Empire VIIIed

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Empire VIIIed

Post autor: Sa!nt »

Wilqu pisze:
#helion# pisze:
podobnie rzecz się ma z Falgusiami (tylko kolekcjonerscy szaleńcy), co by nie mówić, w ciągu 3 miesięcy będę miał 20 metalowych z 6ed. :mrgreen:
jestem lepszy mam kilku z 5ed+6ed łącznie 20 z czgo 7 z 5ed
45 z 7 edycji. Metalowe modele flaglantów jakoś nie podobają mi się. ;)
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

trzeba obczaić rozkład rozpisek, tani lord na 1000 pts, to coś genialnego, bierze się Generala i masz od razu banner magiczny na GS-ach, niezły save jak na chabecie a nie musi mieć jakichś kosmicznych itemów....zaczyna mi się podobać, dobrym bonusem może być ward na 5+ z MR 2 na nim, ewentualnie ten shield ściągający atak, np. w czelendżu 8)

i dodatkowo od tych punktów Ld 9, na reszcie

Gerald
Mudżahedin
Posty: 277
Lokalizacja: Aldorf

Post autor: Gerald »

http://www.warseer.com/forums/showthread.php?t=253845


dużo ciekawych zmian
2h biją z 2 rank
pistolety 12 zasięgu
fast ma exrta 12 ruchu po wystawieniu itp.
''Three things make The Empire great – faith, steel and gunpowder!"

Legionowski Klub Miłośników Fantastyki

http://www.facebook.com/pages/Legionows ... 0549447769

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

hmm pistolet 12 " to nowe resztę znałem ale 12" to miod 8) 8) 8) 8) zio
Obrazek






_________________

Miszczakos
Wałkarz
Posty: 83

Post autor: Miszczakos »

Niewątpliwie bardzo ciekawy post, napewno pocieszające jest to ze kawaleria nie bedzie miała zcietego marszu, zastanawia mnie ta szarża jednostek pieszych basic movment + 2d6 hm bardzo losowe, co do reszty tak naprawde ciężko sie wypowiedzieć co z naszej armi bedzie grywalne a co nie wsztko zależy od kosztów jednostek ktore znając życie mogą sie diametralnie zmienić

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2149
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

Jestem ciekawy ile wtedy będzie miał zasięgu warp-pistol. 12 cali zasiegu daje niezłego boosta pistolierom :D!

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

mnie ciakawią Ci skirmishersi, a dlaczego?? jeśli staną się prawie normalną jednostką, to skończą się taktyczne szarże, aby zyskać turę i skierować przeciwnika w daną stronę wystarczy wystawić mu linię przed nosem, nawet jak wpadnie w nas to będzie po zawodach bo nasza jest kolejna tura, Archersi znów przydadzą się jako mięsko :mrgreen:

pistolety wrócą do łask, a Outridersi jeszcze lepsi, darmowe 12" to przecież przeciwnik będzie w ich zasięgu, wystarczy ich tylko ustawić i wygrać zaczynanie, kawaleria...hmmm...2x10 jako kontra, słabo widzę każdy klocek któremu coś takiego się wbije w bok, a z przodu walczy dopiero co z GS-ami lub innym corem, który jest Stubborn
boli tylko spam herosów, ale czyż nie mamy jednych z najtańszych w całej grze :?: kapitan z dwurakiem na koniu w piechocie, ile może kosztować....70pkt :?: poza tym szarża piechoty aż tak losowa nie będzie, wystarczy mieć command, dorzut do szarży dla przykładu 1 i 5, ale mamy pełny command to jedyneczkę przerzucamy, niech wypadnie 3, mamy wobec tego zasięg szarży.....owacje na stojąco..... 4+3+5= 12"....hmmmm, wydaje mi się że chyba jednak więcej niż obecnie :?:

do tego katiusza, aby w cokolwiek trafić :twisted:

