8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji) III

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Re: 8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji) III

Post autor: Blaesus »

Czytam zasady i spisuję różnice względem 7ed.

Czy ja dobrze zrozumiałem, że fast cavalry i skirmish mogę mieć bonus za szeregi....? Nie widzę, aby było inaczej.

Awatar użytkownika
SlanesH
Falubaz
Posty: 1289
Lokalizacja: Warszawa KulT

Post autor: SlanesH »

Ja dzisiaj sobie zagralem z Semim ale duzo sie o tej edycji nie dowiedzialem poniewaz magia mi wybitnie nie szla, Semi zas mial niesmiertleny klocek white lionow ze 100% odpornoscia na magie i masa innych bajerkow, moj slanno smok sie odbil a potem zostal wciagniety przez warp nie odbijajac na 2+ z lapek miscasta :( Ale skirmish skinkowy w tym momencie robi taka rzeznie ze szok :) Moim zdaniem glowna wada 8ed sa te czary w stylu purple sun ktore zabijaja naprawde drogie modele z bardzo wysokim prawdopodobienstwem, ale moze naucze sie jakos przed tym efektywnie chronic.
Moja galeria - klik!
Maluje za kasę - klik!

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2149
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

Blaesus pisze:Czytam zasady i spisuję różnice względem 7ed.

Czy ja dobrze zrozumiałem, że fast cavalry i skirmish mogę mieć bonus za szeregi....? Nie widzę, aby było inaczej.
Uhuhu, to źle szukasz. :-.
Skirmishers: strona 77 podrozdział LIGHT TROOPS ;)

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »


tetsuo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 177

Post autor: tetsuo »

Przez moją krótką karierę gracza spotkałem osoby, które ostrzegały mnie przed środowiskiem polskiego bitewniaka - kłótliwe i nieprzyjemne, szkoda, że wychodzi na to, iż po części te osoby miały rację.
Szczera prawda, na turniejeach spotkasz mnostwo zakompleksionych dzieciakow majacych caloroczne zwolnienie z WF ktorzy prubuja odbic to sobie wygrywajac w WFB - dla takich trzeba byc jak surowy ojciec i tak zwanych przeze mnie dynksiarzy, graczy ktorym sie niemilosiernie trzesa rece przy przesuwaniu figurek a jak wyrzuca 1 to smrod czuc na calej sali. Sa oczywiscie gracze z ktorymi gra to czyta przyjemnosc. Powiedzialbym pol na pol.

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

tedzio: Wielkie dzięki (Na imperialną brać zawsze można liczyć :) ) Od rana siedzę i wyciskam wszystkie nowe zasady na język polski... i przeoczyłem właśnie to maleństwo

lidder: śliczny PDF :D

Oprócz wymienionych wyżej zasad dla Skirmishu, należy wspomnieć, że mogą teraz szarżować dalej niż wcześniej, no i ilość modeli walczących nie jest uzależniona od ilości, jaka dobiegła.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Grand Admiral Thrawn pisze:Gram Imperium i Dwarfami i nie mam nic przeciwko jeśli powstaną tzw 'Polskie uściślenia' gdzie będzie zamiana zasad maszyn 8ed na te z 7 bądź 6ed plus dodanie +1 do strzelania do LT.
Ja proponuje takie zasady:
1. Wszystkie maszyny mają teraz zasięg 24 cale
2. Wracamy do niepełnych templatek
3. Klopy zostają na sile 3 z pozwoleniem na AS
4. Cannony z S5, oczywiście z pozwoleniem na AS
5. Bolce z S4... tu już można dopowiedzieć co dalej.
6. Żadne maszyny nie posiadają multiply wounds.
7. Żadnych bonusów za trafienie i wszystkie możliwe minusy do trafienia - obecne. Nawet na template'owych atakach!
Uważam, że to sensownie rozwiąże wszystkie obecne problemy z maszynami. O i jeszcze żeby nie było, nie ma już czegoś takiego jak automatyczne trafiania - od dziś organki rzucają na trafienia!
tedzio pisze:Zagraj kiedyś empire lub dwarfami na obecną edycję ;). Dwarfy mają 3klopki z 4 (czy nawet 5 chyba) S a empire 2 hellstormy z S5 (i dużym plackiem) oraz 3 słabsze mortary (s3 AP ale też duży placek). Ilość dział najczęściej jest taka sama. A no i dwarfy mają organki, też bardzo dobre.
Proponuje Ci dokładnie to samo co Ty proponujesz innym w pierwszych słowach tego posta. Rozumiem, że wizja 5 klop, 5 cannonów, 10 bolców wszystkim rozsadziła mózgi i teraz trudno z logicznym i konkretnym myśleniem, ale proszę Cię wsadź te 5 klop, dział i bolców i innych maszyn (sensownie złożonych) razem z co najmniej 3-4 sensownymi klockami piechoty i dobrymi bohaterami. Punkty 2250 do 2500. Zagraj tą rozpą co najmniej 15 razy, przeciwko różnym armiom. Wróć tu na forum i dopiero się wypowiedz.
Ostatnio zmieniony 13 lip 2010, o 18:01 przez Mac, łącznie zmieniany 2 razy.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Młody Pajak
Kradziej
Posty: 945
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Młody Pajak »

edit: Byliście szybsi.
Ostatnio zmieniony 13 lip 2010, o 17:59 przez Młody Pajak, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

@mac
+3 =D> =D>
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
SlanesH
Falubaz
Posty: 1289
Lokalizacja: Warszawa KulT

Post autor: SlanesH »

Rozumiem ze juz chcemy balansowac i wprowadzac swoje swietne nigdy nie testowane "wszystko rozwiazujace pomysly" i inne wishlisty? Ten temat zamienil sie w bagno :)
Moja galeria - klik!
Maluje za kasę - klik!

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2149
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

Mac pisze:Proponuje Ci dokładnie to samo co Ty proponujesz innym w pierwszych słowach tego posta. Rozumiem, że wizja 5 klop, 5 cannonów, 10 bolców wszystkim rozsadziła mózgi i teraz trudno z logicznym i konkretnym myśleniem, ale proszę Cię wsadź te 5 klop, dział i bolców i innych maszyn (sensownie złożonych) razem z co najmniej 3-4 sensownymi klockami piechoty i dobrymi bohaterami. Punkty 2250 do 2500. Zagraj tą rozpą co najmniej 15 razy, przeciwko różnym armiom. Wróć tu na forum i dopiero się wypowiedz.
Mac: Po co? skoro i tak zdziesiątkowany oddział można przyjąć kusznikami imo ;).
Mac pisze: Ja proponuje takie zasady:
1. Wszystkie maszyny mają teraz zasięg 24 cale
2. Wracamy do niepełnych templatek
3. Klopy zostają na sile 3 z pozwoleniem na AS
4. Cannony z S5, oczywiście z pozwoleniem na AS
5. Bolce z S4... tu już można dopowiedzieć co dalej.
6. Żadne maszyny nie posiadają multiply wounds.
7. Żadnych bonusów za trafienie i wszystkie możliwe minusy do trafienia - obecne. Nawet na template'owych atakach!
Uważam, że to sensownie rozwiąże wszystkie obecne problemy z maszynami. O i jeszcze żeby nie było, nie ma już czegoś takiego jak automatyczne trafiania - od dziś organki rzucają na trafienia!
Ahm... To jeszcze działko żyrosa na 6 cali hity z artylerki (misfire przerzuca) z S2?
Skoro chcesz zepsuć maszyny, to okej, ja jestem ciekawy co takie empire bedzie miało do powiedzenia, skoro pewnie wg twoich założeń hellstorm bedzie mieć małego placka z S4, albo dużego z S3 i ew. Ap. :roll:

Zapomniałbym, że teraz armata empire nie zniszczy sobie jakiejkolwiek maszyny bo rani ją na 6 i zada jej 1 ranę. Genialna inwestycja! :|

Ah no i ciekawe jak np. empire sobie ma zabić smoka czy hydre, hmm... No właśnie jak? Lusterkiem? Przecież mogę tylko staty jeźdzca, więc nic nie zrobie.. A może magią? Niee, na kluczowy czar przeciwnik zużyje scrolla... A co powiesz na turbo kloc halabardników z 8 atakami z S4 i priestem? :-s

Gogogo! Znerfić maszyny!

Chcesz zmniejszyć moc maszyn? to juz lepszy jest limit na nie, a nie psucie ich...

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

@tedzio
Ogarnij się. To była ironia...

