Kilka zmian w regulaminie
Moderatorzy: Dymitr, CzarnY, c4h10
Re: Kilka zmian w regulaminie
Kacper, ale one są kluczowe dla regulaminu!
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
swieta_barbara pisze:oj tam oj tam.
+10Laik pisze:A nie lepiej jedno głosowanie z 10 pytaniami każde osobno może być przyjęte bądź odrzucone…?

To zapiszmy choć tą pierwotną, nie budzącą zastrzeżeń definicję Klubu. Zwróć uwagę, że słowo Klub pojawia się w regulaminie sporo razy, warto by było więc wiedzieć o czym mowa. A w lipcu czy sierpniu się ją dopracuje.swieta_barbara pisze:swieta_barbara pisze:oj tam oj tam.
Klub - lokalne, formalne bądź nieformalne stowarzyszenie graczy Warhammer Fantasy Battle
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
ok, bede stawial takie glosowanie, jakies uwagi:1. Czy jestes za zmiana obowiazujacego obecnie regulaminu na nastepujacy (czesc to zmiany redakcyjne, powazniejsze zmiany zostaly pogrubione):
TAK/NIE
3. Czy jestes za wlaczeniem do regulaminu nastepujacego zapisku:
4. Czy jestes za wlaczeniem do regulaminu nastepujacego zapisku:
5. Czy jestes za zastapienie punktu 5.8 nastepujacym zapiskiem:
TAK/NIE
6. Czy jestes za zastapienie punktu 5.8 nastepujacym zapiskiem:
TAK/NIE
TAK/NIE
2. Czy jestes za wlaczeniem do regulaminu nastepujacego zapisku:Definicje
Klub - lokalne, formalne bądź nieformalne stowarzyszenie graczy Warhammer Fantasy Battle
Organizator - osoba lub grupa osób zajmujących się przygotowaniem turnieju klasy master lub lokalnego
Moderator - osoba wybrana w głosowaniu ze składu Listy Ligowej zarządzająca forum Listy Ligowej
Koordynator - osoba dbająca o uaktualnianie rankingu ligi o wyniki nadsyłane przez organizatorów turniejów
Terminy Ligi
1.1 Rozgrywki ligowe odbywają się sezonowo.
1.2 Na sezon ligowy składa się dziesięć turniejów klasy master oraz dowolna liczba turniejów lokalnych.
1.3 Sezon ligowy rozpoczyna się dzień po zakończeniu ostatniego turnieju klasy master sezonu poprzedniego.
1.4 Zamknięcie sezonu ligi następuje w momencie zaliczenia wyników ostatniego turnieju klasy master przez Koordynatora, co potwierdzone jest zamieszczeniem ich na stronie internetowej http://liga.whfb.pl.
Przedstawiciele
2.1 Listę Ligową tworzą przedstawiciele Klubów
2.2 Klub uzyskuje miejsce na Liście Ligowej po zorganizowaniu przynajmniej trzech zaliczonych do Ligi turniejów w sezonie poprzednim, lub przynajmniej trzech zaliczonych do Ligi turniejów w sezonie bieżącym.
2.3 Klub uzyskuje jedno miejsce na Liście Ligowej po przyznaniu mu organizacji turnieju klasy master na sezon bieżący.
2.4 Przedstawicielom dostępu do oficjalnego forum Listy Ligowej udziela Moderator.
2.5 Klub może zastąpić swojego przedstawiciela na Liście Ligowej.
Moderatorzy
3.1 Trzech Moderatorów Listy Ligowej wybieranych jest w głosowaniu spomiędzy zgłoszonych osób w ciągu dwóch tygodni od zamknięcia sezonu Ligi. Moderatorem może zostać dowolny członek Listy Ligowej.
3.2 Moderatorzy odpowiadają za utrzymywanie porządku na forum Listy Ligowej w zakresie przestrzegania regulaminu forum i regulaminu Listy Ligowej.
3.3 Moderatorzy odpowiadają za utrzymania właściwej formy forum (dzielenie, przyklejanie, blokowanie tematów).
3.4 Moderatorzy odpowiadają za rzetelne i terminowe przeprowadzanie głosowań.
3.5 Moderatorzy odpowiadają za reprezentowanie Listy Ligowej w kontaktach zewnętrznych.
3.6 Moderatorzy odpowiadają za podejmowanie decyzji związanych z nagrodami oraz wyróżnieniami dla zwycięzców Ligi oraz osób pomagających w jej tworzeniu.
