Bretonnia, a VIII Edycja
Re: Bretonnia, a VIII Edycja
Sorry, ale w życiu nie słyszałem od nikogo podobnej bzdury w stylu "Bretonnia jest najsłabszą armią, może tylko TK i OK nieco niżej". Sądzę, że obecnie spokojnie mieścimy się w połowie stawki, a dobrze złożona i prowadzona armia spokojnie radzi sobie z O&G, Beastmenami, Imperium czy elfami. Pozostałe armie też potrafimy pokonać, czy choćby ugrać remis, co chyba większość panów na tym forum wie z własnego doświadczenia.
Co do zmian w edycji - Crush Them! nieco podniesie wartość bojową Hipolita, co jest na pewno miłym dodatkiem. Zamienianie damselek w chimery brzmi też apetycznie. Ale najbardziej podoba mi się ta plotka o Lore of Life, gdzie przy każdym udanym rzuceniu czaru będzie można wskrzeszać poległych żołnierzy.
Co do zmian w edycji - Crush Them! nieco podniesie wartość bojową Hipolita, co jest na pewno miłym dodatkiem. Zamienianie damselek w chimery brzmi też apetycznie. Ale najbardziej podoba mi się ta plotka o Lore of Life, gdzie przy każdym udanym rzuceniu czaru będzie można wskrzeszać poległych żołnierzy.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.
Najsłabszą to raczej nigdy nie byliśmy, ale zgodzę się co do tego ,ze GW olewa bretkę strasznie. Ile można czekać na nowy codex. Wcale się nie zdziwię jak poczekamy teraz znowu z kolejne 2 lata po wydaniu errat (mam nadzieję, że w nich będzie coś sensownego a nie pierdu pierdu o odważnych rycerzykach zabijających smoki), a takie empire czy coś w tym stylu w międzyczasie zgarnie nowy book.
Kupię:
- 4 edycyjnych bretonnian knights on foot
- bretonnian trebuchet
-wood elves treekins
- 4 edycyjnych bretonnian knights on foot
- bretonnian trebuchet
-wood elves treekins
Cóż...to chyba taka mała próba wytrwałości dla każdego gracza Brety. Swoją drogą jestem bardzo ciekaw co wniesie errata do naszej armii (koszty jednostek, limity wystawień, uaktualnienia magicznych przedmiotów, etc.).
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.
Mowie wam ze nie bedzie zmiany kosztow i statystyk. W booku sa statystyki wszystkich jednostek, nie zanotowalem zmian. Queści siła 6 zawsze.w Lancy uderze też środkowy koleś w 2gim rzędzie ale bez wierzchowca.Nie wiem czy pegazy będą mieć stomp,pewnie nie. Gryf natomiast ma +d6 ataków z bazową siłą Always strike last. Podejrzewam że heroic killing blow to KB z naszej virtuy,teraz bedzie dzialal na wszystko.Lucznicy wala z 2 szeregów+połowy każdego następnego. Lance szarżują 8+3d6-najnizszy wynik. Pegazy mają fast cavalery.Magiczki podwyższają warda na magie rycerzom z racji MR.Czyli mamy warda z małych na 5+ albo 4+,z dużej możemy miec nawet na 3+ warda. Lory są fest. 1dynka z beasta daje +1 Siły i tafa,6stka do transformacja magiczki w ktoregos z potworow-Rip(16+).Jesli czarownik poslugujacy sie beastem jezdzi na stedzie. to ma +1 do casta.Transformacja bedzie nam wchodzic z lorda na 11 bo jeszcze dodajemy poziom
Scroll jestes teraz 0-1 wiec przyda sie mirror.Zajebiste jest to że jak ktoś na nas szarzuje z terorem to mamy test Paniki a wiec przerzut od BSB. Trebek nie musi widziec celu,jesli tak strzela to zamiast hita scatterujesz strzałka na nim i przesuwasz/wracasz templejtem o bs obsługi. Mozna wybrac regeneracja albo ward.Szkoda ze nie mamy niczego z ASFem bo przeżuty byłyby syte.Jak cos chcecie to sie pytajcie bo wiecej mi nie przychodzi na mysl


