Deathstar by Andrzej

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Młody Pajak
Kradziej
Posty: 945
Lokalizacja: Gdynia

Re: HE 2500 8 ed

Post autor: Młody Pajak »

Semi pisze:He z BoH beda rzadzic na turniejach w 8 ed...
Wg mnie od Hajów tylko skavy będą silniejsze...

Tak jak zauważył Kosa, nie da się złożyć lorda puszki z stubornem.

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Ta ostania rozpa Mi się naprawdę podoba :wink:
Tylko znowu za dużo tych łuczników :mrgreen:
Napisz jak Ci pójdzie :wink:
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Młody Pajak pisze:
Semi pisze:He z BoH beda rzadzic na turniejach w 8 ed...
Wg mnie od Hajów tylko skavy będą silniejsze...
Też tak uważam :wink:
Ale wiecie lepszy rydz niżeli nic mieć 2 najlepszą armie tez jest fajnie :mrgreen:
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Szmyt
Chuck Norris
Posty: 546
Lokalizacja: Schwarze Pferd, S(a)tanica

Post autor: Szmyt »

Kosa pisze:puszki ze stubornem nie zrobisz, no chyba, że masz jakiś przepis?
Prince @ 295 Pts
Great Weapon [12] ; Dragon Armour [9] ; Elf Steed: Barded [24],

Vambraces of Defence [55]
Crown of Command [35]
Enchanted Shield [10]


taka puszka - tylko nie wiem czy warte tych punktów :)

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Em... nie warte. Głównie dlatego że np. w rozpisce Andrzeja nie ma kawy... a jak go wsadzisz do klocka WL albo PG to nie ma nawet LoS! :-s
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

Kosa pisze:
Aro pisze:BoH to średnia opcja IMO.
No chyba, że lubisz hardcore.

czemu? dublety poza szóstkami nie robią miscastów.
Skoro każdy Dublet jest traktowany jako IFKA to IMO przy każdym dublecie rzucasz na tabelkę.
Obrazek

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Korhil pisze:jaka lora na arcy death? life?
Na arcy oczywiście death. Life byłby najgorszym możliwym wyborem :)
Jeden mały weźmie light, drugi high (na takim lorze, jaki jest teraz)

Kosa pisze:Malemu magowi daj Annulian Crystal, rozwala przeciwnikowi turę magi przy tak liczonych PD.
Twój arcy jest klawy i super, aczkolwiek ja się zastanawiam czy nie zlożyć takiego:
-f. robe
-laska +1 do dispela
trochę mniej odporny ale razem z krysztalkiem odbierania PD mam bardzo mocny dispel jak dispeluje arcymag +6 do dispela, kostkę więcej, a przeciwnik mniej. Naprawdę fajnie to wygląda. Często się zdarza jak rzucam, że na generację kosci jest np 2 i 5, 6 i 1, 3 i 4, wtedy to zadziala.
Fakt, pomysł dobry. Sam się zastanawiałem nad takim czymś. Spróbuje jutro zagrać na takim złożeniu. Trzeba tylko uważać na herosów z magicznymi broniami. Chociaż trochę boli brak odporności na pierwszego miscasta.


turalyon pisze:Jak dla mnie absolutnym wymogiem bedzie lord puszka z dwurakiem i stubbornem.
Takie cos kosztuje te 250pkt, ale zatrzymuje kazdy oddział grave guardów i innych mega twardzieli.
Zabije tych 3 gości na ture, czyli oddadzą mu tylko ci z tylnich szeregów
To nie tak działa.

