8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2149
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: tedzio »

Zawsze tak było ;).

Awatar użytkownika
Terael
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 110

Post autor: Terael »

A ja mam takie pytanko o limit PD dla TK.
W Erracie zostało zapisane coś takiego:
Change the fourth & fight paragraphs to “The Incantation
chosen is automatically cast, without using any power dice from
the pool. The casting result for the opponent to dispel is
determined by rolling 2D6 in the case of a Priest’s Incantation,
and 3D6 in the case of a High Priest. Note that these are not
power dice
, and are not affected by things that affect power
dice. Also, these totals cannot be modified (either up or down),
except for the Staff of Mastery (see page 39).”
Nie mam RB ale z tych cytatów które przytaczane były na forum wynika, że limit magii dotyczy liczby posiadanych PD a errata stanowi że moc inkantacji nie jest PD.
Albo mi się zdaje albo RAWowo Khermi nie jest w żaden sposób ograniczone co do ilości i mocy inkantacji :D

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Terael pisze: Nie mam RB ale z tych cytatów które przytaczane były na forum wynika, że limit magii dotyczy liczby posiadanych PD a errata stanowi że moc inkantacji nie jest PD.
Albo mi się zdaje albo RAWowo Khermi nie jest w żaden sposób ograniczone co do ilości i mocy inkantacji :D
Skoro do inkantacji Khemrijscy kapłani, książęta i królowie używają D6, 2D6 lub 3D6 kości, które nie są power dice'ami, to jakie to ma znaczenie?
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Koziorożec
Wałkarz
Posty: 72

Post autor: Koziorożec »

Jakiś hero na piechotę wpada w bok innej piechoty, ma wyższą inicjatywę i wklepuje 4 rany, czy ktoś mu odpowiada? Czy jest po staremu?

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Koziorożec pisze:Jakiś hero na piechotę wpada w bok innej piechoty, ma wyższą inicjatywę i wklepuje 4 rany, czy ktoś mu odpowiada? Czy jest po staremu?
Odpowiada mu tylu ile się z nim styka. Zawsze atakuje pełna ilość modeli, no chyba, że wybijesz oddział tak że odpowie mniejsza ilość modeli lub wcale nikt nie odpowie.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

oddają ci co się stykają, bok niweluje supporting attacks z drugiego szeregu z boku. Odda 3 ataki. Gdybys wpadał z przodu oddałoby 6 atakó
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Terael
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 110

Post autor: Terael »

Mac pisze:
Terael pisze: Nie mam RB ale z tych cytatów które przytaczane były na forum wynika, że limit magii dotyczy liczby posiadanych PD a errata stanowi że moc inkantacji nie jest PD.
Albo mi się zdaje albo RAWowo Khermi nie jest w żaden sposób ograniczone co do ilości i mocy inkantacji :D
Skoro do inkantacji Khemrijscy kapłani, książęta i królowie używają D6, 2D6 lub 3D6 kości, które nie są power dice'ami, to jakie to ma znaczenie?
Takie, że moc inkantacji nie liczy się jako PD i dlatego limit magii z RB nie dotyczy inkantacji? Mogę mieć max 12PD, a ja przy xxx kapłanach nadal mam 0PD?

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Terael pisze:Takie, że moc inkantacji nie liczy się jako PD i dlatego limit magii z RB nie dotyczy inkantacji?
Tak było zawsze, nic się nie zmieniło - jedynym ograniczeniem była ilość inkantacji jakie mógł Priest, High Priest, King czy Prince wycastować. Limit magii nie dotyczy inkantacji, bo też i w żaden sposób na nie nie wpływa. Do czego chcesz używać Power Dice'ów, na które nie masz limitu? Dispelowanie RiP - i na to Ci potrzebne te więcej niż 12 power dice (które i tak nie wiem jakbyś miał wygenerować - na 2D6 maksimum to jest 12)? Używanie jednego Bounda z common itemów z power level 3?
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Mr. Hyde
Mudżahedin
Posty: 286
Lokalizacja: Koszalin Zad Trolla
Kontakt:

Post autor: Mr. Hyde »

Nie wiem czy takie pytanie padło : jest coś opisane w RB na temat od ilu pts można wystawiać lordów bo w RB nie znalazłem oprócz limitu 25%, a w erracie strona w AB o limitach jest anulowana, czy to znaczy że na 1000 pts moge lorda za 100pts wystawić??

