8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji) III
Re: 8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji) III
Czy ten Asv za tarcze będzie się łaczył ze zwykłym ? Jeśli mam np. HA to czy z tarczą i bronią ręczną będę miał Asv na 4+ czy na 5+ i warda na 6+ ?
... And then God said 'Let metal bands have the most insanely awesome, twisted, kickass music videos known to man'.
And Satan said 'That's what I was thinking'.
And Satan said 'That's what I was thinking'.
Nie doczytałem w sprawie slotów dla charakterów, ale przy tarczy widzę wyraźnie, że działa po staremu zwiększając save o jeden. Jeśli model na piechotę ma broń ręczną i tarczę w walce btb i walczy od przodu, ma zasadę "parry save" dającą warda. Rozumiem więc, że wtedy jest normalny zwiększony save, a potem ward save na 6+. Znów się mylę?
Tarcza - +1SvPieta pisze:Nie doczytałem w sprawie slotów dla charakterów, ale przy tarczy widzę wyraźnie, że działa po staremu zwiększając save o jeden. Jeśli model na piechotę ma broń ręczną i tarczę w walce btb i walczy od przodu, ma zasadę "parry save" dającą warda. Rozumiem więc, że wtedy jest normalny zwiększony save, a potem ward save na 6+. Znów się mylę?
Tarcza, Bron reczna - parry
No raczej kiepski screen ze skirmisha skoro ma być TLOS to pomiędzy driadami będzie widać...?Jankiel pisze:Jak sobie nie zrobisz screena z driad, to może być kiepska. Ale z tego, co słyszałem, nie jesteś słabym graczem i raczej na to wpadniesz - tylko tak sobie teraz z przyzwyczajenia marudzisz na forumJak ja będę w zasięgu do Twoich maszyn to i Twoi kusznicy/thundererzy będą w zasięgu do moich łuków a to wymiana kiepska...
No chyba że nie będzie...?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
będzie widać ale driady będą dawać łucznikom Hard cover...bigpasiak pisze:No raczej kiepski screen ze skirmisha skoro ma być TLOS to pomiędzy driadami będzie widać...?Jankiel pisze:Jak sobie nie zrobisz screena z driad, to może być kiepska. Ale z tego, co słyszałem, nie jesteś słabym graczem i raczej na to wpadniesz - tylko tak sobie teraz z przyzwyczajenia marudzisz na forumJak ja będę w zasięgu do Twoich maszyn to i Twoi kusznicy/thundererzy będą w zasięgu do moich łuków a to wymiana kiepska...
No chyba że nie będzie...?
No przez driady mi też się będzie kiepsko strzelać [ są większe...] a od klop to screen żaden
Zobaczymy, coś się wymyśli.
Zastanawia mnie jednak czy klopa będzie mogła strzelać do łuków za driadami bo templejt musi być w los maszyny cały...?
Zobaczymy, coś się wymyśli.
Zastanawia mnie jednak czy klopa będzie mogła strzelać do łuków za driadami bo templejt musi być w los maszyny cały...?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Katapki mogą strzelać w to co jest w ich losie - czyli po prostu kładą template i rzucają kostkami = strzałka - scatter, hit - trafienie (wtedy template musi być całkowicie w LOS katapki).bigpasiak pisze:Zastanawia mnie jednak czy klopa będzie mogła strzelać do łuków za driadami bo templejt musi być w los maszyny cały...?
Katapki mogą też strzelać w to co nie jest w ich losie - wtedy kładziesz template gdzie chcesz (wciąż musi być w zasięgu) i jeśli strzałka to zwykły scatter (tak jak powyżej) a jeśli hit to wciąż scatterujesz (używając malutkiej strzałki na wzorze "hit") lecz od wyniku artylerki odejmujesz BS obsługii, by obliczyć zasięg scattera.