Jab pisze:Ta ostania rozpa Mi się naprawdę podoba :wink:
Tylko znowu za dużo tych łuczników :mrgreen:
Napisz jak Ci pójdzie :wink:
Łucznicy są spoko :)
Gadałem dzisiaj z jednym z organizatorów śląskiego mastera. Powiedział, że będą grane tylko niektóre scenariusze (bez wieży, "długiego stołu" i tego na skos) Tak więc łucznicy będą ok.
Oczywiście, raporcik będzie :)


Nie przesadzajcie z tym optymizmem. Jak na śląskim masterze w top 5 będą 3 HE to faktycznie będzie powód do radości :)

Edit

Co wyście się tak uparli na tą puszkę? Sorry, ale mam inne sposoby zainwestowania 250 punktów niż w coś, co właściwie nie wiadomo co ma robić :)


Tak by to wyglądało


1 Archmage @ 360 Pts
General; Magic Level 4
Folaraith's Robe [45]
Staff of Sorcery [40]
Opal amulet [15] 4+ ward, one use only

1 Mage @ 185 Pts
Magic Level 2; Lore of Light
Annulian Crystal [40]
Gem of Courage [10]

1 Mage @ 180 Pts
Magic Level 2; Lore of High Magic
Jewel of the Dusk [15]
Sacred Incense [30]

1 * Noble @ 178 Pts
Dragon Armour; Shield; Battle Standard
Banner of the World Dragon [60]


Reszta tak jak na poprzedniej stronie.
Ostatnio zmieniony 8 lip 2010, o 21:52 przez Andrzej, łącznie zmieniany 2 razy.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Szmyt
Chuck Norris
Posty: 546
Lokalizacja: Schwarze Pferd, S(a)tanica

Post autor: Szmyt »

Andrzej pisze: Gadałem dzisiaj z jednym z organizatorów śląskiego mastera. [...]

Edit

Co wyście się tak uparli na tą puszkę? Sorry, ale mam inne sposoby zainwestowania 250 punktów niż w coś, co właściwie nie wiadomo co ma robić :)
to Ty tyle gadales z Krzysiem dzisiaj ok. 20! ;)
na razie rozmyslamy co zrobic ze 'zwykla' piczka z rulebooka - ale to nic pewnego co wyjdzie, wiec...

a takiego upartego, zapuszkowanego kowboja na koniku własnie sobie maluje - choc nie wiem czy moze noble za 160pkt nie bylby lepszy do zadań o podwyższonym ryzyku :)

Awatar użytkownika
Korhil
Chuck Norris
Posty: 580

Post autor: Korhil »

life najgorszy? na prawdę? wydaje mi się że to całkiem niezły lore...
Imperial stormtroopers can never die. They can only go to hell and regroup.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Tylko że do takiego kowboja musisz mieć oddział kawy. Jak chcesz mieć prawdziwego kowboja, to pożycz pedanta od DE :)

A co do scenariuszy, to połowa jest niegrywalna turniejowo. Poza tym, jeżeli chcecie grać dokładnie według RB, to przed każdą bitwą trzeba rozkładać tereny na nowo. Także dalibyście sobie z tym spokój :)
life najgorszy? naprawdę? wydaje mi się że to całkiem niezły lore...
Nie jak masz BotWD :)
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Młody Pajak
Kradziej
Posty: 945
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Młody Pajak »

Aro pisze:
Kosa pisze:
Aro pisze:BoH to średnia opcja IMO.
No chyba, że lubisz hardcore.

czemu? dublety poza szóstkami nie robią miscastów.
Skoro każdy Dublet jest traktowany jako IFKA to IMO przy każdym dublecie rzucasz na tabelkę.
Dopóki nie wyjdzie errata, któa ewentualnie zmienii opis BoH, ze na każdej parze jest ifka i miscast to będzie. Jak na razie nie ma. Dlaczego? W podręczniku jest napisane, że tylko na dwóch lub więcej szóstkach jest miscast.

Mi się jakoś przyjemnie grało magiem z lorem life'a...

Tak, scenariusze nie są grywalne turniejowo, do takiej domowej gry jak najbardziej. Dużo zachodu z tym jest i każda gra się wydłuży o co najmniej 10 minut, IMHO.