3.7 Moderator, który nie wywiązuje się z obowiązków z podpunktów 3.2 - 3.6 może zostać odwołany ze swojego stanowiska.
Prace Listy Ligowej
4.1 Lista Ligowa zajmuje się organizacją rozgrywek Warhammera Fantasy Battles w Polsce.
4.2 Prace Listy Ligowej prowadzone są za pośrednictwem internetu na forum http://forum.whfb.pl, a treść dyskusji i przebieg głosowań są jawne i dostępne do wglądu dla wszystkich użytkowników.
4.3 W pracach Listy Ligowej mogą brać udział wyłacznie przedstawiciele wyznaczeni przez Kluby, które spełniły wymóg z punktu 2.2 lub 2.3.
4.4 Wszystkie decyzje Listy Ligowej podejmowane są zwykłą większością głosów w głosowaniach przeprowadzanych na forum Listy Ligowej.
4.5 Głosowanie zostaje przeprowadzone na wniosek Moderatora Listy Ligowej lub grupy co najmniej siedmiu przedstawicieli.
4.6 Głosowanie jest ważne jeśli wzięła w nim udział przynajmniej połowa liczby przedstawicieli z dnia zakończenia głosowania.
4.7 W każdym głosowaniu na Liście Ligowej można wstrzymać się od głosu. Głos wstrzymujący tworzy niezbędne dla ważności głosowania quorum. W głosowaniach wymagających wyboru określonej liczby opcji zagłosowanie na inną ilość niż wymagana czyni głos nieważnym.
4.8 Pięciu członków Listy Sędziowskiej wybieranych jest w głosowaniu spomiędzy zgłoszonych osób w ciągu dwóch tygodni od zamknięcia sezonu Ligi. Członkiem Listy Sędziowskiej może zostać każdy użytkownik forum Border Princes.
Turniej klasy master
5.1 Dziesięć rang klasy master przyznawanych jest w głosowaniu spomiędzy zgłoszonych turniejów w ciągu dwóch tygodni od rozpoczęcia sezonu Ligi.
5.2 Organizator turnieju klasy master jest zobowiązany zapewnić uczestnikom przynajmniej cztery bitwy i przynajmniej dwa dni trwania turnieju.
5.3 Organizator turnieju klasy master jest zobowiązany opłacić do końca sezonu u Skarbnika Ligi zryczałtowanej sumy na konto nagród ligowych, dyplomów, itd. Wysokość opłaty określają w głosowaniu członkowie Listy Ligowej.
5.4 Organizator turnieju klasy master jest zobowiązany zapewnić przynajmniej dwóch niegrających sędziów. Przynajmniej jeden z sędziów nie może być członkiem klubu, który organizuje turniej.
5.5 Organizator turnieju klasy master jest zobowiązany wyegzekwować na uczestnikach turnieju pomalowanie armii wystawianych na turnieju przynajmniej trzema kolorami.
5.6 Organizator turnieju klasy master jest zobowiązany zgłosić Koordynatorowi turniej przynajmniej na 30 dni przed datą rozpoczęcia imprezy. Zgłoszenie to odbywa się za pośrednictwem internetu pod adresem http://liga.whfb.pl/n_turnieje_add.php.
5.7 Organizator turnieju klasy master jest zobowiązany przesłać Koordynatorowi poprawne wyniki turnieju w postaci pliku tekstowego w ciągu 30 dni od daty zakończenia turnieju. Arkusz umożliwiający przygotowanie pliku z wynikami oraz instrukcja jak przygotować plik jest dostępna pod adresem http://liga.whfb.pl/pliki.php.
5.8 Organizator turnieju klasy master jest zobowiązany przesłać Koordynatorowi Ligi poprawne wyniki najszybciej jak to możliwe.
5.8.1 Organizator turnieju klasy master, który nie prześle Koordynatorowi Ligi wyników turnieju w terminie, traci prawo organizacji turnieju klasy master w następnym sezonie ligowym.
5.8.2 Organizator turnieju klasy master, który prześle Koordynatorowi Ligi plik, który zawiera rażące błędy wynikające z ignorancji / nieuczciwości organizatora, traci prawo organizacji turnieju klasy master w następnym sezonie ligowym.
