8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Młody Pajak
Kradziej
Posty: 945
Lokalizacja: Gdynia

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: Młody Pajak »

Kozioł pisze:Ja mam pytanie o ostatni czar beasta, tą transmutacje w smoka. Jest tam wyszczególnione że po przemianie nie działają "mundane or magic items" - co z dokupowanym mocami które nie są itemami ? vide bloodliny VC, morphy beastmenów, dyscypliny slaanów ?
Też tracą swoją moc.
Varinastari pisze:Panowie, mam pytanie.
Kawa ma Parry Save'a?
Jeśli dobrze czytam to nie, ale poprawcie mnie jeśli nie mam racji. #-o

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2149
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

Jak bije się z budynkiem to ma.
Inaczej nie ma.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Młody Pajak pisze:
Kozioł pisze:Ja mam pytanie o ostatni czar beasta, tą transmutacje w smoka. Jest tam wyszczególnione że po przemianie nie działają "mundane or magic items" - co z dokupowanym mocami które nie są itemami ? vide bloodliny VC, morphy beastmenów, dyscypliny slaanów ?
Też tracą swoją moc.
bo???

Awatar użytkownika
Młody Pajak
Kradziej
Posty: 945
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Młody Pajak »

Whilst transformed, the Wizard cannot: channel or cast spells, and all of his magic items and mundane equitment (armour, weapons etc.) temporarily stop working.
Wg. mnie nie działają.

Kozioł
Chuck Norris
Posty: 484

Post autor: Kozioł »

Więc jak w końcu ? I jeszcze drugie pytanie czy jeżeli rzuce na maga jakiś bufujacy czar ala +1S i T z beasta a potem się zmienie efekt zostaje na smoku ?

edit. Właśnie dlatego że tam tak szczegółowo opisano czego nie wolno to stwierdziłem że rzeczy nie będące itemami mogą działać

Awatar użytkownika
Młody Pajak
Kradziej
Posty: 945
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Młody Pajak »

IMO efekt zostaje, Jeśli nie mam racji proszę o poprawkę... [-o<

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Młody Pajak pisze:
Whilst transformed, the Wizard cannot: channel or cast spells, and all of his magic items and mundane equitment (armour, weapons etc.) temporarily stop working.
Wg. mnie nie działają.
Czy bloodline'y są:
czarami?
magicznymi przedmiotami?
niemagicznym ekwipunkiem?

Jeśli nie, to ponawiam swoje: bo?

Awatar użytkownika
Młody Pajak
Kradziej
Posty: 945
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Młody Pajak »

mhm... Po krótkim zastanowieniu się, masz racje... My epic fail... #-o Spróbuję to odpokutować umierając z honorem na polu chwały. :mrgreen:

pozdrawiam, dobranoc.

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

DE czarka rzuca czar z jednej kosci, wypada 1 albo 2, i chce dorzucic z dagera, moze?to samo ze slanem i jego dorzutami? opis w rb mowi ze ignoruje sie kazdy bonus, a zatem, czy moze dorzucic?;]

pozdrawiam
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Każdy rzut kośćmi poniżej 3 to koniec czarowania...

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

DE czarka rzuca czar z jednej kosci, wypada 1 albo 2, i chce dorzucic z dagera, moze?to samo ze slanem i jego dorzutami? opis w rb mowi ze ignoruje sie kazdy bonus, a zatem, czy moze dorzucic?;]
Imo tak. Brak bonusów liczy się tutaj raczej jako zakaz dodawania poziomu do określenia, czy czar wszedł, czy nie. A kości dorzucane z różnyh zdolności liczą się jako zwyczajne PD - nie jest tak, że możesz je dorzucić tylko wtedy, gdy czar wyjdzie i nie stracisz koncentracji
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

Jankiel pisze:
DE czarka rzuca czar z jednej kosci, wypada 1 albo 2, i chce dorzucic z dagera, moze?to samo ze slanem i jego dorzutami? opis w rb mowi ze ignoruje sie kazdy bonus, a zatem, czy moze dorzucic?;]
Imo tak. Brak bonusów liczy się tutaj raczej jako zakaz dodawania poziomu do określenia, czy czar wszedł, czy nie. A kości dorzucane z różnyh zdolności liczą się jako zwyczajne PD - nie jest tak, że możesz je dorzucić tylko wtedy, gdy czar wyjdzie i nie stracisz koncentracji
ale czy nie sądzisz, ze zapis mowiący o kazdym bonusie, zahacza tutaj rowniez dodatkowe kostki? czy te kostki nie są bonusowe?

pozdrawiam
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Imo tak. Brak bonusów liczy się tutaj raczej jako zakaz dodawania poziomu do określenia, czy czar wszedł, czy nie. A kości dorzucane z różnyh zdolności liczą się jako zwyczajne PD - nie jest tak, że możesz je dorzucić tylko wtedy, gdy czar wyjdzie i nie stracisz koncentracji
Decydujesz się, że użyjesz jednej kości do rzucenia czaru - Twój wybór. Jesteś świadom ryzyka jakie to niesie i szansy 33%, że czar może Ci nie wyjść bo wypadnie naturalna 1 czy 2:
A dice total of 1 or 2
is always considered to be a failure, despite the
level of the Wizard. This is true regardless of
any bonuses, from any source.
Jakikolwiek bonus, z jakiegokolwiek źródła - pełen wynik na wszystkich kościach, którymi rzuciłeś równa się 1 lub 2? Koniec. Nawet nie patrzysz na przedmioty, zdolności, specjalne zasady itp. Masz Broken Concentration.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

Mac pisze:
Jakikolwiek bonus, z jakiegokolwiek źródła - pełen wynik na wszystkich kościach, którymi rzuciłeś równa się 1 lub 2? Koniec. Nawet nie patrzysz na przedmioty, zdolności, specjalne zasady itp. Masz Broken Concentration.
no tak mi sie włąśnie wydaje;] stad pytanie o potwierdzenie.

pozdrawiam
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

Awatar użytkownika
Rabin
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 123
Lokalizacja: danzig

Post autor: Rabin »

Panowie, jak jest w nowej edycji z multiplikowanymi woundami? Najpierw rzut (d3/d6) i potem sejwy (as/ward), czy tak jak bylo, czyli najpierw sejwy,a potem multiplikacja?

Nastepna rzecz. w arcanach jest przedmiot dajacy d6 PD, ale bijacy d3 woundy. Czy Slann z wardem na 2+ jest chroniony przed tym? Czy generalnie, jeżeli jest zapisek No AS, to przysługuje ward (chodzi mi ofazę magii głównie, rany z miscasta itd)?

Po trzecie, czy prawdą jest jakoby zamiana w żabę (ze scrolla) mogła się zakończyć wraz z każdą subfazą magii (i jakie te subfazy są)?

Po ostatnie. Żaba wszystkieczarymająca zna też zerówkę?

Z góry dzięki za odpowiedzi. Nie mam tego niesławnego pdf, a historie różne dochodzą do człowieka.
Pozdrawiam

Kozioł
Chuck Norris
Posty: 484

Post autor: Kozioł »

Żaba zna cały lore, więc..... zna cały lore razem z zerówką
Gdy jest NoAS można z warda korzystać, by nie mozna było musi być zapisek "saves of any kind", ward działa na hity z miscastów.

A ja mam jeszcze pare pytań o ten beastowy lore bo się napaliłem na przemiane w smoka:
1) Jaki troop type ma powstały w ten sposób smoczek ? Jest monsterem ? Chodzi tu o to czy ma thunderstompa.
2) Czy magowi po przemianie w smoka można rzucić challenge'a ?

edit zerknąłem na staty tych potworów i rzeczywiście est tam napisane że są monsterami więc pytanie 1 nie aktualne

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

A dice total of 1 or 2
is always considered to be a failure, despite the
level of the Wizard. This is true regardless of
any bonuses, from any source.
Tyle, że dodatkowe kości wliczają się przecież w "dice total". Mogą spowodować IF/miscast
- pełen wynik na wszystkich kościach, którymi rzuciłeś równa się 1 lub 2? Koniec
To jak się to ma do wcześniejszych twierdzeń, że dodatkowe kości to są bonusy, których się nie uwzględnia?
czyli najpierw sejwy,a potem multiplikacja?
Tak
czy prawdą jest jakoby zamiana w żabę (ze scrolla) mogła się zakończyć wraz z każdą subfazą magii
Nie
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

Jankiel pisze:
A dice total of 1 or 2
is always considered to be a failure, despite the
level of the Wizard. This is true regardless of
any bonuses, from any source.
Tyle, że dodatkowe kości wliczają się przecież w "dice total". Mogą spowodować IF/miscast
ale kostke dorzucasz po rzuceniu juz tej pierwszej kostki. zatem jesli kostka z daggera uwazana jest jako bonusowa (co moim zdaniem jest logiczne) to nie jest brana pod uwage, tak jak kazdy bonus, from any source ;]
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

Aldean pisze:
Jankiel pisze:
A dice total of 1 or 2
is always considered to be a failure, despite the
level of the Wizard. This is true regardless of
any bonuses, from any source.
Tyle, że dodatkowe kości wliczają się przecież w "dice total". Mogą spowodować IF/miscast
ale kostke dorzucasz po rzuceniu juz tej pierwszej kostki. zatem jesli kostka z daggera uwazana jest jako bonusowa (co moim zdaniem jest logiczne) to nie jest brana pod uwage, tak jak kazdy bonus, from any source ;]

Też bym to tak zinterpretował.

Również kości z PoD moim zdaniem wliczają się do limitu 12 kostek do wykorzystania w fazie magii. To samo się tyczy kości "dorobionych" przez Slanna, Daggera czy Fire Maga. W sumie nie można wykorzystać więcej niż 12 kości i kropka.
Obrazek

ELMALIER
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 162
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ELMALIER »

Dwa pytania:

1)Czy w nowym roulebooku'u jest wzmianka, że magowie nie mogą używać zbroi?

2) Czy ciągle jest zakazane jednoczesne używanie magicznej zbroj i magicznej tarczy?

Zablokowany