Z mojej strony to nie miał być wjazd na Ciebie. Po prostu wielu graczy pewnie zacznie płakać jeżeli sie okaże, że szybko wydany AB orkasów po pewnym czasie będzie plewny. A co do siły obecnego? Hmm.... gdyby nie kiepawa animozja i tylko jedno Waaagh to by to była naprawde mocna armia.nindza77 pisze:Ja nigdy nad siłą obecnego booka nie płakałem... ale meczyć się nie chcę z tą magią, chyba że zacznie się składać zajebiście kombatowe rozpiski. W sumie z orkami może dać radę
8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji) II
- Mhroczny Rycerz
- Falubaz
- Posty: 1146
Re: 8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji)
Why so serious?White Lion pisze:Mam prośbę
Nie, nie masz. Chyba że znudziło Ci się to forum, to wtedy możesz kontynuować nakłanianie do piractwa -- Tomash

no nieee... co za bezsens, teraz hammerersi będą mocno osłabieni. Stubborn to była ekstra zasada, gdy działa zawsze, a teraz trzeba będzie ich kupować ze 30, żeby działałoVarden pisze:Z WarseeraStubborn
* If you have more ranks than the opponent you are Stubborn, regardless of which side you are attacked on. So if you are attacked on all four sides, but the total number of ranks you have is larger than those of any of the 4 units attacking you, you are still stubborn.

bo nie wiadomo jakie bonusy będzie dawać?? może dlatego??Matis99 pisze:Swoją droga, czemu nikt nie zwrócił uwagi na przenośną wieżę?
przedmiociki całkiem ok. duże wzmocnienie dla Imperium, Grand Master z S7?? do tej pory możliwe to było tylko w armii Ulryca w 6ed. no i z macką helsturma

miejmy nadzieję, że na turniejach aby ograniczyć spam heroso-lordów wprowadzone zostaną jakieś ograniczenia (najlepiej byłoby zmniejszyć procenty na rzecz corów)....obiema rękoma za Stubbornem, na reszcie piechota coś może porobić na stole, a nie zawinąć szyki przy pierwszej szarży

magią nie należy się przejmować, spamu lordów magów może nie być ze względu na "wybuchowość" takowych
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
wydaje mi się, a w sumie mam nadzieję, że młociarze będą mieli stubborna niezależnie od ilości ranków.Klafuti pisze:no nieee... co za bezsens, teraz hammerersi będą mocno osłabieni. Stubborn to była ekstra zasada, gdy działa zawsze, a teraz trzeba będzie ich kupować ze 30, żeby działałoVarden pisze:Z WarseeraStubborn
* If you have more ranks than the opponent you are Stubborn, regardless of which side you are attacked on. So if you are attacked on all four sides, but the total number of ranks you have is larger than those of any of the 4 units attacking you, you are still stubborn.
- Bestialski_Brokuł
- Oszukista
- Posty: 800
Tylko zauważ, że tu jest napisane, że jak masz więcej szeregów to masz stubborn, a nie że zmieniają się jego zasady. Myslę, że ten kto ma obecnie stubborna będzie go miał nadal niezależnie od ilosci modeli, a ten zależny od ilosci szeregów dotyczy pozostałych oddziałów.Klafuti pisze:no nieee... co za bezsens, teraz hammerersi będą mocno osłabieni. Stubborn to była ekstra zasada, gdy działa zawsze, a teraz trzeba będzie ich kupować ze 30, żeby działałoVarden pisze:Z WarseeraStubborn
* If you have more ranks than the opponent you are Stubborn, regardless of which side you are attacked on. So if you are attacked on all four sides, but the total number of ranks you have is larger than those of any of the 4 units attacking you, you are still stubborn.
Edit: Rakso mnie uprzedził

