Rozpiskę, którą pokazuje poniżej uważam jak na razie za bardzo udaną i bardzo dobrą bazę do kolejnych obróbek. Jak na razie jest ona stworzona na punkty do 2250, lecz można ją bardzo łatwo zmodyfikować do 2400 lub 2500 dodając kolejne organki/Daemon Slayera i paru slayerów do oddziału/maszynki z sekcji special/drobne dodatki np. dla BSB czy runy do maszyn.
1. Lordowie – Punkty: 418
Runelord – Punkty: 418
AS: Gromril armour (4+), shield (+1), RoS (+1) = 2+
WS: 4+ against magic missle and shooting attacks and 6+ in close combat
Equipment: Hand weapon, gromril armour; Anvil of Doom (175pkt.), shield (3pkt.)
Runy:
Spelleater Rune – 50pkt.
2x Spellbreaking Rune – 50pkt.
2. Herosi – Punkty: 260
Thane – Punkty: 140
AS: Master Rune of Gromril (1+) = 1+ z przerzutami
WS: none
Equipment: Hand weapon, gromril armour; BSB (25pkt.),
Runy:
Master Rune of Gromril – 25pkt.
Rune of Resistance – 25pkt.
Dragon Slayer – Punkty: 120
AS: none
WS: none
Equipment: Slayer axes (non-valid)
Runy:
Master Rune of Swiftness – 25pkt.
Rune of Cleaving – 20pkt.
Rune of Fury – 25pkt.
3. Core – Punkty: 1001
30 Warriors + shield + musician + champion – 285pkt.
21 Longbeards + shield + FCG + Rune of Battle – 302pkt.
14 Quarrelers + FCG + great weapon – 207pkt.
14 Quarrelers + FCG + great weapon – 207pkt.
4. Special – Punkty: 451
16 Troll Slayers + 2 Giant Slayers + musician + standard bearer – 216pkt.
Grudge Thrower + Engineer + Rune of Accuracy – 120pkt.
Cannon + Engineer + Engineer + Rune of Reloading – 115pkt.
5. Rare – Punkty: 120
Organ Gun - 120pkt.
Koncepcja rozpiski najprawdopodobniej różni się od tego czego wszyscy oczekiwali - porno shooting. Nie to jednak było moim celem. Maszyny nie śmigają na zestawach trzech run, gdyż uważam iż nie jest to potrzebne, a tak zachowują lepszy balans w kosztach co do efektywności. Klopa jest przeznaczona do umniejszania dużych klocków słabszej piechoty jakimi przeciwnik może zalewać. Może być również wykorzystana do eliminacji pojedynczych strategicznych modeli. Zdecydowanie nie wstawiałbym na nią Rune of Burning - wiele jednostek może teraz otrzymać dużego warda przeciwko ognistym atakom, a to znacznie umniejszałoby możliwości ataków templatkowych katapki. Rune of Burning jest teraz runą, którą wsadza się albo na działa albo na bolce. Działo w tej rozpisce spełnia rolę kolejnego straszaka, tym razem jednak na jakieś większe bydlaki lub opakowane kawalerie/klocki. Organki osłaniają jedną z flank lub wspierają oddziały idące do walki (Longi, Slayerzy, Warriorzy).
Warriorzy są ustawieni w hordę, Longi po siedmiu w szeregu, Slayerzy po sześciu w szeregu. Muzycy pomagają mi zmieniać tą formację w każdej chwili jeśli potrzebowałbym np. większej ilości szeregów do walki, lub chciałbym się uchronić przed efektami zaklęcia Piercing Bolts of Burning. Również FCG na kusznikach ma swoje zadanie - znacznie zwiększa ich możliwości wygrania walki za niewielką cenę, a w niektórych scenariuszach zwiększa pulę sztandarów na armię. Sami Kusznicy ustawieni są po 7 w szeregu co według mnie jest optymalną ilością (dla Thundererów imo jest to 6 w szeregu) i również chronią flanki/wspierają główne siły.
Ustawienie Runelorda daje pewną ochronę antymagiczną - +3DD, 2 zwykłe scrolle i 1 niszczarka - a poza tym wiele możliwości, szczególnie dla moich pieszych klocków (spowalnianie przeciwnika, przyspieszanie swoich, możliwe zastąpienie BSB i uodpornienie na efekty strachu i terroru). BSB w tym stanie jest stworzony wyłącznie do roli BSB - do walki raczej się nie nadaje, lecz ma jakąś tam ochronę. Dragon Slayer jest zdecydowanym faworytem do akceptowania wyzwań od wrogich bohaterów - reguła ASF nie tylko pomaga w sytuacji gdy bohater przeciwnika nie jest w nią wyposażony, ale również wtedy gdy jest np. przy bohaterach HE, kasując im przerzuty trafień. Zwiększenie siły i ataków zwiększa tylko jego efektywność.
Z góry dziękuje za komentarze i ewentualne sugestie.
Pozdrawiam, Mac.
Krasie na 2250 (2400 do 2500)
Krasie na 2250 (2400 do 2500)
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Dobra rozpiska, ponieważ nie skupia się tylko na jednym aspekcie przez co jest wszechstronna. Dołożył +1 siły na katapulcie aby modyfikowała AS o jeden a także łatwiejsze ranienie. Zrobiłbym to kosztem 2 kuszników, którzy zrobią znacznie mniej niż jeden<a w zasadzie parę> dobrze wymierzony<wymierzonych> strzał <strzał> z katapulty z ranieniem na 3+ i AS zmodyfikowanym o 1
Paskudny uśmiech power gamera