Pytania początkujących i niepewnych 2
Moderator: Yudokuno
ja ich używam do strzelania, spowalniania marszów, nie kiedy odginania szarż przeciwnika, jak widzę sposobność na zabicie herosa czy coś takiego daje im KB z kotła is szarżuje. Nawet Od boku Knigtów Chaosu mogą pocisnąć jak Kociołek da im powera 


Dark Elf Army of Druchii:
Win/Draw/Lose (04.01.2010-xxx)
18/1/4
Dzika Owca pisze:Potrzebuje pomocy. Otóż nie wiem jak mam grać DR. Szarżować nimi? Uciekać i strzelać?
hmm Strzelać i uciekać ...... to chyba rzecz do której DR nadają się bardzo dobrze .... a jak mówił Kondi od Boku + kociołek to daje dobrego kopa .... ale mimo wszystko raczej jako odział wspomagający
szarżować na maszyny, strzelać, odginać szarżeDzika Owca pisze:Potrzebuje pomocy. Otóż nie wiem jak mam grać DR. Szarżować nimi? Uciekać i strzelać?
...mój bohaterlohost pisze:wspolczuje komus kto byl moderatorem gdy ja sie podobnie zachowywalem. od czytania tego szajsu mozg sie lasuje.

Czy jak walczymy z HE w walce wręcz to mamy przerzuty na trafienia w kazdej rundzie walki, oznacza to, ze wszystkie ataki automatycznie trafiaja?
Czy poprostu zle zrozumialem i reroll od nienawisci mozna miec tylko w 1 turze walki, a wieczna nienawisc daje nam w kazdej turze?
Czy poprostu zle zrozumialem i reroll od nienawisci mozna miec tylko w 1 turze walki, a wieczna nienawisc daje nam w kazdej turze?
z walce z HE przerzucasz cały czas .... a nie tylko w 1 turze walki 

Przerzuty działają tak:
- w walce wręcz z każdym przeciwnikiem możesz przerzucić trafienie(tylko raz) w pierwszej turze walki(wliczając overruny itp sytuacje)
- w walce z HE przerzucać trafienia możesz w każdej turze walki.
Przerzuty polegają na przerzuceniu nieudanego rzutu, tylko raz. Czyli jak trafiasz na 4+ i poturlasz mniej to możesz tą kość przerzucić. Nie ma trafień z automatu.
- w walce wręcz z każdym przeciwnikiem możesz przerzucić trafienie(tylko raz) w pierwszej turze walki(wliczając overruny itp sytuacje)
- w walce z HE przerzucać trafienia możesz w każdej turze walki.
Przerzuty polegają na przerzuceniu nieudanego rzutu, tylko raz. Czyli jak trafiasz na 4+ i poturlasz mniej to możesz tą kość przerzucić. Nie ma trafień z automatu.
Witam

Na powyższym obrazie mamy 4 przypadki A,B,C,D:
A).
Przeciwnik z góry bije trzema modelami po Hydrze i jednym modelem (lewym) po Poganiaczu z racji że nie styka się z Hydrą.
Przeciwnik po prawej z racji że styka się tylko z Poganiaczem tylko w niego może wyprowadzić ciosy i to tylko z 2 modeli bo ma większe podstawki i nie ma jak zmaksymalizować się.
Ginie poganiacz z prawej strony i mamy ustawienie B.
B).
Co się dzieje z unitem po prawej stronie ?
Czy wychodzi z combatu z racji że nie może się dosunąć bo przeszkadza mu na to jego własna górna jednostka ?
C).
Mamy przypadek A i tym razem ginie w 1-szej turze jeden model przeciwnika (z prawej strony) zaś w kolejnej poganiacz co sprawia że mamy takie ustawienie jak na obrazku C.
Czy przeciwnik wychodzi z combatu, czy może dosunąć się do Hydry ?
D).
Mamy tutaj inny przypadek a mianowicie przeciwnik górnym unitem lekko wystaje poza model poganiacza z prawej strony, zadeklarował szarżę prawym unitem na Hydrę.
Co się dzieje w tym przypadku ? pali szarżę z racji braku możliwości dostawienia się ? (niema jak zrobić willa).
Gdyby przeciwnik miał jak zrobić willa zapewne lekko obrócił by cały unit tak aby kantem jeszcze zahaczyć o poganiacza lub hydrę.
Dziękuję za odpowiedzi.

Na powyższym obrazie mamy 4 przypadki A,B,C,D:
A).
Przeciwnik z góry bije trzema modelami po Hydrze i jednym modelem (lewym) po Poganiaczu z racji że nie styka się z Hydrą.
Przeciwnik po prawej z racji że styka się tylko z Poganiaczem tylko w niego może wyprowadzić ciosy i to tylko z 2 modeli bo ma większe podstawki i nie ma jak zmaksymalizować się.
Ginie poganiacz z prawej strony i mamy ustawienie B.
B).
Co się dzieje z unitem po prawej stronie ?
Czy wychodzi z combatu z racji że nie może się dosunąć bo przeszkadza mu na to jego własna górna jednostka ?
C).
Mamy przypadek A i tym razem ginie w 1-szej turze jeden model przeciwnika (z prawej strony) zaś w kolejnej poganiacz co sprawia że mamy takie ustawienie jak na obrazku C.
Czy przeciwnik wychodzi z combatu, czy może dosunąć się do Hydry ?
D).
Mamy tutaj inny przypadek a mianowicie przeciwnik górnym unitem lekko wystaje poza model poganiacza z prawej strony, zadeklarował szarżę prawym unitem na Hydrę.
Co się dzieje w tym przypadku ? pali szarżę z racji braku możliwości dostawienia się ? (niema jak zrobić willa).
Gdyby przeciwnik miał jak zrobić willa zapewne lekko obrócił by cały unit tak aby kantem jeszcze zahaczyć o poganiacza lub hydrę.
Dziękuję za odpowiedzi.
Daemons, X-Wing & Black Tea
Ymm, sytuacja A wygląda tak, że Ci co wbili się od flanki mogą bić po hydrze, i ten z nich na samej górze może bić po poganiaczu, reszta z nich po hydrze. No i wygląda na to, że ten najbardziej od lewej co wbił się od flanki może po poganiaczu.
To są moje przypuszczenia oparte na tym, co wywnioskowałem z dyskusji, która miała gdzieś tutaj miejsce.
To są moje przypuszczenia oparte na tym, co wywnioskowałem z dyskusji, która miała gdzieś tutaj miejsce.
zsuwamy jednostki w taki sposób by w najmniejszym stopniu zmienić sytuację na polu bitwy - inna sprawa że poganiacze to de facto skirmisz więc gracz DE wcale nie musi zdjąć tego z prawej strony (chyba że ataki były alokowane dokładnie w niegoRemx pisze: B).
Co się dzieje z unitem po prawej stronie ?
Czy wychodzi z combatu z racji że nie może się dosunąć bo przeszkadza mu na to jego własna górna jednostka ?
a pkt. c - j.w.
szarżujący regon musi dotknąć swoim "czołem" jakiejkolwiek części podstawki poganiacza wtedy szarża jest udana i dostawiamy regon szarżujący jeśli nie jest to możliwe wtedy przesuwamy hydrę.Remx pisze:
D).
Mamy tutaj inny przypadek a mianowicie przeciwnik górnym unitem lekko wystaje poza model poganiacza z prawej strony, zadeklarował szarżę prawym unitem na Hydrę.
Co się dzieje w tym przypadku ? pali szarżę z racji braku możliwości dostawienia się ? (niema jak zrobić willa).
Gdyby przeciwnik miał jak zrobić willa zapewne lekko obrócił by cały unit tak aby kantem jeszcze zahaczyć o poganiacza lub hydrę.
jako ciekawostkę dodam że wg s. 67 RB w momencie szarży poganiacze są kompletnie ignorowani i liczy się tylko hydra... jeśli tak by się grało to wtedy regiment zahacza o hydrę a poganiacza przestawiamy w inne miejsce


miłego,
Ż.
no chyba niespecjalnie. Hydra to nie jest R&F, więc nie ma tu zastosowania zasada z niepełnymi rankami i walka na tyłach jednostki. To co pokazuje RuleBook na którejś stronie. Nie jest to na korzyść gracza szarżującego bo wpadając od boku musi dostawić się do poganiacza i nie będzie mógł bić po Hydrze... generalnie 4 literyRasti pisze:Ci co wbili się od flanki mogą bić po hydrze, i ten z nich na samej górze może bić po poganiaczu, reszta z nich po hydrze.
Żaba jak grasz w takiej sytuacji?

Przesunąłbym poganiaczy na przód/tył rogami, w zależności gdzie jest miejsceŻaba pisze:bo wyobraźcie sobie co dzieje się z poganiaczami gdy hydra dostaje szarżę z obu bocznych stron

Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
szarża dochodzi do poganiacza i może bić tylko po nim - ale rany przechodzą też na drugiego - inaczej mielibyśmy absurd o którym pisałem, choć RAW-owo mozna by udowodnić że przy specyficznej (front szarżującego jest węższy od boku hydry) sytuacji - poganiacze całkowicie są odstawiani od walki...
natomiast w sytuacji w której hydra nie jest w HtH poganiacza ignorujemy, dostawiamy szarżę do hydry a następnie dodajemy poganiaczy.
miłego,
Ż.

natomiast w sytuacji w której hydra nie jest w HtH poganiacza ignorujemy, dostawiamy szarżę do hydry a następnie dodajemy poganiaczy.
miłego,
Ż.