VIII Edycja WFB + WoCh

Warriors of Chaos

Moderator: JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Breslauer
Chuck Norris
Posty: 611
Lokalizacja: Breslau

VIII Edycja WFB + WoCh

Post autor: Breslauer »

Według plotek co zyskamy a co stracimy? :-k Czy będziemy armią przodującą czy raczej słabą? :roll: Zapraszam do dyskusji :)

Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Post autor: Przemcio »

Hmmmmm ciężko to jeszcze określić ale zakładając, że standardem staną się gry na 3000 pts. to nie widzę WOCH w ciemnych barwach. Po pierwsze obowiązek wpakowania 25% pkt. w Cory spowoduje ugrywalnienie Warriorów... bo z ich inicjatywą 5 będą zazwyczaj atakować pierwsi (elfy mają tylko podobną inicjatywę w corach ). Taki klocuszek 15 Warriorów + Hero będzie wymiatało:)
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

Awatar użytkownika
Solider
Falubaz
Posty: 1433
Lokalizacja: Świdnica/Warszawa

Post autor: Solider »

Jeżeli rzeczywiście będzie to edycja piechoty to zyskamy i to sporo. Mamy tanią piechotę z niezłymi możliwościami i statystykami, czyli marudy i ciężkich wojowników, którzy przy uwzględnieniu sv, inicjatywy i liczby ataków będą wymiatać. Trochę zabija ich koszt, ale nie ma co narzekać, dwa klocki 15 osobowe powinny wejść bez problemu. Nareszcie ugrywalnieni zostaną Choseni. Dalej, mamy Heluchny, które będą strzelać teraz gdzie my chcemy, ostatecznie zawsze można pchnąć je do walki i zadać dodatkowe obrażenia za LT. O kawie nie piszę, bo to standard. W końcu bedzie można wystawiać rydwany skoro S7 już nie będzie ich niszczyła. Oby to wszystko się potwierdziło.

Reasumując. Mamy szansę na to, że nie będziemy odstawać od reszty. Chociaż na TOP bym nie liczył. No i trza mantykorę zrobić, bo smoka to raczej sobie za często nie poużywamy. :wink:
"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".

- Magnus the Pious
Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole
No, nie inaczej !!!

Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Post autor: Przemcio »

taki klocuszek 17 Warriorów + Hero to ma na wyjściu 26 ataków z S 4 i WS 5 a jeśli jest khorna to 38 :D i prawie zawsze bije 1:)
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Przemcio251 pisze:taki klocuszek 17 Warriorów + Hero to ma na wyjściu 26 ataków z S 4 i WS 5 a jeśli jest khorna to 38 :D i prawie zawsze bije 1:)
Nie wiem jak ty to liczysz... Pierwszy szereg zakładając, że stawiamy 6 modeli w szeregu będzie wypacać 10 ataków ze zwyklaków oraz 4 z herosa. Drugi szereg to 6 ataków. Razem 16 ataków zwyklaków i 4 z Herosa. Frenzy dodaje 5-6 ataków (zależnie, czy heros też ma).

Tak czy inaczej uważam, że nieźle bić się będzie oddział kilkunastu warriorów z halabardami, tarczami i markiem khorna. Jeśli frenzy będzie można zatrzymać na Ld tak jak jest to w plotkach, to będzie to naprawdę niezła opcja!
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Post autor: Przemcio »

