i zwijam sie w formacje obronna (X2 nie ma zasiegu zeby dojsc do formacji, ale i tak go tam ustawiam). f pali szarze
F-F-F-F-F
X1-X-X-X-N-M-X2
X-X-X-X-X-X-X
X
2-zwijam sie w srodku (na osi symetri szarz - sw maja 10 cali ruchu i pan x2 nie dojdzie do formacji z poprzedniego przykladu,) tak zeby fast F doszedl a SW zamiast dostawiac w 2gim szeregu robie linie do maksymalnego ruchy X2. Fast f pali szarze, lub dochodzi jesli mial zapas ruchu.
F-F-F-F-F
X1-X-X-X-N-X-x-X-X-X-X-X-M-X-X2
3- jezeli jazda F zrobi szarze taktyczna, ustawi sie pod kątem, i jezeli przyklad drugi jest prawdziwy (logiczniejszy) fast f dajmy na to wbija sie w bok SW(pana X2)
sa jeszce jakies inne rozwiazania?
X1-X--X--X--X--M--X--X--X--X--X--N--X--X--X--X--X2
M-mag
N-noble
x1,x2- skrajni SW
jak np jakies fast zaszarzuje pana x1, a drugiej strony 2 fasty pana x2. zakladajac S&S ustrzele 1 fasta szarzujacego na x2 (taka kolejnosc szarz) dalej nastepuje kolejne 2 szarze na skrajne punkty formacjii SW (F na X1 i f na X2),
pierwsza deklarowana jest kolejnosc jazdy F potem f. obie szarze sa "na styk".
co nastepuje dalej:
1- fast (F) dochodzi na styk i zwijam sie w formacje obronna (X2 nie ma zasiegu zeby dojsc do formacji, ale i tak go tam ustawiam). f pali szarze
F-F-F-F-F
X1-X-X-X-N-M-X2
X-X-X-X-X-X-X
X
2-zwijam sie w srodku (na osi symetri szarz - sw maja 10 cali ruchu i pan x2 nie dojdzie do formacji z poprzedniego przykladu,) tak zeby fast F doszedl a SW zamiast dostawiac w 2gim szeregu robie linie do maksymalnego ruchy X2. Fast f pali szarze, lub dochodzi jesli mial zapas ruchu.
F-F-F-F-F
X1-X-X-X-N-X-x-X-X-X-X-X-M-X-X2
3- jezeli jazda F zrobi szarze taktyczna, ustawi sie pod kątem, i jezeli przyklad drugi jest prawdziwy (logiczniejszy) fast f dajmy na to wbija sie w bok SW(pana X2)
sa jeszce jakies inne rozwiazania?
ustawiasz sie w wężyka, czyli pierwszy stoi champion ellyrianow, a cala reszta za nim i szarza w hydrant. Hydra moze nabic max 1 killa(nie moze zrobic overkilla bo to champion wiec tylko jego zabija) i wychodzi tak ze on ma 1 killa, ciebie jest wiecej, i masz muzyka wiec hydra lamie sie o 1 i na LD 7 latwo zlac wiec bardzo latwo taka hydre za 175pkt zagonic oddzialem ktory wrecz nie ma prawa zabic takiej hydry.