5.8.3 Organizator turnieju klasy master, który nie prześle Koordynatorowi Ligi wyników turnieju w terminie i plik z wynikami będzie zawierał rażące błędy wynikające z ignorancji / nieuczciwości organizatora, traci prawo organizacji turnieju klasy master w dwóch następnych sezonach ligowych.
Turniej lokalny
6.1 Organizator turnieju lokalnego jest zobowiązany zgłosić Koordynatorowi turniej nie później niż na siedem dni przed datą rozpoczęcia imprezy. Zgłoszenie to odbywa się za pośrednictwem internetu pod adresem http://liga.whfb.pl/n_turnieje_add.php.
6.2 Organizator turnieju lokalnego jest zobowiązany przesłać Koordynatorowi poprawne wyniki turniejów postaci pliku tekstowego w ciągu 30 dni od daty zakończenia turnieju. Arkusz umożliwiający przygotowanie pliku z wynikami oraz instrukcja jak przygotować plik jest dostępna pod adresem http://liga.whfb.pl/pliki.php.
6.3 Nie wywiązanie się z warunków opisanych w pkt. 5.1-5.2 skutkuje niezaliczeniem turnieju do Ligi.
Ranking Ligi
7.1 Ranking Ligi powstaje w oparciu o wyniki wszystkich zaliczonych do Ligi turniejów.
7.2 Ranking jest publikowany i uaktualniany przez Koordynatora na stronie Ligi pod adresem http://liga.whfb.pl/
7.3 Do rankingu liczy się dziesięć najlepszych wyników turniejowych danego gracza, przy czym maksymalnie cztery wyniki z turniejów klasy master.
7.4 Na turnieju klasy master najwyżej trzy wybrane przez organizatora osoby otrzymują premie sędziowskie o wartości 100 punktów rankingowych zaliczanych z puli turniejów lokalnych. W jednym sezonie można zdobyć najwyżej dwie premie sędziowskie, przyznawane wyłącznie za turnieje klasy master.
7.5 Ilość punktów do rankingu zdobywana na turnieju zależna jest od ilości graczy.
7.5.1 Dla turnieju lokalnego maksymalną ilość punktów ( 100 ) zostaje przyznana gdy frekwencja wynosi minimum 20 graczy
7.5.2 Dla turnieju klasy master maksymalną ilość punktów ( 300 ) zostaje przyznana gdy frekwencja wynosi minimum 60 graczy
7.6 Punkty do ligi za grę na turniejach wyliczamy wg. formuły arkusza Microsoft Excel:
7.6.1 Dla turnieju lokalnego: LICZBA.CAŁK(($B$2/$B$4-$B7)*JEŻELI($B$2>19;99;5*$B$2-1)/($B$2/$B$4-1))+1,
7.6.2 Dla turnieju klasy master: LICZBA.CAŁK((($B$2/$B$4-$B7)*(JEŻELI($B$2>49;249;5*$B$2-1))/($B$2/$B$4-1))+1+(JEŻELI($B$2>59;50;JEŻELI($B$2>49;5*($B$2-50);0))*EXP(-($B7-1)/($B$2/10)))),
gdzie: $B$2 - liczba graczy, $B$4 - liczba graczy w parze, $B7 - miejsce gracza
Informacje dodatkowe
8.1 Oddanie walkowera skutkuje automatycznym zwycięstwem 20:0.
8.2 Gracze mogą zgodzić się na remis 10:10, jeśli nie rozgrywają między sobą bitwy.
8.3 W przypadku nieparzystej liczby uczestników na turnieju, wynik bitwy gracza, który nie ma przeciwnika wynosi przynajmniej 13:7.
TAK/NIEOrganizator turnieju klasy master jest zobowiązany zapewnić uczestnikom nocleg pomiędzy pierwszym a drugim dniem trwania turnieju.
3. Czy jestes za wlaczeniem do regulaminu nastepujacego zapisku:
TAK/NIEOrganizator turnieju klasy master jest zobowiązany zapewnić uczestnikom możliwość wzięcia prysznica w czasie trwania turnieju.
4. Czy jestes za wlaczeniem do regulaminu nastepujacego zapisku:
TAK/NIEOrganizator turnieju klasy master jest zobowiązany uzgodnić z organizatorami innych turniejów klasy master taki termin, aby między poszczególnymi turniejami klasy master było nie mniej niż 20 dni przerwy. Pierwszeństwo przy wyborze terminu mają organizatorzy, którzy w poprzednie edycje danego turnieju organizowali w zbliżonym terminie.
