VC 2400 8 ed

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

VC 2400 8 ed

Post autor: Barbarossa »

Bez owijania w bawełnę, 2400 wampirycznego zła na nową ed.:

Vampire lord+level
Level4, +2PD, Summon ghouls
Re-roll one miscast, Helm of commandment, Ward 4 +

Wight King
BSB, GW, Flayed Hauberk, 2+ ward vs flaming
Necromancer
spells 0,2, scroll, magic resist (1)
ward 6+ od machin dla unitu - albo na nekrosie, albo na kingu.

20 ghouls / ghast
20 ghouls / ghast
20 ghouls / ghast
13 ghouls / ghast*

5 dire wolves / doom wolf
5 dire wolves / doom wolf

33 Grave Guard / GW / FCG/ Barrows
33 Grave Guard / GW / FCG / Flaming attacks

Jeśli zakładamy grę na scenariusze, a nie piczkę, to jeden regon ghuli (ten do trzymania herosów) trzeba zastąpić szkieletsonami z bannerem, coby było więcej brejkpointów.

Prognozuję, że większość rozp VC będzie oscylowała wokół czegoś takiego. Ghule i gwardia z dwurakami wydają się przymusowe.

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

a moze jeszcze drugi lord, nie generał do walki, z kolejnym master of black arts ;) 2 poziomowy z jakimis fajnymi itemkami, albo bez bo chyba sie nie mieści... +2pd to straszny item na 8ed. :)
ward 4+ dał bym wightowi, a lordowi anulowanie 1 hita... chyba jest takie coś w commonach :P - na miscasta.
Monotonne te nowe VC ale moze da się wkomponowac coś więcej niz tylko 2 rodzaje unitów ;/ dobrze ze ostało mi sie te 80ghuli :)
RIP
Ziemko pisze:Ja Robert Mrozek kajam się przed Wami wszystkimi, zrobiłem błąd, chcemy bardzo wygrać, ale nie zrobiliśmy tego umyślnie, padamy na kolana - WYBACZCIE

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Na 2400 jest 600 punktów do wydania. Niestety dwóch lordów to już straszne kompromisy punktowe - po 300 punktów na łebka. Można mieć 2x caster z MBA, 3 poziom i summonem, ale patrząc na death magic/miscasty, wolę generała lepiej zaimpregnować. Poza tym bez hełmu ta rozpa traci 50% powera.

Istotnie WK może mieć pancerzyk z wardem na 4+. Albo nawet ward 4+ z głupotą i odporność na KBka - jako BSB testujący w najgorszym wypadku na 9 z przerzutem chyba aż tak nie nabroi, a odporność na KBka teraz ważna jest.

Poza tym niestety tak to wygląda, jeśli chodzi o monotonność. Można rozmienić drugi klocek gwardii na coache i warghulfy, ale IMO lepiej jest konsekwentnie iść w masę - nowe maszynki błyskawicznie zdejmują monstery.

Tak jak napisałem - promykiem nadziei jest gra na scenariusze. Ja bym w takim wypadku zamienił mniejszy oddział guli na zambiosze, a jedną 20tkę na szkieli z FCG do trzymania magów. Banner +1 move może się przydać. W ten sposób mam aż 5 róznych jednostek w rozpie :mrgreen:

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8782
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Barbarossa pisze:Tak jak napisałem - promykiem nadziei jest gra na scenariusze.

dokładnie - jeżeli będziemy grali na scenariusze to wymusimy aby rozpiski były mniej porno wyśrubowane dzięki czemu gra będzie ciekawsza.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

Barbarossa pisze:Albo nawet ward 4+ z głupotą i odporność na KBka - jako BSB testujący w najgorszym wypadku na 9 z przerzutem chyba aż tak nie nabroi, a odporność na KBka teraz ważna jest.
Dokładnie takiego samego będę niedługo testował. Szkoda że musi być on foot, żeby canony szybko go nie zdjęły :(
Obrazek

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

Laik pisze:
Barbarossa pisze:Tak jak napisałem - promykiem nadziei jest gra na scenariusze.

dokładnie - jeżeli będziemy grali na scenariusze to wymusimy aby rozpiski były mniej porno wyśrubowane dzięki czemu gra będzie ciekawsza.
Bądźcie konsekwentni. Przeciez napisałeś Barb, że scenariusze spowodują jedynie w Twojej rozpie podmiankę ghouli na szkiele/zombie.

Chyba nie o to chodzi? Nie scenariusze są problemem 8 edycji.
Obrazek

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Promyk nadziej na 5 rodzajów modeli w armii zamiast 3ech :)

Natomiast ogólnie 8 ed. nie ma problemów :) Wszyscy chcieli grać na wielkich klockach piechoty i mamy, co chieliśmy - piechota core, piechota w special, brak przegiętych rare'ów, 150-200 modeli na stole w armii VC - cud miód.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9570
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

E tam monotonnie, zajebiscie bedzie wyglądała taka horda trupów! Klimat!

Zamierzasz tym na serio grac? (66 figsów gg?)

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Miesiąc malowania GG. Wszystko inne mam. Why not? Na początek zrobię sobie jeden oddział.

Z drugiej strony na serio boję się, że VC awansują do rangi najnudniejsze armii w grze na miejsce krasiów (które teraz mają szansę na ciekawe rozpisku nawet). Poniewaz mam całkiem ładnie zrobione 1500 punktów krasiów i jakieś 3000 DE, powaznie rozważam zmianę armii na bardziej różnorodną.

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

zastanawiam sie czy rezygnowanie z eteryków ( obu rodzajów ) jest dobre, co prawda utykają w klocku ale co z tego, jezeli to drogi regon to warto i 3-4 tury go wycinać no i w 2 tury są w stanie dojść do maszyn :)
RIP
Ziemko pisze:Ja Robert Mrozek kajam się przed Wami wszystkimi, zrobiłem błąd, chcemy bardzo wygrać, ale nie zrobiliśmy tego umyślnie, padamy na kolana - WYBACZCIE

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

To już pytanie o preferencje. Do eteryków trzeba wziąć więcej bohaterów i zapewne też coacha. Bo magia ich ścina do zera... 1 scroll i jeden wardscroll pewnie nie wystarczą. Do tego sporo paskudnych czarów bije po inicjatywie.

Wreszcie - wszędzie pełno klocków, które są dużo bardziej manewrowe niż teraz (dopiero widząc szarżę klocka dwarfów na oddział przeciwnika oddalony o 10" po przekątnej człowiek widzi, jak bardzo battl się zmienił).

IMO eteryki są strasznie ryzykowne, mimo wszystko - bardziej niż kiedyś. Ale oczywiście to, czy 10 wraithów zamiast jednego kloca GG się będzie spisywać, zależy od metagame, jaki się wykształci - na razie ciężko powiedzieć. Mimo to typuję, że w prawie każdej armii będzie mag 4ego.

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

lory na razie tylko przeglądałem ;) ale moze sie okazać, ze ktos dobrał taki, ze na eteryki nic nie ma :) a nie mozna zmieniac lora przed bitwą. jest to jakaś nadzieja ;) no i takie 10 ratów wsiadające w jakiś kloc 40stu :D black gurds czy white lions to radość :D jakiej nie zaznano w tej edycji.
RIP
Ziemko pisze:Ja Robert Mrozek kajam się przed Wami wszystkimi, zrobiłem błąd, chcemy bardzo wygrać, ale nie zrobiliśmy tego umyślnie, padamy na kolana - WYBACZCIE

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Zgadzam się, że główną nadzieją eteryków jest lore of death.
Inna sprawa, że z demonami nadal przerąbane.

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

A czemu ghule a nie szkiele? :)

Pozdrawiam

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

bo mają 100 ataków :D i posion, który w erze armi piechotnych jest lepszy niż na 7ed. modną kawalerię.
RIP
Ziemko pisze:Ja Robert Mrozek kajam się przed Wami wszystkimi, zrobiłem błąd, chcemy bardzo wygrać, ale nie zrobiliśmy tego umyślnie, padamy na kolana - WYBACZCIE

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

Gorzej, ze Wraciaki mają teraz ograniczone pole widzenia i w każdej armii będzie hero/BSB na koniku z magicznymi atakami i przerzucanym 1+ save...
Oczywiście w linii w piątce kawy/faście/kuszolach, żeby nie bać się banszetki.
Trudno powiedzieć, czy Wraciaki zyskały. Na pewno magia będzie bardziej niszcząca i powszechniejsze będą klocki piechoty w których duszki jednak trochę grzęzną.

Co do rozpy to wcale nie jest taka mocarna. Ghoule da się zatrzymać "kowbojami" z mocnym przerzucanym savem albo stuborniarzami (mówię z perspektywy bretki). Nie mówię nawet o Doombullu z Platem;] Albo zwykłym herosie na juggerze khorna WoCH z przerzucanym savem. Smok DE przy odrobinie farta przebija się w jedną turę przez klocek 20 Ghouli. Mnie nadal najbardziej przekonują w 8 edycji właśnie tacy pojedynczy herosi "na patentach"

Co do grave guardów to trochę przegiecie z tymi 33 modelami;]
Oj, ciężko się z czymś takim będzie walczyło chyba każdemu. W sumie to tylko druga gwardia z lepszymi rzutami może to przepchnąć w walce;] No i strzelanie krasi trochę boli...

Nie wierze też, żeby ktokolwiek (oprócz może Holana :wink: ) chciał grać taką nudną i monotonną rozpiską podczas gdy Wampiry mają mnóstwo ciekawych jednostek: Czarnego Trenera, Vargulfy, BK, Wraciaki, Blood knights, Fell Bats i bardzo mocnych herosów "na patentach" - BSB biegacz, kowboje Wight Kingów...
Obrazek

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Fluffy pisze:A czemu ghule a nie szkiele? :)
Pozdrawiam
1) 15 poison ataków zamiast 10 nie-poison ataków. Nawet monstery mogą zarwać parę ran z tego. Do tego 14 ghuli z przyjemnością rozstawię np. w formacji 7x2: 21 poison ataków to potęga w odpowiednich okolicznościach. Szkiele niestety nie dają mi porównywalnej elastyczności, tylko static. A static CR w tej edycji jest strasznie mało przydatny. Piechota nawet z +7 do CR nie przepchnie monstera z thunderstompem... i dostanie wklep od piechoty do walki.

2) WS3 zamiast 2 robi dużą różnicę, patrzac na nowe szasady feara. Ghule się będa szarpały ze śmieciami na flankach, czasami poza zasięgiem generała, lub kiedy hełm będzie potrzebny gdzie indziej. W walce śmiecie kontra śmiecie, ghule wychodzą na plus dzięki temu.

@Fish - Jeśli Twój bohater za 160 punktów tkwi w klocku ghuli za 160 punktów, to nie wiem, kto kogo "przetrzymuje". Ja przynajmniej mam szansę go skroić/złamać na farcie. Mam zupełnie odmienną percepcję siły samotnych bohaterów w 8 ed...

Również te monstery nie powalają. Jako odnudzenie rozpy jestem gotów do kompromisu polegającego na wzięciu jednego klocka ok. 24 GG z flamingami i hw+shield oraz wrzucenie black coacha :mrgreen: Niemniej nie będzie to tak skuteczne, chyba, że na imperium.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Robson pisze: no i takie 10 ratów wsiadające w jakiś kloc 40stu :D black gurds czy white lions to radość :D jakiej nie zaznano w tej edycji.
Jak ktoś wystawi kloc 40+ elfiej piechoty bez AoL, to pozdro dla niego :)
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

na tyle pkt. 2500+ znajdzie sie zawsze coś cennego bez magicznych ataków.
RIP
Ziemko pisze:Ja Robert Mrozek kajam się przed Wami wszystkimi, zrobiłem błąd, chcemy bardzo wygrać, ale nie zrobiliśmy tego umyślnie, padamy na kolana - WYBACZCIE

Awatar użytkownika
Malcavian
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 198
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Malcavian »

a ja zapodam takie troche noobowskie pytanie - ale czemu w 8 ed fieldowac sie bedzie GG z dwurakami, a nie HW+shield ? czy dlatego, ze oni i tak maja mala inicjatywe i sobie za czesto pierwsi nie jebna, a majac po jednym ataku nie robi im to za bardzo, ze z drugiego szeregu oddaje sie 1 atakiem? o to chodzi?

ODPOWIEDZ