Szmyt
Chuck Norris
Posty: 546
Lokalizacja: Schwarze Pferd, S(a)tanica

Post autor: Szmyt »

Andrzej pisze:A co do scenariuszy, to połowa jest niegrywalna turniejowo. Poza tym, jeżeli chcecie grać dokładnie według RB, to przed każdą bitwą trzeba rozkładać tereny na nowo. Także dalibyście sobie z tym spokój :)
co jeśli polowa stolow bylaby normalna a druga przygotowana pod scenariusze? losowanie organizatora przy parowaniu graczy i kierowanie ich na odpowiedni stol - statystycznie powinno sie wszystko ulozyc ;p

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Młody Pajak pisze:Mi się jakoś przyjemnie grało magiem z lorem life'a...
Jak mogę na grać na lifie, jeżeli nie mogę rzucać połowy czarów?

Szmyt pisze:co jeśli polowa stolow bylaby normalna a druga przygotowana pod scenariusze? losowanie organizatora przy parowaniu graczy i kierowanie ich na odpowiedni stol - statystycznie powinno sie wszystko ulozyc ;p
Ty już tyle nie kombinuj, bo przekombinujesz :)
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Młody Pajak
Kradziej
Posty: 945
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Młody Pajak »

Dlatego napisałem, że mi. Ale są 2 bardzo fajne czary... ale fakt... to za mało..

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Dlaczego ucinają scenariusze? Przecież właśnie te scenariusze są świetne... nie rozumiem czemu nie "turniejowe". Dzięki właśnie takim nie standardowym scenariuszom ta gra robi się bardziej losowa i nie promuje armii z tępym gunlinem... dzięki właśnie tym scenariuszom nie byłoby mowy o "standardzie" turniejowym.
Bezsensu...
Paskudny uśmiech power gamera

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Chociażby dlatego, ze trzeba by było zrobić kilkadziesiąt wież? Albo żeby nie musieć wyczyniać jakiś dziwnych akrobacji przy scenariuszu trzecim?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

I tak trzeba zrobić te wierze, ponieważ możesz wylosować budynki podczas tworzenia terenu? Co za różnica? Z resztą wszystko jest kwestią zdrowego rozsądku nie mniej uważam że szkoda byłoby wycofywać scenariusze skoro nas tak hojnie nimi obdarzono.
Paskudny uśmiech power gamera

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Równie hojnie obdarowano nas nowymi rodzajami terenów, zamiast dokładnie wyjaśnić ich działanie :?
Ty na serio chcesz układać tereny na nowo przed każdą bitwą? :shock:
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Przecież to świetna zabawa jest :D

Wyśnione jest jak działają. Problem jest jak duża <wymiary> ma być sadzawka, albo czy rzeka musi płynąć od krawędzi do krawędzi, a nawet jak duży może być zamek :|
Paskudny uśmiech power gamera

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Rozegrałem dzisiaj dwie bitwy z Fluffym. Pierwszą zremisowałem, w drugiej zmasakrowałem przeciwnika nie tracą c przy tym żadnego modelu! (ani żadnej rany na herosach)

Rozpa przeciwnika
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?p=587755#p587755


Moja rozpiska

1 Archmage @ 360 Pts - Lore of Death
General; Magic Level 4
Folaraith's Robe [45]
Staff of Sorcery [40]
Opal amulet [15] 4+ ward, one use only

1 Mage @ 185 Pts - Lore of Light
Magic Level 2;
Annulian Crystal [40]
Gem of Courage [10]

1 Mage @ 180 Pts - Lore of High Magic
Magic Level 2;
Jewel of the Dusk [15]
Sacred Incense [30]

1 * Noble @ 178 Pts
Dragon Armour; Shield; Battle Standard
Banner of the World Dragon [60]

15 Archers @ 170 Pts
Musician

10 Archers @ 115 Pts
Musician

10 Archers @ 115 Pts
Musician

10 Archers @ 115 Pts
Musician

10 Archers @ 110 Pts


31 White Lions @ 580 Pts
Standard; Musician
Standard of Balance [45]

1 Guardian @ [37] Pts
Amulet of Light [15]
Dragonhelm [10]

11 Phoenix Guard @ 280 Pts
Standard; Musician
Banner of Sorcery [50]

1 Keeper of the Flame @ [32] Pts
Amulet of Fire [20]

1 Great Eagles @ 50 Pts

1 Great Eagles @ 50 Pts



Graliśmy bez scenariuszy i na turniejowe zasady wyboru strony i zaczynania.


