8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji) II
Re: 8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji)
Każdy na tym forum na swój sposób cieszy się tą grą. Można powiedzieć jest to właśnie ten "fenomen" WFB - ten olbrzymi potencjał. Nie ważne jak lipne są lub będą zasady to gramy i zbieramy dalej ;P.
Aczkolwiek widać już pewną granicę - coraz więcej graczy, włącznie z tych bardzo doświadczonych jest zmęczonych owymi niedociągnięciami w zasadach. Obecnie już coraz więcej osób ma pewne oczekiwania po tej grze i chciałoby w końcu widzieć na tyle przystępne zasady, które by wspierały "rywalizacje" na stołach i w środowisku turniejowym. Inaczej nikt by się nie bawił w ligę, uściślenia, BP, Euro, turnieje etc. To są te bezpośrednie "oczekiwania" ze strony graczy.
Ale coś czuję, że zanim do GW dotrze, że ta gra nieźle mogłaby się spisywać w aspekcie turniejowym to trzeba będzie poczekać jeszcze z sześć edycji. Podobnie jak w przypadku gier parowych, które aby zostały zauwazone musiały czekać u GW aż 8 edycji ;P.
Aczkolwiek widać już pewną granicę - coraz więcej graczy, włącznie z tych bardzo doświadczonych jest zmęczonych owymi niedociągnięciami w zasadach. Obecnie już coraz więcej osób ma pewne oczekiwania po tej grze i chciałoby w końcu widzieć na tyle przystępne zasady, które by wspierały "rywalizacje" na stołach i w środowisku turniejowym. Inaczej nikt by się nie bawił w ligę, uściślenia, BP, Euro, turnieje etc. To są te bezpośrednie "oczekiwania" ze strony graczy.
Ale coś czuję, że zanim do GW dotrze, że ta gra nieźle mogłaby się spisywać w aspekcie turniejowym to trzeba będzie poczekać jeszcze z sześć edycji. Podobnie jak w przypadku gier parowych, które aby zostały zauwazone musiały czekać u GW aż 8 edycji ;P.
zgadzam się, ma dostarczać rozgrywkom domowym na rozpiskach fluffowych jak najwięcej przyjemności; system ten załamuje się w obliczu turniejowego żyłowania rozpisek i napinki na wyniki, inaczej gra by wyglądała z wampami, gdyby były wystawiane szkielety zamiast ghouli, corpse cart, oraz wight king zamiast 3 karabinieros i caddiego, czy innych dowolnych przegięć. To samo w imperium....altar?? jaki altar, podstawa to generał (już widzę ten śmiech), czołgi?? jest ich kilka, nie będzie w rozpisce, za to 3 regony corowej piechoty i gwardia....za takie rzeczy zapłacisz mastercard, a za inne możesz liczyć na w miarę równą grę na turniejach
8 edycja już się zbliża, na pewno piechota powalczy, nawet w domowym zaciszu
8 edycja już się zbliża, na pewno piechota powalczy, nawet w domowym zaciszu
Starter HE - Skaveny jest pewny na 100%?
Wisła Kraków.
Alliances: There are 4 different options;
Blood Brothers: These are 2 or more armies from the same army book. Characters can join units from the other army, can benefit from the other army’s BSB/ General, but they can cause panic in units from the other army.
Stable Alliance: These are 2 or more armies from within the same faction (e.g. 2 from Forces of Order, or 2 from Forces of Destruction). Characters cannot join units of the other army, cannot benefit from the other army’s BSB/ General, but they can cause panic in units from the other army. Units from each army can benefit from the other army though, for instance, using the Shield of Saphery on a Dwarf army, and being moved by the Anvil in return.
Fragile Alliance: These are either a Stable Alliance that includes Dark Elves or Skaven, or an alliance between armies from the Forces of Order and Forces of Destruction. The can benefit each other as with a Stable Alliance, but they do not cause panic tests in the other army. If they are forced to flee through each other the stationary unit counts as Dangerous Terrain (see below in terrain).
