Errata 2010
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
Re: Errata 2010
2 dd za armie nie mamy dodatkowych, zamiast tego mamy +2 do dispella
- papa-smerf
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 134
czyli rozumiem +2 do każdego rzutu rozproszenia jaki wykonamy tak ?
a drugie pytanie co z zwykłym inż b coś tam jest ze już nie wchodzi jako dodatkowy załogant :
"Page 39 – Artillery Crew
Change the first paragraph to “All Dwarf artillery crew have
the Stubborn special rule”. Ignore Gunners’ Pride and
Additional Crew."
czyli gdzie on stoi jak nie w załodze ? i czy to znaczy ze jeśli członkowie załogi to woundy maszyki to znaczy ze dodając małego inżyniera nie zwiększamy maszynce +1 W ? dodatkowo skoro kowadło to maszyna a maszyny niszczy się po przez używanie ich statów to znaczy że kowadło ranią na 4+ tylko w wypadku 10 s bo tyle ma ono T a jeśli jestem w biedzie bo podejrzewam że tak jest to po co jeszcze osobno W 5 kowadła ?
a drugie pytanie co z zwykłym inż b coś tam jest ze już nie wchodzi jako dodatkowy załogant :
"Page 39 – Artillery Crew
Change the first paragraph to “All Dwarf artillery crew have
the Stubborn special rule”. Ignore Gunners’ Pride and
Additional Crew."
czyli gdzie on stoi jak nie w załodze ? i czy to znaczy ze jeśli członkowie załogi to woundy maszyki to znaczy ze dodając małego inżyniera nie zwiększamy maszynce +1 W ? dodatkowo skoro kowadło to maszyna a maszyny niszczy się po przez używanie ich statów to znaczy że kowadło ranią na 4+ tylko w wypadku 10 s bo tyle ma ono T a jeśli jestem w biedzie bo podejrzewam że tak jest to po co jeszcze osobno W 5 kowadła ?
1. +2 do każdego rzutu na dispelowanie
2. Zwykły inżynier jest wciąż dokupowany do załogi i działa jak czempion, tym samym dodając +1W maszynce za 15 punktów. Po prostu zlikwidowali zasady Additional Crew i Gunners Pride, zastępujące jest zasadą stubborn.
3. Do ataków zasięgowych przeciwko maszynom używasz T maszyny, AS i WS załogi. Do ataków w walce wręcz używasz WS, T, AS i WS załogi. Woundy są wspólne.
2. Zwykły inżynier jest wciąż dokupowany do załogi i działa jak czempion, tym samym dodając +1W maszynce za 15 punktów. Po prostu zlikwidowali zasady Additional Crew i Gunners Pride, zastępujące jest zasadą stubborn.
3. Do ataków zasięgowych przeciwko maszynom używasz T maszyny, AS i WS załogi. Do ataków w walce wręcz używasz WS, T, AS i WS załogi. Woundy są wspólne.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
DawiZharr, nie uwazam, zeby slayer mial mozliwosc noszenia magicznych armorow i innych pierdol. Tym bardziej nie moze rzucac czarow, machac sztandarem, fruwac czy nosic magicznych majtek. Nie jestem taki glupi, jak Ci sie wydaje i nie wciskaj mi czegos, czego nie powiedzialem. Runic weapon = magic weapon (czesto stosowane zamiennie w krasnoludzkim armybooku), a nie talisman czy armor. Zreszta porownujac runy krasnoludzkie, a common itemy z armybookow innych armii, osmielam sie przypuszczac, ze nowym booku krasnale dostana odpowiedniki nowych common itemow lub cos podobnego do nich. Moje wywody nie wydawalyby sie takie glupie, gdyby nie podejscie do "nowego" forumowicza, jak do kretyna, ktory nie ma o niczym pojecia.
Z powazaniem
Paulus
Z powazaniem
Paulus
No i tu jest najczęściej stosowany błąd i najprawdopodobniej jeden wpływający na wiele nieporozumień. Runic weapon =/= magic weapon. Runic weapon podlega dokładnie tym samym zasadom co magic weapon. Runic weapon jest tworzony z run. Magic weapon jest dany.Paulus pisze:Runic weapon = magic weapon (czesto stosowane zamiennie w krasnoludzkim armybooku)
To samo odnosi się do reszty kategorii przedmiotów.
Rzeczywiście byłoby miło dostać odświeżenie w runach... w końcu wiele z nich w nazwie i w działaniu podobne są do tych jakie mieliśmy w 5 edycji, a niektóre działają wręcz identycznie już od początku 6 edycji. Jakieś zmiany - może ciekawsze zasady w runach a nie tępe +jakaś statystyka - byłoby wielce wyczekiwane.Paulus pisze:Zreszta porownujac runy krasnoludzkie, a common itemy z armybookow innych armii, osmielam sie przypuszczac, ze nowym booku krasnale dostana odpowiedniki nowych common itemow lub cos podobnego do nich.
