bsb, breake test na d6 i szarza na maszyne w CC

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Rabsp
Masakrator
Posty: 2445
Lokalizacja: Wrocław

bsb, breake test na d6 i szarza na maszyne w CC

Post autor: Rabsp »

1.jak to jest wkoncu z punktami za bsb?
zeby zdobyc punkty za bsb, to wystarczy go zabic(chociazby ze strzelania) czy zlamac w CC? kazdy uwaza inaczej, jak to w koncu wyglada?
2.czy bsb krasi moze wziasc dwurak? w uscisleniach jest napisane, ze bsb krasi "nie moze wziasc GW z runą kragg the grim", a bez niej?
3.ogolnie jak zdajemy test (np. inicjatywy) na d6, to "6" zawsze oblewa chocbysmy mieli nawet wspolczynnik rowny 10. Jak się to liczy z testem złamania na d6 (na ktory pozwala magiczny sztandar krasi) jesli np. krasie przegrały o 1 (mając 9ld.) albo podlegają zasadzie stubborn (jak w przypadku hammerersów)?
4. :evil: - Model z oddziału szeregowego
:mrgreen: - Wrogi obsługant maszyny
:( - maszyna

.................. :evil:
.................. :evil:
:( :(........... :evil:
:( :(........... :evil:
:mrgreen:............... :evil:
:evil:

Maszyna jest w CC, klepią się 2 modele. Oddział z boku deklaruje szarze na maszyne. W tym wypadku oddział musi dojśc do obsluganta, czy wystarczy tylko do maszyny?

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

1. Punkty za BSB to tak naprawdę punkty za bohatera (ilekolwiek kosztował) i punkty za sztandar (100 punktów). W momencie zabicia BSB zawsze zdobywasz punkty za bohatera. Jednak punkty za sztandar zdobywasz tylko wtedy, gdy:
- będziesz gonił BSB/oddział BSB, który został złamany,
- wybijesz BSB/BSB razem z oddziałem całkowicie w jednej turze walki,
- zabijesz BSB i będziesz gonił jego oddział w tej samej turze walki, w której go zabiłeś
2. BSB krasi według AB nie może wykupić żadnego dodatkowego ekwipunku co dotyczy również dwuraka.
3. Testy złamania (tak jak każdy test LD) różnią się od innych testów statystyk. W przypadku, który podałeś krasie używając runy test zawsze zdadzą, niezależnie od wyniku wyrzuconego (nie trzeba rzucać), chyba że jest fear outnumber. Test na złamanie przegrywasz tylko w wypadku, gdy wyrzucisz więcej niż wynosi różnica combat resolution Twoja i przeciwnika.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Rabsp
Masakrator
Posty: 2445
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rabsp »

czyli bardzo ciezko jest zdobyc punkty za sztandar bsb wampirów, demonow...
no wlasnie chodzilo mi o te 100 za sam sztandar :P
a co do punktu 4. ?

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Nie musisz wybijać oddziału w tej samej turze co zdycha bsb by zakosić punkty. Jeśli oddział zdechnie w dalszych turach punkty też są.

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3443
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

Mac pisze: 3. Testy złamania (tak jak każdy test LD) różnią się od innych testów statystyk. W przypadku, który podałeś krasie używając runy test zawsze zdadzą, niezależnie od wyniku wyrzuconego (nie trzeba rzucać), chyba że jest fear outnumber. Test na złamanie przegrywasz tylko w wypadku, gdy wyrzucisz więcej niż wynosi różnica combat resolution Twoja i przeciwnika.
Dlatego jak w takim oddziale hammererów jest król, staje się on nie do przepchnięcia, bo mają odporność na fear i terror, więc nie może być fear outnumber. Zgadza się?
Obrazek
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia."
~Warren E. Buffett

Rabsp
Masakrator
Posty: 2445
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rabsp »

do przepchniecia... breake na d6 jest jednorazowe, a potem juz "tylko" stubborn na 9 na 2d6 w razie przegranego CC.

co z punktem 4. ???

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

a co jak mamy ta runke na sztandarze i przeciwnik ma fear outnumber?
breaka zdajemy na 1 i 2 czy tylko na 1? czy w ogole nie da sie zdac? bo niby insane courage zdaje sie na dwoch jedynkach.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Gogol pisze:Nie musisz wybijać oddziału w tej samej turze co zdycha bsb by zakosić punkty. Jeśli oddział zdechnie w dalszych turach punkty też są.
Obrazek
Klafuti pisze:Zgadza się?
I owszem, ale jak zauważył Rabsp, runa jest jednorazowa.
Rabsp pisze:czyli bardzo ciezko jest zdobyc punkty za sztandar bsb wampirów, demonow...
Punkty za sztandar BSB zdobywasz w tym przypadku gdy:
- zabijesz BSB i cały oddział za pomocą combat resolution
- zabijesz BSB w walce, a potem resztę oddziału za pomocą combat resolution
- zabijesz cały oddział razem z BSB w zwykłej walce, bez wybijania oddziału w combat resolution
Rabsp pisze:co z punktem 4. ???
Tu nie jestem pewnie, dlatego się waham. Wydaje mi się, że wystarczy dojść do samej machiny i bije się machinę w combacie.
Morsereg pisze:a co jak mamy ta runke na sztandarze i przeciwnik ma fear outnumber?
breaka zdajemy na 1 i 2 czy tylko na 1? czy w ogole nie da sie zdac? bo niby insane courage zdaje sie na dwoch jedynkach.
Wtedy raczej radze nie używać runki - nie masz szans na zdanie (na D6 nie wyrzucisz dwóch jedynek) i runka jest zmarnowana. Używaj raczej dwóch kostek i błagaj o dwie jedynki.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

racja chylę czoła

Rabsp
Masakrator
Posty: 2445
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rabsp »

Morsereg pisze:a co jak mamy ta runke na sztandarze i przeciwnik ma fear outnumber?
breaka zdajemy na 1 i 2 czy tylko na 1? czy w ogole nie da sie zdac? bo niby insane courage zdaje sie na dwoch jedynkach.
ja starałbym sie unikac takich sytuacji poprzez dawanie gdzie sie da runki z odpornoscia na fear i terror :D

dzieki wszystkim za odpowiedzi, pomogły, tylko jakby ktos jeszcze zechcial sie wypowiedziec konkretnie na temat poruszony w punkcie 4 to bylbym wdzieczny :)
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