po pierwszych pojawiających się plotkach byłem nastawiony dość optymistycznie. magia miała byc bardziej wspomagająca niż niszcząca, walka po inicjatywie przy losowych odległościach szarży, ogólnie może i dobrze.
Niestety im więcej przecieków tym bardziej wydaję mi się, że w nowej edycji walka wręcz będzie rzadkością. Bo
i ostrzał mocniejszy, i magia bardziej przegięta, i można marszowac w 8" jak się zda liderkę (czyli łatwiej uciekać spod szarży). To po co się do combatu pchać? gdzie nie dość że nie wiadomo czy się zaszarżuje przez ten dziwny dorzut do ruchu, więcej przeciwników oddaje, combat resolution w wielu przypadkach się nie liczy bo stubborn dostanie każda armia w core'ach? bez bardzo opancerzonych jednostek to gra oparta na close combacie nie będzie dawala szansy na dobry wynik. Dodatkowo brak fear outnumbera czy pomniejszenie static CR powodują że absolutnie nie można przewidzieć wyniku walki. O wszystko rzucajmy kostkami. A gdzie strategia??
nie chcę wydawać pochopnych osądów przed przeczytaniem całego book'a ale niestety obawiam się że panowie z gw zepsuli nam grę
Niestety im więcej przecieków tym bardziej wydaję mi się, że w nowej edycji walka wręcz będzie rzadkością. Bo
i ostrzał mocniejszy, i magia bardziej przegięta, i można marszowac w 8" jak się zda liderkę (czyli łatwiej uciekać spod szarży). To po co się do combatu pchać? gdzie nie dość że nie wiadomo czy się zaszarżuje przez ten dziwny dorzut do ruchu, więcej przeciwników oddaje, combat resolution w wielu przypadkach się nie liczy bo stubborn dostanie każda armia w core'ach? bez bardzo opancerzonych jednostek to gra oparta na close combacie nie będzie dawala szansy na dobry wynik. Dodatkowo brak fear outnumbera czy pomniejszenie static CR powodują że absolutnie nie można przewidzieć wyniku walki. O wszystko rzucajmy kostkami. A gdzie strategia??
nie chcę wydawać pochopnych osądów przed przeczytaniem całego book'a ale niestety obawiam się że panowie z gw zepsuli nam grę

A ja jestem nastawiony optymistycznie
- Wydaje mi sie że 90 % tych plot to totalne bzdury albo bez przeczytania reszty booka wydaja sie po prostu bez sensu i głupie. Bez jaj ci z GW nie są AŻ tak głupi aby zjebać gre z której jednak czerpią zyski... Pozatym mają być erraty itd. wiec mysle że po przez patrzenie na ploty odnosząc sie do 7 ed. wpadacie w jakąś paranoję i sami napędzacie machinę zła ( jakaś wyssana z palca plota o min. 25 nie strzelajacej corowej piechoty) 


... And then God said 'Let metal bands have the most insanely awesome, twisted, kickass music videos known to man'.
And Satan said 'That's what I was thinking'.
And Satan said 'That's what I was thinking'.
- Bestialski_Brokuł
- Oszukista
- Posty: 800
No tak fear outnumber cholernie zachęcał do combatu armie nieodporne na fearSzypul pisze:po pierwszych pojawiających się plotkach byłem nastawiony dość optymistycznie. magia miała byc bardziej wspomagająca niż niszcząca, walka po inicjatywie przy losowych odległościach szarży, ogólnie może i dobrze.
Niestety im więcej przecieków tym bardziej wydaję mi się, że w nowej edycji walka wręcz będzie rzadkością. Bo
i ostrzał mocniejszy, i magia bardziej przegięta, i można marszowac w 8" jak się zda liderkę (czyli łatwiej uciekać spod szarży). To po co się do combatu pchać? gdzie nie dość że nie wiadomo czy się zaszarżuje przez ten dziwny dorzut do ruchu, więcej przeciwników oddaje, combat resolution w wielu przypadkach się nie liczy bo stubborn dostanie każda armia w core'ach? bez bardzo opancerzonych jednostek to gra oparta na close combacie nie będzie dawala szansy na dobry wynik. Dodatkowo brak fear outnumbera czy pomniejszenie static CR powodują że absolutnie nie można przewidzieć wyniku walki. O wszystko rzucajmy kostkami. A gdzie strategia??
nie chcę wydawać pochopnych osądów przed przeczytaniem całego book'a ale niestety obawiam się że panowie z gw zepsuli nam grę