Po drugie hydra, smok a nawet takie bydlaki jak krasnoludy pięknie spadają od właśnie magii. Masz ślicznych imperialnych magów, dokupujesz im 4 poziom i modlisz się o słoneczko a wtedy żaden potwór Ci nie straszny<w zasadzie to się nie musis modlić ponieważ to jest prawie pewne że dostaniaesz słoneczko na arcymagu ponieważ 4/6 jest dość łatwo wylosować "6" a jężeli jeszcze przez przypadek pojawi się dublet na losowaniu czarów to "6" wybierasz od ręki> w ten sposób zaryzykuje stwierdzenie że masz całą gamę sposobów na takie bydlaki <krasnludy są najgorsze pamiętaj - bo najbardziej zaciekłe i pamiętliwe z nich bestie>

Nie wspomnę już o czołgu z T10 #-o i odpornością na wszystkie nowe spelle poza "4" z shadow i "3" z beast.
Paskudny uśmiech power gamera

Bocian
Chuck Norris
Posty: 409

Post autor: Bocian »

Nie miałem jeszcze niestety okazji zagrac w 8ed, bo wakacje spędzam póki co na nauce (ech...), ale wydaje mi się, że wzmocnienie maszyn w Dwarfach to jedynie drobna częśc boostu tej armii. Dzięki totalnemu wzmocnieniu piechoty Dwarficcy piechurzy są teraz IMHO naprawdę tędzy, ganiają po stole po 9+2k6 szarży (z kowadłem), wyskakują w bojowej formacji z krzaków 12 cali od przeciwnika (rangersi), rzucają toporkami z dwóch rzędów z s5, mają powszechnie dwuraki (które teraz wymiatają, IMHO), można wystawic dowolną liczbę "jednostek specjalnych", tj. przede wszystkim unitów minerów, ale też slayerów itp., no, a do tego - rewelacyjne maszyny. Faktem jest, że obecnie katapa z siłą 4 (a zazwyczaj są takie przynajmniej 2 w rozpie) kasuje statystycznie JEDNYM strzałem ponad 10 piechurów o t3... Dzięki tym zmianom wreszcie można będzie próbowac zagrac Dwarfami ofensywnie, a może nawet skutecznie :wink:

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3443
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

No, krasnoludy dostały potężnego boosta, głównie z powodu nowego podręcznika. Nawet S3(9) na katapulcie nie przeszkadza, jak wychodzi masa hitów, to nawet hordy można redukować. A już o wypuszczaniu kloca slayerów na pół stołu nie wspomnę. Z resztą posiadanie jednej z najlepszych na chwilę obecną piechot mnie satysfakcjonuje.


Jab pisze:Nie wspomnę już o czołgu z T10 #-o
Ej no, to akurat ma sens [-X . Przecież to jest kupa żelastwa, nie? To co on ma mieć T6 jak np. gigant? Z resztą ktoś musi mieć ten T10 :wink: .
Obrazek
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia."
~Warren E. Buffett

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2149
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

Gigant ma T5 ;).

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Klafuti pisze:
Jab pisze:Nie wspomnę już o czołgu z T10 #-o
Ej no, to akurat ma sens [-X . Przecież to jest kupa żelastwa, nie? To co on ma mieć T6 jak np. gigant? Z resztą ktoś musi mieć ten T10 :wink: .
Tak to miałoby sens, gdyby odjęli mu tą zasadę że działają na niego spelle tylko z siłą. Tak to totalnie przepakowana jednostka...
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2149
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

Za 300pkt wchodzą fajniejsze rzeczy. Poza tym na dwarficki gunline jest słabiutki :P

Awatar użytkownika
Młody Pajak
Kradziej
Posty: 945
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Młody Pajak »

Podrzucasz śmieci, jedziesz reszte armii przy minimalizacji strat wygrywasz dużo. Nie wiem nawet czy nie da się wygrać 20:0... :-k

kufel007
Mudżahedin
Posty: 256

Post autor: kufel007 »

Jab pisze: Nie wspomnę już o czołgu z T10
Drodzy Koledzy... Nie sądzicie, że charakterystyka podana w: The Empire Official Update July 2010 to zwykła literówka?
W Bestiary na końcu nowego booka stoi jak byk S6/T6/W10. Nie powinno się równocześnie ukazać sprostowanie tego, co szanowny staf GW sknocił w nowiutkim booku??
Sądzę, że nie ma się co niezdrowo podniecać i knuć niecne rozpiski na 2 ST (albo i lepiej jak bozia da!)
na poparcie moich słów:
http://www.games-workshop.com/gws/catal ... rod2120007
z gorącym pozdrowieniem :)
Kupię:
Bretonnia
Ogre Kingdoms
Wood Elves

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Mac pisze:Zagraj tą rozpą co najmniej 15 razy, przeciwko różnym armiom.
I na różne scenariusze :D

ODPOWIEDZ