Korsarze
Moderator: Yudokuno
Re: Korsarze
Czy ktoś miły( ewentualnie wredny) mógłby wrzucić zdjęcia wyprasek korsarzy?
ja praktycznie od kad wyszedl nowy book mam w rozpisce albo 14 witchek albo 14 korsarzy. Ostatnio juz nawet zrezygnowalem z witchek z praku save. fakt jest pioson dzieki ktoremy mozna wsiorbac hydre czy inne tego typu paskudztwo, ale gina jak muchy od zwyklych lukow. a 14 korsarzy jak dostanie assassina to taki oddzial kosztyje mnie 339 pkt, robi miazge praktycznie z kazdej piechoty, przyjmie na klate nieduza kawalerie (obstawa kotla) a i kazdy inny oddzial zanim zaszarzuje to sie mocno zastanowi w strzachu przes sinem (4 ataki sina+d3+1frenzy) daja do myslenia. Wiec nie powiedzial bym ze ich ataki sa bezuzyteczne, frenzy tez nie przeszkadza w koncu masz harpie mozesz blokowac sobie niechciane szarze. Jedyna potrzeba to assassin w srodku i oddzial z przecietnego robi sie bardzo mocny i uniwersalny w uzyciuMatis99 pisze:Korsarze mają ten sam problem co wiedźmy albo włócznicy wysokich elfów. Czyli: mają masę bezużytecznych ataków. Poza tym, są piechotą. Każda piechota jest wolna, ta jest jeszcze sfrenzowana. Powoduje to, że zbyt łatwo fasty czy latacze ich dymają.
Co do tej niezłamywalności to bym nie przesadzał. Szóstka coldów wchodzi z przodu i wychodzi z tyłu, rozjeżdzając wszystkich piratów, jacy się napatocza.
Sądzę, a nawet jestem pewien, że assasin będąc wśród korsarzy z banerem Sea Serpent NIE dostaje frenzy i +1 atak z tego powodu. W opisie sztandaru jest tylko UNIT, a rulebook mówi: non frenzed character must move along with the unit, but DOES NOT benefit from any bonus unless he is affected by frenzy himself. In other words, a character does not go into a frenzy just because he is with a unit that can do so, althoung he has no choise but to accompany them when they charge.
Dostaje. Magiczne przedmioty dające zasady typu frenzy, unbreakable oddziaływują na bohaterów będących w unitach. Zresztą, ta dyskusja jest jałowa, bo zostało to uściślone:Marek15 pisze:Sądzę, a nawet jestem pewien, że assasin będąc wśród korsarzy z banerem Sea Serpent NIE dostaje frenzy i +1 atak z tego powodu. W opisie sztandaru jest tylko UNIT, a rulebook mówi: non frenzed character must move along with the unit, but DOES NOT benefit from any bonus unless he is affected by frenzy himself. In other words, a character does not go into a frenzy just because he is with a unit that can do so, althoung he has no choise but to accompany them when they charge.
"Bohaterowie dołączający do oddziału Korsarzy z Sea Serpent Standard również znajdują się pod działaniem frenzy."
Skąd to uściślenie?Matis99 pisze:
Dostaje. Magiczne przedmioty dające zasady typu frenzy, unbreakable oddziaływują na bohaterów będących w unitach. Zresztą, ta dyskusja jest jałowa, bo zostało to uściślone:
"Bohaterowie dołączający do oddziału Korsarzy z Sea Serpent Standard również znajdują się pod działaniem frenzy."
Queek.
Błąd. Sztandar daje frenzy całemu oddziałowi. Bohater w oddziale staje się jego częścią, więc działa na niego sztandar. W rulebooku jest mowa o innej sytuacji - gdy np. assassin dołącza się do oddziału witchek (wtedy nie dostaje frenzy, bo dołaczył się do jednostki która ma frenzy z bazy i to frenzy nie rozchodzi się na bohaterów w tym oddziale). Natomiast sztandary i część magicznych przedmiotów obejmują swoim działaniem cały oddział w tym i bohaterów przyłaczonych do oddziału (banner of murder, hydra banner, banner of nagarythe, banner of hag graef).Sądzę, a nawet jestem pewien, że assasin będąc wśród korsarzy z banerem Sea Serpent NIE dostaje frenzy i +1 atak z tego powodu
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
ja osobiście nie zbyt cenie korsarzy wole walnąć kuszników i DR, a to dlatego że to piechota bez ASF, a co za tym idzie w dużej ilości sytuacji nie będą mieli nawet szans oddać... A nie chce mi się specjalnie harpii przy nich trzymać by dogodnie stworzyć 1 sytuacje i pilnować przed kawą ich.

Dark Elf Army of Druchii:
Win/Draw/Lose (04.01.2010-xxx)
18/1/4
-
- Oszukista
- Posty: 837
a przed jaką kawą chcesz ich bronić
?. Sami korsarze są prawie bezużyteczni - z sinem stają się naprawdę mocni. Ciekawe kto chce wpaść pod 5-8 ataków z hatem, manbanem i KB (od kotła)? A potem, jeśli zdejmie się sina - dostajesz w ciul ataków z KB od piratów. Albo znowu od sina w następnej turze. Oddział jest grywalny, nawet 20 korsarzy nie jest przesadą

- Andronicus
- Chuck Norris
- Posty: 566
- Lokalizacja: Warszawa
O ile ta część argumentacji przemawiającej za korsarzami jest dla mnie jak najbardziej zrozumiała...ja praktycznie od kad wyszedl nowy book mam w rozpisce albo 14 witchek albo 14 korsarzy. Ostatnio juz nawet zrezygnowalem z witchek z praku save. fakt jest pioson dzieki ktoremy mozna wsiorbac hydre czy inne tego typu paskudztwo, ale gina jak muchy od zwyklych lukow.
... o tyle ta już nie szczególnie. 14 wiedźm z assassinem kosztuje tyle samo, dzieki poisonowi sprawdza się lepiej od korsarzy robiąc miazgę z piechoty, też przyjmie na klatę kawalerię a dzięki wsparciu kotła dostaje to co korsarze + stubborn, więc i tu wypada lepiej. Skoro frenzy nie przeszkadza, tym lepiej że wiedźmy mają go z bazy. Można dzięki temu wykupić im sztandar z AP i ich koszt nadal jest ten sam co koszt korsarzy, natomiast umiejętności zarówno wiedźm jak i assassina są jeszcze większe. Minusem natomiast jest to że wiedźmy zajmują slot speciala 14 korsarzy jak dostanie assassina to taki oddzial kosztyje mnie 339 pkt, robi miazge praktycznie z kazdej piechoty, przyjmie na klate nieduza kawalerie (obstawa kotla) a i kazdy inny oddzial zanim zaszarzuje to sie mocno zastanowi w strzachu przes sinem (4 ataki sina+d3+1frenzy) daja do myslenia. Wiec nie powiedzial bym ze ich ataki sa bezuzyteczne, frenzy tez nie przeszkadza w koncu masz harpie mozesz blokowac sobie niechciane szarze. Jedyna potrzeba to assassin w srodku i oddzial z przecietnego robi sie bardzo mocny i uniwersalny w uzyciu

Edit: Zapomniałem że KB gryzie się z poisonem... TO w pewnym sensie przemawia za korsarzami. W sumie ja do tej pory nie mogę się zdecydować gdy mam wybierać z pośród tych dwóch jednostek

emiel_regis z assassinem wiesz ile ro pkt... wole dodać paru BG i kuszników i z 7 witchek za miast tego oddziału.
co prawda są bardziej przezywalni dzięki sv na strzelanie na 4+ ale dla mnie by zrobić z nich coś dobrego jest z byt drogie.
co prawda są bardziej przezywalni dzięki sv na strzelanie na 4+ ale dla mnie by zrobić z nich coś dobrego jest z byt drogie.

Dark Elf Army of Druchii:
Win/Draw/Lose (04.01.2010-xxx)
18/1/4
- Rafał_Pękala
- Mudżahedin
- Posty: 236
lepsze witchki - posion, większa I, frenzy bez sztandaru
a jeśli trzeba zapchać core to lepsi wojownicy są dużo tańsi a też wypłacają 15 ataków
a jeśli trzeba zapchać core to lepsi wojownicy są dużo tańsi a też wypłacają 15 ataków
Wtedy ahw nie miało by racji bytu wiec na pewno nie...Pedros pisze:Ciekawe czy zmienia zasade kusz tak jak pistolecikow. Jezeli zwieksza im zasieg i dadza zasade ahw, to u mnie 30stka z bannerem flaming zagosci napewno w rozpisce.
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ?
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...