5. Czy jestes za zastapienie punktu 5.8 nastepujacym zapiskiem:
Domyslnie tutaj popdpunkty 5.8 zostaja wlaczone do obowiazkow organizatorow, nie wypadaja z regulaminu.Nie wywiązanie się z któregoś z tych warunków skutkuje odebraniem danemu Klubowi możliwości ubiegania się o rangę master w następnym sezonie ligowym.
TAK/NIE
6. Czy jestes za zastapienie punktu 5.8 nastepujacym zapiskiem:
Tutaj domyslnie jak wyzej.Nie wywiązanie się z któregoś z tych warunków skutkuje odebraniem danemu Klubowi miejsca na Liście Ligowej.
TAK/NIE
Nie wiem skąd u ludzi takie uwielbienie dla złych warunków masterów - mamy XXI wiek, jeżeli nawet nie prysznic to jednak nocleg przydałoby się mieć zagwarantowany...
(mały komentarz do przebiegu głosowania)
(mały komentarz do przebiegu głosowania)
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.
Jakie tam uwielbienie dla złych warunków... Chodzi bardziej o to, że punkt 5 sprawia, że jeśli przeszedłby głos za prysznicami, to można by stracić możliwość kandydowania np przez awarię kanalizacji. Albo przez remont w szkole, w której ma się odbyć turniej. Np u nas w Łodzi była taka sytuacja: remont miał trwać od września do połowy listopada. A trwał do stycznia, podczas gdy w międzyczasie był nasz turniej.
Także uważam, że obowiązkowy prysznic nie jest dobrym pomysłem w regulaminie, według mnie wystarczy fakt, że imprezy bez możliwości wzięcia prysznica są o wiele gorzej oceniane przez graczy.
Dziwi mnie też pytanie nr 4. które pokrywa się niejako z osobnym głosowaniem, wypadałoby zobaczyć jaki będzie wynik poprzedniego, a nie robić kolejne...
Także uważam, że obowiązkowy prysznic nie jest dobrym pomysłem w regulaminie, według mnie wystarczy fakt, że imprezy bez możliwości wzięcia prysznica są o wiele gorzej oceniane przez graczy.
Dziwi mnie też pytanie nr 4. które pokrywa się niejako z osobnym głosowaniem, wypadałoby zobaczyć jaki będzie wynik poprzedniego, a nie robić kolejne...
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
To nie to - po prostu brak noclegu nie dyskwalifikuje imprezy jako mastera na przyszly rok. Przynajmniej wedlug czesci graczy.Laik pisze:Nie wiem skąd u ludzi takie uwielbienie dla złych warunków masterów - mamy XXI wiek, jeżeli nawet nie prysznic to jednak nocleg przydałoby się mieć zagwarantowany...
(mały komentarz do przebiegu głosowania)
edit: o, ubiegles mnie tomek z tlumaczeniem. I nie, nie pokrywa sie. Po prostu przy tworzeniu obecnego regulaminu zapomnielismy o trzytygodniowej przerwie miedzy masterami. Jesli oba glosowania przejda na tak, to ktore ja obecnie przeprowadzam zamiast wstawki o poprzednich edycjach, bedzie uwzglednialo wieksza liczbe glosow.
Wiadomo że sytuacje ekstremalne się zdażają(bomby,powodzie) i myślę że przez nie nikt miejsc nie będzie tracił. Chodzi raczej o sytuacje gdy master planowany jest w miejscu gdzie wiadomo że nie ma cywilizowanych warunków.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Tez nie widze powodu, zeby w tym przypadku odbierac range master. Pamietaj, ze srodowisko sie starzeje troszke, coraz wiecej osob spi na sali ogolnej tylko gdy nie ma innej rozsadnej opcji noclegowej w poblizu.Laik pisze:Wiadomo że sytuacje ekstremalne się zdażają(bomby,powodzie) i myślę że przez nie nikt miejsc nie będzie tracił. Chodzi raczej o sytuacje gdy master planowany jest w miejscu gdzie wiadomo że nie ma cywilizowanych warunków.
Dobry byłby zapis z noclegami, aby organizator wiedział czego ludzie głosujący na danego mastera oczekują od niego. Dobre zapiski w regulaminie. Natomiast kara z automatu za niewypełnienie tych to przesada. Gracze i tak zagłosują nogami.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Wywalilem Twoj double post Krzychu - wystarczy, ze zedytowales. Bede zliczal dopiero 6ego.
Roger that.