8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji) II

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

Zablokowany
Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Re: 8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji)

Post autor: Naviedzony »

Może bretończycy przestaną jęczeć ;)
Prędzej lance zaczną latać... :roll:

Awatar użytkownika
MAĆKO
Kradziej
Posty: 932

Post autor: MAĆKO »

dość fajne ale szału nie robi przy tym natłoku nowych ciekawostek:)

Awatar użytkownika
Solider
Falubaz
Posty: 1433
Lokalizacja: Świdnica/Warszawa

Post autor: Solider »

Dobrze, że nie jest ogólnie dostępny, przynajmniej na razie.
"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".

- Magnus the Pious
Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole
No, nie inaczej !!!

Awatar użytkownika
MORFI
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 164
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MORFI »

Ej Ej a teraz wam potem patent a co jak w PDFach Erratach nie które armie dostaną item z KB na smoki albo jakieś jednostki ? :D na przykład Slayerzy ?
„Jedźcie i walczcie. Szkolcie się i zwyciężajcie! Bracia Krwawego Smoka od dziś misję swoja już znacie, na chwałę Abhorasha, wypełnijcie ją i bądźcie wolni!”- Kirthor Bathed-in-Blood- Rycerz Krwawego Smoka z Mousilion do swych Thrali

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

ej, po pierwsze tylko 1 bretończyk w tym temacie jęczy. Po 2gie - dziwi was narzekanie, gdy okazuje się że top armia w 2 lata stała się conajwyżej średnia? I żeby dało się nią grać należało przestawić kompletnie taktykę? No i nawet narzekanie Theudulfa wydaje się być usprawiedliwione: kawa bretki do tej pory łamała piechotę statikiem, teraz piesi mają stubborna. Ogólny bonus dla kawalerii ch*** daje jak są lance. Piechota jak słabo kooperowała z jazdą - tak nic się nie zmieniło. Magia - to co nas tradycyjnie bolało - jest (teoretycznie) znacznie mocniejsza, strzelaniem można uprzątnąć pół armii w 1 turę. W teorii 1 zmiana na lepsze to volley fire łuczników. Z punktu widzenia 7 edycji bretka ma totalnie przerąbane. Ja nie jęczę, bo jest jeszcze pare czynników które mogą coś zmienić.
1) Magia - 1 przedmiot jest bez sensu jeszcze w 7 ed, może to poprawią (a przydałoby się... niech tylko mała czarka zacznie generować 4 pd/tura, to nagle okaże się że mamy bardziej giętą magię niż VC). A zmiana pieszej czarki stojącej w łucznikach (którzy w odpowiedniej ilość mogą być jeszcze fajniejsi) w ubersmoka może sporo zmienić na stole.
2)lepsi łucznicy
3)fear i terror - wreszcie rycerstwo przestanie uciekać na widok zombiaków
4) 2 trebki+gralle na małe pkty
5)czy zmiana zapisów odnośnie małych potworów oznacza że teraz pegazy będą miały 3 t i 3 w? W sumie to nie najgorzej
6)może znajdzie się wreszcie zastosowanie dla 40-50 jontków na polu bitwy
7) dopuszczony AS na katapultach
8)łatwiejsze niszczenie maszyn
9) heroic killing blow działa wreszcie na wszystko - i nagle lord z tym staje się opcją must be w każdej rozpisce.
W związku z tym - ja z płaczem poczekam, aż zagram parę bitew na nowe zasady, może być równie dobrze tak, że mi armia stanie się słabsza niż ogry, a może być tak, że wyrówna poziomem aktualne HE, lizaki itp... (na demony/vc nie liczę)

Awatar użytkownika
Pitagoras
Falubaz
Posty: 1443
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Post autor: Pitagoras »

karty są konieczne do gry, bo mi się nie chce jeszcze na nie bulić
Obrazek

Awatar użytkownika
theudulf
Chuck Norris
Posty: 513

Post autor: theudulf »

Zgadzam się z punktem 2, 3, 4, 7. Z 8mką zobaczymy ile teraz będzie to kosztować, co dostaniemy za virtue "jestem sam ale mam gdzieś ile ciebie jest" za 15 punktów, zobaczymy czy będzie można brać więcej niż jedno virtue na hero jak to jest z vampiric powers. Mnie się głównie nie podoba, że kawaleria została u nas przynajmniej w teorii osłabiona, teraz to hero będą w piechocie siedzieć, żeby im dawać LD. Łucznicy będą teraz bardzo dobrzy, 2-3 oddziały po 15 z full cg to u mnie będzie spokojnie wystawiane (muszę ich jednak dokupić, bo mam tylko 24 bowmenów ;) ), nasze paliki wreszcie okażą się przydatne. Więcej czarodziejek z ld 7 w łucznikach - to jest u nas możliwy plus. 5tka raczej niemożliwa ;) Co ciekawe może się okazać, że teraz bretońcy nie będą ustępować liczebnością siłom imperium/krasnoludów :P
Największa maruda na Border Princes 8)