Ja nie widziałem nigdzie żeby z drugiego ranku walili tylko jeden atak... więc 1 szereg 10 ataków + 4 Hero = 14 + 12 z drugiego:)
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Z drugiego ranku tylko 1 atak. A co do super klocków piechoty. Mam dobrą i złą wiadomość.
Dobra.
Mamy super tanie i duże klocki np maruderów z flailami i stabbornem, ponieważ w 90% wypadkach będziemy mieli outnuber <którego nie będzie, ale będzie stabborn>. Mamy wysoką inicjatywę, co pozwoli nam atakować praktycznie przed wszystkimi. Jest chyba tylko 6 jednostek z 6I... więc w końcu sobie powalczymy. Magia może być bardziej dokopana, ale częściej będą misscasty, co oczywiście oznacza że zamiast scrolli <które dają +2 do disspela na turę> bierzemy infernal puppeta i czekamy z szerokim uśmiechem.
Zła.
To nie będzie edycja piechoty, tylko strzelania. Bardzo dokładnego strzelania, z pełnymi templatami. Poniekąd to nas bardzo cieszy bo helena staje się naprawdę groźna, ale pomyślcie Sobie o krasnoludach TLoS, runach na maszyny i nowy system walenia w działa gdzie ilość obsługantów = W <krasie mogą wyciągnąć 5> i zranieniach na T7 <bo maszyna>. Powiedźcie ze magią to zajedziecie. Tylko z plotek wynika że potężne spelle to głównie będą RIP a sprytny gracz kurdupli po prostu weźmie master rune of vallaya. I po RIPach.

Także przeciw porno shootingom, mamy dość kiepsko. Wg. mnie możemy mieć ciężko z orkami, krasnoludami i imperium.
Ci ostatni mają duże templatki a o Chadecji nawet nie wspomnę...
Paskudny uśmiech power gamera

żyraFFa
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 144

Post autor: żyraFFa »

Najważniejszy kloc będzie dobrze chroniony. Wystarczy MoT i Blasted(?) Standar. Co prawda zmniejszy to moc przerobową, ale w tej armii mocy nie brakuje. A z 2 rzędu atakować będą mogły wszystkie rodzaje broni, czy tylko GW, Halabardy??
Jest moc :D

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Balsted może nie wystarczyć, biorąc pod uwagę, ze wzorem 40K będzie tylko jeden rodzaj sejwa na ranę, a nie 3 pod rząd jak czasem teraz :P . Może chociaż regenke zostawią w postaci czegoś na kształt "fell no pain" :( .
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

Przemcio251 pisze:Hmmmmm ciężko to jeszcze określić ale zakładając, że standardem staną się gry na 3000 pts. to nie widzę WOCH w ciemnych barwach. Po pierwsze obowiązek wpakowania 25% pkt. w Cory spowoduje ugrywalnienie Warriorów... bo z ich inicjatywą 5 będą zazwyczaj atakować pierwsi (elfy mają tylko podobną inicjatywę w corach ). Taki klocuszek 15 Warriorów + Hero będzie wymiatało:)

hahahahahahahaha : ] best joke i heard today
Obrazek
T

Awatar użytkownika
jurak
Kradziej
Posty: 952
Lokalizacja: kato szybki szpiiiii.....

Post autor: jurak »

solider4 pisze:Heluchny, które będą strzelać teraz gdzie my chcemy
a teraz tak nie mozesz :D

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

hmm.. z tego co piszecie to wnioskuję że kto ma większą I to atakuje pierwszy... nawet w szarży? ten system bardziej się zbliży do 40K niż się tego spodziewałem... zobaczymy już nie długo 8)

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Jab pisze:To nie będzie edycja piechoty, tylko strzelania.


Celna uwaga ;P.

Zgadzam się z tym - przynajmniej biorąc pod uwage te potwierdzone ploty, które już znamy. Bardzo mocnego boosta dostają armie które posiadają możliwość złożenia skutecznego offensa z dużą siłą wsparcia strzeleckiego. Armie z łucznikami mogą tylko zecierać rączki np. na 20 maruderów z FCG i markiem khorna i jakimś dodatkowym sprzętem lub nie np. spokojnie przypadają 2 klocki po 20 (4x5) chłopa z łukami np. orków albo bretki, o goblinach nie wspominając. Z każdego klocka strzela 14-16 chłopa (zależy czy zaokrągla sie w dół czy w góre). Jeśli już gdzieś marudy dojdą to w niewielkiej ilości aby spotkać się z łucznikami na stubbornie ;P.

Ale jest też pocieszenie. Jeśli łucznicy w zasadzie mogą sobie strzelać z każdego rzędu (od 3 już połowa) to może broń rzucana jak oszczepy będzie można również rzucać ze wszystkich rzędów - co wydaje się jak najbardziej logiczne. Skoro łucznicy w starym świecie po 7 edycjach w końcu nauczyli się strzelać do góry a nie tylko na wprost (tysiąclecia ewolucji) to może również jakiś genialny umysł wpadł na pomysł, że oszczepem też można rzucić do góry nad głową swojego kolegi ;P. Wtedy maruderzy byliby całkiem fajną piechotą. Zwłaszcza, że wydłużają zasięg pistoletów to może zasięg toporków i oszczepów też się zwiększy. Dzięki zasadzie strzalu po ruchu i to bez ujemnych modyfikaotrów chaosowa piechota mogłaby już wyciagnąć z ruchem całkiem przyzwoity zasięg skuteczny rzutu ;P

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

panie ekspert , topory i javeliny tylko na fastach :wink: pozatym pomysł oparcia armi na marauderach rzucających toporkami jest dość hmm kontrowersyjny
Obrazek
T

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

To coś mi się musiało pomylić ;P
Jasiuuu pisze:ozatym pomysł oparcia armi na marauderach rzucających toporkami jest dość hmm kontrowersyjny
Jak to!?! Chyba nigdy nie widziałeś gry mark of chaos - tam piechota maruderów przez pół planszy rzucała toporkami i to więcej niż z jednego rzędu ;P. Najwyraźniej ten pomysł nie jest aż tak "kontrowersyjny" ;P

A i przestroga - nie grajcie w mark of chaos - jeśli już to tylko dark omen ;P.
Ostatnio zmieniony 28 maja 2010, o 20:49 przez Kal_Torak, łącznie zmieniany 1 raz.

żyraFFa
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 144

Post autor: żyraFFa »

zagrałem w mark of chaos i jestem zawiedziony :( straszni krótka kampania, a zdobycie Talabheimu było banalne jak na finałową walkę :/

Sorry za offtop
Jest moc :D

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

oj przecież nie mówie o kontrowersyjności fluffowej tylko bitewnej i ich użyteczność na stole
Obrazek
T

Awatar użytkownika
Gajowy
Masakrator
Posty: 2710
Lokalizacja: Białe Błota
Kontakt:

Post autor: Gajowy »

Jasiuuu pisze:oj przecież nie mówie o kontrowersyjności fluffowej tylko bitewnej i ich użyteczność na stole
jest srednie (lub slabe), a w nowej edycji zapowiada sie, ze leszcze beda tego kupowac na mase, co w gruncie rzeczy moze byc jeszcze plewniejsze niz jest teraz.

co z tego, ze beda nienajgorzej bic skoro dojdzie ich jeszcze mniej niz teraz, bo wszystko bedzie ich auto hitowac albo ostrzeliwac ze zdwojona sila?

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Jedynym lekarstwem dla wochu będą te kontyngenty sojusznicze. Bo bez nich będzie dla wochu tylko gorzej. Chociaż inne armie też nie omieszkają sobie owe kontyngenty zafundować. Mimo, że nie wiadomo na jakich zasadach będą brane to można się spodziewać, że na mniej ograniczonych niż obecnie z DoW i Ogrami, a to oznacza większą rewolucję niż wszystkie ploty razem wzięte ;P.

Awatar użytkownika
jurak
Kradziej
Posty: 952
Lokalizacja: kato szybki szpiiiii.....

Post autor: jurak »

Gajowy pisze:
Jasiuuu pisze:oj przecież nie mówie o kontrowersyjności fluffowej tylko bitewnej i ich użyteczność na stole
jest srednie (lub slabe), a w nowej edycji zapowiada sie, ze leszcze beda tego kupowac na mase, co w gruncie rzeczy moze byc jeszcze plewniejsze niz jest teraz.

co z tego, ze beda nienajgorzej bic skoro dojdzie ich jeszcze mniej niz teraz, bo wszystko bedzie ich auto hitowac albo ostrzeliwac ze zdwojona sila?
to co psow juz nie bedzie ;)
oj przecież nie mówie o kontrowersyjności fluffowej tylko bitewnej i ich użyteczność na stole
kontrowersyjne jest to ze "maruderzy" konno uzywaja lukow, wg niektorych ksiazek ;).

ODPOWIEDZ