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

sztajgerland pisze:Nie wiem czy takie pytanie padło : jest coś opisane w RB na temat od ilu pts można wystawiać lordów bo w RB nie znalazłem oprócz limitu 25%, a w erracie strona w AB o limitach jest anulowana, czy to znaczy że na 1000 pts moge lorda za 100pts wystawić??
Dopóki mieścisz się w podanych limitach:
- 25% punktów na lordów, 25% punktów na herosów
- 25%+ na core
- <50% na special, powtarzalność jednostki max. do 3 (6 na 3000+ punktów) (nie dotyczy HE)
- <25% na rare, powtarzalność jednostki max. do 2 (4 na 3000+ punktów) (nie dotyczy HE)
Hulaj dusza, piekła nie ma, wystawiasz co chcesz.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

czy w czasie szarzy od flanki badz tez od tylu i po przystawieniu swojego bohatera do przeciwnika z zasady "make way", ustawiam sie przodem do przeciwnika? czy tez postac przeciska sie przez swoich by na koncu ustawic sie bokiem do oponenta?

a co do PD to imho jest tak, ze w zadnym momencie liczba kosci nie moze przekroczyc liczby 12.
jak wylosuje sie 2x6 to nie ma sensu channelowac kolejnych kosci bo sie ich nie doda. natomiast po rzuceniu czaru (i zredukowaniu swojej liczby kosci) mozemy ta liczbe zwiekszyc (za pomoca przedmiotow, specjalnych zdolnosci czy jako efekt czaru) ale znowu nie moze przekroczyc 12.
chyba nawet na warseerze byla wypowiedz odnosnie tego.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3787
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Ponawiam pytanka, bo na pierwsze dostałem dwie sprzeczne odpowiedzi, a na drugie wcale ;]

Mam taką wątpliwość:
Na stronie 58 w akapicie Pursuit into Fleeing Foes jest napisane, że po wykonaniu udanej szarży na uciekającą jednostkę powoduje jej zniszczenie, a następnie jednostce przysługuje reform ("unit is allowed one final reform") - co sugeruje że reform jest automatyczny.
Jednocześnie w tym samym paragrafie jest odnośnik do strony 23, gdzie jest opis jak szarżujemy na jednostki uciekające. Tam jednak widnieje zapis, że jednostka może wykonać reform po zdaniu Ld.

Jak to rozpatrujemy:
1. Zaszarżowanie z deklaracji a z pościgu to inne sytuacje, więc w pierwszej jest reform po zdaniu Ld a w drugiej automatyczny
2. Zapisek "allowed one final reform" nie oznacza, jak założyłe, że ów reform jest automatyczny, tylko w obu sytuacjach jest test Ld


Dodatkowo, czy w znalazł ktoś rozróżnienie między Leadership testem a break testem - bo takie było w 6-7 edycji. Jeśli tutaj takiego rozróżnienia nie ma to jak rozumiem czar nr 3 z Lighta (Light of Battle) daje efektywnie Unbreakable (automatyczne zdawanie testów Ld niezależnie od modyfikatorów), podobnie jak sztandar z commonów Gleaming Pendant za 5pkt, daje efektywnie przerzut jednego break testu?
No i coś nowego:
Czy w lorach innych niż rulebookowe jako Signature spell uznajemy to, na które można sobie zamienić (czyli przeważnie na jedynkę)? Czy też każdy czar w tych lorach można mieć jeden raz i koniec?

Awatar użytkownika
Bercik
Chuck Norris
Posty: 494
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bercik »

Jak mam dwa szeregi po 10 chłopa a w trzecim mniej (np 5) to działa zasada hordy? Czy trzeba mieć co najmniej 3 szeregi po 10?

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

bercik pisze:Jak mam dwa szeregi po 10 chłopa a w trzecim mniej (np 5) to działa zasada hordy? Czy trzeba mieć co najmniej 3 szeregi po 10?
Horda działa, tylko nie wykorzystujesz jej w pełni, bo atakujesz 25 chłopami, a mógłbyś 30. Horda nie ma wymagania liczebności. W ranku musi być tylko 10 chłopa i może być to nawet jeden rządek - wtedy jednak zupełnie nie wykorzystasz tej zasady.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Bocian
Chuck Norris
Posty: 409

Post autor: Bocian »

Mam pytanie: czy obecnie popychaczka z kowadła w fazie strzelania daje ruch o zasięgu max 6 cali (który ew. może byc szarżą), czy pozwala dwarfom na wykonanie nominalnej szarży 3+2k6. To by oznaczało, że unit Dwarfów może szarżowac w jednej turze na 9+2k6... Kwestia wzbudziła kontrowersje na forum Krasnoludzkim, czas odwołac się do wyższej instancji ;)

Awatar użytkownika
Duderson
Kretozord
Posty: 1642

Post autor: Duderson »

Pytanie: mam DE czarodziejkę (poza budynkiem) z focus familiarem i wstawiam FF do budynku. Czy dostaję hard cover? W FAQ-u napisali, że czarodziejka z FF w budynku uznaje się za czarodziejkę w budynku.
Lidder pisze:
-There's something large & nurgle-y coming first
To akurat proste - chodzi o podwyżki cen.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

A czy familiar nie istnieje tylko w fazie magii?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Duderson
Kretozord
Posty: 1642

Post autor: Duderson »

Marker FF leży sobie do początku następnej fazy magii.
Lidder pisze:
-There's something large & nurgle-y coming first
To akurat proste - chodzi o podwyżki cen.

Awatar użytkownika
Pocisk
Masakrator
Posty: 2456
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pocisk »

Mam takie pytanko: w rulebooku nie znalazłem nic na temat kiedy rydewany wypłacają impacty, mógłby ktoś mnie uświadomić czy coś się w tej kwestii zmieniło?

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

debelial pisze:Czy w lorach innych niż rulebookowe jako Signature spell uznajemy to, na które można sobie zamienić (czyli przeważnie na jedynkę)? Czy też każdy czar w tych lorach można mieć jeden raz i koniec?
Nie, kazdy lore ma zaznaczony signature spell. Nie mozna po prostu zamienic na "1".

P.S. Jest nawet wzmianka o sytacji gdy czarodziej nie moze zamienic duplikowanego czaru na inny(bo juz wszystkie posiada w armii) i slot na czar przepada. Akapit nad signature spell.

Edit:
Dodatkowo, czy w znalazł ktoś rozróżnienie między Leadership testem a break testem - bo takie było w 6-7 edycji. Jeśli tutaj takiego rozróżnienia nie ma to jak rozumiem czar nr 3 z Lighta (Light of Battle) daje efektywnie Unbreakable (automatyczne zdawanie testów Ld niezależnie od modyfikatorów), podobnie jak sztandar z commonów Gleaming Pendant za 5pkt, daje efektywnie przerzut jednego break testu?
"break test is a type or Ld test" RB p. 54, wiec tak - masz unbreakable w 12'' na 18+ :D

Edit2:
Na stronie 58 w akapicie Pursuit into Fleeing Foes jest napisane, że po wykonaniu udanej szarży na uciekającą jednostkę powoduje jej zniszczenie, a następnie jednostce przysługuje reform ("unit is allowed one final reform") - co sugeruje że reform jest automatyczny.
Jednocześnie w tym samym paragrafie jest odnośnik do strony 23, gdzie jest opis jak szarżujemy na jednostki uciekające. Tam jednak widnieje zapis, że jednostka może wykonać reform po zdaniu Ld.

Jak to rozpatrujemy:
1. Zaszarżowanie z deklaracji a z pościgu to inne sytuacje, więc w pierwszej jest reform po zdaniu Ld a w drugiej automatyczny
2. Zapisek "allowed one final reform" nie oznacza, jak założyłe, że ów reform jest automatyczny, tylko w obu sytuacjach jest test Ld
2 :)

Zablokowany