Awatar użytkownika
Solider
Falubaz
Posty: 1433
Lokalizacja: Świdnica/Warszawa

Post autor: Solider »

+1 @theudulf podpis Ci się zmienił. :wink: Pamiętaj, najważniejsze jest poczucie humoru. :lol2:

Mnie najbardziej przeraża magia po tym jak przeczytałem "smaczki" z faz magii podczas siedmiu różnych bitew rozegranych na zasadach 8ed. w USA. (link podany przez Maćko str. 82). Mam nadzieję, że podczas czytania coś pomieszałem/przekręciłem i wyszła mi herezja, inaczej jest mega słabo. :(
"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".

- Magnus the Pious
Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole
No, nie inaczej !!!

Awatar użytkownika
Delight
Chuck Norris
Posty: 374

Post autor: Delight »

Erraty do booków będą kluczowym punktem 8 edycji, bo zasady jako takie 8 edycji może i są OK (no w miarę ;))- ale jak AB spieprzą to już nie ma zmiłuj i znowu BP naprawiaj.....

Awatar użytkownika
MAĆKO
Kradziej
Posty: 932

Post autor: MAĆKO »

Hehe no ja też mialem dola jak to zobaczylem:P

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

opcje są 2. Albo podobnie slabo władamy angielskim, albo faktycznie jest... śmiesznie. Wydaje mi się jednak, że magia nie będzie aż tak groźna - raczej zakładałbym, że amerykańce mają podobne podejście do gry jak zakładało GW, zrobili 'śmieszne' rozpiski bez scrolli i tak się zabawa skończyła. Chyba, że do dispella nie dodaje się jednak levelu maga. Wtedy faktycznie może być niewesoło

Awatar użytkownika
MORFI
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 164
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MORFI »

Kolega ma absolutna racje erraty będą kluczowe dla tej gry ze względu ze okey zasady na razie jak widać są dobre ale przeginy z 7 ed zostały (np.Hydra) i parę innych ciekawostek pozostaje czekać do 6go. i tyle. Magia tak wydaje mi się będzie tak to ja wychodzę magiem tutaj duża kuźnia na 6 kościach na 20 + o wyszło mag ginie i twój klocek za 350 pt
„Jedźcie i walczcie. Szkolcie się i zwyciężajcie! Bracia Krwawego Smoka od dziś misję swoja już znacie, na chwałę Abhorasha, wypełnijcie ją i bądźcie wolni!”- Kirthor Bathed-in-Blood- Rycerz Krwawego Smoka z Mousilion do swych Thrali

Awatar użytkownika
Solider
Falubaz
Posty: 1433
Lokalizacja: Świdnica/Warszawa

Post autor: Solider »

emiel_regis pisze:....raczej zakładałbym, że amerykańce mają podobne podejście do gry jak zakładało GW, zrobili 'śmieszne' rozpiski bez scrolli i tak się zabawa skończyła. .....
Tak samo mówił kumpel, że koleś nie miał żadnych scrolli i dlatego tak się to skończyło. Tylko to jest 7 różnych par, 7 różnych bitew i co? Za każdym razem tylko jeden z tych kolesi jest klimaciarzem i nie bierze antymagii? Tak myślę, że mieli scrolle, tylko nie na wiele się zdały, lub zużyto je w pierwszej turze, a potem heja i do przodu. Coś czuję, że te "kwiatki" to zapowiedź tego co nas czeka w tej edycji ze strony magii.
Trochę mnie dziwi, że wprowadzili tyle fajnych rozwiązań (FCG, walkia po "I", oddawanie, stubborn), zmienili sporo w systemie gry na "+", a pozwolili sobie na takiego bubla jakim będzie/wydaje się być magia. W sumie tylko magia mi się nie podoba jak patrzę na 8ed., ale podobno nie można mieć wszystkiego. :wink:
"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".

- Magnus the Pious
Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole
No, nie inaczej !!!

densew15
Wałkarz
Posty: 62

Post autor: densew15 »

Neistety sie odpowiedzi nie doczekałem i spytam jeszcze raz jak sądzicie ogrami da rade pograc uwzgledniajac wszystkie nowe zasady czy raczej znowu to bedzie słaba armia????