Miszczakos
Wałkarz
Posty: 83

Post autor: Miszczakos »

no własnie ta szarża najbardziej mi nie pasuje, strasznie losowa sprawa i praktycznie wg mnie bardzo obniża taktyczność gry np mamy jednostke w 7 calach turlamy kostkami wypadaja dwie 1 przezucamy znowu 1 i nasza szarża ma cale 6 cali zasiegu troszke porazka z drugiej strony np ogromniastyu klocek chaos wariorów stojący 15 cali od nas przyfarci w turlaniu i nas dopadnie z 16 cali. Jak dla mnie lipa że takie akcje bedą odchodzić ale pożyjemy zobaczymy wyjdą zasady, wyjda eraty i wtedy bedzie można prorokować co sie nada do gry a co nie

Awatar użytkownika
Legion
Kradziej
Posty: 936
Lokalizacja: Ostland

Post autor: Legion »

Wyczytałem tam, że broń dwuręczna ma dawać konnym +2 siły, może białe wilki wrócą do łask ;)
Vae victis!

Gerald
Mudżahedin
Posty: 277
Lokalizacja: Aldorf

Post autor: Gerald »

HELION wyobraź sobie teraz np. krasie z szarżą na 10" to będzie cyrk :)
''Three things make The Empire great – faith, steel and gunpowder!"

Legionowski Klub Miłośników Fantastyki

http://www.facebook.com/pages/Legionows ... 0549447769

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

to żaden tam jakiś cyrk, teraz mają kowadło i też pchają regony jak chcą
odnoszę wrażenie, że oprócz tej losowości gra dziwnym trafem stanie się szybsza, byle dopaść przeciwnika, ciekawi mnie zasada szarżowania na uciekającego, jeśli dopadniesz to zniszczysz ale dopiero po teście Ld

Miszczakos
Wałkarz
Posty: 83

Post autor: Miszczakos »

Hm 10 to jeszce jakos idzie ale jak rozumiem wg nowych zasad movment + 2d6 praktycznie krasiami bedzie można wyżeźbić 15 cali szarzy co jest istnym kosmosem juz widze te przegiete akcje nasza wielki regon stojacy na srodku stolu krasie na 12 calu rozstawienia co zrobia zaszarżuja może dobrze poturlamy i dobiegniemy i nie potkniemy sie o wlasne brody a jak sie nie uda to poprostu podejdziemy troszke i moze przeciwnik zle poturla zbyt losowo i nieprzewidywalnie moim zdnaiem niefajnie gdyż gra zacznie sie sprowadzać do lepszych lub gorszych rzutów przy szarży troszke moim zdaniem przegiętą zamina jest to ze teraz piechota przy dobrym turlaniu moze miec tyle szarzy co kawaleria a nawet wiecej jak kava zle poturla paranoja, reszta zmian wydaje sie bardzo ciekawa i moze uatrakcyjnic gre

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

Szarża losowa, ale może być frajda z tego, jest to duże przycięcie kawalerii i dużych lataczy, nie raz w historii zdażało się, że kawaleria nie zdążyła się rozpędzić i została zmłucona; choć takie wytłumaczenie to trochę nadużycie, to jestem w stanie jakoś to usprawiedliwić. przycięcie skirmishu też może wyjść na dobre, skończy się ze screenowaniem przez driady i skinki.
Fasty dostają bonus, piechota mocno ugrywalniona, trzeba zaczekać na rozwiąznia dotyczące monsterów i maszyn, bo tu nic nie wiadomo

Awatar użytkownika
Filup
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3235
Lokalizacja: Bydgoszcz XIII kohorta

Post autor: Filup »

Co wy sie ta szarza tak przejmujecie, skoro ona i tak daje tlyko +1 do CR-a... co z tego, ze moim kraskom uda sie w cos wpasc, skoro i tak przy nowych zasadach majac inicjatywy 2 bede bil znowu ostatni...

