Bretonnia, a VIII Edycja

Bretonnia

Moderatorzy: Jagal, Milczek

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gniewko
Masakrator
Posty: 2320
Lokalizacja: czasem Bielitz, czasem Breslau

Re: Bretonnia, a VIII Edycja

Post autor: Gniewko »

Sorry, ale w życiu nie słyszałem od nikogo podobnej bzdury w stylu "Bretonnia jest najsłabszą armią, może tylko TK i OK nieco niżej". Sądzę, że obecnie spokojnie mieścimy się w połowie stawki, a dobrze złożona i prowadzona armia spokojnie radzi sobie z O&G, Beastmenami, Imperium czy elfami. Pozostałe armie też potrafimy pokonać, czy choćby ugrać remis, co chyba większość panów na tym forum wie z własnego doświadczenia.

Co do zmian w edycji - Crush Them! nieco podniesie wartość bojową Hipolita, co jest na pewno miłym dodatkiem. Zamienianie damselek w chimery brzmi też apetycznie. Ale najbardziej podoba mi się ta plotka o Lore of Life, gdzie przy każdym udanym rzuceniu czaru będzie można wskrzeszać poległych żołnierzy.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.

Awatar użytkownika
Kwaśny
Wałkarz
Posty: 71
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kwaśny »

Najsłabszą to raczej nigdy nie byliśmy, ale zgodzę się co do tego ,ze GW olewa bretkę strasznie. Ile można czekać na nowy codex. Wcale się nie zdziwię jak poczekamy teraz znowu z kolejne 2 lata po wydaniu errat (mam nadzieję, że w nich będzie coś sensownego a nie pierdu pierdu o odważnych rycerzykach zabijających smoki), a takie empire czy coś w tym stylu w międzyczasie zgarnie nowy book.
Kupię:
- 4 edycyjnych bretonnian knights on foot
- bretonnian trebuchet
-wood elves treekins

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Duke, prosimy o jeszcze. :wink:
Jak quesci, s6?
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Gniewko
Masakrator
Posty: 2320
Lokalizacja: czasem Bielitz, czasem Breslau

Post autor: Gniewko »

Cóż...to chyba taka mała próba wytrwałości dla każdego gracza Brety. Swoją drogą jestem bardzo ciekaw co wniesie errata do naszej armii (koszty jednostek, limity wystawień, uaktualnienia magicznych przedmiotów, etc.).
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.

Awatar użytkownika
Kwaśny
Wałkarz
Posty: 71
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kwaśny »

erraty mają mieć niby 6 stron wiec po cichu liczę na coś więcej niż tylko jakieś poprawki i uściślenia. Oczywiście mam na myśli jakąś jednostkę [-o< \
Kupię:
- 4 edycyjnych bretonnian knights on foot
- bretonnian trebuchet
-wood elves treekins

Awatar użytkownika
Duke
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Cobra Kai Warszawa

Post autor: Duke »

Mowie wam ze nie bedzie zmiany kosztow i statystyk. W booku sa statystyki wszystkich jednostek, nie zanotowalem zmian. Queści siła 6 zawsze.w Lancy uderze też środkowy koleś w 2gim rzędzie ale bez wierzchowca.Nie wiem czy pegazy będą mieć stomp,pewnie nie. Gryf natomiast ma +d6 ataków z bazową siłą Always strike last. Podejrzewam że heroic killing blow to KB z naszej virtuy,teraz bedzie dzialal na wszystko.Lucznicy wala z 2 szeregów+połowy każdego następnego. Lance szarżują 8+3d6-najnizszy wynik. Pegazy mają fast cavalery.Magiczki podwyższają warda na magie rycerzom z racji MR.Czyli mamy warda z małych na 5+ albo 4+,z dużej możemy miec nawet na 3+ warda. Lory są fest. 1dynka z beasta daje +1 Siły i tafa,6stka do transformacja magiczki w ktoregos z potworow-Rip(16+).Jesli czarownik poslugujacy sie beastem jezdzi na stedzie. to ma +1 do casta.Transformacja bedzie nam wchodzic z lorda na 11 bo jeszcze dodajemy poziom 8) Scroll jestes teraz 0-1 wiec przyda sie mirror.Zajebiste jest to że jak ktoś na nas szarzuje z terorem to mamy test Paniki a wiec przerzut od BSB. Trebek nie musi widziec celu,jesli tak strzela to zamiast hita scatterujesz strzałka na nim i przesuwasz/wracasz templejtem o bs obsługi. Mozna wybrac regeneracja albo ward.Szkoda ze nie mamy niczego z ASFem bo przeżuty byłyby syte.Jak cos chcecie to sie pytajcie bo wiecej mi nie przychodzi na mysl
Obrazek

Awatar użytkownika
Gniewko
Masakrator
Posty: 2320
Lokalizacja: czasem Bielitz, czasem Breslau

Post autor: Gniewko »

W takim razie bardzo dużo zmian na plus. Nic, tylko się cieszyć no i wypróbować w praktyce.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.

Błażej
Kretozord
Posty: 1507
Lokalizacja: Gdynia, BWT

Post autor: Błażej »

problem w tym że czarowanie magami w lancach może być wyjątkowo widowiskowe... :wink:

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Ja mam tylko 2 pytania:
Czy cieżka kawa maszeruje?
Czy w przypadku zadanej rany mamy armour sejwa i warda, czy tak jak w przypadku warda i regenki musimy wybierać co uzywamy?
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Duke
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Cobra Kai Warszawa

Post autor: Duke »

Ciezka kawa,maszeruje.Normalnie jest save i ward
Obrazek

Awatar użytkownika
Matis
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3750
Lokalizacja: Puławy/Wrocław

Post autor: Matis »

Już to widzę jak damselka eksploduje sobie w środku Grali.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Virgo »

Dębek pisze:Czy cieżka kawa maszeruje?
Czy w przypadku zadanej rany mamy armour sejwa i warda, czy tak jak w przypadku warda i regenki musimy wybierać co uzywamy?
Ciężka kawaleria maszeruje normlanie, ta plotka została odrzucona już dość dawno temu.
Armour sejw i ward normalnie tak jak teraz. Wybór jest tylko między wardem i regenką jako drugim sejwem. Jedyne ograniczenie jakie wprowadzono to zdaje się max. 1+ as.

