8 edycja
Moderator: Ziemko
Re: 8 edycja
A w shadole się "succesfully cast and resolved"
pozdro
pozdro
Stachu nie rawuj.
Errata generalnie przyjemna dla oka - channelowanie przez priesta teraz kazdego czaru wchodzi, poza tym lapki lepsze niz byly i mozna po rzuceniu miscasta dopiero przekladac
Nie ucieli nam dorzutow, co takze jest mega korzyscia
Zastanawiam sie czy rozpa na porno shootingu w stylu:
slann dywaniarz
engine
50 skirmishu
50 kohorty
2-3x terki
2x2 salki
2xrazory
mialaby szanse powalczyc.
Poza herosami najdrozszy oddzial to 150 punktow...
Errata generalnie przyjemna dla oka - channelowanie przez priesta teraz kazdego czaru wchodzi, poza tym lapki lepsze niz byly i mozna po rzuceniu miscasta dopiero przekladac
Nie ucieli nam dorzutow, co takze jest mega korzyscia
Zastanawiam sie czy rozpa na porno shootingu w stylu:
slann dywaniarz
engine
50 skirmishu
50 kohorty
2-3x terki
2x2 salki
2xrazory
mialaby szanse powalczyc.
Poza herosami najdrozszy oddzial to 150 punktow...
Mógłby ktoś zapodać linka do erraty?
Modelowa odpowiedź pisze: Jaka była motywacja do powstania Internetu?
Sieć taka była marzeniem USA, bo w założeniu miała być odporna na uszkodzenia infrastruktury. Hamburgery chciały, żeby sieć działała nawet po jebnięciu atomówki przez ruskich.<...> I nikt się nie spodziewał że zamiast zapewniać bezpieczeństwo i niezawodne połączenia, służy do ściągania zdjęć kotów i cycków.
tu masz do wszystkich armii
http://www.games-workshop.com/gws/conte ... 06&start=2
http://www.games-workshop.com/gws/conte ... 06&start=2
- JungleJack
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 187
- Lokalizacja: Lewa Flanka Mielec
Albo mi się zdaje albo w 8 ed. armata trafiająca w stegadona zadaje hita i w bestyje i w KAŻDEGO jeźdźca.Czy to oznacza że po 1 strzale z armaty tracimy kapłana z EotG ? Kolejna sprawa to fakt że w erracie nie ma ani słowa o blowpipe,czyli nie dostały quick to fire a ponadto nie ma już +1 za LT. Takie moje negatywne spostrzeżenia , jednak całościowo 8 ed. wygląda dobrze:)
P.S. Jest to mój 1 post więc witam wszystkich forumowiczów:D
P.S. Jest to mój 1 post więc witam wszystkich forumowiczów:D
Bez przesady, jakby pipy dostaly quick to fire, to byloby srogie giecie.
(chociaz porownujac z gietym czolgiem moze nie do konca?)
W rulebooku jest napisane, ze hita dostaje jezdziec i monster, tylko czy dostaje od razu 6 skinkow - nie wiem, trzeba sie w pytaniach o 8ed dowiedziec.
Dopoki nie wyszly erraty i glupoty takie jak T10 dla tanka, oraz brak polowek za oddzialy, to ta edycja wydawala mi sie, ze moze byc calkiem fajna.
(chociaz porownujac z gietym czolgiem moze nie do konca?)
W rulebooku jest napisane, ze hita dostaje jezdziec i monster, tylko czy dostaje od razu 6 skinkow - nie wiem, trzeba sie w pytaniach o 8ed dowiedziec.
Dopoki nie wyszly erraty i glupoty takie jak T10 dla tanka, oraz brak polowek za oddzialy, to ta edycja wydawala mi sie, ze moze byc calkiem fajna.
- Młody Pajak
- Kradziej
- Posty: 945
- Lokalizacja: Gdynia
50 skinków w kohorcie formacją hordy na bok steama
Strasznie mnie errata zawiodła. Slaan nie dostał huwera, znajomość całego lora zjada 7 kostek, blowpipy nie dostały quick to fire, razory i salki nadal nie mogą strzelać po marszu (mimo, że inne m&h mogą).
Lipa, lipa, lipa.
Wydaje mi się, że w dobie niepewnej magii granie na slanie to nie jest już taki dobry pomysł.
Zamiast tego lepiej wziąć 3 skinki z cubem diademem, power scrollem i blokować / wspomagać, mając w dodatku kometę w zanadrzu (a kometa syci, oj syci w tej edycji).
Do tego saurus lord na latającym dywanie (wracamy do 6ed )
może horda 30 saurusów (układ 5-modelowych ranków za bardzo obrywa od dzaił i dużych tamplatów)
3x terki, 10 skinków w kohortach i skirmishu, pojedynczo puszczone salki.
Stedzie chyba niestety trafią do muzeum, bo żeby dobiec do imperium potrzebuję min 2 tury, a to aż nadto dla artylerii (zwłaszcza jeśli przegram rzut na zaczynanie).
To takie refleksje po pierwszych grach testowych.
Lipa, lipa, lipa.
Wydaje mi się, że w dobie niepewnej magii granie na slanie to nie jest już taki dobry pomysł.
Zamiast tego lepiej wziąć 3 skinki z cubem diademem, power scrollem i blokować / wspomagać, mając w dodatku kometę w zanadrzu (a kometa syci, oj syci w tej edycji).
Do tego saurus lord na latającym dywanie (wracamy do 6ed )
może horda 30 saurusów (układ 5-modelowych ranków za bardzo obrywa od dzaił i dużych tamplatów)
3x terki, 10 skinków w kohortach i skirmishu, pojedynczo puszczone salki.
Stedzie chyba niestety trafią do muzeum, bo żeby dobiec do imperium potrzebuję min 2 tury, a to aż nadto dla artylerii (zwłaszcza jeśli przegram rzut na zaczynanie).
To takie refleksje po pierwszych grach testowych.
- JungleJack
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 187
- Lokalizacja: Lewa Flanka Mielec
Możesz wyjaśnić?znajomość całego lora zjada 7 kostek
Czyli slaan znający 7 czarów ogranicza maksymalną liczbę kostek, jaką możesz wygenerować z wiatrów do 5.Errata pisze:Q. Does the ‘free’ power dice gained from Focused Rumination count
against the power limit? (p43)
A. Yes.
Oczywiście użyłem myślowego skrótu zakładając, że slaan bez znajomości lora i darmowej kostki to nie slaan tylko jakiś wypierdek.
- Młody Pajak
- Kradziej
- Posty: 945
- Lokalizacja: Gdynia
Mam pytanko. W booku od Hajów mam podany koszt za enchanted shielda - 10p, a nowym RB że 5p. To teraz do czego muszę się ustosunkować? I co jest z innymi takowymi przedmiotami? Bierze się niższy koszt?
W erracie jest na ten temat napisane
Zgadza się. Tylko mając te dwie dyscypliny zaczynasz rzut na wiatry z 7 koścmi (potencjalnie rzucone przez slaana czary, do których może użyć darmowej kości). Więc ile byś nie rzucił i tak dostajesz nie więcej niż 5 PD.eddie pisze:a to nie jest przypadkiem tak że w dowolnym pomęcie fazy magii nie możemy przekroczyć 12 powerek
Potem dajmy na to rzucasz pierwszy czar na 3 kościach (w tym darmowej). Slaanowi pozostało jeszcze 6 hipotetycznych kostek a w puli 3 (razem 9), więc możesz sobie coś doczanelować (max 3).
Teraz łapiesz, co mam na myśli?
Zembol czemu uwazasz, ze salki nie moga po marszu strzelac? (razory maja to w swoich zasadach, salki nie)
Imho slann slabo nie wypada wcale. Jego dorzucanie w prawdzie liczy sie do limitu, ale nadal jest bardzo mocne. (co ture magii de facto jesli nie rucisz na wiatry magii mega malo, to bedzie sie mialo te max 12)
Chcialem grac na klocu saurusow, ale jak zobaczylem czolg to predzej widze armie na masie skinkow. Tylko co do nich that is the question.
Imho slann slabo nie wypada wcale. Jego dorzucanie w prawdzie liczy sie do limitu, ale nadal jest bardzo mocne. (co ture magii de facto jesli nie rucisz na wiatry magii mega malo, to bedzie sie mialo te max 12)
Chcialem grac na klocu saurusow, ale jak zobaczylem czolg to predzej widze armie na masie skinkow. Tylko co do nich that is the question.
Aye, pomyliłem się. Salki plują po marszu.Ziemko pisze:Zembol czemu uwazasz, ze salki nie moga po marszu strzelac? (razory maja to w swoich zasadach, salki nie)
A właśnie że nie. Darmowa kość może być jedynie dorzucona do już wcześniej rzuconych kości. Czyli mając tak złożoną żabę i rzucając maksa (czyli 5 kości) możesz rzucać:Ziemko pisze:Imho slann slabo nie wypada wcale. Jego dorzucanie w prawdzie liczy sie do limitu, ale nadal jest bardzo mocne. (co ture magii de facto jesli nie rucisz na wiatry magii mega malo, to bedzie sie mialo te max 12)
- *5 czarów na 2 kościach lub
*4 czary na 3,2,2,2
*3 czary na 3,3,2
*2 czary na 4 i 3
Do tego nic Ci nie zostaje na boundy czy innych magów (skinki). A biorąc pod uwagę poziomy czarów w tej edycji to szał nie jest. Więc to praktycznie opcja jedynie na LIFE, gdzie czary są tanie. Ale i tak rzut na 2 kościach niesie spore ryzyko utraty koncentracji.
Zamiast tego wolę mieć 3 skinki, bo jak rzucę 12PD, to mam np. 2 czary na 6 kościach, a to już jest trudne do zatrzymania.
Oczywiście, można złożyć żabcię bez darmowej kostki, ale to już nie jest to samo.
Więc generalnie wracam chyba do partyzantki z 6ed.