8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji) II

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

Zablokowany
Awatar użytkownika
Bojo
Mudżahedin
Posty: 254
Lokalizacja: Łęczna->Przeklęta Kompania

Re: 8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji)

Post autor: Bojo »

głupoty gadacie :) wszystko poza imperium jest tak realistyczne ;) nawet w imperium są kwiatki jak czołg :D nie macie co robić...lepiej jakieś konkrety piszcie bo czytam te 2tematy na temat 8edycji i nie powiem dużo czasu to zajmuje :lol2:
Podpis usunięty, gdyż narusza regulamin forum podpunkt 5.1 http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=12&t=69

pozdrawiamy
Administracja

Awatar użytkownika
theudulf
Chuck Norris
Posty: 513

Post autor: theudulf »

Ale sami przyznajcie, że z edycji na edycję dokładają niekiedy strasznie wymyślne "dodatki", takie jak mechaniczny koń w Imperium ( a steam tanki są rzadkie, bo nie wiedzą jak je zrobić, a mechaniczny koń to pikuś ;) ), szkoda tylko, że z edycji na edycję część figurek po prostu nie istnieje, troszkę mnie to z jednej strony martwi, bo ktoś bez zmysłu "produkcyjnego" w stylu "zrób coś z niczego" nie ma możliwości, żeby takowe modele ładnie wykonać. Takie pytanie, czy w tych nowych chaos warriorach z tarczami odlanymi wraz z łapą jest możliwość zamiany broni na jakieś mutacje, żeby chociaż zrobić forsakenów?
Największa maruda na Border Princes 8)

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Virgo »

Lore of Beasts - The Wind of Ghur

Special Bonus: Bestial Affinity. If targeted on cavalry, beasts, monstrous cavalry, monstrous beasts (razorgor, giant eagles etc), chariots, Monsters, or any unit from WA: Beastmen, the wizard gains an additional + 1 to cast.

• Basic Spell: Wyssans Bestshape: Unit Buff. +1 Strength and Toughness. Scaled up version has an increased range.

1. Feast of the Crows: Magic Misslle. 24" range. Deals 2D6 S 2 hits. Scaled up version has an increased range.

2. Pann's impenetrable pelt: Character/ Caster Buff. 12 " Range. May be targeted on any character, or the wizard himself. Target gains +3 toughness. May be expanded to affect all friendly characters within 12 ".

3. Amber spear: Magic Missile. 24 " range. Resolved like the hit from a bolt thrower. May be boosted to gain S10 and causing D6 wounds.

4. Anrahir's Curse: Hex. 36" range. Targeted unit suffers -1 to hit (melee and ranged). Targetted unit treats any terrain as dangerous terrain, and suffers a wound on a roll of 1 and 2, not only 1. Scaled up version has an increased range.

5. Horro's Wild Beast: Character Buff. 12" range. Targeted friendly Character gains +3 attacks and +3 Strength. May be expanded to affect all friend characters within 12".

6. Kadon's Transformation. Character Buff. Remains in Play. The caster BECOMES the creature, not summoned on any board edge etc. Transforms the Caster into 1 of three lesser Creatures.

Becomes the Hydra (similar to DE one), Black Dragon (with Moon Dragon Stats), or a Manticore on one casting roll.

Becomes the Greater Fire Dragon or Mountain Chimera on a casting roll 4 higher.

Mountain Chimera
S7 T7 W10, Fly, 4D6 attacks! Mage has to be on foot.

Greater Fire Dragon
WS8 S8 T8 W8 A8 Ld9, breathweapon S5, scaly skin 2+, terror, fly. mage has to be on foot.

Any lost Wounds are transferred to the new form (so, if the dragon lost 3 wounds, and the wizard is than transformed back, he would be most probably dead).

The Character may not use any wargear nor does he have any benefit from it, and may not cast any spells at the time. He keeps all his special rules, though. So a High Elf would transform into a first strike Chimera for instance.

Lore of Life
1: Master of Wood: Magic missile. 1d6 str4 hit to a unit within 18" of a wood. Or 2d6 strength 5 hits to a unit ipartially or wholly within it.

2: Stone Skin: Unit Buff. +2 Toughness to one unit within 12”.

3: Throne of Vines: Caster Buff. If this is successfully cast it increases the effect of other lore of life spells made by the caster: Master of Stone becomes +4 Toughness!!!, Master of the Wood all hits become Strength 6, Regrowth regains D6+1 wounds. Something for the others as well.

4: Shield of Thorns: Unit Buff. Remains in play, friendly unit does 2d6 str3 hits on a enemy unit engaged in combat with it during the magic phase. 18" range.

5: Regrowth. Unit Buff. One unit regains D3+1 wounds/models, just like invocation (champ first, then musician/standard, then rank and file. Characters are selected separately) Cavalry take 2 wounds to heal. 12" range

6: The Dwellers Below: Direct Damage. All models in an enemy unit within 12" take a strength test or die with no saves allowed.


