GW totalnie olało sprawę DoW więc jak teraz czegoś nie ruszymy to zostanie nam grać na paymasterze, którego strata powoduje panikę na całej armii;]
Jako, że jestem żywo zainteresowany przyszłością i grywalnością Dogsów to chętnie podłączę się pod przygotowanie takiej erraty. Większość zmian została już zasygnalizowana (tańszy muzyk, zmienione lekko koszty punktowe). Musimy tylko ugrywalnić paymastera i piki a następnie wszystko spiąć w eleganckiego pdfa.
Jak dla mnie można olać RoR. 8 edycja i kompozycja armii pozwala nam na wystawienie wielu fajnych jednostek. Nie będzie gadanie, że armia ma jeden standard Fischa czy Furiona.
Uważam, że nie da się zbalansować RoR i nie da rady zyskać sobie nimi aprobatę LS i graczy turniejowych. Oczywiście możecie stworzyć od nowa wszystkie RoR ale to raczej już na gry towarzyskie. Lepiej skupić się naprawdę na podstawowych jednostkach DoW, co można zrobić w jeden dzień a balans będzie zachowany:
Core:
Pikeman - trzeba zmienić zasadę piki lub/oraz zmienić koszt + tańszy muzyk + 1 oddział może mieć sztandar
Crossbowman - są ok, bez zmian! Tylko muzyk tańszy.
Duellists - są ok, bez zmian! Tylko muzyk tańszy.
Heavy Cavalery - są ok, bez mian punktowych tej jednostki! Tylko tańszy muzyk i jeden magiczny sztandar na kawalerii.
Light Cavalery - są ok, bez zmian! Tylko muzyk tańszy.
Special
Ogres - są ok, mamy dostęp do OK (zostawić tę zasadę)
Dwarfs - są ok, bez zmian! Tylko muzyk tańszy.
Norse Marauders - trzeba zmienić koszt punktowy przy zachowaniu statystyk i kosztów ekwipunku - sugeruję zrobić ich o jeden mały punkty tańszych. Za 7 punktów z flailem będą grywalni i nikt nie przyczepi się, ze są przegieci;] (a będą mocni jak ich "bracia z WoCH")
0-1 Paymasters's Bodygouard - trzeba koniecznie coś zrobić, bo aktualnie mają statystyki fatalne i koszt punktowy jest astronomiczny. Ja byłbym za zwiększeniem siły do 4 oraz zwiększeniem inicjatywy do 4. Koszt punktowy 10 punktów za sztukę i specjalna zasada jest siedzi w nich Paymaster - to już zostawiam do Waszej imaginacji - jak dla mnie mogą mieć wtedy odporność na panikę i stuborna.
Halfings - są ok, bez zmian! Tylko muzyk tańszy.
Bez kitu. Nie ma co kombinować z tą jednostką. To są łucznicy z BS 4 za 6 punktów sztuka i biegają normalnie po lasach - kiedy inni będą dostawać od niego obrażenia.
Rare
Cannon - bez zmian
Hot Pot - bez zmian;] - wyszła z niego teraz niezła maszynka - niby zasięg tylko 36" i tylko 3 rany z T4 ale templatka S3 No AS i 4 BS robią z niej "prawie" doom divera;]
Do tego ważna kwestia herosów DoW:
Mamy Paymastera i naprawdę fajnie by było zrobić z niego znak rozpoznawczy armii DoW. Do tego nawet tanich Kapitanów i magów z dostępem do wszystkich lorów magii.
Wybór lorda nie będzie już tak oczywisty bo Mercenary Generał zyskał kilka fajnych common itemów (mimo, że kosztem SoW i piki). Oczywiście odstaje od generałów innych armii ale można złożyć sympatycznego wspomagacza do testów LD.
Inną opcją będzie oczywiście Mag Lord, który także dostał niezłe itemy.
Mimo całej zajebistości przedmiotu i ogromnego do niego sentymentu, nie wiem co zrobić z pike of remas. Niestety raczej trzeba będzie się pożegnać z włoskimi przedmiotami oraz zasadą Spoils of War.
Stawia to graczy turniejowych w nieco trudnej sytuacji, bo armia DoW będzie odstawać od innych AB, ale trzeba będzie to nadrabiać skillem i "brudnymi mykami"

Moim zdaniem nie ma co się zastanawiać. Przemyślmy zasadę PIKI oraz PAYMASTERA i mamy gotowy produkt. Przy okazji wiele pikinierów z RoR może zyskać na nowych zasadach piki!
Co do RoR to wciąż jest tam wiele grywalnych i unikalnych jednostek:
Manflayers
Malakai
Long Drongs
Asarnil
Truthsayer/Emisariusz + fenbeast
Galloper Guns
Volands Venetors
Bull Rhinox
Lumpin Croops Fighting Cocks
Bearmeni - 4 inicjatywy, WS4, frenzy i fliale robią z nich niezłych koksiarzy. do tego bannerek dający +1 to hit w pierwszej turze. Może zrobić z nich główną siłe uderzeniową armii.
Oglah Khans Wolfboyz (naprawdę ze swoim śmiesznym kosztem punktowym, savem 4+, spearami i łukami mogą być ciekawą opcją do flankowania i "dymanych ruchów" - opłacalni stają się jednak dopiero 15 sztuk;])
Al Muktars's Desert Dogs (jako mobilny bonus do CR - za szarżę, sztandar i D3 dorzutu)
Marksmen of miragliano (4 BS pozwala na wystawienie dużych oddziałów kusz, które będą strzelać z dwóch ranków)
Chłopaki, nie ma co się szczypać, że jakiś jeden oddział RoR jest denny. Jakoś przeżyję bez Ricco's Gouards czy Vesperos Vendetta. Jak macie ich fajne figsy to przecież można je wystawiać jako ich odpowiedniki z podstawowego AL do DoW!
