Errata i Faq do Ogrów!!!
Moderator: Afro
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14639
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Re: Errata i Faq do Ogrów!!!
Jest gdzies orkowa? Nie potrafie tego znalezc.
Duża część tej erraty usuwa sposob kompozycji armii, jakby to nie było oczywiste..(szczególnie druga strona)
@Barbara:
http://www.games-workshop.com/gws/conte ... 06&start=2
Strasznie jestem rozczarowany.. Czy zasada pistol w BoH dawała nam brak kary za ruch i za zasięg?
Jeden zapis mnie zastanawia usunięty został taki parafgraf dotyczący magii:
,,unlike RiP spells, a Butcher may have more than one Gut Magic spell in play at one time, although no unit may have more than one Gut Magic spell in play upon it at any one time"
czyli co rzucamy po x czarów na oddział?
@Barbara:
http://www.games-workshop.com/gws/conte ... 06&start=2
Strasznie jestem rozczarowany.. Czy zasada pistol w BoH dawała nam brak kary za ruch i za zasięg?
Jeden zapis mnie zastanawia usunięty został taki parafgraf dotyczący magii:
,,unlike RiP spells, a Butcher may have more than one Gut Magic spell in play at one time, although no unit may have more than one Gut Magic spell in play upon it at any one time"
czyli co rzucamy po x czarów na oddział?
- Oni No Maćko
- Chuck Norris
- Posty: 522
- Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz
no czytam i czytam tego rulbooka i wychodzi mi że TAKGrodzio pisze:czyli co rzucamy po x czarów na oddział?
edit: a o co chodzi w zmianie z ironfistami ?
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem
— Stanisław Lem
Na to wygląda.. To będzie jedyny mega plus dla tej armii. A co z tą zasadą pistol? Bo to poważnie osłabi BoH na Maneaterach i herosach.
edit: Usuneli zapis: If they use it as a shield in conjunction with a mundane hand weapon they gain the bonus to their saving throw for being equipped with a hand weapon and shield.
edit: Usuneli zapis: If they use it as a shield in conjunction with a mundane hand weapon they gain the bonus to their saving throw for being equipped with a hand weapon and shield.
Mantererzy z handgunami zostali bardzo osłabieni za to ci z katanami są bardziej sensowni.
Można rzucać kilka czarów na jeden oddział.
Ironfisty stają się grywalniejsze
Nie wiem co z Bull Rhinoxami...
niby ogry tracą jakikolwiek dostep do DoW ale w końcu Rhinoxy mają specjalną klauzulę co do ogrów...
Można rzucać kilka czarów na jeden oddział.
Ironfisty stają się grywalniejsze
Nie wiem co z Bull Rhinoxami...
niby ogry tracą jakikolwiek dostep do DoW ale w końcu Rhinoxy mają specjalną klauzulę co do ogrów...
- Oni No Maćko
- Chuck Norris
- Posty: 522
- Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz
ale czemu ? Co przeoczyłem ? Bo wydaje mi się, że nie mogą byćużywane przeciw broni strzeleckiej i ogre club traci zdolność AP w połączeniu z nimi. Gdzie ten plus ?Fisch pisze:onfisty stają się grywalniejsze
czy skoro nie usunęli samego "to their saving throw" to oznacza, że nie możemy w ten sposów też warda 6+ dostać ?Grodzio pisze:edit: Usuneli zapis: If they use it as a shield in conjunction with a mundane hand weapon they gain the bonus to their saving throw for being equipped with a hand weapon and shield.
nie ma odniesienia, że rhinoxy są traktowane jako DoW przy wyborze w ograch. Ja się zastanawiam czy uściślą jak to ze slotami za nie teraz będzie.Fisch pisze:niby ogry tracą jakikolwiek dostep do DoW ale w końcu Rhinoxy mają specjalną klauzulę co do ogrów...
W ogólnym zarysie nawet coś tak niby banalnego jak ta errata też na do@#$$%& Bo za łatwo było. No i nie zniesiono wymogów z serii gnoblary <= bulle. Dobrze, że ten nasz AB jest jenak w produkcji... Jest szansa na poprawę.
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem
— Stanisław Lem
Właśnie nie tracą AP. A mają albo po 4 ataki z siłą 4 AP albo 3 ataki AP i 5+save z LA (lub 6+warda)Oni No Maćko pisze:ale czemu ? Co przeoczyłem ? Bo wydaje mi się, że nie mogą byćużywane przeciw broni strzeleckiej i ogre club traci zdolność AP w połączeniu z nimi. Gdzie ten plus ?Fisch pisze:onfisty stają się grywalniejsze
Q. When a unit of Ogre Bulls is equipped with hand weapons and
Ironfists, do they retain their Ogre Clubs? (p29)
A. Yes.
6+ward? skąd to?
Co do rhinoxów to nie ma ich w AB więc pewnie dlatego pominięto je. Bule jednak teraz zostaną troche dopakowane dzieki połączeniu ironfist i ogre club, bo rozumiem że majać też AHW też mam AP wynikajacy z ogre club, nie?
Wtedy bullom wystarczy dopakować S i T o jeden i będa pakerami niezłymi, teraz wiem czemu w WD kolezka zrobił oddział 15 bulli
Trzeba czekac na nowego booka i probować coś ugrać tymi ogrami
Co do rhinoxów to nie ma ich w AB więc pewnie dlatego pominięto je. Bule jednak teraz zostaną troche dopakowane dzieki połączeniu ironfist i ogre club, bo rozumiem że majać też AHW też mam AP wynikajacy z ogre club, nie?
Wtedy bullom wystarczy dopakować S i T o jeden i będa pakerami niezłymi, teraz wiem czemu w WD kolezka zrobił oddział 15 bulli
Trzeba czekac na nowego booka i probować coś ugrać tymi ogrami
- Oni No Maćko
- Chuck Norris
- Posty: 522
- Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz
może ja coś mylę, ale z tego co pamiętam gdzieś tam wyszedł FAQ, że jak się kożysta z ogre club i ironfista to nie ma już AP. Bo Twój cytat świadczy tylko o tym, ze zachowuje ogr w tym wypadku również swoją maczugę (mimo wyekwipowania w ironfista(, ale już co się dzieje jak kożysta z ironfista jako AHW już nie. Mam nadzieje ,że się mylę.Fisch pisze:Właśnie nie tracą AP. A mają albo po 4 ataki z siłą 4 AP albo 3 ataki AP i 5+save z LA (lub 6+warda)
Q. When a unit of Ogre Bulls is equipped with hand weapons and
Ironfists, do they retain their Ogre Clubs? (p29)
A. Yes.
zasada parry. Jak masz HWiTarczę to zamiast +1AS masz 6+ ward od przodu.Grodzio pisze:6+ward? skąd to?
no mi się właśnie wydaje że nie - czyli tak jak do tej pory - sam ogre club Ci nie znika, ale AP są tylko ataki nim wykonane. Jak używasz ironfista jako AHW to AP spada. Tak był w 7 edycji bez BP.Grodzio pisze:bo rozumiem że majać też AHW też mam AP wynikajacy z ogre club, nie?
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem
— Stanisław Lem
Fisch dobrze pisze, nowy FAQ zacytował i zostało to widać zmienione.
Jeszcze jedna kwestia jest chyba zmieniona:
Q. When a Butcher attempts to cast Bonecruncher, Toothcracker or Trollguts spell, does he still suffer the negative effects if the spell is dispelled by the enemy? (p.60)
A. No
Czyli wychodzi na to że zranony Butcher przez jeden z tych czarów po jego zdispelowaniu automatycznie odnawia sobie stracona ranę. Dobrze rozumiem?
Jeszcze jedna kwestia jest chyba zmieniona:
Q. When a Butcher attempts to cast Bonecruncher, Toothcracker or Trollguts spell, does he still suffer the negative effects if the spell is dispelled by the enemy? (p.60)
A. No
Czyli wychodzi na to że zranony Butcher przez jeden z tych czarów po jego zdispelowaniu automatycznie odnawia sobie stracona ranę. Dobrze rozumiem?
hand weapon + shield daje taką w 8 edycji zasadę6+ward? skąd to?
ironfist to tarcza a ogre club to hand weapon
Bulle naprawdę sporo zyskały w 8 edycji. Klocki bullych po 6 sztuk są grywalnym oddziałem. To samo oddziały Gnolbarów za 2 punkty sztuka! Do tego bardzo mocne Scraplounche i Bull Rhinoxy i tą armią da się ugrać całkiem sporo.
Taktyka prosta - gnoblary przyjmują na klatę a Rhinoxy, Scraplaunche i herosi wpadają w boczki. Szóstki bullych też trudno przeciwnikowi zlekceważyć.
Z herosami widzę to tak:
Tyrant, BSB, Duzy Butcher, Mały Butcher
Tyrant kowboj zabójca - można go dać na patencie z lataniem - ale wtedy trzeba mieć ze trzy oddziały bullych, żeby mógł zaskakiwać i mieć zawsze look outa. Big Name +1 od tougha i stupid stał się mocniejszy bo BSB daje przerzut testu a sam stupid ITP. Można go złożyć na wiele sposobów. Podobnie jak BSB. 6 toughnessa się przyda do łapanie klocków piechoty i szybkiego ich mielenia.
Butcherzy, jeden z Hellheartem, drugi ze scrollem
OK=oh kur...wa
No dobra... właściwie to się tego spodziewaliśmy - że to tylko dostosowanie do zasad bez żadnych wzmocnień czy też w ogóle zmian...
Niestety bby wziąć maga lorda potrzeba lorda... eh ale patrząc pod tym kątem kto jest lepszy lord czy kuchmistrz.... to nie wiem. Tzreba będzie grać najlepiej tak aby obydwu wystawiać i najlepiej do tego jeszcze bsb.
No dobra... właściwie to się tego spodziewaliśmy - że to tylko dostosowanie do zasad bez żadnych wzmocnień czy też w ogóle zmian...
Niestety bby wziąć maga lorda potrzeba lorda... eh ale patrząc pod tym kątem kto jest lepszy lord czy kuchmistrz.... to nie wiem. Tzreba będzie grać najlepiej tak aby obydwu wystawiać i najlepiej do tego jeszcze bsb.
- Oni No Maćko
- Chuck Norris
- Posty: 522
- Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz
to ja wkleje coś takiegoGrodzio pisze:Fisch dobrze pisze, nowy FAQ zacytował i zostało to widać zmienione.
Q. When a unit of Ogre Bulls is equipped with handweapons and Ironfists, do they retain their Ogre Clubs? (p29)
A. Yes.
Does that mean their attacks are always armour piercing now?
No, but it means you nominate to use the Ogre Club, attack 3 times with no shield bonus, and get the Armour Piercing rule. Otherwise you can use the Ironfist as a shield and attack 3 times without AP, or use it as an Xtra-HW and have 4 attacks with no AP rule.
Wychodzi na to, że ogry już nie znają wszystkich czarów i mogąrzucaćczary nawet na 6 kościach... ?!?
nie, tu chodzi o to, że nie dostajesz rany jako efekt rzucenia czaru.Grodzio pisze:Czyli wychodzi na to że zranony Butcher przez jeden z tych czarów po jego zdispelowaniu automatycznie odnawia sobie stracona ranę. Dobrze rozumiem?
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem
— Stanisław Lem
Czary znamy wszystkie akapit pierwszy odnośnie magii nie został zmieniony.
"Each Butcher & Slaughtermaster knows all of the Gut Magic spells.."
"Each Butcher & Slaughtermaster knows all of the Gut Magic spells.."
- Król Goblinów
- Wodzirej
- Posty: 737
- Lokalizacja: Katowice
Noż popłakać się można. nie chcę was martwić panowie, ale niestety Rhinoxy z własnego zapisu startują jako Dogs of War. Jezeli jakoś tego LS nie uściśli ( w co niestety wątpię ) to do nowego booka będziemy grać bez nich.
Wątpie. Rhinox będzie jakoś uściślony, skoro errata tego nie uwzględniła to LS uwzględni na bank.
Dobra wiadomośc odnośie BoH że mamy tylko minus za zasięg.
Dobra wiadomośc odnośie BoH że mamy tylko minus za zasięg.
Witam
Jestem początkującym graczem i gram ogrami. Przeglądałem uściślenia polskiej LS na 8e i tam przy wyborze listy armii przy ograch jest flaga koło rhinox riders... czy to oznacza że są legalne? Błagam, niech się ktoś autorytatywnie wypowie bo przekopałem cały internet i nic. Znalazłem tylko 309 numer White Dwarf, gdzie są zasady do nich ale... pisze że są DoW, no a DoW już nie ma.
Jeźdźcy nosorożników to jak dla mnie jedyny wypas rare u ogrów więc myślę że to ważne czy tym można grać czy nie.
Jestem początkującym graczem i gram ogrami. Przeglądałem uściślenia polskiej LS na 8e i tam przy wyborze listy armii przy ograch jest flaga koło rhinox riders... czy to oznacza że są legalne? Błagam, niech się ktoś autorytatywnie wypowie bo przekopałem cały internet i nic. Znalazłem tylko 309 numer White Dwarf, gdzie są zasady do nich ale... pisze że są DoW, no a DoW już nie ma.
Jeźdźcy nosorożników to jak dla mnie jedyny wypas rare u ogrów więc myślę że to ważne czy tym można grać czy nie.
Kiedyś grejtsłordy to były grejtsłordy, a nie jakieś "miecz + tarcza"...
Zaczynam właśnie kolekcjonować ogry i spytam tak gdzie jest to opisane ze rhinox cavalary jest dozwolone bo niechciałbym na prózno kasy wyrzucić
” Rozejrzyj się dookoła. Zobaczysz ludzi, bez których ten świat byłby lepszy.”
Death Note
Galeria :
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=35349
Strona Malarska na Facebooku:
https://www.facebook.com/pages/Fallen-A ... 9393055688
Death Note
Galeria :
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=35349
Strona Malarska na Facebooku:
https://www.facebook.com/pages/Fallen-A ... 9393055688