wbijasz się sznurkiem z czempionem na początku w hydrę
istnieje niewielka szansa (~1/50) że nabijesz W, hydra ubija championa bo reszty nie może tknąć zgodnie z zasadami
muzyk który był w kolejnym rzędzie ląduje na pierwszym miejscu
teraz liczymy
hydra:
+1 za czempiona (5 lub 7 US bo nie pamiętam czy poganiacze się liczą do US)
ER:
+1 za przewagę (8 US)
remis, ale
mamy muzyka
hydra zdaje Ld na -1 czyli 7 a więc mamy ~40% szans na to że ją złamiemy
pisze na szybko więc pewnie szansa na złamanie się nie zgadza, ale zaraz ktoś przyjdzie i przeliczy
edit: dosłownie chwilka i byłbym pierwszy
istnieje niewielka szansa (~1/50) że nabijesz W, hydra ubija championa bo reszty nie może tknąć zgodnie z zasadami
muzyk który był w kolejnym rzędzie ląduje na pierwszym miejscu
teraz liczymy
hydra:
+1 za czempiona (5 lub 7 US bo nie pamiętam czy poganiacze się liczą do US)
ER:
+1 za przewagę (8 US)
remis, ale
mamy muzyka
hydra zdaje Ld na -1 czyli 7 a więc mamy ~40% szans na to że ją złamiemy
pisze na szybko więc pewnie szansa na złamanie się nie zgadza, ale zaraz ktoś przyjdzie i przeliczy
edit: dosłownie chwilka i byłbym pierwszy
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą
może i tak, ale z drugiej strony można mając 18' ruchu i będąc lightem ustawić się tak żeby szachować hydrze tył i chować się przed strzelaniem aczkolwiek łatwe to to nie jest - jednak jeżeli się da to jak najbardziej należy próbować - przy sprzyjających warunkach można przecież hydrę szachować dopóki nie dostanie z bolców/cięższych unitów... ale oczywiście szarża kolumny to super pomysł ogólnie.... dzięki za wyjaśnienie
mam pytanko do tego - warto to robić - ktoś się na to nabiera? ma to rację bytu? i jak to wygląda w grze - przecież musisz się ustawić w sznurku turę przed szarżą itp...
mam pytanko do tego - warto to robić - ktoś się na to nabiera? ma to rację bytu? i jak to wygląda w grze - przecież musisz się ustawić w sznurku turę przed szarżą itp...
Imperial stormtroopers can never die. They can only go to hell and regroup.
mam pytanko do tego - warto to robić - ktoś się na to nabiera? ma to rację bytu? i jak to wygląda w grze - przecież musisz się ustawić w sznurku turę przed szarżą itp...
przepraszam, że piszę posta pod postem, ale zalezy mi na szybkiej odpowiedzi
przepraszam, że piszę posta pod postem, ale zalezy mi na szybkiej odpowiedzi
Imperial stormtroopers can never die. They can only go to hell and regroup.
jeśli się uda to się opłaca
jak jej nie złamiesz to zatrzymasz na jedną turę a to nie tak źle, w szczególności że bydle ma zionięcie
jak jej nie złamiesz to zatrzymasz na jedną turę a to nie tak źle, w szczególności że bydle ma zionięcie
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą
jest to stary myk. Teoretycznie pięknie wygląda, praktycznie rzadki. Raz moze dwa razy tak zrobilem.
Problem jest taki, że DE mają zbyt dużo lekkiego strzelania aby te fasty sukcesywnie można bylo ustawić. Do tego muszą się jeszcze uganiać za harpiami bądz DR, którzy polują na bolce. Nie jest to latwe do zrobienia no i fast robi się bardzo drogi i zlamanie hydry 5 ellyrianów z muzykiem i czempionem to nie jest aż tak wielki zarobek, ale jak się da to próbować
Problem jest taki, że DE mają zbyt dużo lekkiego strzelania aby te fasty sukcesywnie można bylo ustawić. Do tego muszą się jeszcze uganiać za harpiami bądz DR, którzy polują na bolce. Nie jest to latwe do zrobienia no i fast robi się bardzo drogi i zlamanie hydry 5 ellyrianów z muzykiem i czempionem to nie jest aż tak wielki zarobek, ale jak się da to próbować
jezeli uda sie ich dobrze wystawic - obcinanie marszu, atakowanie maszyn zabijanie samotnych magow (jak i tych w klockach), odginanie szarz ostrzeliwanie przeszkadzajek.
jednostka fajna - tylko za droga, lub jesli nie za droga to za malo profitow (dyskusja na ich temat jest gdzie indziej)
najlepsze zastosowanie : ŁADNIE POMALOWAC I POSTAWIC NA PÓŁCE!
jednostka fajna - tylko za droga, lub jesli nie za droga to za malo profitow (dyskusja na ich temat jest gdzie indziej)
najlepsze zastosowanie : ŁADNIE POMALOWAC I POSTAWIC NA PÓŁCE!
nie jest automatyczny, wybierasz
5. jest bez LoS'a, 24" i opis sugeruje że można do combatu
6. na 100% można do combatu, bez LoS'a
5. jest bez LoS'a, 24" i opis sugeruje że można do combatu
6. na 100% można do combatu, bez LoS'a
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą