Jak odbije się na nas VIIIed. / Nowe modele HE...
Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello
Re: Jak odbije się na nas VIIIed. / Nowe modele HE...
Wydaje mi się że ja bede robił ksiecia na smoku w takiej konfiguracji
Vembrance
Armour of caledor
Stabborn
Do tego dwurak i jest super. Mamy gościa który ma 4ataki z s6, przezut nietrafionych, do tego save 2+z przeżutem, ward 4+ i stuborn na 10:)
Ale niestety w takiej konfiguracji mieści się tylko na moon dragonie. Kosztuje 562 wiec idealnie mieści sie na 2250. Do tego sztandarowy armi jako puszka (może nawet na orle jeżeli bedzie traktowany jako jeden model, czyli że wszystko bedzie miało sava) + mag II
Najgorsze jest to że nie wiem co z corami zrobić. Mam nadzieje że przezucą w eratach silverów do core unitów. W razie czego zawsze mozna wystawic 20 łuczników z muzykiem i czempionem. Ustawaisz ich w 2 rzędach i strzelasz. Jak cos podejdzie robimy reform z muzyka, ustawiam sie w 4 rzedach i ognia. Potem reakcja na szarże i jest szansa że nawet jak cos uderzy w nich to i tak bedą zdawać na stubbornie.
A najlepiej jakby zmienili w eracie ze sea guardzi maja long bowy bez zmiany pkt:)
Vembrance
Armour of caledor
Stabborn
Do tego dwurak i jest super. Mamy gościa który ma 4ataki z s6, przezut nietrafionych, do tego save 2+z przeżutem, ward 4+ i stuborn na 10:)
Ale niestety w takiej konfiguracji mieści się tylko na moon dragonie. Kosztuje 562 wiec idealnie mieści sie na 2250. Do tego sztandarowy armi jako puszka (może nawet na orle jeżeli bedzie traktowany jako jeden model, czyli że wszystko bedzie miało sava) + mag II
Najgorsze jest to że nie wiem co z corami zrobić. Mam nadzieje że przezucą w eratach silverów do core unitów. W razie czego zawsze mozna wystawic 20 łuczników z muzykiem i czempionem. Ustawaisz ich w 2 rzędach i strzelasz. Jak cos podejdzie robimy reform z muzyka, ustawiam sie w 4 rzedach i ognia. Potem reakcja na szarże i jest szansa że nawet jak cos uderzy w nich to i tak bedą zdawać na stubbornie.
A najlepiej jakby zmienili w eracie ze sea guardzi maja long bowy bez zmiany pkt:)
- Młody Pajak
- Kradziej
- Posty: 945
- Lokalizacja: Gdynia
20 łuków + 30 spearmenów łucznikom FCG i jechana + mozę małe oddziały łuków... ja i tak będę grał na 3+ dziesiątkach.
5x10 z muzykami wchodzi idealnie
Jak dla mnie, smok jest w tej edycji jest kompletnie nieprzydatny. Szybko ugrzęźnie w morzu tanich jednostek, które będą sobie spokojnie zdawać stubborna. Do tego może łatwo spaść z działa lub katapy, które to nie wymagają LoS. A bez lorda maga zaleją Cie niskopoziomowymi czarami z jednej-dwóch kostek. Chyba, że wszyscy przestraszą się miscastów i nikt nie będzie grał na magii
Jak dla mnie, smok jest w tej edycji jest kompletnie nieprzydatny. Szybko ugrzęźnie w morzu tanich jednostek, które będą sobie spokojnie zdawać stubborna. Do tego może łatwo spaść z działa lub katapy, które to nie wymagają LoS. A bez lorda maga zaleją Cie niskopoziomowymi czarami z jednej-dwóch kostek. Chyba, że wszyscy przestraszą się miscastów i nikt nie będzie grał na magii
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
- Młody Pajak
- Kradziej
- Posty: 945
- Lokalizacja: Gdynia
Te miscasty są silne owszem, ale nie przesadzajmy. Da się przeżyć.
Pamietaj andrzej że jak rzucisz na jednej kości mniej niż 3 to nie możesz rzucać czarów ;]
Pamietaj andrzej że jak rzucisz na jednej kości mniej niż 3 to nie możesz rzucać czarów ;]
Dlatego z jednej kości będzie waliło się na końcu
I chyba staff of solidity stanie się bardzo często używanym arcanem
I chyba staff of solidity stanie się bardzo często używanym arcanem
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
- Młody Pajak
- Kradziej
- Posty: 945
- Lokalizacja: Gdynia
zawsze można zaryzykować i na początku, prawda?:PP zależy jakim magiem i jaki czar będzie się rzucało.
i pewnie guardian Phoenix na magach
i pewnie guardian Phoenix na magach
ciekawe czy zmieni się lore High elfów...
z tym zalewaniem nie powinno być az takiego problemu... teraz te groźniejsze czary wychodzą na min. 9/10+ a kończą na 20+ 0o... czary nie mogą się powtarzać, jest wlasnie to ograniczenie, ze jak Ci czar nie wyjdzie to mag juz nie bedzie czarowal i łatwo o wysadzenie sobie maga rzucając czar z 4-5 kości, co przy posiadaniu arcymaga i jakiegos mega czaru, będzie sie zdażać
Skuteczność gry na magii IMO bedzie w duzej mierze zalezala od przeciwnika... MR który łącząc sie ze zwyklym wardem, daje niektórym jednostkom niezłą odpornosc na magie... np. jednostki khorna z armii demonów i grajac przeciwnko DoCH nie poszalejesz pociskami jak nastawisz sie na gre full magią. W dodatku mozesz wysadzic sobie arcy w pierwszej turze duzo latwiej niz w 7ed.
nasz smok i DP są odporni na caly lore fire, tzeentch(oprócz tego najgorszego czaru ), pociski z metala i pojedyncze czary z innych lorów (np. pocisk z lighta), a jak ktos wybierze w rozpie maga ognia, bo bedzie chcial ciskac pociskami 3d6 s4, to sie zdziwi grajac z HE, a zmienic lora nie bedzie mogl.
smok dzieki dodatkowym d6 atakom(o zionięciu nie wspomne) bedzie mial wieksza sile przebicia niz teraz, do tego jeszcze lord z rerolami trafien i spokojnie w 2-3 tury CC powinienes taki sredni klocek(ze 25 kolesi) zjeść.
Dodatkowo lord dostaje +1 do Sv, nie ma +1 do trafienia za smoka, działa wybuchają na 1-2 przy missfire (czyli tak jak organy ), klopa z S3 pozwala na AS, terror z +2 do CC, a i nie wysadzisz sobie połowy armi jak przy misscaście polozysz nad oddziałem placek z S10
ja mam w planach zagrać sobie na lordzie na smoku(SD albo MD - sprawdi sie co lepsze podczas testów) i do tego albo 2 magów(seer+ds, scroll niszczarka+sw) z czarami supportującymi albo mag i BSB na gryfie
nie wiem czy bolce beda tak oplacalne jak jest teraz. Za 100pkt mamy te 6 strzałów ktorymi zabijamy statystycznie 2-3 kolesi z klocka 20-30-40(?) chłopa... mało... a i smoki/hydry itp. będzie trudniej trafić, bo nie ma +1 za LT, a i D3 ran(w porównaniu z klopami/canonami) nie zadowala w pelni...
bardziej oplacalne byloby IMO zainwestować w jakies oddziały (SM/WL/DP). SM i DP mogą być super dzieki temu rerolowi trafień! tego było im trzeba ile razy było tak, że potężni DP z masą ataków trafiali 2-3 razy ^^ smiech na sali teraz jest rerol i powinno byc lepiej.
WL ze swoja S6 i biciem z dodatkowego szeregu będą batem głównie na kawalerie.
w corach mysle ze standardem stanie sie uklad 2x 10 łuków i kloc około 30 LSG.
a rary? SPAM ORŁÓW!!!!!
cos mi sie nie wydaje, zeby jednak ludzie stawiali jakies ogromne ilosci tanich klocków po 50 chłopa... ani punktów na to by nie było, ani nie byloby sensu takiego czegos wystawiac... bo czym niby chcesz punkty nabijac na przeciwnku? 10 oddziałami po 50 slavów/clanratow? 0oJak dla mnie, smok jest w tej edycji jest kompletnie nieprzydatny. Szybko ugrzęźnie w morzu tanich jednostek, które będą sobie spokojnie zdawać stubborna. Do tego może łatwo spaść z działa lub katapy, które to nie wymagają LoS. A bez lorda maga zaleją Cie niskopoziomowymi czarami z jednej-dwóch kostek. Chyba, że wszyscy przestraszą się miscastów i nikt nie będzie grał na magii
z tym zalewaniem nie powinno być az takiego problemu... teraz te groźniejsze czary wychodzą na min. 9/10+ a kończą na 20+ 0o... czary nie mogą się powtarzać, jest wlasnie to ograniczenie, ze jak Ci czar nie wyjdzie to mag juz nie bedzie czarowal i łatwo o wysadzenie sobie maga rzucając czar z 4-5 kości, co przy posiadaniu arcymaga i jakiegos mega czaru, będzie sie zdażać
Skuteczność gry na magii IMO bedzie w duzej mierze zalezala od przeciwnika... MR który łącząc sie ze zwyklym wardem, daje niektórym jednostkom niezłą odpornosc na magie... np. jednostki khorna z armii demonów i grajac przeciwnko DoCH nie poszalejesz pociskami jak nastawisz sie na gre full magią. W dodatku mozesz wysadzic sobie arcy w pierwszej turze duzo latwiej niz w 7ed.
nasz smok i DP są odporni na caly lore fire, tzeentch(oprócz tego najgorszego czaru ), pociski z metala i pojedyncze czary z innych lorów (np. pocisk z lighta), a jak ktos wybierze w rozpie maga ognia, bo bedzie chcial ciskac pociskami 3d6 s4, to sie zdziwi grajac z HE, a zmienic lora nie bedzie mogl.
smok dzieki dodatkowym d6 atakom(o zionięciu nie wspomne) bedzie mial wieksza sile przebicia niz teraz, do tego jeszcze lord z rerolami trafien i spokojnie w 2-3 tury CC powinienes taki sredni klocek(ze 25 kolesi) zjeść.
Dodatkowo lord dostaje +1 do Sv, nie ma +1 do trafienia za smoka, działa wybuchają na 1-2 przy missfire (czyli tak jak organy ), klopa z S3 pozwala na AS, terror z +2 do CC, a i nie wysadzisz sobie połowy armi jak przy misscaście polozysz nad oddziałem placek z S10
ja mam w planach zagrać sobie na lordzie na smoku(SD albo MD - sprawdi sie co lepsze podczas testów) i do tego albo 2 magów(seer+ds, scroll niszczarka+sw) z czarami supportującymi albo mag i BSB na gryfie
nie wiem czy bolce beda tak oplacalne jak jest teraz. Za 100pkt mamy te 6 strzałów ktorymi zabijamy statystycznie 2-3 kolesi z klocka 20-30-40(?) chłopa... mało... a i smoki/hydry itp. będzie trudniej trafić, bo nie ma +1 za LT, a i D3 ran(w porównaniu z klopami/canonami) nie zadowala w pelni...
bardziej oplacalne byloby IMO zainwestować w jakies oddziały (SM/WL/DP). SM i DP mogą być super dzieki temu rerolowi trafień! tego było im trzeba ile razy było tak, że potężni DP z masą ataków trafiali 2-3 razy ^^ smiech na sali teraz jest rerol i powinno byc lepiej.
WL ze swoja S6 i biciem z dodatkowego szeregu będą batem głównie na kawalerie.
w corach mysle ze standardem stanie sie uklad 2x 10 łuków i kloc około 30 LSG.
a rary? SPAM ORŁÓW!!!!!
Klocek 60 slavów kosztuje 120 pkt. Ma LD 10 i stubborna na 10 z BSB. 4 takie oddziały i jest problem. Rozmawiałem z Cosmem i Morrokiem i oni tak właśnie chcą grać. Ten sam problem jest z VC i TK. Jako że i tak muszą zapełnić cory, najprawdopodobniej będą robili to właśnie dużymi klocami śmieciów.Rabsp pisze:cos mi sie nie wydaje, zeby jednak ludzie stawiali jakies ogromne ilosci tanich klocków po 50 chłopa... ani punktów na to by nie było, ani nie byloby sensu takiego czegos wystawiac
Ale masz +4 do casta, a więc zaczynają się od 5/6 a kończą na 16Rabsp pisze:teraz te groźniejsze czary wychodzą na min. 9/10+ a kończą na 20+
I właśnie zarobiłeś 100-150 pkt (oczywiście liczyłeś czempiona?)spokojnie w 2-3 tury CC powinienes taki sredni klocek(ze 25 kolesi) zjeść.
Nie ma czegoś takiegoterror z +2 do CC
Mam ten sam dylemat. Zwłaszcza, że teraz grając z działami, w 2 turze nie mamy bolców (działa strzelają bez LoS)nie wiem czy bolce beda tak oplacalne jak jest teraz. Za 100pkt mamy te 6 strzałów ktorymi zabijamy statystycznie 2-3 kolesi z klocka 20-30-40(?) chłopa... mało... a i smoki/hydry itp. będzie trudniej trafić, bo nie ma +1 za LT, a i D3 ran(w porównaniu z klopami/canonami) nie zadowala w pelni...
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
- Młody Pajak
- Kradziej
- Posty: 945
- Lokalizacja: Gdynia
Na takie klocki to haje mają Flame of Phoenix ;]
Oj tam. Nasi załoganci bolców zatrzymają kule armatnie samą siłą woli zaginającą przestrzeń w czasie rzeczywistym
Oj tam. Nasi załoganci bolców zatrzymają kule armatnie samą siłą woli zaginającą przestrzeń w czasie rzeczywistym
Andrzej pisze:Do tego może łatwo spaść z działa, które to nie wymagają LoS.