Widzisz, czepianie się zapisków i szukanie dziury w całym nie jest dobrym sposobem na odpowiednie przedstawienie się i wyrobienie sobie opinii Ale gdzie mnie tam o tym pouczać... Sam przecież wielu rzeczy się czepiam... ale może dlatego wiem, że nie jest to dobry sposóbPaulus pisze:Moje wywody nie wydawalyby sie takie glupie, gdyby nie podejscie do "nowego" forumowicza, jak do kretyna, ktory nie ma o niczym pojecia.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
"Zwykły inżynier jest wciąż dokupowany do załogi i działa jak czempion, tym samym dodając +1W maszynce za 15 punktów."
Skąd ta pewnośc? Przecież zlikwidowali additional crew, nie dając nic w zamian, tak naprawdę można by zasadnie twierdzic, że małych inżynierów nie można dołączac do maszyn...
Skąd ta pewnośc? Przecież zlikwidowali additional crew, nie dając nic w zamian, tak naprawdę można by zasadnie twierdzic, że małych inżynierów nie można dołączac do maszyn...
Teoretycznie moja logika jest calkiem dobra, rozbija sie jedynie o brak commonow w naszym ab. Wszelkie inne moje argumenty sa moim zdaniem ok
Co do mojego zrownania magic weapona z runic weaponem. Wynikalo to z DawiZharrowego stwierdzenia, iz optuje za tym, by slayer nosil zbroje czy inne itemy. Mi chodzi o podzial runic weapons - magic weapons, runic armour - magic armour. Slayer mialby miec dostep jedynie do broni, inni bohaterowie do "slotow" odpowiadajacych ich mozliwosci wyboru ekwipunku. Mimo, ze moja teoria upadla w wyniku mego przeoczenia, nie dam sobie zarzucic kompletnej ignorancji. Ot co!
Sadze, ze nie tylko mi przypadloby do gustu zwiekszenie roznorodnosci ekwipunku takze i u krasnali, jak to mialo miejsce w innych armiach. Moze sie zagalopowalem nieco, a juz staraja sie odprawic rytual nogawek .
Co do mojego zrownania magic weapona z runic weaponem. Wynikalo to z DawiZharrowego stwierdzenia, iz optuje za tym, by slayer nosil zbroje czy inne itemy. Mi chodzi o podzial runic weapons - magic weapons, runic armour - magic armour. Slayer mialby miec dostep jedynie do broni, inni bohaterowie do "slotow" odpowiadajacych ich mozliwosci wyboru ekwipunku. Mimo, ze moja teoria upadla w wyniku mego przeoczenia, nie dam sobie zarzucic kompletnej ignorancji. Ot co!
Sadze, ze nie tylko mi przypadloby do gustu zwiekszenie roznorodnosci ekwipunku takze i u krasnali, jak to mialo miejsce w innych armiach. Moze sie zagalopowalem nieco, a juz staraja sie odprawic rytual nogawek .
No tak, a dopisek pod każdą z maszyn (cannon, grudge thrower, bolt thrower):Bocian pisze:"Zwykły inżynier jest wciąż dokupowany do załogi i działa jak czempion, tym samym dodając +1W maszynce za 15 punktów."
Skąd ta pewnośc? Przecież zlikwidowali additional crew, nie dając nic w zamian, tak naprawdę można by zasadnie twierdzic, że małych inżynierów nie można dołączac do maszyn...
"You may add an Engineer [...]"
To tam po prostu w naszym AB siedzi sobie po nic... Engineer już nie jest additional crew, jest po prostu crew z bonusami dla maszyny i zasadami czempiona. Ponadto, w reference sheet do każdej armii, na końcu RB wciąż widzę Engineer'a jako część załogi maszyny podanego od myślnika, a nie wymienionego osobno czy zupełnie odrzuconego.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Mac, oczywiście masz rację, ale ja też mam rację co do wątpliwości;) Ot, po prostu kolejne nieścisłości, zaniedbanie GW, spieprzona errata... Czy Twoim zdaniem mały inż dodaje ranę maszynie, czy nie? Moim zdaniem nie wynika to z przepisów. Z drugiej strony, jeśli nie, to jak u licha go traktowac? Nonsens.