BSB grants rerolls to either all Ld tests or all Psych tests to units within 12"

Generals mounted on large targets and generals that ARE large targets are granted the 18" general radius.
:mrgreen:

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

O! Nie spodziewałem sie po GW ujednolicenia zasad malych monsterow ala demonic mounty czy pegazy/orly etc. Kiedys nawet poruszalem te zagadnienie w apropo ujednolicania zasad. Mam tez nadzieje, ze zasady bsb tez w koncu beda wyjasnione w rulebooku lub owym faqu (chodzi o mozliwosc noszenia niemagicznego sprzetu).

Podoba mi sie rowniez mozliwosc brania srednich monsterow na mniejsze punkty ala gryfy itp. Chociaz ten crush attack juz nie ;P

Ogolnie zasady sa dosc postepowe. Martwi mnie jednak zbytnie dopakowanie strzelania, monsterow i magii. Zwlaszcza tych dwoch pierwszych. Najwaniejsze jednak ze sa calkiem ciekawe boostujace piechote zasady. Nie mam zludzen ze ta edycja bedzie jak 6 ktora bedziego mogla egzystowac bez wspomagaczy ala BP czy Euro. Ale bawiac sie zasadami kompozycyjnymi powinnismy jakos to doprowadzic do porzadku.

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Czy zapis o dodawaniu leveli maga do rzucanych zaklęć jest potwierdzony? Jeśli tak, to jak w takim razie wyglądają Casting value poszczególnych zaklęć? Mam nadzieję, że są mocno podniesione, bo w takim razie pociski, które wychodzą na 8+ mag 4 lvl rzucałby na jednej (max dwóch) kościach...

A jak wiadomo pociski będą niezłe...

Awatar użytkownika
Manfred
Postownik Niepospolity
Posty: 5907
Lokalizacja: Cobra Kai

Post autor: Manfred »

z tego co czytałem to przy rzucie 1 i 2 jest fail ;)
a jak czar nie osiągnie casting value to jest loss of control - czy jakoś tak

Awatar użytkownika
eyrmin
Pseudoklimaciarz
Posty: 26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: eyrmin »

Lvl maga dodawany jest do rzutu na zaklecie. Co do casting values, to nie zwrocilem akurat uwagi na to...

Wynik rzutu 1 lub 2 powoduje miscast. Jesli mag nie osiagnie casting value nie moze wiecej czarowac w tej turze.

Awatar użytkownika
theudulf
Chuck Norris
Posty: 513

Post autor: theudulf »

Ja na filmiku nie zauwazyłem żeby castingi była jakoś bardzo podniesione, ot np. pierwszy czar z metalu dajacy -1 do asa wchodzi na 7+ i ma zasieg 24" na 10+ ma zasieg 48". Ale.... jeśli dobrze pamiętam jest gdzieś wspomniana zasada, ze mag do czarowania zaklęć z LOS może używać tylko swojej przedniej ćwiartki widoku, wiec na stojący tuż obok regiment nie będący w losie nie będzie mógł walnąć.
Największa maruda na Border Princes 8)

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

Czy jakiś dobry człek mógłby dać link do sklepu internetowego gdzie pokazane są ceny uberitemów (miarek itd)
A co do miarek, połaszczyłem się na miarkę GW troooooochę kosztowała, pożyła jakieś 2 miechy.
Miarka cyrklowa jest spoko rozkładana też, marker do mierzenia stref bardzo fajny.
Obrazek

Awatar użytkownika
Gokish
Księciunio
Posty: 8647
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Gokish »

eliah91 pisze:Czy jakiś dobry człek mógłby dać link do sklepu internetowego gdzie pokazane są ceny uberitemów (miarek itd)
A co do miarek, połaszczyłem się na miarkę GW troooooochę kosztowała, pożyła jakieś 2 miechy.
Miarka cyrklowa jest spoko rozkładana też, marker do mierzenia stref bardzo fajny.
http://gnom.bielsko.pl/forum/index.php? ... entry72480

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

GW dalej trzyma sie tredy CZASZKI CZASZKI ZA WSZELKA CENE WIECEJ CZASZEK...TERAZ NAWET NA KOSCIACH BEDA CZACHY.
Obrazek






_________________

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

Dzięki.
Wilqu pisze:ZASZKI CZASZKI ZA WSZELKA CENE WIECEJ CZASZEK...TERAZ NAWET NA KOSCIACH BEDA CZACHY.
Po prostu ZŁOOOOOOOOO!
Ale chyba ich posrał z tymi cenami. :shock:
Dwie miarki z tworzywa za 80 zł :|
Obrazek

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Wilqu pisze:GW dalej trzyma sie tredy CZASZKI CZASZKI ZA WSZELKA CENE WIECEJ CZASZEK...TERAZ NAWET NA KOSCIACH BEDA CZACHY.
Może to jakiś znak? "Grajcie szkielimi" czy cuś? :wink: Albo przesłanie: wszystko marność, wszystko się kiedyś w pył obróci (nawet figurki) :p
Kal_Torak pisze: Ogolnie zasady sa dosc postepowe.
Ogólnie zasady nie są dość postępowe. W 6 ed. uprościli zasady rydwanów, teraz to samo robią maszynami i małymi mountami. Niedługo figurki oddziałów będzie się wystawiało przykeljone na wielkim trayu i jak ten tray straci np. 20 ran to wszyscy schodzą... (a w sprzedaży będzie specjalny przyrząd by GW do liczenia ran na każdym oddziale)
Wiem, że jest fajnie jeśli teraz pegaz będzie korzystał z AS jeźdźca ale najczęściej takie pegazy z bolta lub z armaty dostają i jak w 7 ed. była jeszcze możliwość zabicia pegaza lub jeźdźca tak teraz żegnamy cały model. Herosowi z pegazem trzeba było wklepać 5 ran , teraz 3.

Awatar użytkownika
theudulf
Chuck Norris
Posty: 513

Post autor: theudulf »

Tymi czachami GW sugeruje, że Sigmar był Khornitą/Khornem :P a całe imperium to kultyści chaosu XD, No ale ceny mają ostatnimi czasy porażające, Eliah91 zobacz sobie ile teraz 10 podstawek 20 mm na 20 mm kosztuje, ich cena jest teraz zaporowa, 1,65 za sztukę ;) 50mm na 50mm kosztują 5,5 zł za sztukę :P

@Remo
No tak, ale gość na pegazie to przeważnie był miękki, wystarczyło mu nabić rany na mouncie i gość miał duże szanse, żeby uciec ;)
Największa maruda na Border Princes 8)

Błażej
Kretozord
Posty: 1507
Lokalizacja: Gdynia, BWT

Post autor: Błażej »

we wklejonym wcześniej filmiku:
http://www.youtube.com/watch?v=L2lGQfeEJT8
czas 1:20, gdy koleś przesuwa szarżę... mam skrytą nadzieję, że to zrobił źle...
Wygląda to tak jakby się sprawdzało LoS, mierzyło odległość najbliższych modeli i przesuwało oddział byle jak...

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

theudulf pisze: @Remo
No tak, ale gość na pegazie to przeważnie był miękki, wystarczyło mu nabić rany na mouncie i gość miał duże szanse, żeby uciec ;)
Mi bardziej o strzelanie chodziło. Jest salwa czy ostrzał szarży, dwie rany pegaz, jedna heros - cienko ale żyjemy i lecimy dalej - coś jeszcze zrobimy. Owszem łątwiej było zranić pegaza jak nie miał save ale zdarzały się przypadki, że bolec zadał dwie rany pegazowi, łucznicy jedną herosowi i w następnej on wpadał w tego bolca czy łuczników a teraz nie ma: wóz albo przewóz.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3158
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Jestem świeżo po wizycie w sklepie hobbystycznym, czy ktoś z tych co już czytali/widzieli/mają potwierdzenie może potwierdzić albo zaprzeczyć jakoby zostawał stary system slotów core/special/rare, dodatkowo ograniczany procentami zamiast samych procentów z zakazem 4+tych samych speciali i 3+tych samych rarów? Bo nie wiem na ile mogę wierzyć sprzedawcy ;-)
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
eyrmin
Pseudoklimaciarz
Posty: 26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: eyrmin »

Beda same procenty. Jedyne ograniczenie to to ze mozna miec max 3 jednakowe speciale, i max 2 jednakowe rare'y

Garbin
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 46

Post autor: Garbin »

@Myth: na cory musisz wydac min 25% punktow, na speciale max 50%, na rary max 25%, na lordow max 25%, na herosow max 25%. Zeby rozpiska byla legalna musisz miec min 3 unity i jednego bohatera (lord albo hero) jako generala. Nie mozesz miec wiecej niz 3x taki sam special i 2x taki sam rare. Na 3000+ pkt ograniczenia na duplikacje oddzialow podnasza sie do 6x special i 4x core. Bohaterowie nie maja ograniczenia na duplikowanie, wiec mozesz spamowac ile wlezie. Ze starego systemu zostaje tylko podzial jednostek na kategorie, ograniczenia ilosciowe ida w piach.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3158
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Dzięki Garbin :-) Co prawda ten sprzedawca ponoć wie to od przedstawiciela GW na Polskę, ale to tylko dowodzi niewiedzy któregoś (obu) z nich... W kazdym razie bardzo cieszy taki obrót rzeczy, w rozpiskach domowych na pewno zawitają z powrotem globadierzy, a i gutterów będzie lepiej wystawiać :-D (nie po to kupiłem odpowiednio 10 i 14, żeby ich teraz nie móc używać... ;-) ).
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Zablokowany