Kłamiesz.Andrzej pisze: Mam ten sam dylemat. Zwłaszcza, że teraz grając z działami, w 2 turze nie mamy bolców (działa strzelają bez LoS)
Oczywiście. Wystawiasz 4 oddziały dowolnej imperialnej piechoty (IMO najlepiej swordsmenów lub spearmenów) w liczbie 30+ (200) z dwoma detaczkami halabarników po 15 (90x2).Rabsp pisze: cos mi sie nie wydaje, zeby jednak ludzie stawiali jakies ogromne ilosci tanich klocków po 50 chłopa... ani punktów na to by nie było, ani nie byloby sensu takiego czegos wystawiac... bo czym niby chcesz punkty nabijac na przeciwnku? 10 oddziałami po 50 slavów/clanratow? 0o
Generalnie chodziło mi o to, że nie da się ich zasłonić np. górką czy lasem, bo i i tak przestrzeli (czyli strzelają bez LoS). Czyli jedynie jeśli schowamy bolce daleko za lasem, albo daleko za górką, to nam ich nie zdejmie.
Ale faktycznie, źle się wyraziłem.
Ale faktycznie, źle się wyraziłem.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
Andrzej, wystarczy zrobić Twoim ER podstawki na wysokość 5 cm i dalej wszystko zasłonią.
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!
co myslicie o BSB w 8ed?
będzie napewno bardziej przydatny z powodu masy testów Ld'ka (fear co ture, test Ld jeśli chcemy sie zreformować, paniki, breake test)
macie juz jakies przydatne kombinacje?
troche lipa z tym Look Out'em jak bsb na koniu siedzi... i taki troche miękki wafel sie robi na piechote...
@Korhil - 2 pierwsze szeregi biją
będzie napewno bardziej przydatny z powodu masy testów Ld'ka (fear co ture, test Ld jeśli chcemy sie zreformować, paniki, breake test)
macie juz jakies przydatne kombinacje?
troche lipa z tym Look Out'em jak bsb na koniu siedzi... i taki troche miękki wafel sie robi na piechote...
@Korhil - 2 pierwsze szeregi biją
- Młody Pajak
- Kradziej
- Posty: 945
- Lokalizacja: Gdynia
Ja tam będę wystawiał BSB na orle z reaver bowem i enchanted shield. Albo na koniku i do kawalerii, ale jak dla mnie to wtedy musi być pancerniak z AoL.
dobry patent w sumie z tym bannerem odporności na magie zapodał Andrzej w rozpie tylko ze ja wlasnie myslalem zeby go wsadzic do klocka 11 DP... na maksa drogo wychodzi
11 Dragon Princes @ 420
- Champion: Helm of Fortune
- Musician
- Standard: Banner of Swiftness (+1Mv)
Noble @ 198
- Barded Elven Steed
- Lance
- Dragon Armour
- Shield
- Battle Standard Bearer: Banner of the World Dragon
11 Dragon Princes @ 420
- Champion: Helm of Fortune
- Musician
- Standard: Banner of Swiftness (+1Mv)
Noble @ 198
- Barded Elven Steed
- Lance
- Dragon Armour
- Shield
- Battle Standard Bearer: Banner of the World Dragon
Nie wydaje mi się, żeby to działało. Jest ich tylko 11 i pozostaje główny mankament DP. Jak nierozjadą czegoś w szarży, to utykają. A teraz, w dobie ogromnych kloców, ciągle będziesz utykał. Dodatkowo, nie będziesz w stanie w późniejszych turach walki efektywnie zabijać wrogów.
Natomiast WL robią rzeź każdemu, niezboostowanemu oddziałowi. Podczas walki z ogromnym śmieciowym oddziałem slavów/zombie/ghouli/goblinów zabijają 15 modeli na turę, czego taki oddział DP nie osiągnie. Fakt, jest szybszy, ale także bardziej wrażliwy na ostrzał. A jeśli dasz się zaszarżować, to w ogóle lipa.
Ale pograj, sprawdź i sam oceń. Może się mylę
Natomiast WL robią rzeź każdemu, niezboostowanemu oddziałowi. Podczas walki z ogromnym śmieciowym oddziałem slavów/zombie/ghouli/goblinów zabijają 15 modeli na turę, czego taki oddział DP nie osiągnie. Fakt, jest szybszy, ale także bardziej wrażliwy na ostrzał. A jeśli dasz się zaszarżować, to w ogóle lipa.
Ale pograj, sprawdź i sam oceń. Może się mylę
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
czytałem nowy podręcznik tyle że po francusku - i mogło mi się coś pomieszać ale wydawało mi się że pisali że halabarda wali z 2 szeregów, czy to by coś zmieniało czy i tak walą z 2 rank?
Imperial stormtroopers can never die. They can only go to hell and regroup.