Szarza przestanie sie w tej edycji praktycznie liczyc i dojdzie do tego, ze nikt nie bedzie w ogole kombinowal gdzie i kiedy kogo szarzowac, bo sie nie bedzie oplacalo. Wezmy taki wasz klocek np chosnych maruderow na habetach... teraz jak maja dwuraki, to jak wpadna od boku, to moga namieszac. W 8mej beda mieli dwuraki, to chocby wpadli i od tylu, gowno im to da, bo najpierw dostana po mordach a na koncu beda sobie mogli uderzyc (bo GW ma przeciez Always strike last)...

Slabe to troche, IMHO... I jako rzeklem, co z tego ze zaszarzuje jakies 15 cali moimi krasiami (nie wiem skad ta odleglosc nagle... moze sa dupogrzmotami), skoro i tak mi to nie przyniesie zadnej realnej korzysci...

pzdr!

PS... tak sobie do was wpadlem z wizyta :)
"If its made by a Dwarf, keep it. If its made by a Human, sell it. If its made by an Orc, bin it. If its made by an Elf, burn it !!! " - Perv
www.facebook.com/XIIIKohorta

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

no taaaak, ale czy każdy zapomniał o tym, że monstery mają zadawać impacty :?: jak Ty zaszarżujesz to nie masz co się przejmować, ale jak dostaniesz, to może zaboleć

bellman_eq
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 40
Lokalizacja: niemal Warszawa

Post autor: bellman_eq »

Szarża to zawsze +2 siły z lanc (o ile tego nie zmienią). Ale skoro i tak z naszą marną inicjatywą nie powalczymy jak pierwsi to te dwuraki na konnych kuszą.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Filup pisze:Co wy sie ta szarza tak przejmujecie, skoro ona i tak daje tlyko +1 do CR-a... co z tego, ze moim kraskom uda sie w cos wpasc, skoro i tak przy nowych zasadach majac inicjatywy 2 bede bil znowu ostatni...

Szarza przestanie sie w tej edycji praktycznie liczyc i dojdzie do tego, ze nikt nie bedzie w ogole kombinowal gdzie i kiedy kogo szarzowac, bo sie nie bedzie oplacalo. Wezmy taki wasz klocek np chosnych maruderow na habetach... teraz jak maja dwuraki, to jak wpadna od boku, to moga namieszac. W 8mej beda mieli dwuraki, to chocby wpadli i od tylu, gowno im to da, bo najpierw dostana po mordach a na koncu beda sobie mogli uderzyc (bo GW ma przeciez Always strike last)...

Slabe to troche, IMHO... I jako rzeklem, co z tego ze zaszarzuje jakies 15 cali moimi krasiami (nie wiem skad ta odleglosc nagle... moze sa dupogrzmotami), skoro i tak mi to nie przyniesie zadnej realnej korzysci...

pzdr!

PS... tak sobie do was wpadlem z wizyta :)
Filup dobre podsumowanie ;P

Ogólnie nie ma losowych szarż, bo teraz one się zwyczajnie nie liczą.

Po co zatem szarża? Teraz nabierze ona poprostu innego znaczenia np.

1. Krasie lub inna armia w określonej sytuacji na polu bitwy musi związać walką oddziały przeciwnika. Wtedy zależy jej na szarży ale już nie ważne kto pierwszy bije byle walka się toczyła ;P. Tutaj losowa szarża na 15 cali krasiami może się przydać ;P

2. Mamy oddziały o tej samej inicjatywie. Jeśli będzie zasada, że przy równej inicjatywie szarżujący będzie bił pierwszy to wtedy będą szachy mocno podszyte losowością ;P.

I na tym chyba mi się kończą opcje przydatnej szarży ;P

Oczywiście drugi punkt jest naciągany bo teraz niemal zawsze będzie się oddawało przeciwnikowi ;P.