To jakie pomysły co do Paymastera? Moja wizja to taki"gruby cieć z kasą". Niech statsy ma takie plewne jak teraz (same czwórki, dwie rany, dwa ataki, 8 LD), niech daje przerzut LD w 12 calach i działa jak BSB.
Do tego można pokusić się o jakiś bonus dla oddziałów co turę. Jakieś przerzuty hitów/woundów na oddział w CC w 12 calach. Może niech daje stuborna jednostce w 12 calach...
Oczywiście jestem za zniesieniem tej paniki na całej armii po jego stracie, za to dałbym jakiś bonus dla przeciwnika jak go zabije - np. dodatkowe 100/200 VP.
Koszt takiego wieśka wyszedł mi coś koło 80 punktów. Niby mało jak za BSB i do tego dodatkowe bonusy ale teraz prawie wszystko na hate, wyższą inicjatywę, więcej ataków i stuborna - za to taki klocek pikinierów mógłby z przerzutami trafień/ranień ustać całkiem sporo. Jak uzbroimy Paymastera w jakiś pancerze, konika itp to wyjdzie, ze kosztuje grubo ponad 150 punktów. Niewiele mniej niż kocioł DE...
Co do PIKI to mój pomysł to:
Do przodu zawsze biją wszyscyw unicie. Pika zawsze daje Armour Piercing. Pika daje ASF w turze gdy są szarżowani.
Dodatkowo, przeciwko szarżującej kawalerii (2+ US) mają także bonus +1 do siły w pierwszej turze. Później już ze zwykłą siłą AP, bez ASF (czyli po prostu po inicjatywie).
Przeciwko piechocie po prostu uderzają wszyscy z ASF i AP jak ktoś w nich szarżuje a później już wszyscy biją normalnie po inicjatywie.
Koszt takiego pikiniera z light armourem powinien moim zdaniem wynosić około 8 punktów. Heavy armour punkt więcej.
Jakby to wyglądało w praktyce?
Kilka symulacji:
Mamy powiedzmy 25 pikinierów LA, FCG za 225 punktów, ustawionych w kwadracie.
Sami gdy szarżują to mają tylko swoją niską inicjatywę. Dlatego podaję przykłady tylko gdy się bronią:
Szarżuje na nich 6 psów demonicznych khorna (210 punktów). Wpierw test feara;]. Jak zdamy, wypłacamy z ASF 26 ataków hit na 4+ i rana na 4+, ward na 5+, co daje 4 rany na psach. One oddają i kroją 5 pikinierów. Wygrywamy o 2;]. Powiedzmy, że psy dostają ranę.
Następna tura i psy mają więcej I, kroją nam kolejnych 5 pikinierów. Oddajemy (jak zdamy feara) 15 ataków z siłą 3 i zadajemy 3 rany. Wygrywamy o muzyka. Zostaje jeden pies i szybko go składamy;]. great succes to trzech rundach walki - tracimy jakieś 12 modeli pikinierów ale psy idą do piachu! (dużo gorzej to wygląda jak nie zdamy feara w pierwszej turze).
Szarżuje 8 Knightów Imperium FCG z War Bannerem (koszt koło 260 punktów), ustawionych 5-3. Zadajemy chłopakom tym razem 8.66 ran, jazda savuje na 3+ (siła 4 i AP) i dostaje aż 6 ran!
Niewielu gości może nam w ogóle oddać;]. Wygrywamy straszliwie!
Szarżuje "twardy" klocek krasnali warriorów z dwurakami 25 sztuk FCG (pewnie koło 300 punktów). Zadajemy 4,33 rany, krasie mają save na 6+ i powiedzmy, że pada czterech. Oddaje nam 10 ataków z siłą 5, i zdają 6 ran. Przegrywamy o 3 bez stuborna. Porażka.
Szarżuje 20 maruderów chaosu z flailami z muzykiem spod znaku khorna (7 z przodu za poniżej 200 punktów). Dostają 6 ran i odpowiadają 21 atakami z wyższym WS. Zabijają nam 9 pikinierow. Mamy test Stuborna. Następnie maruderzy z wyższą Inicjatywą zabijają nam 5 pikinierów a my oddajemy im 11 atakami i zadajemy 3 rany... Nie mamy stuborna i płyniemy o 1.
Szarżuje Hydra DE. My pierwsi napieprzamy 26 atakami i zadajemy dwie rany hydrze. Ona zabija 5 z ataków, obsługa 2. Potem Stomp i pada kolejnych 3 (o zianiu zapominamy;]). Mamy test na stubornie. W następnej turze obsluga zabija kolejnych 2, my oddajemy już tylko 13 modelami... Nic nie robimy i hydra nas zagryza. Lipton.
Podobnie jak hydra, zjada nas bardzo szybko Bladzio...
Ogólnie takie piki będą grywalne na wszelką kawalerię. Nie będą za to radzili sobie z większości oddziałów piechotnych. Przy niskiej mobilności i użyteczności tylko w przypadku, gdy to na nas szarżują, wyjdzie średnio grywalny oddział, ale będzie się dało tym grać...
Przy boostach od paymastera można nawet zaryzykować, że będą rządziły przeciwko bretce;]
Co Wy na to?