EDIT: No i jest jeszcze jedna sprawa - teraz nie pivotujesz maszyny przed samym strzałem (co ewidentnie dawało LOS na 360 stopni, chyba że coś go zasłaniało), lecz pivotujesz maszynę w konkretnym kierunku w movement phase by móc wykorzystać to potem w shooting phase. Sama maszyna ma kąt widzenia 90 stopni.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
czyli z tego co napisales to katapa nie moze polozyc wzornika na srodek oddzialu, tylko na pierwszą ranke? zakladajac ze i katapa i oddzial sa na tym samym poziomie?Mac pisze:Katapki mogą strzelać w to co jest w ich losie - czyli po prostu kładą template i rzucają kostkami = strzałka - scatter, hit - trafienie (wtedy template musi być całkowicie w LOS katapki).bigpasiak pisze:Zastanawia mnie jednak czy klopa będzie mogła strzelać do łuków za driadami bo templejt musi być w los maszyny cały...?
Katapki mogą też strzelać w to co nie jest w ich losie - wtedy kładziesz template gdzie chcesz (wciąż musi być w zasięgu) i jeśli strzałka to zwykły scatter (tak jak powyżej) a jeśli hit to wciąż scatterujesz (używając malutkiej strzałki na wzorze "hit") lecz od wyniku artylerki odejmujesz BS obsługii, by obliczyć zasięg scattera.
EDIT: No i jest jeszcze jedna sprawa - teraz nie pivotujesz maszyny przed samym strzałem (co ewidentnie dawało LOS na 360 stopni, chyba że coś go zasłaniało), lecz pivotujesz maszynę w konkretnym kierunku w movement phase by móc wykorzystać to potem w shooting phase. Sama maszyna ma kąt widzenia 90 stopni.
pozdrawiam
"Our weapons cut through them like blade through air!"
"Double or nothing, aim for his cock"
"Double or nothing, aim for his cock"
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
wg zasad tylko jeden model może otrzymać hita z siłą 9
Wydaje mi się, że w podręczniku stoi napisane, że aby strzelić należy położyć cały wzornik w zasięgu widoku katapulty.Jab pisze:Dobre pytanie ale też nie do końca <nawet zakładając że masz rację to skoro jest TLoS to środek wzornika po prostu ustawi między modelami w taki sposób ze 4 modele dostaną z siłą 9
Jeśli więc maszyna stoi na tym samym poziomie co cel, to dotykając templatką kogokolwiek z drugiego rzędu strzela używając zasady "indirect hit" i scatteruje nawet na "Hit!".
W obecnej jeszcze edycji też wzornika nie można było kłaść na środek oddziału, bo trzeba było mierzyć do modelu, który się widzi. A i tak wszyscy kładli dalej.
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!
no nie do konca. w obecnej edycji mowiles zasięg. i nikt o połtora cala sie nie kłócił. teraz po prostu kladziesz w losie. takze to nie jest do konca takie pewne.MUKER pisze:W obecnej jeszcze edycji też wzornika nie można było kłaść na środek oddziału, bo trzeba było mierzyć do modelu, który się widzi. A i tak wszyscy kładli dalej.
pozdrawiam
"Our weapons cut through them like blade through air!"
"Double or nothing, aim for his cock"
"Double or nothing, aim for his cock"
Z tego co kojarzę, to wybierało się model w polu widzenia maszyny i zgadywało się zasięg, co mogło doprowadzić do ułożenia wzornika poza Line of Sight.MUKER pisze:W obecnej jeszcze edycji też wzornika nie można było kłaść na środek oddziału, bo trzeba było mierzyć do modelu, który się widzi. A i tak wszyscy kładli dalej.
EDIT: Co więcej, jeżeli w 8ed naprawdę jest zapis o tym że wzornik musi być cały w zasięgu widzenia maszyny to nawet w pojedynczy model na podstawce 50mm nie da się trafić bezpośrednio z dużą siłą, bo przecież część wzornika wyląduje za podstawką, a to miejsce będzie zasłonięte...
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt: