8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji) II

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

Zablokowany
Szmyt
Chuck Norris
Posty: 546
Lokalizacja: Schwarze Pferd, S(a)tanica

Re: 8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji)

Post autor: Szmyt »

debelial pisze:Czytałem wcześniej że wszystkie czary poza bazowym mogą być wylosowane tylko raz na armię - czy to prawda czy to była jedynie plota?
pewnie prawda skoro w komplecie kart do czarów jest jedna karta dla każdego czaru
'As no two spells from the rulebook Lores can be duplicated in the army (except the Basic Spell), if you want more than 1 wizard to have spells from the same lore you now have a choice to make. '

Awatar użytkownika
Raptor
Kretozord
Posty: 1990
Lokalizacja: True Legion Kraków!!!

Post autor: Raptor »

Fajna okładka będzie wydania kolekcjonerskiego :wink: Nawet wstążki do zaznaczania stron!
Obrazek

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3789
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

No takie coś się mi podoba, choć na większe punkty niektóre armie będą miały kłopoty, bo nie mają dostępu do wystarczająco dużej ilości lorów.

Garbin
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 46

Post autor: Garbin »

No dobra, widzialem ksiazeczke i moge potwierdzic kilka kolejnych rzeczy:

Fear- jak nie zdasz to WS leci w dol do 1. zdaje sie co ture.

Terror - Tak jak fear, ale jak zaszarzuje sie terrorysta, to Ld albo flee. Nie ma terroru w 6" od modelu z terrorem.

Muzyk tak jak byl i dodatkowo na poczatku ruchu unit moze zdac Ld zeby sie zreformowac. Jak zda, to robi reform i moze sie ruszyc (nie marszuje) i sobie postrzelac. Jak sie Ld nie zda, to oddziall robi normalny reform z normalnymi konsekwencjami (nie rusza sie, nie strzela, itd.).

Nie ma turnow w sekcji ruchu, wiec trzeba zrobic reform zeby sie obocic na bok (no ewentualnie wheel jak komus starczy ruchu).

WSZYSTKO strzela z 2ch rzedow, luki jak nie robia S&S i sie nie ruszyly to wala z 2ch +1/2 (zaokraglajac w gore z kazdego kolejnego)

Szarze sa M+2d6 (kawaleria, latacze, m7+ maja 3d6 i wybieraja 2 najwyzsze)

Frenzy jak bylo, ale jezeli istnieje mozliwosc zaatakowania (vide sa w zasiegu swojego M+12 od jakiejs jednostki przeciwnika, to musza zdac Ld albo deklaruja szarze)

Hatred podobno daje re-roll na to hit i to wound w pierwszej turze walki (nie widzialem tego na wasne oczy, bo juz wychodzilem ze sklepu, wiec prosze nie brac mnie za slowo:P)

Nie mozna deklarowac S&S na jednostki z random movement (np. abominacja/doomwheel/spawn), jednostka taka jak wejdzie w combat, to traktuje sie ja jak szrzujaca, jezeli ma wejsc w kontakt z impassible terrain/friendly unit, to zatrzymuje sie 1" away.

Wszystko wali z 2 szeregow ale tylko do przodu/ trupy zchodza z tylu unitu. Supporting attacks (te z 2giego rzedu i dalej) piechota wykonuj z A1 ale z bonusami za bron. Kawa tez 1 atak na model ale tylko jezdziec. Ogre sized do 3 atakow z tylu. (tutaj nie jestem pewien czy wystarczy miec powiedzmy 6 ogrow 2x3 i juz wala wszystkie, czy najpierw trzeba zdobyc status hordy)

Horda - jak masz unit 10 szeroki (6 dla ogre sized/juggerow) to walisz do przodu z dodatkowego rzedu.

Stubborn - Oddzial daje stubborn herosowi i na odwrot. Stubborn pozwala na zdawanie Ld na niemodyfikowanej Ld ale mozesz uzyc do tego testu Ld generala jak jest w zasiegu (jego Ld nadal jest niemodyfikowana). Jak masz wiecej rankow niz jednostka z najwieksza iloscia rankow przeciwnika, to jestes stubborn (niewazne czy masz oddzialy na flankach/tyle czy gdziekolwiek - masz wiecej, to jestes stubborn).

