Erraty dla 8 edycji

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Re: Erraty dla 8 edycji

Post autor: Żaba »

Kopyt pisze:szybie pytanko odnośnie ST. Czy zasada ze ba 6 zawsze sie rani jest obowiązkowa ? Nie mam podręcznika ale jeśli tak to wszystko go zdejmie...
no ba płacz jest absolutnie nie uzasadniony starczy tylko 360 hitów z siła 3/4 albo choćby 180 ataków kroxigorów by go ubić :lol2: trzeba się tylko śpieszyć bo w tej edycji nie ma połówek :wink:

Ż.

Awatar użytkownika
PietrCarstein
Plewa
Posty: 5
Lokalizacja: Sylvannia

Post autor: PietrCarstein »

Smok VC liczy się w procenty Lords czy Heroes?

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Lord.

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

Pojawił się pierwszy FAQ do Dwarfs of Chaos (INDY GT)

http://warmongers.ziggyqubert.com/wmbb/ ... 19&t=14931

czy w związku z tym mozna liczyc na przychylnośc LS w sprawie dopuszczenia tego AL na turnieje??

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Żaba pisze:
Kopyt pisze:szybie pytanko odnośnie ST. Czy zasada ze ba 6 zawsze sie rani jest obowiązkowa ? Nie mam podręcznika ale jeśli tak to wszystko go zdejmie...
no ba płacz jest absolutnie nie uzasadniony starczy tylko 360 hitów z siła 3/4 albo choćby 180 ataków kroxigorów by go ubić :lol2: trzeba się tylko śpieszyć bo w tej edycji nie ma połówek :wink:

Ż.

:lol2: :lol2: :lol2: :lol2:

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

ja chciałbym zając stanowisko i przywrócić dyskusję
powiedzcie mi, w jaki sposób ktos potrafi zinterpretować to zę "możesz mieć max 12 PD w kazdym momencie fazy magii" z możesz "uzyć 12PD w fazie magii"?
w jaki sposób zapisek z FAQ o tym że kosci ze slana i sztyletu wliczają się do tego limitu naprowadza ludzi na tę drugą interpretacje? czy poważnie cięzko jest przeczytać :
możesz mieć 12 kostek w fazie magii, więc jak wygenerujesz sobie 12 to ze sztyletu nie dodasz, ze slana nie dodasz etc.?
nie ogarniam szukania dziury w całym
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

Nijor odp na twoje pytanie zależy od organizatora
Obrazek
T

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

Dmtrij pisze:ja chciałbym zając stanowisko i przywrócić dyskusję
powiedzcie mi, w jaki sposób ktos potrafi zinterpretować to zę "możesz mieć max 12 PD w kazdym momencie fazy magii" z możesz "uzyć 12PD w fazie magii"?
w jaki sposób zapisek z FAQ o tym że kosci ze slana i sztyletu wliczają się do tego limitu naprowadza ludzi na tę drugą interpretacje? czy poważnie cięzko jest przeczytać :
możesz mieć 12 kostek w fazie magii, więc jak wygenerujesz sobie 12 to ze sztyletu nie dodasz, ze slana nie dodasz etc.?
nie ogarniam szukania dziury w całym
STR 30 RB Power Limit
Max 12PD, każda ponad przepada.
Do limitu wliczają się kości z Wind of Magic, Channelling, magic items, special abilities and so on ;)
Ostatnio zmieniony 13 lip 2010, o 13:27 przez Aro, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

Dmtrij pisze:ja chciałbym zając stanowisko i przywrócić dyskusję
powiedzcie mi, w jaki sposób ktos potrafi zinterpretować to zę "możesz mieć max 12 PD w kazdym momencie fazy magii" z możesz "uzyć 12PD w fazie magii"?
w jaki sposób zapisek z FAQ o tym że kosci ze slana i sztyletu wliczają się do tego limitu naprowadza ludzi na tę drugą interpretacje? czy poważnie cięzko jest przeczytać :
możesz mieć 12 kostek w fazie magii, więc jak wygenerujesz sobie 12 to ze sztyletu nie dodasz, ze slana nie dodasz etc.?
nie ogarniam szukania dziury w całym
skonfrontuj swój wywód z tym:
Q. Does the ‘free’ power dice gained from Focused Rumination count
against the power limit? (p43)
A. Yes.
Jest to moc slanna dająca mu +1 power kostkę do każdego czaru.

Gdyby było tak jak mówisz - ten zapis byłby bez sensu. Skoro takie pytanie sie pojawiło a wręcz odpowiedzieli na nie że dodatkowe kostki sie liczą, to jest to bardzo mocny argument za tym, zeby liczone byly zuzyte kości przez cała fazę, a nie posiadane.
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

WŁASNIE NIE:
czy nie wydaje Ci się że ten zapis mówi - że jeżeli ta dodatkowa kostka oznaczałaby, że w momencie castowania dałaby 13 kostkę, to nie możesz jej użyć?
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3175
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Sam podręcznik takie coś dokładnie mówi, tyle że PAQ jest z nim sprzeczne i nie wiadomo czym się kierować.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

Aro pisze: Do limitu wliczają się kości z Wind of Magic, Channelling, magic items, special abilities and so on ;)
a skąd taka pewna interpretacja?
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

Dmtrij pisze:WŁASNIE NIE:
czy nie wydaje Ci się że ten zapis mówi - że jeżeli ta dodatkowa kostka oznaczałaby, że w momencie castowania dałaby 13 kostkę, to nie możesz jej użyć?
Nie. Gdyby taki sens miała ten zapis, to brzmiałby: "nie, kostki z focusa nie liczą się do limitu chyba że masz chwilowo 12 kosci w poolu a ta dodatkowa jest trzynasta".

Zapis "tak, licza się" moim zdaniem zdecydowanie wskazuje na interpretację "maks 12 kości uzytych przez całą fazę".

Dmtrij pisze:
Aro pisze: Do limitu wliczają się kości z Wind of Magic, Channelling, magic items, special abilities and so on ;)
a skąd taka pewna interpretacja?
To nie interpretacja, to przepisany cytat z rulebooka.
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k

Varden
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 190

Post autor: Varden »

Wishful thinking.

Ten FAQ jest zgodny z Rulebookiem. W RB jest napisane, że jest limit 12 kostek w każdym momencie fazy, a kostki wygenerowane ponad to są utracone. FAQ tylko potwierdza, że rumination nie jest wyjątkiem i jeśli ta kostka jest 13 to jest stracona. EOT

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

Dmtrij pisze:
Aro pisze: Do limitu wliczają się kości z Wind of Magic, Channelling, magic items, special abilities and so on ;)
a skąd taka pewna interpretacja?
Z RB 8ed
No ale skoro to nie przemawia do Ciebie to nie wiem, jak można to Tobie inaczej wytłumaczyć.
Obrazek

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Po prostu nie można mieć więcej niż 12 PD w jednym momencie. Kropka.

Możesz generować PD w czasie gry, np. power of darkness czy banner of sorcery. Czyli powiedzmy że wyrzucasz 2x6 na generację.

Rzucasz slanem czy dragon magem czar z 6 kości I niby masz dostać wirtualnie jedną kostkę, ale jej nie dostajesz ponieważ masz w tej chwili 12 PD. Tylko o to chodzi.
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

Varden pisze:Wishful thinking.

Ten FAQ jest zgodny z Rulebookiem. W RB jest napisane, że jest limit 12 kostek w każdym momencie fazy, a kostki wygenerowane ponad to są utracone. FAQ tylko potwierdza, że rumination nie jest wyjątkiem i jeśli ta kostka jest 13 to jest stracona. EOT
Grasz dark elfami czy lizakami?

Użyli kwantyfikatora ogólnego, nie precyzując w jakiej sytuacji liczona jest ta kostka. Gdyby liczyła się tylko ta trzynasta w momencie posiadania 12tej to powinno to byc zaznaczone (ew. mogliby na przykład uzyć liczby pojedynczej "power die" zamiast mnogiej "power dice"). Skoro nie precyzują że do limitu liczy się ta jedna jedyna to oczywistym jest że liczy się każda z nich.

Na szczęscie - co najmniej część listy sędziowskiej uważa tak jak to masz opisane powyżej ;)
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Oj, pogódźcie się z tym, że to kolejna zasada, którą nie wiadomo, jak rozumieć. Równie dobrze można sobie rzucać na 4+ przed bitwą.

Niemiecki FAQ
F: Zählt der „freie“ Energiewürfel aus der Disziplin Hohe Konzentration
gegen das Energiewürfel-Maximum? Darf ich durch diesen
Würfel beim Aussprechen eines Zaubers mehr als sechs Würfel
verwenden? (Seite 43)
A: Der „freie“ Energiewürfel zählt insofern gegen das Energiewürfel-
Maximum als dass der Energiewürfel-Vorrat zuzüglich
des „freien“ Würfels nicht mehr als 12 Würfel enthalten
darf. Ist der Energiewürfel-Vorrat also augenblicklich bei 12
Würfeln, erhält der Slann keinen „freien“ Würfel zu seinem
Zauber. Der „freie“ Energiewürfel zählt außerdem gegen das
Maximum von sechs Energiewürfeln pro Zauberversuch.
Angielski
FAQs
Q. Does the ‘free’ power dice gained from Focused Rumination count
against the power limit? (p43)
A. Yes.
Jest też do Hoteka
Seite 102 – Ring des Hotek
Ändere zu: „Jeder Zauberer (Freund oder Feind), der in
12 Zoll Umkreis um den Träger einen Zauber wirkt oder mit
einem Zauber dorthin zielt, muss bei jedem Pasch auf der
Kontrollverlust-Tabelle würfeln; für totale Energie ist weiterhin
eine Doppelsechs nötig.“
Tylko proszę, nie piszcie, że Niemcy są głupi, że niemiecka wersja nas nie dotyczy itd. Chcę jedynie pokazać, ze żadne rozwiązanie nie jest oczywiste.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
MAĆKO
Kradziej
Posty: 932

Post autor: MAĆKO »

Prosze Was z niemieckiego na polski albo angielski bo ni chuja nie rozumiem co oni tam skrzeczą....

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Und die Vögel singen nicht mehr.

Fajną interpretację zapodał jeden koleś na TWFie, że nie chodzi o power limit 12 kości, ale power limit 6ciu kości na czar.

ODPOWIEDZ