Errata 2010

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Filup
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3235
Lokalizacja: Bydgoszcz XIII kohorta

Re: Errata 2010

Post autor: Filup »

Zamiast kowadla wole wystawic 2-3 malych runiarzy... teraz nie ma ograniczenia ilosc herakow, to mozna ich poupychac w oddzialy jako takich pseudo herakow/chempionow...

Tylko ten flame cannon boli :)
"If its made by a Dwarf, keep it. If its made by a Human, sell it. If its made by an Orc, bin it. If its made by an Elf, burn it !!! " - Perv
www.facebook.com/XIIIKohorta

Paulus
Pseudoklimaciarz
Posty: 32

Post autor: Paulus »

Możemy brac magiczne itemy z rulebooka? Nie zauwazylem nigdzie zakazu, ale chodzily plotki iz krasie i demony nie moga.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Paulus pisze:Możemy brac magiczne itemy z rulebooka? Nie zauwazylem nigdzie zakazu, ale chodzily plotki iz krasie i demony nie moga.
Nie możemy - mamy zapis w naszym AB, że nasi bohaterowie mogą brać przedmioty tylko z runic magic items list.
Filup pisze:Zamiast kowadla wole wystawic 2-3 malych runiarzy... teraz nie ma ograniczenia ilosc herakow, to mozna ich poupychac w oddzialy jako takich pseudo herakow/chempionow...

Tylko ten flame cannon boli :)
Chodzi o to, że boli zużywanie punktów na coś, co w tak małym stopniu wpływa aktywnie na rozgrywkę, ale jest wymagane z powodu pasywnych możliwości, bez których nijak grać przeciw aktualnej magii. Te punkty z chęcią zużyłbym na klocki core'owej czy specialowej piechoty albo na Runesmithów, których zasady działania antymagiczne byłyby zaktualizowane i bardziej "aktywne". Nie mogę jednak tego uczynić gdyż albo czegoś takiego nie ma, albo wystawiłbym się na żer czarodziejom przeciwnika, nie mając w ogóle szans.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Arqueek
Chuck Norris
Posty: 380

Post autor: Arqueek »

Mac chyba troche przesadzasz. Jeden szmit z trzema scrollami, na wieksze punkty tez drugi ze zjadaczem i scrollem wystarcza. Magia jest bardzo mocna, ale rowniez losowa. Nie wszystkie czary wejda, ktorys mag wybuchnie, slabe czary mozna spokojnie wpuscic. Nie ma co popadac w skrajnosci. Nasz caddy i tak moze nosic 3 scrolle. Popatrz na inne armie, Teraz caddy moze miec jednego scrolla i chyba nic wiecej na antymagie. Ja tam moge zaplacic te niecale 150pkt zeby miec spokoj.

Paulus
Pseudoklimaciarz
Posty: 32

Post autor: Paulus »

Nie znalazlem w armybooku zadnej wzmianki o braku mozliwosci brania magic itemow. Zauwazylem jedynie "may carry a runic weapon, armor etc". Co ciekawe w 6 i 7 ed mielismy mozliwosc brania Blade of Shining Death.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Arqueek pisze:Mac chyba troche przesadzasz. Jeden szmit z trzema scrollami, na wieksze punkty tez drugi ze zjadaczem i scrollem wystarcza. Magia jest bardzo mocna, ale rowniez losowa. Nie wszystkie czary wejda, ktorys mag wybuchnie, slabe czary mozna spokojnie wpuscic. Nie ma co popadac w skrajnosci. Nasz caddy i tak moze nosic 3 scrolle. Popatrz na inne armie, Teraz caddy moze miec jednego scrolla i chyba nic wiecej na antymagie. Ja tam moge zaplacic te niecale 150pkt zeby miec spokoj.
Dwóch Runesmithów to:
1. Mierne statystyki do walk, mniejsze od paru czempionów innych armii (np. choseni), których nie da się wykorzystać, a zwiększanie nie ma sensu.
2. Koszt wypakowanych tak Runesmithów jak powiedziałeś to, bez dodatkowego ekwipunku, 290 punktów. Na 2000 to jest ponad połowa tego co możesz wydać na bohaterów. Na 2500 trochę mniej niż połowa.
3. Branie ich jako substytut czempionów do oddziałów i wyposażenie w dwuraka/tarczę jest miernym sposobem. Zwykle jeśli dojdzie do walki z jakimkolwiek choć trochę lepiej wyposażonym oddziałem - giną. Pakowanie run w ochronę, ogranicza możliwości antymagiczne. Używanie great weapon osłabia defensywnie, a potencjał ofensywny zwiększa minimalnie. Tarcza daje zbyt niską szansę na przeżycie.

4. W innych armiach caddy jest też channelerem kostek i może być osobiście wykorzystany do dispelowania.
5. Trudno teraz o słabe czary i trudno o jakieś konkretne wartościowanie. Każdy czar może być potencjalnie zabójczy użyty w odpowiedniej kombinacji.
6. Magia jest losowa dopiero na 6+6 (razem z bonusem IF dla czaru rzucanego - co może równie dobrze przed skrzywdzeniem wroga, skrzywdzić dotkliwie krasie). Poza tym wszystko idzie tak jak dawniej, a nawet nie bo 1+1 nie daje żadnych negatywnych skutków.

Z runesmithami czuję jakby GW nie miało zupełnie pomysłu jak nam odpłacić zupełny brak magii przez powiększenie antymagii. Widzę w tym rozwiązaniu zero kreatywności i zero pomyślunku. Po prostu pasywność i przymus wkładania punktów rozpiski w pasywną ochronę, bez której nijak grać.

Mam nadzieje, że wraz z wyjściem kolejnego AB przemyślane zostanie trochę inne rozwiązanie tej sytuacji.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Paulus
Pseudoklimaciarz
Posty: 32

Post autor: Paulus »

Znalazlem interesujacy fragment w rulebooku, dotyczacy common magic items. Mozemy je brac.

Obrazek

"Each army can use"

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Where a model has the option of choosing
one or more magic items, it will be clearly stated
in his army list entry, as will any restrictions on
the magic items he can take.
Nasze restrykcje to dokładnie:
May choose runic items from the Weapons, Armour and Talisman
lists (pages 44-47), with a maximum total value of ... points
Ile razy trzeba powtarzać? W każdej kwestii sprzecznej zasady z AB > zasady z RB (RB strona 11 "Basic Versus Advanced", drugi akapit).
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Paulus
Pseudoklimaciarz
Posty: 32

Post autor: Paulus »

May to may, a nie must! Restrykcje dotycza rodzajow magic itemow takich jak arcane items, enchanted items itp.

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Chłopie, Mac ci dobrze mówi. Krasnoludy nie mogą używać commonów, z racji zapisku w AB. Kropka.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Paulus pisze:May to may, a nie must!
Może wybrać. Nie musi. Nikt Ci nie każe na siłę ekwipować bohaterów w jakiekolwiek runy.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Paulus
Pseudoklimaciarz
Posty: 32

Post autor: Paulus »

Wiec dlaczego w rulebooku nie pisze "all races except dwarfs and daemons"?

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Paulus pisze:Wiec dlaczego w rulebooku nie pisze "all races except dwarfs and daemons"?
Zapewne dla podobnych Tobie, którzy jednak nie starają się zrozumieć co inni Ci mówią, a którzy uczepią się jednej kwestii w której są święcie przekonani, że mają rację.
Ostatnio zmieniony 9 lip 2010, o 19:59 przez Mac, łącznie zmieniany 1 raz.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Gdyż nie trzeba. W Ab nie masz sekcji common magic itemów, prawda?
Pomijając fakt, iż napisane masz jak czarno na białym, skąd itemy możesz brać.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Ponadto chciałbym Ci przytoczyć pewien fragment z RB 7ed.:
Common Magic Items
The Following magic items are considered to be common items - which is to say that they are common
to all armies in the Warhammer world and not that they are commonplace in any sense.
Czy w 7ed. mogliśmy korzystać z Common Magic Items? Rozumiem, że według Twej logiki i przytoczonego fragmentu, tak? No cóż, przykro mi to stwierdzić, ale nie - i nic się w tej kwestii nie zmieniło.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
DawiZharr
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Opole

Post autor: DawiZharr »

krasnoludy owszem, moglyby korzystac z common magic itemow, gdyby jakikolwiek bohater mial wyszczegolniona taka opcje, zaden nie ma, wiec nie moga :)

Paulus
Pseudoklimaciarz
Posty: 32

Post autor: Paulus »

Rulebook twierdzi inaczej, armybook nie zabrania w doslownym sensie. Przyjmuje do wiadomosci, ze brak wypisanych common itemow w ab uniemozliwia uzywania rulebookowych itemow. Moje twierdzenia wydawaly sie byc logiczne, bowiem poprzednie common itemy mialy odpowiedniki w naszych runach, a nowe tego nie maja. Ponadto zaciekawila mnie kwestia warbannera. Wszystkie armybooki maja go w cenie 25. W nowym rulebooku jest cena 35. Dlaczego zostal tam zamieszczony, skoro erraty twierdza, ze jesli armia ma warbanner w cenie 25, to tak zostaje? Gdzie sens, gdzie logika?

W natloku sprzecznych lub/i nieprecyzyjnych zasad latwo o rozne interpretacje. Szkoda, ze GW zakonczylo mailowa pomoc dla graczy.

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Jest w tym logika. Poczekaj na nowe AB ósmoedycyjne. Być może nie będą miały wytłuszczonych kosztów Commonów. Po prostu znajdziemy tam wpis odsyłający nas do RB.

Awatar użytkownika
DawiZharr
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Opole

Post autor: DawiZharr »

Paulus pisze:Rulebook twierdzi inaczej, armybook nie zabrania w doslownym sensie. Przyjmuje do wiadomosci, ze brak wypisanych common itemow w ab uniemozliwia uzywania rulebookowych itemow. Moje twierdzenia wydawaly sie byc logiczne, bowiem poprzednie common itemy mialy odpowiedniki w naszych runach, a nowe tego nie maja. Ponadto zaciekawila mnie kwestia warbannera. Wszystkie armybooki maja go w cenie 25. W nowym rulebooku jest cena 35. Dlaczego zostal tam zamieszczony, skoro erraty twierdza, ze jesli armia ma warbanner w cenie 25, to tak zostaje? Gdzie sens, gdzie logika?

W natloku sprzecznych lub/i nieprecyzyjnych zasad latwo o rozne interpretacje. Szkoda, ze GW zakonczylo mailowa pomoc dla graczy.
proponuje obejrzec inne armybooki, kazdy heros majacy dostep do common magic itemow ma to wyraznie zaznaczone, krasnoludy maja dokladnie okreslone, z czego moga korzystac i nie ma wsrod tych magic itemow common magic itemow. zreszta uwazasz, ze taki dragon/daemon slayer powinien miec mozliwosc wziecia magicznego pancerza? to sie nie trzyma kupy

Awatar użytkownika
papa-smerf
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 134

Post autor: papa-smerf »

jak to jest z tą magia teraz mamy za armie tak jak zawsze 2 DD i +2 do każdego wyniku rozproszenia, czy te 2 DD za armie zniknęło i mamy tylko +2 do każdego wyniku czy jeszcze inaczej bo szukam tego i nie widzę w eracie choć może jestem ślepy?

ODPOWIEDZ