Osobiście mi się to podoba. Nie wiem jak Wy, ale w battlu "szarża" to mega potężne zaklęcie czaso-przestrzenne dostępne nawet najbardziej parszywemu goblinowi. Polega ona na tym, że kiedy dwa oddziały na siebie maszerują/biegną etc. jeden z nich nagle krzyczy "szarża" - nasz przeciwnik obezwładniony zaklęciem zatrzymuje się, zamiera, nie może wykorzystać bonusów z lancy, z impactów etc., nie może przeprowadzić kontrszarży. Nie, on się grzecznie zatrzymuje i czeka aż przeciwnik wbije się w niego, wybije mu pierwszy rząd, bo kolejne wciąż są zamrożone zaklęciem ;P.

Miałem nadzieję, że wprowadzą w końcu zasadę kontrszarży, no ale postanowili poprostu niemal znieść znaczenie szarży. Też może być. Ale oczywiście musieli to zrobić w swój "głupawy" sposób, czyli zrobić losową szarżę aby gracze mogli się pośmiać lub dostać kurwicy jak im wyjdą dwie jedynki albo dwie szóstki ;P. Ponieważ ta gra ma być bardziej "zabawna" niż "bitewna/strategiczna" stąd te a nie inne zasady ;P.

Teraz przewagę trzeba będzie uzyskiwać w inny sposób - niż przez szarżę ;P. I w zasadzie dobrze ;P

patryk999
Chuck Norris
Posty: 411
Lokalizacja: zg
Kontakt:

Post autor: patryk999 »

Polejcie mu piwa bo dobrze gada.sam się zastanawiam jak to powinno być rozwiązane...nie wiem,jak to jest zrobione w wargamingowych systemach,dba czy bda ale chyba bardziej realistycznie.

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

z tego co zauważyłem najbardziej losowe z oddziałów będą te jednostki, które nie będą posiadać commanda, lub tylko jego część; dla przykładu rydwany, odporne już na S7+, ale w szarży mogą mieć dowolną ilość cali bez bonusów (wyjątek TK póki co), w takim układzie szarża jak najbardziej na rydwany jest opłacalna, ponieważ nawet jeśli będzie walił pierwszy to już bez Impact Hitów, mam takie wrażenie, że również podobnie będzie z LT, dodatkowo +1 do CR z pozoru będzie dodawać całkiem sporo w walce klocek vs klocek
z innych moich przemyśleń; mamy niedrogą i stosunkowo różnorodną piechotę, nic nas nie ogranicza do wystawiania tylko 5 w szeregu, Unit 42 GS-ów ustawiony w formacji 7x6 z priestem w środku i oddający z dwóch szeregów może być masakryczny w walce ze sporą ilością piechurów przeciwnika, do tego jakaś detka w ilości 15 milicji albo halabard również uderzająca z 2 ranków :twisted:

rozmawiamy oczywiście o znacznie większych formatach bitew rzędu 3200-4500, czyli o cały 1k więcej, bo do tego mają służyć te nowe zasady....uproszczenie=przyspieszenie=zwiększenie poziomu bitew o cały 1k, bitwy mogą trwać ok. 2,5-3h czyli niewiele dłużej ale za to ze znaczną ilością modeli

pamiętajmy o tym, że ilość % na herosów i Lordów można zawsze zmniejszyć, ale to i tak nie uchroni przed tym, że bitwy będą szybsze i większe

takie moje wnioski na podstawie plotek....tylko jak ja przetransportuję tyle modeli i ile zajmie rozkładanie tego :shock: (dzięki Bogu za magnesy)

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2149
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

Jeśli plotki czyli na boost dla naszej piechoty, zepchnięcie kawalerii do wsparcia i nowe, duże standardy się sprawdzą to nowi gracze będą mieli kiepsko (duuużo malowania i składania modeli). Sam mam piechoty mało (tłowia mam, ale jednostki sklejone ograniczają się do strzelców). I gdy bede miał pomalować 60 piechociarzy, to :<!

ODPOWIEDZ