Już to widzę jak damselka eksploduje sobie w środku Grali.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów
Ciężka kawaleria maszeruje normlanie, ta plotka została odrzucona już dość dawno temu.Dębek pisze:Czy cieżka kawa maszeruje?
Czy w przypadku zadanej rany mamy armour sejwa i warda, czy tak jak w przypadku warda i regenki musimy wybierać co uzywamy?
Armour sejw i ward normalnie tak jak teraz. Wybór jest tylko między wardem i regenką jako drugim sejwem. Jedyne ograniczenie jakie wprowadzono to zdaje się max. 1+ as.
Spokojnie widziałem co nieco z nowego rule booka i nie ma co płakać co prawda każdy czar z metalu jest zależny od save'a im większy save tym większa siła, ale lore ma być wybierany jeden na turniej więc może nie bedzie tak źle a poza tym czary trudno rzucić i miscasty są straszne dla przeciwnika.
Jeżeli masz więcej szeregów niż przeciwnik to masz stubborna, ale jak wbijemy się dwoma lancami w oddział gdzie mamy duuużo ataków i dobrego CRa to spokojnie zdejmiemy przeciwnikowi te szeregi.
Katapy nie sciągają save'a tylko pod big hitem jest d6 woundów bolce (chyba) nie zadają k3 ran
działa są mocne bo każde zadaje k6 ran.
Możemy maszerować jak zdamy ld gdy jesteśmy od przeciwnika mniej niż 8 cali. Nie jest tak źle, mamy dwa save,y i możemy mieć 2 trebki za te 25% gdzie pewnie będzie się grało na 3k
Na miscascie 2-4 templatka z s10 i na 1-3 mag ginie na 4+ tylko hita z s10 bez look outa
lords25%
heroes 25%
Core 25% +
special max 50% (max 3 takie same jednostki)
rare25% (max 2 takie same jednostki)
Szarże dają po dupie, ale jestem pewien że coś dla bretki dostaniemy
konnica ma 3k6 (dwie najwyższe) + M do szarży. Mamy cnote + d6 do szarży jest magiczny sztandar +1 M. I pewnie bretka coś jeszcze do tej szarży dostanie. Jesteśmy szybcy odporni na maszyny. Boli nas tylko magia, i szarże, ale to jak wszystkich.
Jak macie jakieś pytania to piszcie postaram się coś dowiedzieć
P.S Duke czytałeś errate do bretki już ??
Jeżeli masz więcej szeregów niż przeciwnik to masz stubborna, ale jak wbijemy się dwoma lancami w oddział gdzie mamy duuużo ataków i dobrego CRa to spokojnie zdejmiemy przeciwnikowi te szeregi.
Katapy nie sciągają save'a tylko pod big hitem jest d6 woundów bolce (chyba) nie zadają k3 ran
działa są mocne bo każde zadaje k6 ran.
Możemy maszerować jak zdamy ld gdy jesteśmy od przeciwnika mniej niż 8 cali. Nie jest tak źle, mamy dwa save,y i możemy mieć 2 trebki za te 25% gdzie pewnie będzie się grało na 3k
Na miscascie 2-4 templatka z s10 i na 1-3 mag ginie na 4+ tylko hita z s10 bez look outa
lords25%
heroes 25%
Core 25% +
special max 50% (max 3 takie same jednostki)
rare25% (max 2 takie same jednostki)
Szarże dają po dupie, ale jestem pewien że coś dla bretki dostaniemy

Jak macie jakieś pytania to piszcie postaram się coś dowiedzieć

P.S Duke czytałeś errate do bretki już ??
Because I'M The Miz and I'M AWESOME!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=iMt-MJ1h ... ure=fvwrel
http://www.youtube.com/watch?v=iMt-MJ1h ... ure=fvwrel
Czyli jednak nie wygląda to tak źle jak wnioskowałem po przeczytaniu kilku(nastu) stron tematu o 8 edycji.
@Gniewko: Ja jednak nie jestem takim pr0 jak ty więc z demcami nigdy więcej niż 2:18 nie ugrałem
.
@Gniewko: Ja jednak nie jestem takim pr0 jak ty więc z demcami nigdy więcej niż 2:18 nie ugrałem

"Spam jest sztuką, której nikt nie potrafi zrozumieć" - Anyix
"Pan Bóg nie gra w kości" - Albert Einstein
"Bo gra w Warhammera!" - Sa!nt
"Pan Bóg nie gra w kości" - Albert Einstein
"Bo gra w Warhammera!" - Sa!nt
Warlock pisze:Czyli jednak nie wygląda to tak źle jak wnioskowałem po przeczytaniu kilku(nastu) stron tematu o 8 edycji.
@Gniewko: Ja jednak nie jestem takim pr0 jak ty więc z demcami nigdy więcej niż 2:18 nie ugrałem.
bez ironii prosze ;p poza tym, breta z demonami radzi sobie dobrze

tak na serio uważam, tak samo jak Gniewko.
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!

Właśnie częsot będzie ratować im to dupy ,bo schowają się za las/dom/obelisk ,a dodatkow da im to wiele nowych możliwości.zielonatrawa pisze:i zostają z nich jeżykiDuke pisze:Pegazy przed bitwą ruszają się do 12'![]()
na tym ruchu najbardziej Yeomani zyskają
Nie mam czasu na czytanie 10000 stron tematu z plotami ,ale rozumiem ,że jednostki z zasadą fast nie będą mogły szarżować po wykonaniu specjalnego ruchu?Duke pisze:Pegazy przed bitwą ruszają się do 12'
EDIT: Duke@ Wiesz może jak będzie działać flying cavalry?