Neutral Alliance: An alliance that has one army from the Neutral Forces (Ogres and TK). These armies cannot benefit from each other and do not cause panic tests in the other army.
Chaos Dwarfs have a few snippets through the book only.
Failed Charge
• You move the highest of the D6 you rolled to charge (+ basic movement I think).
Sidestep
• Basic Movement divided by 2 (rounding up) to move laterally or backwards.
Dwarfs still get +2 dispel dice.
Lost Control Chart
The loss of Control table is 2D6.
• 2-4: Strength 10 large template over the wizard. Then on a 1-2 the wizard is removed from play, 3+ you lose D6 power dice.
5-6: Strength 10 small template over the wizard. Lose D6 power dice
7: Lose D6 power dice, Strength 10 hit on everyone in base contact with the wizard (NOT the wizard)
8-9: Strength 6 hit on every caster on your side, lose D6 power dice
10-12: Wizard loses D3 levels & random spells for each of them.
Bound Spells may be duplicated in an army
• Hex: Modify enemy stats and/or equipment. May be cast into combat.
• Augmentation (Buffs): Support your own troops. May be cast into combat, and may be cast on units not in your 90 degree arc of sight.
Lore of Fire
Basic Spell: Fireball: Magic Missile
D6 S4 hits 24" range
2D6 S5 hits 36" range
3D6 S6 hits 48" range
Firestorm: Direct Damage. Place the small template within 36" of the caster, It then scatters D6" and causes str 4 hits. The scaled up version uses the large template but scatters 2d6".
Flaming Arrows: Direct Damage. Range 24". D3 Hits per rank of 5+ models, Str 4. The scaled up version is 36" range, possibly stronger as well.
Lore of Metal
(name): Direct Damage. Every model in the target unit is killed and turned to gold on a D6 roll of 5+ (multi-wound models on a 6+). Friendly units within 12” are subject to stupidity until the next magic phase as they are distracted by all the gold.
Lore of Beasts
Special Bonus: If targeted on cavalry, beasts, monstrous cavalry, monstrous beasts (razorgor, giant eagles etc), chariots, Monsters, or any unit from WA: Beastmen, the wizard gains an additional + 1 to cast.
(name): Unit Buff. +1 Strength and Toughness
Curse of Anraheir Caster Buff. +3 strength and +3 Attacks
Amber spear. Magic Missile. As Hunter's Spear.
Lore of Light
Special Bonus: If targeted on a undead or daemonic unit, spells from the lore of light deal an additional D6 hits.
• Basic Spell: Ray of Light: Magic Missile. D6 S4 hits to a unit within 24", causing flaming attacks. The scaled up version has an increased range and strength.
Blinding Light: Unit Buff. Affects one friendly unit within 12", all to hit rolls against this unit have a -1 modifier. All auto-attacks or auto-hits have to roll a 4+ or are wasted. May be extended to all units in 12"
As fast as Light: Unit Buff. Choose one unit within 24". It has Weapon Skill 10 and Initiative 10.
Beacon of Hope: Unit Buff. Rally 1 fleeing unit. Targeted unit automatically passes all Leadership tests until casters next magic phase.
Amynotoks Web: Hex. Targeted enemy unit has to pass a Strength test for each action they want to take (move, shoot, cast spells, pursue, flee, strike in cc, etc.) If they fail they may not perform the intended action and suffer D6 S4 hits instead. Lasts until casters next magic phase.
Exorcism: Direct Damage. Deals 2D6 S4 hits, against which all successful Ward saves must be re-rolled. For each wizard other than the caster using the lore of light within 12", the strength is increased by 1.
Temporal Warp: Unit Buff. Targeted friendly unit doubles its movement characteristic, increases its Attacks by 1 and gains the ASF special rule until casters next magic phase. The scaled up version is for all friendly units within 12"
Lore of Death
Purple Sun. The scaled up version uses the large template...
Monstrous Infantry can fight with a maximum of 3 attacks per model in the second rank, then one per model in subsequent ranks.
Units with stupidity may not Parry.
If Infantry models are armed with a combat weapon other than a hand weapon, you have to use it.
WEAPONS
Some of the magic weapons can be Paired with another magic weapon, or a mundane weapon. I will try and keep them clearly labelled.
(name). Magic sword that gives the wielder Frenzy that can never be lost.
(name). A Paired magic sword that gives weapon Skill 10.
ARMOUR
(name) 4+ ward save.
(name) Heavy armour and a 4+ ward
(name) Armour and a 5+ ward (not sure if light or heavy)
(name) 2+ save against breath weapons.
Shield of Ptolos. Shield. 1+ save against all shooting attacks.
Enchanted Shield. Shield. Same
(name). Shield. Allows you to disregard the first hit caused on the character on a 2+.
ENCHANTED ITEMS
Wizards Hat. Makes the wearer a Level 2 wizard with stupidity & rolls randomly for lore.
Arabian Carpet. The user can Fly.
Healing Potion. Restores D6 wounds to the character carrying it.
Other Trickster's Shard. Models in base contact (friend of Foe) reroll successful ward saves.
Crown of command.. Makes the bearer Stubborn
Mask of Eeeeee!. Makes the wearer cause terror.
ARCANE ITEMS
Frog Scroll (?). Used as a dispel scroll. One use only. The wizard must roll equal to or under their wizard level to keep the backlash in check, or they are turned into a frog, then in each of their subsequent turns they must roll a 4+ to come back into play.
The frog has no stats, so they cannot cast/ move/ be shot at/ killed etc. In fact they have nothing at all they can do until they turn back into a wizard!
Trickster's Shard
Watch Tower
• New rules to storm the building: Max 10 infantry fighting their way up.
Battle: Army Fraction
Work out the Army Value first:
Each unit standard is worth 1.
Battle Standard Bearer is worth 1
General is worth 2.
Then work out the minimum Army Value. 1 for each 1000pts (i.e. 4000pts = a minimum Army Value of 4).
The first army to drop below its minimum Army Value loses.
Battle: Attack at Dawn
The battlefield is split into zones and units are placed randomly within them.
Scenario: Something with a warhammer scale Dwarf airship...
Shooting through a forest has a -1 to hit modifier
haha, nie ma to jak popychać młoteczkiem stardragona w 1 turzeand being moved by the Anvil in return.
a teraz wyobrazamy sobie Lord of Change z Master of sorcery i rzuconym na siebie tymże czarem, ewentualnie Wampir lorda na wypasie z lancami etcCurse of Anraheir Caster Buff. +3 strength and +3 Attacks
idiotyzm, czemu nie mogę wybrac sobie lepszej obrony kosztem siły uderzenia?If Infantry models are armed with a combat weapon other than a hand weapon, you have to use it.
Hell yeah Szanse na sterowca by GW lub predzej by FW rosnąScenario: Something with a warhammer scale Dwarf airship...
Ciekawie, ciekawie... Ale latajacy dywan to już przesada
A stormverminy stają sie bezużyteczneantonio pisze:idiotyzm, czemu nie mogę wybrac sobie lepszej obrony kosztem siły uderzenia?If Infantry models are armed with a combat weapon other than a hand weapon, you have to use it.
Infernal Puppet pisze:Skavenom udaje się 100%, nieudane projekty to sabotaże konkurencji więc się nie liczą .
W którejś z oficjalnych przygód do pierwszej edycji Młotka można było zdobyć latający dywan . Pamiętam bo bawiłem się wtedy w świętego Mikołaja zrzucając bomby na miasto .