To nie są wątpliwości tylko próba czepialstwa. Nie ma już zasad "Gunner's Pride" i "Additional Crew", są skasowane, nie istnieją i nie mogą być podstawą jakichkolwiek wniosków. Jednakże wciąż sądzisz, że są one wymagane by móc dodać Engineera do maszyny.Bocian pisze:Mac, oczywiście masz rację, ale ja też mam rację co do wątpliwości;) Ot, po prostu kolejne nieścisłości, zaniedbanie GW, spieprzona errata... Czy Twoim zdaniem mały inż dodaje ranę maszynie, czy nie? Moim zdaniem nie wynika to z przepisów. Z drugiej strony, jeśli nie, to jak u licha go traktowac? Nonsens.
Jedyny formalny zapisek jaki został i pozwala nam na dołączenie inżynierów do maszyny to ten, który zacytowałem. Jak działa taki Engineer? Na pewno jak czempion, bo tak ma w zapisku. Czy dodaje +1W? Maszyny mają jeden połączony profil - teraz jej załoga nie jest czymś osobnym. Skoro dodajemy do załogi Engineera, to znaczy, że dodajemy kolejnego wounda.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Niema tragedii moim zdaniem.
Maszynki spoko
Duży inzynier siedzi w oddziale ma look out i daje moce maszynkom (najlepiej klopie z siłą 5)
Kowadło nie zmienione ale odporniejsze t10 i dostało 4+ warda na wszystkie zasięgówki (nie tylko strzelanie) i 6+ w walce - minus jest ten że dosteje od dzwona rany
Flame spiepszyli - a już chciałem go brać
Ja widzę to tak:
Core jakieś strzelce + duże longorendżery
Hero - kowal z 2 niszczarkami, bsb puszka i 2-3 thanów z 2rakami i master
Spec - slayerzy, mały oddział minerów ... lub 2, 2-3 działa i klopa s5
Rare 2x organ 2x żyr
Maszynki spoko
Duży inzynier siedzi w oddziale ma look out i daje moce maszynkom (najlepiej klopie z siłą 5)
Kowadło nie zmienione ale odporniejsze t10 i dostało 4+ warda na wszystkie zasięgówki (nie tylko strzelanie) i 6+ w walce - minus jest ten że dosteje od dzwona rany
Flame spiepszyli - a już chciałem go brać
Ja widzę to tak:
Core jakieś strzelce + duże longorendżery
Hero - kowal z 2 niszczarkami, bsb puszka i 2-3 thanów z 2rakami i master
Spec - slayerzy, mały oddział minerów ... lub 2, 2-3 działa i klopa s5
Rare 2x organ 2x żyr
- papa-smerf
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 134
Jeśli mówisz o formacie 2350 pkt to nie starczy Ci pkt jeśli chciał byś mieć tych slayerów z 20 i longów a lord na kowadle, wiem bo sam mam lekko podobną rozpiske :
- kowadło czyste, BSB puszka , kowal 2x spellbreaking
- 20x rangers ,18 kuszoli
- 20 slyers , 2 katapy, 1 armatka , 10 minersów
- 2 x organki
i wychodzi z 2348 czy coś koło tego
a tak btw mam pytanko : kowadło jak się bronisz to używasz najlepszego armora i warda dla wszystkich wiec, teraz jak dawało się lordowi-golasowi tarcze to już nie trzeba tego robić bo guardiansi mają też gromill armor i tarcze już za free wiec i tak wyjdzie 3+ dla każdego, czy przy bliskim starciu jednak przeciwnik może wybierać w co tłucze ?
- kowadło czyste, BSB puszka , kowal 2x spellbreaking
- 20x rangers ,18 kuszoli
- 20 slyers , 2 katapy, 1 armatka , 10 minersów
- 2 x organki
i wychodzi z 2348 czy coś koło tego
a tak btw mam pytanko : kowadło jak się bronisz to używasz najlepszego armora i warda dla wszystkich wiec, teraz jak dawało się lordowi-golasowi tarcze to już nie trzeba tego robić bo guardiansi mają też gromill armor i tarcze już za free wiec i tak wyjdzie 3+ dla każdego, czy przy bliskim starciu jednak przeciwnik może wybierać w co tłucze ?
Dokładnie tak - przeciwko atakom zasięgowym masz T10 i najlepszy możliwy AS i WS. Ściągasz również modele w odpowiedniej kolejności - najpierw pojedynczo anvil guards a potem jak już 5 woundów zostanie wbitych maszynie na atakach zasięgowych ściągasz również Runelorda.papa-smerf pisze:a tak btw mam pytanko : kowadło jak się bronisz to używasz najlepszego armora i warda dla wszystkich wiec, teraz jak dawało się lordowi-golasowi tarcze to już nie trzeba tego robić bo guardiansi mają też gromill armor i tarcze już za free wiec i tak wyjdzie 3+ dla każdego, czy przy bliskim starciu jednak przeciwnik może wybierać w co tłucze ?
W walce z bliska wrogowie mogą już wybrać z w kogo uderzają.
EDIT: Chociaż teraz... hmm po zastanowieniu się i spojrzeniu w tabelkę "The Crew" na stronie 108 RB chyba zmienię zdanie. Załoga nie może być osobno atakowana od machiny - ataki po prostu idą w maszynę jako jednostkę tylko, że na zasięgu używa się T maszyny i AS, WS załogi, a w walce z bliska używa się WS, T, AS, WS załogi. Miałoby to również sens ze względu na to, że GW zrównało wartości T Anvil Guardom i Runelordowi. Czyli w walce z bliska również ściągasz modele w konkretnej podanej kolejności.
Sam nie wiem - trudno tu określić prawidłowe podejście.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
widzisz. problemem jest to, ze zauwazyles "each army can use" ale nie zobaczyles poczatku tego zdania gdzie jest napisane, ze: w kazdym army booku znajduje sie wiele rodzajow magicznych przedmiotow ktore kazda armia moze wziac.
jak zapewne wiesz, w naszym AB nie ma wypisanych commonowych przedmiotow wiec jednoczesnie nie mozemy brac commonow z RB.
do tego, jak juz ktos wspomnial (chyba zharr), przy opisie jednostek z tylu ksiazki jasno napisali, ze mozemy dokupic runiczne przedmioty za okreslona liczbe punktow. gdyby bylo tak jak mowisz, to jako, ze nie maja ograniczenia punktowego na commonowe przedmioty to moglibysmy wziac wszystko za nieograniczona liczbe pkt.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
tu nie chodzi o podejście do nowego jak do kretyna. Chodzi o to, że te sprawy były już poruszane wiele razy, zostało już ustalone co i jak na 100% przez odpowiednie osoby, a i tak co chwila ktoś znowu do tego wraca myśląc, że znalazł genialne rozwiązanie i jedynie słuszną interpretację zaczynając zabawę od początku. Więc nazwałby to raczej zniecierpliwieniem czasem warto posłuchac tych o dłuższej brodziePaulus pisze: Moje wywody nie wydawalyby sie takie glupie, gdyby nie podejscie do "nowego" forumowicza, jak do kretyna, ktory nie ma o niczym pojecia.
Z powazaniem
Paulus
a mali inżynierowie to bohaterowie? nie. to czempioni. A możesz odłączyc czempiona od oddziału? nie. Dziękuje. Koniec imprezy.Bocian pisze:"Zwykły inżynier jest wciąż dokupowany do załogi i działa jak czempion, tym samym dodając +1W maszynce za 15 punktów."
Skąd ta pewnośc? Przecież zlikwidowali additional crew, nie dając nic w zamian, tak naprawdę można by zasadnie twierdzic, że małych inżynierów nie można dołączac do maszyn...
Co do Kowadła to ma swoje wady i zalety. Ale w sumie jest spoko i opłaca się je wystawiac. Zawsze mamy wtedy 9+2k6 cali szarży czyli od 11 do 21 przy średniej 16 cali
No i jeszcze pozostałe runki. Gdyby tylko nie wybuchało...
http://www.games-workshop.com/gws/conte ... 0a&start=6
Jeśli errata jest żenująca, to obczajcie to. I smieszno i straszno, jak mawiają Amerykanie ze wschodu.
Jeśli errata jest żenująca, to obczajcie to. I smieszno i straszno, jak mawiają Amerykanie ze wschodu.
Przynajmniej nie pomylili działania żadnych zasad, jak mają w zwyczaju. A tak, nie jest tak źle, nawet poprawnie. Warriorzy pewnie jak tu opisali będą wykorzystywani w większych formacjach. Oathstone - uważam, że troszkę zyskał i jest bardziej użyteczny w nowej edycji. Może przesadzili z terrorem jaki sieje żyrosek i działo ogniste, ale resztę mówią z sensem, logicznie i zawiera się w tym duża doza prawdy.Klafuti pisze:http://www.games-workshop.com/gws/conte ... 0a&start=6
Jeśli errata jest żenująca, to obczajcie to. I smieszno i straszno, jak mawiają Amerykanie ze wschodu.
1. Najpierw marszujesz na 6 cali w fazie movementu.Jak Ci wyszło 9+2k6? Szarżę deklarujesz na początku tury, albo palisz, albo dobiegasz. Jak palisz, to jesteś w dupie tak czy siak, jak dobiegasz, to kowadło się tu akurat chyba nie przyda... Czyżbym coś przeoczył?
2. W fazie strzelania szarżujesz z kowadła na 2D6+3.
3. 6 + 2D6+3 = 2D6+9
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."