MResistace daje + do ward save przeciwko magic missiles.
MR1 +1
MR2 +2
MR3 +3 - Przyklad: flesh hounds maja 5+ ward normalnie i MR3, wiec maja 2+ warda na pociski z magii. :P

Podzial herosow jest 25/25 i nie ma zandych limitow na duplikowanie.
core to min 25%
nie wiecej niz 3x taki sam special
nie wiecej niz 2x taki sam rare

Armia jest legalna jak masz generala i minimum 3 oddzialy (ktore nie musza byc corowe).
Przyklad: elektryk,jeden unit 500 savow i 2 oddzialy globadierow = legalna armia.

Katapa jest S3(9) D6woundow i pozwala na save.

Bolec jest S6 D3 woundy no armour save, wytraca sile tak jak teraz

Cannon jest S10 D6 woundow i pozwala na save, wytraca sile jak bolec (wiec kolo w 8 rzedzie goblinskiej piechoty moze zatrzymac kule armatnia reka... :/)

Dispel Scroll jest 0-1 jak wszystkie inne przedmioty. Sa za to duze DS so to robia poza dispelowaniem dodtkowe kuku magowi.

Tyle co pamietam narazie... Jak cos, to patrzcie na liste na warseerze - tam wszystko jest i w 95% jest prawdziwe.

pytajcie, a moze cos sobie przypomne... :)


EDIT:

Skirmish chodzi w klockach z 1/2" odstepami, ma free rerform jak teraz fasty i moze strzelac po marszu jest -1 to hit z strzelania.
Jak walczy to przed szarza (odebrana badz robiona) sie 'sklada' w normalny unit wzgledem srodkowego modelu w PIERWSZYM rzedzie i potem szarzuje

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

"Stubborn - Oddzial daje stubborn herosowi i na odwrot. Stubborn pozwala na zdawanie Ld na niemodyfikowanej Ld ale mozesz uzyc do tego testu Ld generala jak jest w zasiegu (jego Ld nadal jest niemodyfikowana). Jak masz wiecej rankow niz jednostka z najwieksza iloscia rankow przeciwnika, to jestes stubborn (niewazne czy masz oddzialy na flankach/tyle czy gdziekolwiek - masz wiecej, to jestes stubborn)."

Master rune of kingship i mam całą armię na stubbornie :D

Nie boję się smoków bo mam 3 armaty :D

3 armaty w każdej rozpisce krasi to będzie must have

Awatar użytkownika
MAĆKO
Kradziej
Posty: 932

Post autor: MAĆKO »

Powiedz co z tymi skirmiszami?

Awatar użytkownika
kubon
Falubaz
Posty: 1048

Post autor: kubon »

Ciekawe czy skirmish będzie miało w HtH takie same plusy jak kolckowa piechota. Tzn bonusy za ilość szeregów, stutborn, zdejmowanie szeregów od flanek/tyłów.
‎... And then God said 'Let metal bands have the most insanely awesome, twisted, kickass music videos known to man'.

And Satan said 'That's what I was thinking'.

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

Frenzy jak bylo, ale jezeli istnieje mozliwosc zaatakowania (vide sa w zasiegu swojego M+12 od jakiejs jednostki przeciwnika, to musza zdac Ld albo deklaruja szarze)
znaczy sie pod piechote z mv4 z feenzy podłaże na 15,5ty cal (zawsze mierze wiec nie ma ryzyka wpadki), jak nie kulnie 2x6 to pali szarze i dostaje bęcke w bok? co za shit...
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k

Awatar użytkownika
MAĆKO
Kradziej
Posty: 932

Post autor: MAĆKO »

Skoro musi sie reformować przed szarżą to pewnie tak.

Garbin
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 46

Post autor: Garbin »

MAĆKO pisze:Powiedz co z tymi skirmiszami?
Czego nie rozumiesz? :) W edicie poprzedniego posta napisalem :)
kubon: skirmisz nie dostaje rankowych plusow do CR, ale ma flanki i back. Przez to ze nie dostaje rankow to nie zdejmuje ich przeciwnikowi.

jeszcze cos:
Zeby zdjac ranki przeciwnikow trzeba miec przynajmniej 2 ranki (czyli pierwszy i jeden za nim) ale liczy sie to na koniec combatu, wiec jak msz 10 chlopa i jeden padnie, to przeciwnik odzyskuje swoje ranki

hand weapon i shield daje parry (6+ warda w combacie) przeciwko atakom od frontu (nie crushom, nie impactom i innym takim - tylko normalne ataki da sie parowac)

szafa: jak zda Ld to nie musi szarzowac. :)

Szmyt
Chuck Norris
Posty: 546
Lokalizacja: Schwarze Pferd, S(a)tanica

Post autor: Szmyt »

bonusy do wyniku walki za atak z boku/tyłu kiedy się dostaje ?

