Noobowe pytania - cos dla początkujacych poczatkujacych ;)
Re: Noobowe pytania - cos dla początkujacych poczatkujacych ;)
@Demoniec: Farthan ma racje ale to nie do końca tak jest jeśli trzymać sie "litery prawa"...
Ab do bretki pochodzi z czasów 6 edycji. W podręczniku z zasadami do 6 edycji jest zapis że:
1 - na początku bitwy gracze rzucają kośćmi - kto wyrzuci więcej ten wybiera stronę
2 - drugi rzut decydował, kto rozstawia sie pierwszy
3 - po wystawieniu znowu rzuca sie kostką i kto wyrzuci więcej ten zaczyna
oznaczało to że 1 gracz mógł i rozstawiać sie na wybranej połowie i zaczynać. Dlatego zapis w AB do brety brzmi tak jak brzmi. OKI ? Modlenie sie - eliminowało 3 rzut kostką i pozostawiało decyzje przeciwnikowi.
Obecnie jeden rzut na początku decyduje o wszystkim. "jeśli ty wybierasz stronę to ja zaczynam".
Teraz troszkę namieszam, więc skup się:
Teraz, kiedy rzucasz kostką na początku i wygrasz rzut, możesz wybrać zaczynanie. Rozstawiacie, sie, i po wszystkim decydujesz czy twoje ludziki sie modlą a twój przeciwnik decyduje czy pozwoli ci zacząć (mimo tego ze sie modliłeś) - czy sam zacznie (oczywiście lepiej dla przeciwnika, jeśli zacznie bo zdobywa nad tobą przewagę, jednak jeśli z jakiś powodów woli być drugi może pozwolić ci zacząć po modlitwie. Może tak być jeśli przeciwnikowi zależy żeby ostatnia tura gry należala do niego)
W praktyce taki scenariusz nie ma miejsca z 2 powodów.
- interpretacji zasad takiej jak przedstawił Farthan
- logiki - przeciwnikowi lepiej jest i wybrać sobie i stronę i zaczynać.
Ja np kiedy wygrywam rzut - prawie zawsze wybieram zaczęcie. dlaczego?
- Zaskoczenie (!) Przeciwnik może ustawić sie defensywnie, myśląc – w sumie logicznie - że skoro bierzesz zaczynanie to sie nie pomodlisz. A to dział na twoją korzyść, kiedy jednak wybierzesz modlenie sie.
- po prostu rzadko sie modle, najczęściej gram przeciwko różnej maści elfom które rzadko maja siły więcej niż 4 - a ward na 6+ nie jest wart utarty przywileju zaczynania. Przeciwko armiom defensywnym wole być szybko u wroga.
- moje rzuty rzadko pozwalają mi na zdawanie tych wardów. po co mam sie modlić skoro prawie nic mi to nie daje
Ab do bretki pochodzi z czasów 6 edycji. W podręczniku z zasadami do 6 edycji jest zapis że:
1 - na początku bitwy gracze rzucają kośćmi - kto wyrzuci więcej ten wybiera stronę
2 - drugi rzut decydował, kto rozstawia sie pierwszy
3 - po wystawieniu znowu rzuca sie kostką i kto wyrzuci więcej ten zaczyna
oznaczało to że 1 gracz mógł i rozstawiać sie na wybranej połowie i zaczynać. Dlatego zapis w AB do brety brzmi tak jak brzmi. OKI ? Modlenie sie - eliminowało 3 rzut kostką i pozostawiało decyzje przeciwnikowi.
Obecnie jeden rzut na początku decyduje o wszystkim. "jeśli ty wybierasz stronę to ja zaczynam".
Teraz troszkę namieszam, więc skup się:
Teraz, kiedy rzucasz kostką na początku i wygrasz rzut, możesz wybrać zaczynanie. Rozstawiacie, sie, i po wszystkim decydujesz czy twoje ludziki sie modlą a twój przeciwnik decyduje czy pozwoli ci zacząć (mimo tego ze sie modliłeś) - czy sam zacznie (oczywiście lepiej dla przeciwnika, jeśli zacznie bo zdobywa nad tobą przewagę, jednak jeśli z jakiś powodów woli być drugi może pozwolić ci zacząć po modlitwie. Może tak być jeśli przeciwnikowi zależy żeby ostatnia tura gry należala do niego)
W praktyce taki scenariusz nie ma miejsca z 2 powodów.
- interpretacji zasad takiej jak przedstawił Farthan
- logiki - przeciwnikowi lepiej jest i wybrać sobie i stronę i zaczynać.
Ja np kiedy wygrywam rzut - prawie zawsze wybieram zaczęcie. dlaczego?
- Zaskoczenie (!) Przeciwnik może ustawić sie defensywnie, myśląc – w sumie logicznie - że skoro bierzesz zaczynanie to sie nie pomodlisz. A to dział na twoją korzyść, kiedy jednak wybierzesz modlenie sie.
- po prostu rzadko sie modle, najczęściej gram przeciwko różnej maści elfom które rzadko maja siły więcej niż 4 - a ward na 6+ nie jest wart utarty przywileju zaczynania. Przeciwko armiom defensywnym wole być szybko u wroga.
- moje rzuty rzadko pozwalają mi na zdawanie tych wardów. po co mam sie modlić skoro prawie nic mi to nie daje
Czcij Koze !!
Twoja Stara gra w Age of Sigmar !
Twoja Stara gra w Age of Sigmar !