Given the choice, whether to rule a corrupten, failing empire or to chalange the fate through another throw, a better throw against one's desteny, what wos a king to do?
Raczej na HE herosa z gemem, który daje mu magic level i żeby poprostu to na Siebie rzucałCurse of Anraheir Caster Buff. +3 strength and +3 Attacks
7 I, 7 S , 6 A 6 WS więc w najgorszym przypadku trafia na 4+ z przerzutem
Paskudny uśmiech power gamera
Nie zapominaj, że zmiana będzie też w ABkach, więc teraz jednostki powinny być bez dodatkowej broni i będą ją wykupywać.krusk pisze:A stormverminy stają sie bezużyteczneantonio pisze:idiotyzm, czemu nie mogę wybrac sobie lepszej obrony kosztem siły uderzenia?If Infantry models are armed with a combat weapon other than a hand weapon, you have to use it.
Największa maruda na Border Princes
Chyba zmieniać... bo po co Ci dwie bronie skoro musisz używać którejś konkretnie
Nie wiemy czy będą zmiany w AB, to nie jest pewne choć wydaję się to logiczne. No ale to jest GW więc wszystko jest możliwe. Ciekawi mnie tylko czy zmienią magię poszczególnych ras chce zobaczyć dopakowany High magic
Nie wiemy czy będą zmiany w AB, to nie jest pewne choć wydaję się to logiczne. No ale to jest GW więc wszystko jest możliwe. Ciekawi mnie tylko czy zmienią magię poszczególnych ras chce zobaczyć dopakowany High magic
Paskudny uśmiech power gamera
I dobrze jest. W ferworze walki nie bardzo dałoby radę zmieniać sobie broń, walczysz tym co masz... a tarcza na plecach to głupota jakaś do cholery Mnie się podoba.
Natomiast wszystkim prawicowym purystom ideologicznym, co to rehabilitują nacjonalizm, moge powiedziec że odróżanianie nacjonalizmu od faszyzmu, przypomina poznawanie rodzajów gówna po zapachu;-)).
Does anyone happen to know more on the direct/ indirect fire of the stone thrower?
It's something like;
direct fire is units in LOS (artillery dice - crew BS)
indirect fire is units not in LOS (shoot as normal)
I'd like to add it to my update later, but I can't seem to find what was said.
Whilst I happen to be posting, it seems normal cannons have gone to D6 wounds... But the way it was phrased where I read it, it could just be for Dwarfs?
I may leave that until the next update, along with (hopefully) something official on whether fleeing single models can cause panic tests now US is gone (as I have been told).
Got a chance to have another look today:
missed stone throwers, however Cannons are both D6 multiple wounds, but great cannons are 60" range and cannons just 48"
I rechecked the panic rules and as far as i can see it's definately any sized unit causes panic.
One combat rumour which i noticed:
You need to have 2 ranks of 5 or more models to disrupt ranks (which means you don't get to ADD your rank bonus to your combat score it does NOT remove you rank bonus altogether (YAY Skaven)!!!
Logiczna wydaje się zamiana/dokupienie dodatkowej broni, daje to spore pole manewru, przykładowo dwa klocki MA@ obok siebie, jeden uzbrojony w broń ręczna, drugi włócznie/halabardy. Ja tak w tej chwili będe miał, że jeden oddział będzie miał tylko broń ręczną, gdyż biorę ich też jako pielgrzymów, drugim zostawię polearmsy. Problem jednak pojawia się przy piechocie, teraz będziesz musiał mieć na tyle broni każdego rodzaju, że będziesz w stanie zrobić różna oddziały, wysiwyg może być niezłym problemem/wyzwaniem
Największa maruda na Border Princes
czy to oznacza legalny overguessing?Virgo pisze:Does anyone happen to know more on the direct/ indirect fire of the stone thrower?
It's something like;
direct fire is units in LOS (artillery dice - crew BS)
indirect fire is units not in LOS (shoot as normal)
I
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt: