Rozpiski WE - (8 edycja od strony 339)
Moderator: Gremlin
Re: Rozpiski WE
Czyli według was to powinno wyglądać tak :
wood elf wardancer higborn
blades of loec
annoyance of netlings
amber of pendant
2xspellsinger
2x dispeal scroll
wood elf noble
bsb
moon stone of hidden ways
(może flaming ataki ^^)
4x 10 glade guards
3x 8 driads
2x 5 wardancer troups
musician
7 wardancer troups
blade singer
musician
6x wild riders of kurnous
banner warbanner
treeman
dogs of war cannon
wood elf wardancer higborn
blades of loec
annoyance of netlings
amber of pendant
2xspellsinger
2x dispeal scroll
wood elf noble
bsb
moon stone of hidden ways
(może flaming ataki ^^)
4x 10 glade guards
3x 8 driads
2x 5 wardancer troups
musician
7 wardancer troups
blade singer
musician
6x wild riders of kurnous
banner warbanner
treeman
dogs of war cannon
hejo Panowie, dziś zagrałem sobie czymś lightowym, dokładnie mówiąc na turnieju tej rozpiski nie widzę:
a prezentuje się ona tak:
1 Spellweaver @ 340 Pts
General; Magic Level 4; Longbow
Wand of Wych Elm [55]
Moonstone of the Hidden Ways [35]
1 Spellsinger @ 175 Pts
Magic Level 2; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Spellsinger @ 175 Pts
Magic Level 2; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]
Deepwood Sphere [25]
1 Alter Noble @ 154 Pts
Alter; Longbow; Light Armour; Shield
Helm of the Hunt [20]
Hail of Doom Arrow [30]
8 Dryads @ 96 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
7 Wardancers @ 126 Pts
7 Wardancers @ 126 Pts
5 Wardancers @ 90 Pts
6 Wild Riders @ 199 Pts
Standard; Musician
War Banner [25]
1 Great Eagle @ 50 Pts
6 Waywatchers @ 144 Pts
Casting Pool: 10
Dispel Pool: 6
a prezentuje się ona tak:
1 Spellweaver @ 340 Pts
General; Magic Level 4; Longbow
Wand of Wych Elm [55]
Moonstone of the Hidden Ways [35]
1 Spellsinger @ 175 Pts
Magic Level 2; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Spellsinger @ 175 Pts
Magic Level 2; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]
Deepwood Sphere [25]
1 Alter Noble @ 154 Pts
Alter; Longbow; Light Armour; Shield
Helm of the Hunt [20]
Hail of Doom Arrow [30]
8 Dryads @ 96 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
7 Wardancers @ 126 Pts
7 Wardancers @ 126 Pts
5 Wardancers @ 90 Pts
6 Wild Riders @ 199 Pts
Standard; Musician
War Banner [25]
1 Great Eagle @ 50 Pts
6 Waywatchers @ 144 Pts
Casting Pool: 10
Dispel Pool: 6
- Jacek_Azael
- Masakrator
- Posty: 2058
- Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX", teraz już Gdańsk
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=25&t=23771
zapraszam do komentowania, jak się komuś uda rozwiązać mój problem to stawiam piwo przy najbliższej okazji
zapraszam do komentowania, jak się komuś uda rozwiązać mój problem to stawiam piwo przy najbliższej okazji

swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.
Patrząc na większość rozpisek, które tu się przewinęły i jakimi grałem, stwierdziłem, że zrobię taki mały ranking kindredów na lordzie (nie magu). Moim zdaniem, w kolejności od najlepszego lorda do najsłabszego bez względu na ewentualne przedmioty i mounty (najlepszy = najbardziej przydatny i uniwersalny):
1 bez kindreda
2 wardancer
3 waywatcher
4 wild rider
5 alter
6 scout
7 eternal
1 bez kindreda
2 wardancer
3 waywatcher
4 wild rider
5 alter
6 scout
7 eternal
Wild ma tyle samo ruchu co alter, ma warda od niemagicznych, mr, jest odporny na psychologie, do tego daje liderkę, można go wrzucić do oddziału, kiedy nie szarżuje ma tyle samo ataków. Jesli składamy lorda klepacza altera, mozemy równie dobrze złożyć z tymi samymi przedmiotami lorda wilda i przynajmniej wiemy, że nie ucieknie od FO i że przed szarża nie będzie musiał testowac psychologii.
Podoba mi się dużo rozpisek, ale w każdej widzę coś co można poprawić i wtedy piszę co, chyba o to chodzi w tym temacie.
Podoba mi się dużo rozpisek, ale w każdej widzę coś co można poprawić i wtedy piszę co, chyba o to chodzi w tym temacie.
Też się dziwię niskiej pozycji altera – fakt że brak proximity boli bardzo ale co go boli – przed większością magii można się zasłonić(rzadko kiedy mag jest LT), z ostrzałem podobnie – bolą go w zasadzie tylko armaty a te dość łatwo WE likwidują. Mówię oczywiście o wersji strzelacza, który nie musi się pchać do walki – u mnie średnio jest w CC 1-2 rundy na grę.
Waywatcher Lord jest słabszy – kosztuje dużo punktów a niewiele może zdziałać, niby jest w oddziale ale ma to swoje minusy, jest znacznie mniej mobilny, jest bardzo słaby w walce. Strzela gorzej niż alter(nawet z tym samym wyposażeniem ma 1 atak mniej a to sporo.
Wild Rider – imo bardzo słaba opcja jedynie na klimatyczne bitwy jedynie, jest miękki i nie ma 360 stopni a to spora różnica bo nic nie złapie i nie zagrozi wielu rzeczom…
Bez Kindreda to dobra opcja, może jeździć na smoku, może być w oddziałach – jak dla mnie jedyna godna porównania z alterem;)
Scout i Eternal to pomyłka.
Waywatcher Lord jest słabszy – kosztuje dużo punktów a niewiele może zdziałać, niby jest w oddziale ale ma to swoje minusy, jest znacznie mniej mobilny, jest bardzo słaby w walce. Strzela gorzej niż alter(nawet z tym samym wyposażeniem ma 1 atak mniej a to sporo.
Wild Rider – imo bardzo słaba opcja jedynie na klimatyczne bitwy jedynie, jest miękki i nie ma 360 stopni a to spora różnica bo nic nie złapie i nie zagrozi wielu rzeczom…
Bez Kindreda to dobra opcja, może jeździć na smoku, może być w oddziałach – jak dla mnie jedyna godna porównania z alterem;)
Scout i Eternal to pomyłka.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.
Kalesoner to prawda. Ale patrzysz na sprawę przez pryzmat samych "cyferek". Już tłumaczę dlaczego ja osobiście zawsze gram na maksie alterów w rozpie. Sprawa jest prosta. Największą zaletą altera w stosunku do wilda to 360 stopni pola widzenia. Alter stwarza pole zagrożenia o średnicy 36 cali. w każdym kierunku. Wild rider tylko w polu 90 stopni w polu 18 cali na wprost w granicach tych 90 stopni pola widzenia. Alter jest o tyle wygodnym typem herosa, że nie niezwykle ciężko mu uciec i jest typem herosa, który łatwo dostosowuje się do linii wypadkowej na polu bitwy, dzięki 360 stopniu pola widzenia wykorzystuje każdą zmienną na polu bitwy na szarżę, również jest zdecydowanie większa szansa aby w opowiednim momencie wspomóc swoje jednostki szarżą kombinowaną.Kalesoner pisze:Wild ma tyle samo ruchu co alter, ma warda od niemagicznych, mr, jest odporny na psychologie, do tego daje liderkę, można go wrzucić do oddziału, kiedy nie szarżuje ma tyle samo ataków. Jesli składamy lorda klepacza altera, mozemy równie dobrze złożyć z tymi samymi przedmiotami lorda wilda i przynajmniej wiemy, że nie ucieknie od FO i że przed szarża nie będzie musiał testowac psychologii.
Drugi punkt w którym tak lubię biegaczy to ich całkiem niezła odporność na ataki strzeleckie oparte na BSie. Moj faworyt to oczywiście alter z szatką -1 i wardem. Nieoceniony heros w przypadku walki z DE - potrafi przyjąć na siebie olbrzymie ilości strzał i to przeżyć. Przy czym przeciwnik zmuszony jest w niego strzelać jeśli nie chce potracić masy lekkich jednostek. Jeśli odpowiednio postawi się jeszcze dodatkowy lasek jako teren przeskokowy - tzn. ustawia się go maksylanie na środku, alterzy wbiegaja aby byli widoczni korzystająć z kolejnej osłony, a potem z niego wylatując lub szarżując. Testując ich przy takich pornach turniejowych DE jak: 2xshadsi po 10, dwa-cztery bolce, oddziały kuszników, darków etc...) alterzy grzecznie przyjęli ostrzał, docierali do linii i wycinali co popadnie (kuszników, bolce etc.) zanim w końcu nie padli ;P.
Ale oczywiście wild riderzy w stylu cowboyów bretońskich też są jak najbardziej ciekawi. Gdydym nie wysprzedawał leśniaków to testowałbym teraz 2-3 wildów ;P. Niestety brak mi porównania, bo nie grałem na 3 wildach - ale jestem przekonany, że by sobie całkiem przyzwoicie radzili. Chociaż w ich przypadku najbardziej będzie bolał brak siły 6 i cala masa ograniczen. Ale chętnie bym posłuchał kogoś kto grywał regularnie na 2-3 wildach w rozpie. Jest ktoś takowy?
To co przekreśla użyteczność innych kindredów to właśnie te strasznie głupie ograniczenia, przez które nasz wild nie weźmie niektórych pancerzy ani nie weźmie innej broni niż włócznia. W BP powinni dawno te ograniczenia znieść ;P.
Że tak spytam - mam się śmiać? Piszesz tu chyba o highbornie na smoku, prawda? bo ja jakoś nie widziałem (prócz jakiejś mojej rozpy) lorda bez kindreda na piecho. Tyle. Co do reszty, ja podpisuję się pod tym co Kal napisał.Kalesoner pisze:1 bez kindreda
Pozdro
Nie chodzi o hajborna na smoku.Piotras pisze:Że tak spytam - mam się śmiać?Kalesoner pisze:1 bez kindreda
Możesz się śmiać. Mnie to wsio rawno.
Mój pomysł na rozpę na DMP, BoL na Lordzie wymieniony moze być za jakis spajt, talizman lub wiecej modeli.
Highborn @ 222 Pts
General; Great Weapon; Longbow; Light Armour; Shield
Hail of Doom Arrow [30]
Bow of Loren [35]
2x Spellsinger @ 2x 140 Pts
Magic Level 1
4x Dispel Scroll [25]
2x Cannon @ 2x 85 Pts
2x 6 Wardancers @ 2x 108 Pts
5x 8 Dryads @ 5x 96 Pts
6x 10 Glade Guard @ 6x 120 Pts
2x 5 Wild Riders @ 2x 130 Pts
Wystawienia: 17
Casting Pool: 4
Dispel Pool: 4
Models in Army: 133
Total Army Cost: 2348