8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji) III

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Re: 8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji) III

Post autor: tomekjar »

Skirmisherzy to ciężka kwestia teraz...

Ustawia się ich identycznie jak klocek, czyli w ścisłej formacji (np oddział 15 ustawiony w 3 szeregi po 5 modeli), tylko, że zamiast stykać się ze sobą, między modelami jest 0,5 cala odstępu. Takowy oddział ma flanki, przód i tył, tak jak inne oddziały. W momencie deklaracji szarży, bądź deklaracji odpowiedzi na szarżę innej niż flee (Hold i S&S) należy "ściaśnić" skirmisherów tak, by modele się stykały (otrzymujemy normalny klocek na czas trwania walki), oczywiście zachowując daną formację. Dopiero po ściaśnieniu mierzymy cokolwiek i cokolwiek robimy (czyli np mierzymy, czy dana szarża doszła, dostawiamy się jak do klocka). Gdy szarża nie dojdzie do skutku (nie znajdzie się oddział skirmisherów w B2B z wrogiem), to rozstawiamy ich znowu o 0,5 cala.

Skirmishe robią free reformy, strzelają po marszu (z tego co rozumiem strzelają z 2 szeregów, nigdzie nie ma zapisku, że ich takowa zasada nie dotyczy!), jest -1 to hit do nich w strzelaniu, nigdy nie mają szeregów i nigdy nie kasują szeregów. Bohaterowie piesi dołączający do Skirmisherów mają Skirmish, a inni nie mogą dołączać.
Obrazek

Awatar użytkownika
amadeus
Mudżahedin
Posty: 287
Lokalizacja: Sucha Beskidzka/Andrychów

Post autor: amadeus »

ciekawie w takim razie bedzie wygladala na nich szarza z flanki
gdy ich zwezysz do normalnego oddzialu to przeciwnik bedzie mial od cala do nawet 2 (w zaleznosci od figsow w ranku)cali dalej zeby doszarzowac co moze powodowac czeste jej palenie (w sumie i tak wszystko zalezy od kostek) hmm strasznie duzo losowosci w tej edycji bedzie naprawde ciekawie :D
Nie ma głupich pytań są tylko głupi ludzie...

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

tomekjar pisze:Skirmisherzy to ciężka kwestia teraz...

Ustawia się ich identycznie jak klocek, czyli w ścisłej formacji (np oddział 15 ustawiony w 3 szeregi po 5 modeli), tylko, że zamiast stykać się ze sobą, między modelami jest 0,5 cala odstępu. Takowy oddział ma flanki, przód i tył, tak jak inne oddziały. W momencie deklaracji szarży, bądź deklaracji odpowiedzi na szarżę innej niż flee (Hold i S&S) należy "ściaśnić" skirmisherów tak, by modele się stykały (otrzymujemy normalny klocek na czas trwania walki), oczywiście zachowując daną formację. Dopiero po ściaśnieniu mierzymy cokolwiek i cokolwiek robimy (czyli np mierzymy, czy dana szarża doszła, dostawiamy się jak do klocka). Gdy szarża nie dojdzie do skutku (nie znajdzie się oddział skirmisherów w B2B z wrogiem), to rozstawiamy ich znowu o 0,5 cala.

Skirmishe robią free reformy, strzelają po marszu (z tego co rozumiem strzelają z 2 szeregów, nigdzie nie ma zapisku, że ich takowa zasada nie dotyczy!), jest -1 to hit do nich w strzelaniu, nigdy nie mają szeregów i nigdy nie kasują szeregów. Bohaterowie piesi dołączający do Skirmisherów mają Skirmish, a inni nie mogą dołączać.
los 360?
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

czy ja dobrze rozumiem, że skirmisherzy to teraz klocki, tyle że w formacji 'szachownicy' podczas poruszania się?
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Skirmisherzy to teraz duże klocki, ale takie rozstawione (więc jeszcze ciężej ich schować za nielicznym terenem, który blokuje line of sight). Podlegają wszystkim zasadom klocków. Mają free reform i -1 do trafienia ze strzelania, za co płacą brakiem rank bonusu.

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Jak wyglądają w końcu zasady poruszania się po lesie?

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

No właśnie nie ma wielkiej róznicy w porównaniu z terenem otwartym. Kawaleria może ponieść straty jak wjeżdża w "dangerous terrain" (rzucasz k6, na jedynkach giną). Poza tym jest bajabongo tabelka.

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

amadeus pisze:ciekawie w takim razie bedzie wygladala na nich szarza z flanki
gdy ich zwezysz do normalnego oddzialu to przeciwnik bedzie mial od cala do nawet 2 (w zaleznosci od figsow w ranku)cali dalej zeby doszarzowac co moze powodowac czeste jej palenie (w sumie i tak wszystko zalezy od kostek) hmm strasznie duzo losowosci w tej edycji bedzie naprawde ciekawie :D
To jest pikuś. Pomyśl co może zrobić 20 osobowy klocek skirmiszerów ustawiony w węzyk - skrajni cofają sie o 10 cali, a po spaleniu szarży worga spowrotem rozwijają w 30 calowa formację!
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Teraz będzie wprowadzany "True LoS", czyli jak model coś widzi, to to coś widzi. Jeśli chodzi o szarżowanie, strzelanie i magię, to dodatkowo jest obostrzenie, że cel musi być w LoS oraz chociaż częściowo we Front Arc. Czyli na potrzeby szarżowania, czarowania i strzelania nadal oddziały widzą jak widziały. Z tego co widziałem, modele pojedyncze również mają swoje strefy, także nie ma patrzenia dookoła.

Jeśli chodzi o widzenie poza tym (np przedmioty działające gdy jesteśmy w LoS przeciwnika) wszystko zależy od tego co widać z oczu modelu, czyli myślę, że w przypadku większości modeli będzie to około 180 stopni.
Obrazek

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

szafa@poznan pisze:
amadeus pisze:ciekawie w takim razie bedzie wygladala na nich szarza z flanki
gdy ich zwezysz do normalnego oddzialu to przeciwnik bedzie mial od cala do nawet 2 (w zaleznosci od figsow w ranku)cali dalej zeby doszarzowac co moze powodowac czeste jej palenie (w sumie i tak wszystko zalezy od kostek) hmm strasznie duzo losowosci w tej edycji bedzie naprawde ciekawie :D
To jest pikuś. Pomyśl co może zrobić 20 osobowy klocek skirmiszerów ustawiony w węzyk - skrajni cofają sie o 10 cali, a po spaleniu szarży worga spowrotem rozwijają w 30 calowa formację!
ee? imo po prostu ten węzyk sie bardziej sciska, i wyglada to jak jedna wielka ranka luczników ktora dostala szarze w bok. imo

pozdrawiam
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

szafa@poznan pisze:
amadeus pisze:ciekawie w takim razie bedzie wygladala na nich szarza z flanki
gdy ich zwezysz do normalnego oddzialu to przeciwnik bedzie mial od cala do nawet 2 (w zaleznosci od figsow w ranku)cali dalej zeby doszarzowac co moze powodowac czeste jej palenie (w sumie i tak wszystko zalezy od kostek) hmm strasznie duzo losowosci w tej edycji bedzie naprawde ciekawie :D
To jest pikuś. Pomyśl co może zrobić 20 osobowy klocek skirmiszerów ustawiony w węzyk - skrajni cofają sie o 10 cali, a po spaleniu szarży worga spowrotem rozwijają w 30 calowa formację!
Tak nie będzie, całe to "ściaśnianie" odbywa się zawsze do środkowego modelu pierwszego szeregu. Czyli jak mamy wężyk, to tył podchodzi do przodu, a nie odwrotnie.
Obrazek

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

więcej kombintoryki geometrycznej tomku ;)

podchodzisz, robisz free reform o 180 stopni kazdym moedelm w tył.

wróg szarzuje, Twój tył podchodzi do przodu (cofka o 10 cali!), wróg pali (jesli dobrze sie ustawiłes).

Ty w swojej turze obracasz sie, podchodzisz gdzie tam chcesz, i kolejny reform (do wyboru do koloru, albo powtórka z rozrywki albo już w cos sensownego).

Mega wałkogenna zasada.
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Niemożliwe do wykonania, ponieważ podczas reformu nie możesz pokonać dystansu większego niż 2M oddziału. Także jeśli masz oddział powyżej 7 Skirmisherów z M5, to już nie dasz rady zrobić reforma polegającego na sprawieniu, że przód jest tyłem i odwrotnie (ostatni model musiałby pokonać więcej niż 10 cali, żeby zamienić się miejscami z pierwszym). Nie mówiąc już o poruszeniu takiego oddziału potem!

Według mnie bardziej praktyczne będzie poruszanie się klockiem mniej więcej 3x3 / 4x4 patrzącym w tył, dzięki czemu zawsze zasięg szarży potrzebny na dojście będzie wymagał dodatkowych 1,5 / 2 cali. A nadal da się tym chodzić jakoś.

Ale zgadzam się, na pewno ta zasada przysporzy wielu kłopotów...
Obrazek

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

a jak skirmisze sa w kresce i idzie na nich szarza w bok. to zostają w tej kresce tylko ze ściśnietej?

pozdrawiam
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

tomekjar pisze:Niemożliwe do wykonania, ponieważ podczas reformu nie możesz pokonać dystansu większego niż 2M oddziału. Także jeśli masz oddział powyżej 7 Skirmisherów z M5, to już nie dasz rady zrobić reforma polegającego na sprawieniu, że przód jest tyłem i odwrotnie (ostatni model musiałby pokonać więcej niż 10 cali, żeby zamienić się miejscami z pierwszym). Nie mówiąc już o poruszeniu takiego oddziału potem!

Według mnie bardziej praktyczne będzie poruszanie się klockiem mniej więcej 3x3 / 4x4 patrzącym w tył, dzięki czemu zawsze zasięg szarży potrzebny na dojście będzie wymagał dodatkowych 1,5 / 2 cali. A nadal da się tym chodzić jakoś.

Ale zgadzam się, na pewno ta zasada przysporzy wielu kłopotów...
Tomku - absolutnie możliwa jest kreska 50 skirmisherów robiąca zwrot o 180 stopni - żaden model nie jest nigdzie przesuwany, po prostu wszystkie obracają się w miejscu. Chyba, że czegoś nie wiem... Więc będzie to na bank jedna z rzeczy do uściślenia (worst play?).

To jest największy shit 8 edycji. Oddział zmieniający geometrię w reakcji na szarżę cuchnie potencjałem wałkarstwa na kilometr. IMO powinni się ścieśniać wokół środkowego modelu tego szeregu/rzędu, od strony którego jest pierwsza szarża. Ma być nawet jakaś szybka errata do RB by GW - może tam będzie to zmienione? Reszta zasad (z tych, które widziałem) w miarę spójna, choć imo będzie trochę sporów i niejasności - m.in. o interakcję zasad specjalnych bohaterów i oddziału. Ale ten skirmish to prawdziwy shit.

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

@barb

Kwestia jest mega prosta - "skirmisz zwija się nie w momencie deklaracji szarzy lecz w momencie jak szarża dochodzi, w kierunku modelu do którego dojeżdża szarzujący".

Chcesz się założyć że LS przegłosuje uściślenie o takim mniej więcej sensie :D?
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Mnie przeraża raczej strona praktyczna. Jesli wielkość jednostek skirmisherów zostanie tak jak jest to da rade, ale juz taka 15 przy zwijaniu i rozwijaniu będzie zjadać czas jak 150.
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Tak. Do tego będą brzydkie movement traye z pustymi miejscami na suwanie (bez suwania mogłyby być ładne, z indywidualnymi wgłębieniami na każdy model, a pomiędzy modelami jakieś fajne krzaczki).

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

@szafa za bardzo to zmienia zasade szarzy na skirmish :< nie lepiej zeby skirmish zawsze sie zwijal do srodkowego ale wzgledem 1. oddzialu, ktory go szarzuje?

to zwiajnie/rozwijanie mozna pominac, jesli szarza jest palona. Mierzysz ile jest miedzy oddzialem a 1 modelem, i o ile sie zwijasz, reszta to basic math :) poza tym tracimy teraz duzo czasu na rzuty na reform, marsz, fear co ture, ale sama gra bedzie szybsza bo wszystko bedzie schodzic szybciej :)

Awatar użytkownika
theudulf
Chuck Norris
Posty: 513

Post autor: theudulf »

no zobaczymy jak to bedzie, ale w tej chwili zgadzam się z Lidderem. Na pewno będzie teraz więcej "miejsca" na stole, bo nie musisz już ustawiać wszystkich oddziałów strzelających w jednym szeregu/2ch dla górek żeby strzelały. Teraz ustawiając dziesiątkę w dwóch szeregach po 5 możesz obok nich ustawić piechotę lub kawalerię. dodatkowo piątki skirmishów nie będą miały łatwo zdjąć maszyny, bo sąsiadujące oddziały będą mogły obrócić się i strzelić o ile będą miały możliwość obrotu i strzału - mam na myśli m.in. łucznicy + muzyk. Teraz gunline będzie zdecydowanie węższy ;)
Największa maruda na Border Princes 8)

ODPOWIEDZ