Awatar użytkownika
MAĆKO
Kradziej
Posty: 932

Post autor: MAĆKO »

Ok, dzieki juz wszystko wiem.

Garbin
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 46

Post autor: Garbin »

Szmyt pisze:bonusy do wyniku walki za atak z boku/tyłu kiedy się dostaje ?
glupia sprawa - nie spojrzalem.. :D pewnie na takiej samej zasadzie jak sie je zdejmuje, ale strzelam.. lookne kolejnym razem. :)

EDIT:

monster & handlers nie sa juz skirmishem

randomowe lasy SA w podreczniku. :/

Szmyt
Chuck Norris
Posty: 546
Lokalizacja: Schwarze Pferd, S(a)tanica

Post autor: Szmyt »

Garbin pisze:
Szmyt pisze:bonusy do wyniku walki za atak z boku/tyłu kiedy się dostaje ?
glupia sprawa - nie spojrzalem.. :D pewnie na takiej samej zasadzie jak sie je zdejmuje, ale strzelam.. lookne kolejnym razem. :)
znaczy się że trzeba miec 2 pełne rzędy? a jeden rząd to 5 chłopków, tak?
troche nie fajnie... to tak jakby potrzebny byl US 10 dla piechoty albo US 20 kawalerii w 7mej edycji :\
Ostatnio zmieniony 18 cze 2010, o 09:56 przez Szmyt, łącznie zmieniany 1 raz.

Garbin
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 46

Post autor: Garbin »

Szmyt pisze:
Garbin pisze:
Szmyt pisze:bonusy do wyniku walki za atak z boku/tyłu kiedy się dostaje ?
glupia sprawa - nie spojrzalem.. :D pewnie na takiej samej zasadzie jak sie je zdejmuje, ale strzelam.. lookne kolejnym razem. :)
znaczy się że trzeba miec 2 pełne rzędy? a jeden rząd to 5 chłopków, tak?
Tak bym obstawial, ale nie wiem i jak mowiem - strzelam w tym przypadku.

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

Lore of Life
...
5: Regrowth. Unit Buff. One unit regains D3+1 wounds/models, just like invocation (champ first, then musician/standard, then rank and file. Characters are selected separately) Cavalry take 2 wounds to heal. 12" range
...

czy tylko ja tu widzę opcję wskrzeszania zmarłych bohaterów?

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Czyli smoczki i inne taki hydry nie są już tak niebezpieczne, ponieważ nie mogą zdjąć rang. Szkoda :cry:
To teraz jeszcze mi powiedz czy MR(?) daje ci odporność na hity z misscastów. To jest, czy to liczy się jak magiczne ataki i ward save działa z MR na te hity.

No jest taka opcja, ale nie sądzę żeby to zmieniło istotnie bitwę.

Ciekawe czy obniża koszt HE magów, ponieważ w sumie to nie fair że kosztują tyle w porównaniu do imperialnych, skoro lore muszę wybrać już na etapie tworzenia rozpiski....
Ostatnio zmieniony 18 cze 2010, o 10:02 przez Jab, łącznie zmieniany 1 raz.
Paskudny uśmiech power gamera

Szmyt
Chuck Norris
Posty: 546
Lokalizacja: Schwarze Pferd, S(a)tanica

Post autor: Szmyt »

Jab pisze:To teraz jeszcze mi powiedz czy MR(?) daje ci odporność na hity z misscastów. To jest, czy to liczy się jak magiczne ataki i ward save działa z MR na te hity.
wątpię - jest zaznaczone że MR działa jedynie na magic misajle
Ostatnio zmieniony 18 cze 2010, o 10:01 przez Szmyt, łącznie zmieniany 1 raz.

turalyon
Mudżahedin
Posty: 211

Post autor: turalyon »

Orientuje się ktoś moze jakiej wielkości sa te limitowane kości dostepne teraz w sprzedaży? Czy sa tak malutkie jak zwykłe GW czy może większe?

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

It seems magic resistance does not work at all against Hexes, only against magic missiles, direct damage and power whirls.
Nie tylko :wink:
Mam nadzieję jednak że się mylisz :lol2:
Paskudny uśmiech power gamera

Zablokowany