@ Farthan i Dibo - dzięki za wytłumaczenia. Logiczne, tak jak myślałem - zdecydowanie lepiej, niż gdybym miał mieć 1 turę mniej... (natomiast teraz rozumiem, dlaczego jest zapisane tak a nie inaczej). Przyda się z pewnością ta wzmianka o elfach, bo pierwsze bitwy będę miał z DE.
Choć, z tego co wiem, kumpel weźmie duuużo strzelania, a wtedy nie wiem czy ten ward nie mógłby mnie jednak uratować - przy naszych grach, póki co na 500-600 punktów, każdy rycerz się liczy. Ale zobaczymy, jak wyjdzie w praniu.
Choć, z tego co wiem, kumpel weźmie duuużo strzelania, a wtedy nie wiem czy ten ward nie mógłby mnie jednak uratować - przy naszych grach, póki co na 500-600 punktów, każdy rycerz się liczy. Ale zobaczymy, jak wyjdzie w praniu.
NIE, to działa tylko na jednostkę/oddział która sama ma grail vow. Aby Kotry miały warda musisz się albo modlić albo kupić Prayer Icon of Qenelles, wtedy jak jej użyjesz to unit dostanie wardahagarr pisze:czy jak do oddziału KOtR dam paladyna z grail Vovem to błogosławieństwo pani działa na cały oddział??
Największa maruda na Border Princes
Może mi ktoś powiedzieć z czego się składa Dębkowy paladyn??
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów
THX
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów
A ja mam takie troche. bezsensowne pytanie jako noob
Czy ci jeżdcy są w jednym, dużym opakowaniu czy po prostu każdy w mniejszym?(w sumie 3) http://www.games-workshop.com/gws/catal ... prod780928
A i bym zapomniał, jak według Was sprawdza się Green knight? czy jest opłacalny i łatwy do gry?
Pozdrawiam!
Czy ci jeżdcy są w jednym, dużym opakowaniu czy po prostu każdy w mniejszym?(w sumie 3) http://www.games-workshop.com/gws/catal ... prod780928
A i bym zapomniał, jak według Was sprawdza się Green knight? czy jest opłacalny i łatwy do gry?
Pozdrawiam!
są dwie wersje: pakowane pojedynczo i po trzechCzy ci jeżdcy są w jednym, dużym opakowaniu czy po prostu każdy w mniejszym?(w sumie 3)
szału nie robi na tle obecnych special characterów... poza tym, nie gra się na spec herosów, no chyba że w domu dla śmiechu.jak według Was sprawdza się Green knight? czy jest opłacalny i łatwy do gry?
This boxed set contains 3 multi-part Pegasus Knights.
To znaczy, że jest ich trzech w opakowaniu.
To znaczy, że jest ich trzech w opakowaniu.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów
trzeba zobaczyć cenę, jak box kosztuje tyle co box powiedzmy rycerzy to jest to jeszcze zapas trójki, jak około 40% ceny boxa to: "There can be only ONE!" - tutaj powinna zabrzmieć intro z Princes of the Universe by Queen
PS. to jest 3jka, bo jeden kosztuje 8 funciorów, a to 20
PS. to jest 3jka, bo jeden kosztuje 8 funciorów, a to 20
Największa maruda na Border Princes
Impetuous:
Po deklaracji szarż, a przed ich wykonaniem jednostki które mają zasadę impetuous sprawdzają czy mają zasięg szarży do jakiejkolwiek jednostki wroga. jeżeli tak rzucają na LD jeżeli zdają to nie szarżują, a jeżeli nie zdadzą to muszą na nią zaszarżować. Erranci są ITP podczas każdej szarży i z impetuousa i z normalnej.
Defensive Stakes:
Przeciwnik nie ma bonusów z szarży gdy szarżuje na jednostkę posiadającą defensive stakes. Tj. nie ma bonusu z lancy do siły, nie zadaje impactów, i nie atakuje pierwszy tylko sprawdza się kto ma większą inicjatywę, jeżeli ma dwu ręczną broń to atakuje ostatni.
Jeżeli jednostka która ma Defensive stakes się ruszy traci je bezpowrotnie.
Po deklaracji szarż, a przed ich wykonaniem jednostki które mają zasadę impetuous sprawdzają czy mają zasięg szarży do jakiejkolwiek jednostki wroga. jeżeli tak rzucają na LD jeżeli zdają to nie szarżują, a jeżeli nie zdadzą to muszą na nią zaszarżować. Erranci są ITP podczas każdej szarży i z impetuousa i z normalnej.
Defensive Stakes:
Przeciwnik nie ma bonusów z szarży gdy szarżuje na jednostkę posiadającą defensive stakes. Tj. nie ma bonusu z lancy do siły, nie zadaje impactów, i nie atakuje pierwszy tylko sprawdza się kto ma większą inicjatywę, jeżeli ma dwu ręczną broń to atakuje ostatni.
Jeżeli jednostka która ma Defensive stakes się ruszy traci je bezpowrotnie.
Because I'M The Miz and I'M AWESOME!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=iMt-MJ1h ... ure=fvwrel
http://www.youtube.com/watch?v=iMt-MJ1h ... ure=fvwrel
Immune to Psychology -> Odporność na psychologię.
Because I'M The Miz and I'M AWESOME!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=iMt-MJ1h ... ure=fvwrel
http://www.youtube.com/watch?v=iMt-MJ1h ... ure=fvwrel
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Immune to psychology czyli odpornosć na psychologięITP??co to??
RTFM !
Edit:
Damm, fartan mnie ubiegł .
Ach te uroki bycia ciągle głodnym .Mad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.