1 bitwa

Arcy Death 0,2,4,6
mały Light 0,5
mały High 0,1,5

Fluffy wygrał rzut i postanowił zacząć. Wystawiłem WL na środku stołu, PG koło nich, a łucznicy byli roz ciągnięci po stole. Przeciwnik poszedł wszystkim do przodu i zaczął popychać zombiaki. Popchnął je raz, dzięki czemu znalazł się w zasięgu mojej szarży. W turze zaszarżowałem go WL od przodu i łucznikami od boku, czego rezultatem była anihilacja 35 zombiaków w turę :) Niestety, nie doceniłem magii przeciwnika i recastowanych popychaczek, więc WL dostali szarże 30 GG na bok. Na szczęście, magowie byli w PG. WL stali tam sześć tur, po czym zostali wyrżnięci do nogi. Wydawało mi się, że bęzie maska jak nic. Ale wtedy magia się rozhulała. Co turę arcymag wypuszczał słoneczko, czym dosłownie masakrował jednostki VC. Płomienie feniksow siadły na oddział szkieletów, zdejmując połowę, a mag z lightem też robił swoje. Następnie, w wyniku wygranej walki PG zrobili reforma i zyskali możliwość szarży w generała VC. Zaszarżowali i posypali go w jedną turę. Mi przeżyli wszyscy magowie, dwa oddziały łuczników i PG.
W tej bitwie zapomniałem wystawić orły :)



2 tura

Arcy Death 0,2,5,6
mały Light 0,2
mały High 0,2,5

Fluffy znów wygrał rzut i znów zaczynał. Wystawił się w środku stołu. Ja oczywiście przewystawiałem go łukami i orłami (o których teraz pamiętałem) i postanowiłem zrobić go w jajo. Wystawiłem WL i PG na lewym krańcu stołu za dwoma obeliskami, na reszcie stołu byli rozciągnięci łucznicy. Fluffy zaczął gorączkowo do mnie iść, ale nawe z popychaczkami szło mu to strasznie wolno. Przeszkadzałem mu jak mogłem podstawiając mu pod nos gwardii orła i blokując ruch. Tymczasem magia działała. Snajperką wyciągnąłem nekrosa. Słoneczko weszło w pierwszej turze z IF na zasięg 30 cali i przeorało się przez gwardie wciągając połowę z nich (niestety arcymag stracił przy tym 2 poziomy). Płomienie feniksa weszły najpierw na oddział szkieletów, następnie na gwardię mocno osłabiając obydwie te jednostki. Łucznicy urządzili sobie poligon strzelecki dając fllee gdy tylko coś na nich szarżowało. Kiedy resztki armii nieumarłych dowlokły się do moich oddziałów, do akcji wkroczyli WL bezlitośnie wyrzynając całe regimenty. I tak oto wygrałem maską bez utraty ani jednej rany :)


Wnioski
- Oddział WL jest nie do ruszenia, o ile nie zrobię błędu i nie wpuszczę czegoś na bok.
- Jest to bardzo dobre złożenie bohaterów przy którym na razi zostanę.
- Magia robi z dupy jesień średniowiecza. Praktycznie wchodziło mi wszystko co chciałem, ku rozpaczy przeciwnika który tylko zdejmował kolejne modele
- Antymagia jest bardzo mocna. Zabieranie kości i +6 do dispela sprawia, że przeciwnikowi wchodzi max jeden, w porywach dwa czary na turę.
- Łucznicy są super, żadnych badziewnych LSG! Ataki z dwóch szeregów z przerzutami dają niesamowitego kopa w walce. Oddział 10 łuczników przyjął na klatę 16 szkieletów z wampirem, a po wsparciu drugich łuczników po prostu je rozdupczył :)
- Death jest najlepszym lorem dla dla mojego arcymaga. Z samych snajperek ściągnąlem nekrosa, BSB z drakenhoffem i poraniłem generał :)


Generalnie nie widzę słabego punktu tej rozpy, po prostu rozkurwia system :) Ale trzeba testować, testować i jeszcze raz testować.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

ODPOWIEDZ