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Garść plot...
Characters of a different type (read: cavalry in infantry) can not use look out sir, but can not be picked out with normal shooting.
Standard bearers are automatically slain when the unit breaks (they defend their standard to the last!).
Characters may always move to be in combat if their unit is in combat.
If your unit is in combat, you may accept a challenge even if not in combat yourself.
4+ look out sir if you are outside of a unit within 3".
Flaming attacks cause fear in beasts (thinks like horses, hounds, etc.), chariots (because they are pulled by beasts) and cavalry (because they are ridden beasts)
All units may move half movement back or to the side. This is the same as before, except you had to turn move turn. Now it's spelled out.
If you charge an enemy unit, then are unable to "close the door" (or wheel the rest of the unit into combat) and the enemy can, they wheel into you.
Range on shortbows increases to 18", range on pistols to 12", range on javelins to 12".
Characters riding monsters may no longer join units (stegadons being one of the best examples).
The champion must be the last rank and file to die, unless targeted specifically. The standard bearer must be the second last, and the musician must be the 3rd to last.
You may only redirect once, and must pass a leadership check to do so.
Swiftstride units roll 3D6 for chase/pursue/charges and drop the lowest.
RiP spells still exist but you may continue to cast with them in play.

Skirmishers:

Free reforms
March and Shoot
-1 to be hit by shooting
Stubbon if the majority are within woods
Ostatnio zmieniony 17 cze 2010, o 19:35 przez M.T., łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

No z perspektywy HE to magia to jedyny ratunek ponieważ nasza "elitarna piechota" przez "zawsze oddaje" i walczymy po inicjatywie zupełnie straciła sens :wink: Choć muszę przyznać że faktycznie trochę tą magie wygięli :shock:

Co do ogrów. Ogry stają pod znakiem zapytania. I to dużym. Choć top raczej jest nie osiągalny to na pewno będzie lepiej niż było. W sumie to jeżeli ogry będą miały również generację PD jak inne armię to może być srogo :shock:
Flaming attacks cause fear in beasts (thinks like horses, hounds, etc.), chariots (because they are pulled by beasts) and cavalry (because they are ridden beasts
:twisted: Ciekawe czy ten banner dający flaming ataki działa na shooting :twisted:
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
Solider
Falubaz
Posty: 1433
Lokalizacja: Świdnica/Warszawa

Post autor: Solider »

Jab pisze:No z perspektywy HE to magia to jedyny ratunek .....
Ta, na waszym miejscu poszukałbym lepszego ratunku, bo zmienimy wam nazwę armii na "Kamikadze Boski Wiatr" :D

Ps. Mam nadzieję, że wszyscy HE gracze będą brać tą knige za 100pts, co daje IFke na każdym dublecie. :wink:
"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".

- Magnus the Pious
Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole
No, nie inaczej !!!

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

rany, zrobili porno rozpy na magii :roll: to tak jak gdy wyszly demony, zagrali na porno magii z 24PD na grze pokazowej i rozniesli latajacy cyrk brety...

Magia, strzelanie i CC dostaly kopa. nie ma sensu ograniczac wszystkiego bo wrocimy do 7. Zrobi sie jakis fajna ograniczonko ala 12PD na ture(-przedmioty, -zdolnosci) i bedzie git jak zawsze :) albo ilosc strzelajacych modeli w zaleznosci od punktow itd. W sumie moze okazac sie ze to bedzie wogole niepotrzebne, a jedynie ograniczenia dla Armii.

PS bardzo fajna edycja

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Wiesz... pytanie jest czy OoC występuje "zawsze" z IF czy tylko na 2x6, jeżeli będzie drugi przypadek to raczej książka będzie ogromnym boostem. Jeżeli nie to też nie wiele się dzieje. Wsadzamy takiego jegomościa do PG dajemy im banner z MR (2) i mamy warda save na magię 2+ <pytanie tylko czy hity z misscasta są magiczne jak tak no to nie zdać 2+ warda to nie taki znowu problem> oczywiście większość z tych wątpliwości niedługo się rozwieje, ale na razie mogę sobie fantazjować :wink:

Do tego zawsze możemy złożyć takiego arcymaga z laską dają mu odporność na pierwszego misscasta \:D/ i też jest dobrze
Ostatnio zmieniony 17 cze 2010, o 19:48 przez Jab, łącznie zmieniany 1 raz.
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
amadeus
Mudżahedin
Posty: 287
Lokalizacja: Sucha Beskidzka/Andrychów

Post autor: amadeus »

Hotek DE robil cos takiego z mistcastami wiec teraz ta ich antymagia jest duzo potezniejsza po tymjak widzialem tabelke co sie dzieje z magiem :)
Nie ma głupich pytań są tylko głupi ludzie...

Zablokowany