Zapominasz o nowym systemie poruszania się. To znaczy skoro zyskują klocki piechoty <duże jak np. będą w WoChu> to nie będziesz miał gdzie uciec. ponieważ taka fala po prostu do Ciebie idzie, a nie masz szans na wystrzelanie wszystkich. Stracą w CC armię które nie mają tanich jednostek-zapychaczy. Np HE, dlaczego? To bardzo proste. Legalny overguess... No panowie... nie można się już schować. Nigdzie... wszędzie katapulta czy cannon was złapie, przez co przewalone mają WE <no przewalone to mają z kilku powodów a przede wszystkim ze zmiany skimisha>, więc jedynym ratunkiem takich armii jest właśnie zalew strzał z dwóch rang. Na turniejach nie będzie scenariuszy. Nie ma takiej opcji. Nie ma teraz, i później też nie będzie. Pewnie że można zrobić, co za problem - Ktoś pewnie tak zaraz powie.
Scenariusze są niesprawiedliwe. Dla przykładu. musimy zająć jakiś punkt który się znajduje obok przeciwnika a przeciwnik musi zrobić to samo, czyli przepychanka. No a teraz niech mi ktoś powie. Jak np. krasnoludy dojdą do tego punktu z ich fenomenalnym M, albo WE przepchnął się przez niezliczone klocki szczurów? O ile to fajnie brzmi to się nie przyjmie ponieważ scenariusz promują jakiś konkretny aspekt armii, którego jakaś armia może nie posiadać. I wtedy na turnieju ma słabe wyniki... bezsensu...
Ja osobiście uważam że magia będzie nie grywalna, albo słabo grywalna. Ktoś zaraz wyskoczy i powie.
-Ta jasne... przecież magia jest kozacka!
To prawda, jest super. Tylko poziom też jest super, tak samo jak antymagia. I choć nie ma tradycyjnych DS to scroll zadający obrażenia na 5+ od każdej kostki rzuconej. Mamy cast na 20+ rzucamy z 5 lub więcej kostek i dostajemy takiego scrolla. To niemal pewna śmierć każdego herosa.
Opierać strategię na magii to już totalna kostkologia. Zero taktyki, tylko kostka. Takie HE, przez te zmiany będą musiały grać na Magii. W CC po prostu nie mają szans. A re-roll hitów wcale sytuacji nie poprawia. SM przez ulepszony shooting są nie do wystawiania, WL jezeli plotki o ASL się potwierdzą to Andrzej się załamie, bo będzie można ich wystawić na półce. PG słabi w CC, ale przynajmniej zawsze atakują pierwsi i mają przerzuty, a w dodatku podpakowani magią będą w stanie coś zrobić, ale i tak nie wróżę rewelacji.
Osobiście uważam że to będzie era porno-shootingu ponieważ jest dużo stabilniejszy niż magia, a do tego potężni herosi mężnie broniący gun linów, przed armiami hordowymi. Armię ustawione tylko na magię z małą ilością elitarnej piechoty, nie będą miały szans na przetrwanie, czyli HE będą miały ciężko
<WE też> 
Scenariusze są niesprawiedliwe. Dla przykładu. musimy zająć jakiś punkt który się znajduje obok przeciwnika a przeciwnik musi zrobić to samo, czyli przepychanka. No a teraz niech mi ktoś powie. Jak np. krasnoludy dojdą do tego punktu z ich fenomenalnym M, albo WE przepchnął się przez niezliczone klocki szczurów? O ile to fajnie brzmi to się nie przyjmie ponieważ scenariusz promują jakiś konkretny aspekt armii, którego jakaś armia może nie posiadać. I wtedy na turnieju ma słabe wyniki... bezsensu...
Ja osobiście uważam że magia będzie nie grywalna, albo słabo grywalna. Ktoś zaraz wyskoczy i powie.
-Ta jasne... przecież magia jest kozacka!
To prawda, jest super. Tylko poziom też jest super, tak samo jak antymagia. I choć nie ma tradycyjnych DS to scroll zadający obrażenia na 5+ od każdej kostki rzuconej. Mamy cast na 20+ rzucamy z 5 lub więcej kostek i dostajemy takiego scrolla. To niemal pewna śmierć każdego herosa.
Opierać strategię na magii to już totalna kostkologia. Zero taktyki, tylko kostka. Takie HE, przez te zmiany będą musiały grać na Magii. W CC po prostu nie mają szans. A re-roll hitów wcale sytuacji nie poprawia. SM przez ulepszony shooting są nie do wystawiania, WL jezeli plotki o ASL się potwierdzą to Andrzej się załamie, bo będzie można ich wystawić na półce. PG słabi w CC, ale przynajmniej zawsze atakują pierwsi i mają przerzuty, a w dodatku podpakowani magią będą w stanie coś zrobić, ale i tak nie wróżę rewelacji.
Osobiście uważam że to będzie era porno-shootingu ponieważ jest dużo stabilniejszy niż magia, a do tego potężni herosi mężnie broniący gun linów, przed armiami hordowymi. Armię ustawione tylko na magię z małą ilością elitarnej piechoty, nie będą miały szans na przetrwanie, czyli HE będą miały ciężko


Paskudny uśmiech power gamera
- Zaklinacz Kostek
- Falubaz
- Posty: 1346
- Lokalizacja: In Stahlgewittern
Twoja wizja 8 edycji jest tak apokaliptyczna, że aż dziwię się, że nie sprzedaleś jeszcze armii.
Weź przykład z Brokuła: armiami, którymi gra są WE i HE, które według Twojej oceny mają przegwizdane na całej linii, a jakoś nie jęczy i nie płacze.
Weź przykład z Brokuła: armiami, którymi gra są WE i HE, które według Twojej oceny mają przegwizdane na całej linii, a jakoś nie jęczy i nie płacze.
Lest we forget:


?Jasiuuu pisze:<duże jak np. będą w WoChu>
Ja nie jęczę i nie płaczę, tylko wyrażam swoją opinięZaklinacz Kostek pisze:Twoja wizja 8 edycji jest tak apokaliptyczna, że aż dziwię się, że nie sprzedaleś jeszcze armii.
Weź przykład z Brokuła: armiami, którymi gra są WE i HE, które według Twojej oceny mają przegwizdane na całej linii, a jakoś nie jęczy i nie płacze.


Paskudny uśmiech power gamera
jak dla mnie to nawet insane courage byla bez sensu w takim wypadku. wiedziałeś że przeciwnik ma wiekszy US i Feara, trzeba było zmuszać go do palenia szarż, zmniejszać liczebność i dopiero potem atakować albo korzystać z jednostek z ITP. bez f&o bsbk dark elficki na coksie z pendantem jest praktycznie nie do ruszenia, wczesnije dało się go zgonić terrorem w walce. Moim zdaniem im więcej było pewników w grze tym lepiejBestialski_Brokuł pisze: No tak fear outnumber cholernie zachęcał do combatu armie nieodporne na fearSorry, ale dla mnie przewidywalność pt."wpadam do combatu, wygrywam chociażby 1 punkcikiem mając większy US i przeciwnik musi rzucić 2 pały na kościach albo płynie” , była jednym z głupszych elementów i cieszę się, że już tego nie będzie.
nie wiem czy masz często szanse grać przeciw lizakom, ale niemożność przycięcia ruchu enginom wcale nie jest taka fajna. tak naprawdę ze śmieciami blokującymi marsz można było sobie poradzić, bo.... to były śmieci. spróbój złapać teraz np. waywatcherów. bedzie ich można tylko wystrzelać/wyczarować.Bestialski_Brokuł pisze:A co do trudniejszych blokowania marszu- dużo oddziałów ma większy zasięg szarży niż 8 cali więc ta zmiana nie sprawi, że będziesz się mógł cofac tylko, że byle śmieć na tyłach nie przytnie im marszu więc wreszcie będą mogli dojść do tego combatu.
Nie mam zamiaru tutaj biadolić, czy na Ciebie najeżdżać. Ba, oby się okazało, że gra zyska na 8mej edycji. Tylko obawiam się że tak nie będzie. moim zdaniem warhammer powinien iść w stronę papier, nożyce, kamień. tzn artyleria wsysa potwory, artylerie wsysa szybki atak, konnica ciśnie w szarży ale zatrzymana/zaszarżowana jest rozmontowywana, piechota z dzidami daje radę od frontu ale z boku/ z tyłu jest zganiana itd. z plotek wynika że poprostu będzie dużo turlania
no tak ale jak sam powiedziales we beda zmuszone do wystawiania wyklacznie strzelania bo nie maja nic innego - 17 oddzialow na 2350pkt? daje mi to z kalkulacji 170 strzal - i jak dobrze pojdzie to taki klocek 40 czegostam (skaveny maruderzy) jest podany jak na tacy a szarzuje dopiero w 3 turze
chyba tylko storm banner temu podola wtedy
bedzie potorka we z 6 edycji
chyba tylko storm banner temu podola wtedy
bedzie potorka we z 6 edycji
Nie ma głupich pytań są tylko głupi ludzie...
A bretka na większości kawy też nie będzie miała cacy, ja mam 50 rycerzy korowych 2 reg realmów 3 regony errantów i jedna piątka, 9tke questów i grali, z piechoty mam dwa oddziały po 19 M@A relikwie i 6 pielgrzymów, 24 łuczników, 10 yeomanów, 3 pegazy + hero na pegazie gelta, dwa treushety, hipogryfa, bsb. Walka kawą będzie tragiczna, większość oddziałów będzie stała na półce, bo w dobie walki według inki i waleniu z kilku szeregów + stubborn będą całkowicie nieopłacalni. U mnie z optymalnej 9tka nim coś wpadnie w cc zmniejsza się średnio o 1-2, gralowców koszą do 5ciu i szansa złamania jednostki z szeregami spada do zera.... jeden rycerz ginie i ja mogę się pożegnać, by w 1 turze załatwić jakikolwiek oddział w liczbie 15+ (muzyczek pomoże teraz oddziałom turę przed moją szarżą zmienić ustawienie na 3x5 i do tego jeszcze strzelić), duże klocki piechoty w liczbie 20+ z bsb obok mają 90% szans na zdanie stubborna na swoje 7-9 ld, następna tura robi mi z dupy jesień średniowiecza. Teraz to trebushety będą 10x częściej wystawiane oraz M@A/pielgrzymi i łucznicy, a co z resztą? Ta armia zmieni się w zubożone imperium....
Największa maruda na Border Princes 

- Bestialski_Brokuł
- Oszukista
- Posty: 800
Tak jest. Tak naprawdę 8 edycja to podły spisek przeciw graczom bretońskim mający odesłać ich armię na półki, zaś nowa fala figurek demonów to wyraźna sugestia na co mają zmienić swoją bezużyteczną armię 

chcesz sprzedać? 25% ceny.. bo przecież i tak armia będzie niegrywalna...theudulf pisze: ja mam 50 rycerzy korowych 2 reg realmów 3 regony errantów i jedna piątka, 9tke questów i grali, z piechoty mam dwa oddziały po 19 M@A relikwie i 6 pielgrzymów, 24 łuczników, 10 yeomanów, 3 pegazy + hero na pegazie gelta, dwa treushety, hipogryfa, bsb.

- Mhroczny Rycerz
- Falubaz
- Posty: 1146
Brokuł aż trafiłeś do podpisu 
Panowie i Panie a nie moglibyście zacząć płaczy i biczowania po przeczytaniu RB i errat? Bo to troche niepoważne sie robi.

Panowie i Panie a nie moglibyście zacząć płaczy i biczowania po przeczytaniu RB i errat? Bo to troche niepoważne sie robi.

Why so serious?White Lion pisze:Mam prośbę
Nie, nie masz. Chyba że znudziło Ci się to forum, to wtedy możesz kontynuować nakłanianie do piractwa -- Tomash