Awatar użytkownika
The Miz
Chuck Norris
Posty: 507
Lokalizacja: WWE

Post autor: The Miz »

Spokojnie widziałem co nieco z nowego rule booka i nie ma co płakać co prawda każdy czar z metalu jest zależny od save'a im większy save tym większa siła, ale lore ma być wybierany jeden na turniej więc może nie bedzie tak źle a poza tym czary trudno rzucić i miscasty są straszne dla przeciwnika.

Jeżeli masz więcej szeregów niż przeciwnik to masz stubborna, ale jak wbijemy się dwoma lancami w oddział gdzie mamy duuużo ataków i dobrego CRa to spokojnie zdejmiemy przeciwnikowi te szeregi.
Katapy nie sciągają save'a tylko pod big hitem jest d6 woundów bolce (chyba) nie zadają k3 ran
działa są mocne bo każde zadaje k6 ran.

Możemy maszerować jak zdamy ld gdy jesteśmy od przeciwnika mniej niż 8 cali. Nie jest tak źle, mamy dwa save,y i możemy mieć 2 trebki za te 25% gdzie pewnie będzie się grało na 3k

Na miscascie 2-4 templatka z s10 i na 1-3 mag ginie na 4+ tylko hita z s10 bez look outa

lords25%
heroes 25%
Core 25% +
special max 50% (max 3 takie same jednostki)
rare25% (max 2 takie same jednostki)

Szarże dają po dupie, ale jestem pewien że coś dla bretki dostaniemy ;) konnica ma 3k6 (dwie najwyższe) + M do szarży. Mamy cnote + d6 do szarży jest magiczny sztandar +1 M. I pewnie bretka coś jeszcze do tej szarży dostanie. Jesteśmy szybcy odporni na maszyny. Boli nas tylko magia, i szarże, ale to jak wszystkich.
Jak macie jakieś pytania to piszcie postaram się coś dowiedzieć ;)

P.S Duke czytałeś errate do bretki już ??
Because I'M The Miz and I'M AWESOME!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=iMt-MJ1h ... ure=fvwrel

hesus51
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 149

Post autor: hesus51 »

Duke pisze:Pegazy mają FASTA,przed bitwa 12 cali do przodu prują,jak sie modlimy to szarżują w pierwszej turze. Dziękuje,dobranoc 8)
O co chodzi z tym pruciem do przodu? Możesz wyjaśnić jak brzmi ta zasada?

Awatar użytkownika
Warlock
Chuck Norris
Posty: 426
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Warlock »

Czyli jednak nie wygląda to tak źle jak wnioskowałem po przeczytaniu kilku(nastu) stron tematu o 8 edycji.

@Gniewko: Ja jednak nie jestem takim pr0 jak ty więc z demcami nigdy więcej niż 2:18 nie ugrałem :wink: .
"Spam jest sztuką, której nikt nie potrafi zrozumieć" - Anyix

"Pan Bóg nie gra w kości" - Albert Einstein

"Bo gra w Warhammera!" - Sa!nt

Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4287
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: Jagal »

Warlock pisze:Czyli jednak nie wygląda to tak źle jak wnioskowałem po przeczytaniu kilku(nastu) stron tematu o 8 edycji.

@Gniewko: Ja jednak nie jestem takim pr0 jak ty więc z demcami nigdy więcej niż 2:18 nie ugrałem :wink: .

bez ironii prosze ;p poza tym, breta z demonami radzi sobie dobrze ;)

tak na serio uważam, tak samo jak Gniewko.
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

Awatar użytkownika
Duke
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Cobra Kai Warszawa

Post autor: Duke »

Pegazy przed bitwą ruszają się do 12'
Obrazek

Awatar użytkownika
Warlock
Chuck Norris
Posty: 426
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Warlock »

Jagal w moich słowach nie było ironii ^^
"Spam jest sztuką, której nikt nie potrafi zrozumieć" - Anyix

"Pan Bóg nie gra w kości" - Albert Einstein

"Bo gra w Warhammera!" - Sa!nt

Doman-
Wodzirej
Posty: 775
Lokalizacja: K-ce

Post autor: Doman- »

Duke pisze:Pegazy przed bitwą ruszają się do 12'
i zostają z nich jeżyki :wink:
na tym ruchu najbardziej Yeomani zyskają

Awatar użytkownika
Gregor
Chuck Norris
Posty: 402
Lokalizacja: Ósma bila

Post autor: Gregor »

zielonatrawa pisze:
Duke pisze:Pegazy przed bitwą ruszają się do 12'
i zostają z nich jeżyki :wink:
na tym ruchu najbardziej Yeomani zyskają
Właśnie częsot będzie ratować im to dupy ,bo schowają się za las/dom/obelisk ,a dodatkow da im to wiele nowych możliwości.
Duke pisze:Pegazy przed bitwą ruszają się do 12'
Nie mam czasu na czytanie 10000 stron tematu z plotami ,ale rozumiem ,że jednostki z zasadą fast nie będą mogły szarżować po wykonaniu specjalnego ruchu?

EDIT: Duke@ Wiesz może jak będzie działać flying cavalry?
Obrazek

ODPOWIEDZ