Rozpiski
Moderator: JarekK
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Rozpiski
Porażka ....
Ach te uroki bycia ciągle głodnym .Mad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
niestety - nasze grubaskowe wierzchowce zostały mocno pocięte :/
Pocieszające - jesli dobrze kombinuję to dyski i steedy slanesha sa warbeastami. Warbeasty pod herosami w tej edycji sa traktowane jak zwykla kawaleria. Nie ma też juz zasady że latajacy heros nie moze dołaczyc sie do oddziału. Ergo - dysk i steed slanesza z herosem może kitrać się w oddziale kawalerii normalnej!
Pocieszające - jesli dobrze kombinuję to dyski i steedy slanesha sa warbeastami. Warbeasty pod herosami w tej edycji sa traktowane jak zwykla kawaleria. Nie ma też juz zasady że latajacy heros nie moze dołaczyc sie do oddziału. Ergo - dysk i steed slanesza z herosem może kitrać się w oddziale kawalerii normalnej!
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Miło, ale jurka i tak mi szkoda okrutnie . Bo na kawaleryjską jako "count as" raczej go nie wcisnę .
Ach te uroki bycia ciągle głodnym .Mad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
no widzisz ja juz kombinuje i tlumacze to od dluzszego czasu, i jak bys znal dyskusje od samego poczatku bys znal moje zdanie na ten temat.Pocieszające - jesli dobrze kombinuję to dyski i steedy slanesha sa warbeastami. Warbeasty pod herosami w tej edycji sa traktowane jak zwykla kawaleria.
a. wszystko tyczylo sie palanquina, bo zgodnie z rb (dla mnie) ciezko jest go sklasyfikowac.
b. dla mnie powyzsze cytaty sa niezgodnoscia z zasadami (dla mnie jedno nie wyklucz drugiego, albo raczej jedno wyklucza drugie.)
c. zmienila sie edycja i widze ze niektorzy zmienili podejscie (demony obciete, wracamy do wochu, sie cieszyc), wiec mam nadzieje ze uszczypliwosci nie byly skierowane do mnie szafo
nie zaluj mnie bo i tak nie mialem zamiaru brac juggerowInfernal Puppet pisze:Miło, ale jurka i tak mi szkoda okrutnie .
zalezalo mi jedynie na rozwiazaniu tego malego problemu, i liczylem na bardziej rzeczowa dyskusje, i wogole na dyskusje.
w demonach epidemius na palaqu jest Inf, tylko ze zasada to tyczy sie calego modelu, i teraz jak traktowac to w wochu
imo rozsadnie troop type Inf reszta z bohatera na mouncie (z cavalry tt), czyli sv i inne pierdoly. tylko ze z zasad to nie wynika.
Ostatnio zmieniony 13 lip 2010, o 22:37 przez jurak, łącznie zmieniany 1 raz.
A ja dalej upieram się przy swoim w RB na stronie 11 wyraźnie jest napisane, że w przypadku kolizji zasad z RB z tymi do AB należy stosować te z AB... a, że FAQ nie skasował tego, że zgodnie z kodeksem jugger to cavalry tak więc jest to cavalry i dostaje save od kawy
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...
w AB jugger jest traktowanu jako cavalry mount, wg rb model na cavalry mouncie liczy sie jako cavalry troop type,Przemcio251 pisze:A ja dalej upieram się przy swoim w RB na stronie 11 wyraźnie jest napisane, że w przypadku kolizji zasad z RB z tymi do AB należy stosować te z AB... a, że FAQ nie skasował tego, że zgodnie z kodeksem jugger to cavalry tak więc jest to cavalry i dostaje save od kawy
w bestiary jugger ma tt MB, a wedlog zasad uzywania mountow przez bohaterow traktuje sie taki model jako monstrous cavalry, a samego juggera jako mounstous cavalry mount'a.
czyli
AB cavalry mount
RB (wg bestiary) monstrous cavalry mount
moim zdaniem kwestia sporna mounty nie sa rodzajem tt, ale zmiana kategori mounta zmienia tt,Troop Type
Note that older versions of our army books do not list the
Troop Type for each model. If this is the case with your army
book, then you can find the model's Troop Type in the
reference section at the back of the Warhammer rulebook.
tez mi sie wydaje ze juggery to MC (ale to jest takie "chyba")
jak dla kogos jest to jasne i klarowne to sie bardzo ciesze.
Pochwalę się tym co ja złożyłem.
Sorc lord
235+ 35 <4 lv.> + 25 <power familiar> + 20 <spell shield dając normalnie +1 AS i MR (1)> = 315 <Heven>
Sorc lord
235+ 35 <4 lv.> + 15 <spell familiar> + 10 <necrotic> + 15 <enchanted shield> = 310 <Death>
Exalted <bsb>
110 + 25 <bsb> + 8 <GW> + 10 <MoT> + 45 < talisman of perservation (4+ ward)> + 5 <potion of foolhardines> = 203
Core:
40 maruderów<GW> + MoK = 230
40 maruderów<GW> + MoK = 230
40 maruderów<GW> + MoK = 230
Special:
15 Chosen + FCG + MoT + Blasted standard + favorka + potion of strenght = 420
Rare:
Hellcannon 205
Hellcannon 205
Warshrine <tęczy> 150
Total: 2498 ptk.
Wszystkich bohaterów wsadzamy spokojnie do wybrańców, gdzie są bezpieczni od shootingu. Co prawda nie ma pięknego infernal puppeta, ale wszystkie misscasty są bardzo niebezpieczne więc w sumie wydało mi się to stratą punków. Pytanie pewnie będzie dlaczego akurat heven. To proste, ponieważ każdy spell z heven zadaje dodatkowe obrażenia letającym jednostkom co oznacza że jak wylosujemy np. "6" to bardzo możliwe że szybko zdejmiemy wszystkie latające jednostki wroga i nie trzeba się będzie przejmować latającymi śmieciami, które nie potrzebnie moga nabić CRa. W dodatku ten lore ma świtną sygnaturkę, która może bardzo nam pomóc w combacie a także bronić nas przed nie wygodnymi maszynami. Do tego świetnie nadaje się do zabijania jednostek z wysoką inicjatywą, które zwykle mają niski T i w miarę wysoki AS, który jest niwelowany właśnie przez ten lore, no i nikt chyba nie wzgardzi pienie wymierzoną kometką czy przesuwaniem do tyłu oddziałów głównie monsterów a nawet czołgu!
Nasz BSB chętnie przyjmuje wszystkie chellenge, zaś oddział wybrańców z dwoma efektami FotG, które może modyfikować też do najłatwiejszych przeciwników nie należy.
Ta ilość marasów powinna skutecznie zgnieść wszystko na swojej drodze.
Alternatywnie:
Lordowie jak wyżej.
Hero:
Exalted <bsb> + shield + MoK + Jugger + Rampager standard + bloodcarding roar = 280 ptk.
Core:
21 wojowników z halabardami + MoT + FCG + Blated standard = 426 ptk.
31 Marud <GW>+ MoK = 185 ptk.
30 Marud <GW>+ MoK = 180 ptk.
Special:
7 Rycerzy + MoK + FCG + BoR = 395 ptk.
Rare:
2x Helena = 410 ptk.
Total: 2501
Ta rozpa akurat bardziej fanowa, jednak z drugiej strony ma swoje mocne strony. Po pierwsze wczoraj się dokopałem do tego że można mieć więcej niż jedno frenzy, a efekty tego się kumulują. Czyli taki zestaw rycerzyków z BSB wypłaca 37 ataków z siłą 5 z przerzutem na trafienie <plus 7 ataków z siłą 3 również z przerzutem na trafienie> . W dodatku dość szybko takie bydle dochodzi co combatu. No i co by nie mówić generalnie są za twardzi aby ich wystrzelać z czegokolwiek innego niż cannon czy bolec. A po to mamy maga z lore of hevens by właśnie bronić taki klocek przed shootingiem. Imho warta zastanowienia opcja. głównie z czterech powodów. Nikt teraz nie bierze lore of metal, ponieważ prawie nikt nie ma save`a lepszego niż 4+ dlatego dużej kuźni nie trzeba się bać. Po drugie w końcu to jest kawaleria, którą nie musimy myśleć jak wjechać i bać się tego czy zostaniemy zaszarżowani bo i tak mają 5I. A po trzecie mają magiczne ataki. A o czwarte z muzykiem mamy darmowe reformy, tylko trzeba przerzucić ld. z przerzutem o BSB, więc ta pancerna pięść zyskuje na manewrowości. Oczywiście są i wady. Główną wadą jest samo pole bitwy, które bardzo często każe kawalerii coś testować, lecz z tego co widzę to na turniejach nie zanosi się na jakąś rewolucję, więc stoły jak jałowe były tak będą.
Zapraszam do komentowania.
Sorc lord
235+ 35 <4 lv.> + 25 <power familiar> + 20 <spell shield dając normalnie +1 AS i MR (1)> = 315 <Heven>
Sorc lord
235+ 35 <4 lv.> + 15 <spell familiar> + 10 <necrotic> + 15 <enchanted shield> = 310 <Death>
Exalted <bsb>
110 + 25 <bsb> + 8 <GW> + 10 <MoT> + 45 < talisman of perservation (4+ ward)> + 5 <potion of foolhardines> = 203
Core:
40 maruderów<GW> + MoK = 230
40 maruderów<GW> + MoK = 230
40 maruderów<GW> + MoK = 230
Special:
15 Chosen + FCG + MoT + Blasted standard + favorka + potion of strenght = 420
Rare:
Hellcannon 205
Hellcannon 205
Warshrine <tęczy> 150
Total: 2498 ptk.
Wszystkich bohaterów wsadzamy spokojnie do wybrańców, gdzie są bezpieczni od shootingu. Co prawda nie ma pięknego infernal puppeta, ale wszystkie misscasty są bardzo niebezpieczne więc w sumie wydało mi się to stratą punków. Pytanie pewnie będzie dlaczego akurat heven. To proste, ponieważ każdy spell z heven zadaje dodatkowe obrażenia letającym jednostkom co oznacza że jak wylosujemy np. "6" to bardzo możliwe że szybko zdejmiemy wszystkie latające jednostki wroga i nie trzeba się będzie przejmować latającymi śmieciami, które nie potrzebnie moga nabić CRa. W dodatku ten lore ma świtną sygnaturkę, która może bardzo nam pomóc w combacie a także bronić nas przed nie wygodnymi maszynami. Do tego świetnie nadaje się do zabijania jednostek z wysoką inicjatywą, które zwykle mają niski T i w miarę wysoki AS, który jest niwelowany właśnie przez ten lore, no i nikt chyba nie wzgardzi pienie wymierzoną kometką czy przesuwaniem do tyłu oddziałów głównie monsterów a nawet czołgu!
Nasz BSB chętnie przyjmuje wszystkie chellenge, zaś oddział wybrańców z dwoma efektami FotG, które może modyfikować też do najłatwiejszych przeciwników nie należy.
Ta ilość marasów powinna skutecznie zgnieść wszystko na swojej drodze.
Alternatywnie:
Lordowie jak wyżej.
Hero:
Exalted <bsb> + shield + MoK + Jugger + Rampager standard + bloodcarding roar = 280 ptk.
Core:
21 wojowników z halabardami + MoT + FCG + Blated standard = 426 ptk.
31 Marud <GW>+ MoK = 185 ptk.
30 Marud <GW>+ MoK = 180 ptk.
Special:
7 Rycerzy + MoK + FCG + BoR = 395 ptk.
Rare:
2x Helena = 410 ptk.
Total: 2501
Ta rozpa akurat bardziej fanowa, jednak z drugiej strony ma swoje mocne strony. Po pierwsze wczoraj się dokopałem do tego że można mieć więcej niż jedno frenzy, a efekty tego się kumulują. Czyli taki zestaw rycerzyków z BSB wypłaca 37 ataków z siłą 5 z przerzutem na trafienie <plus 7 ataków z siłą 3 również z przerzutem na trafienie> . W dodatku dość szybko takie bydle dochodzi co combatu. No i co by nie mówić generalnie są za twardzi aby ich wystrzelać z czegokolwiek innego niż cannon czy bolec. A po to mamy maga z lore of hevens by właśnie bronić taki klocek przed shootingiem. Imho warta zastanowienia opcja. głównie z czterech powodów. Nikt teraz nie bierze lore of metal, ponieważ prawie nikt nie ma save`a lepszego niż 4+ dlatego dużej kuźni nie trzeba się bać. Po drugie w końcu to jest kawaleria, którą nie musimy myśleć jak wjechać i bać się tego czy zostaniemy zaszarżowani bo i tak mają 5I. A po trzecie mają magiczne ataki. A o czwarte z muzykiem mamy darmowe reformy, tylko trzeba przerzucić ld. z przerzutem o BSB, więc ta pancerna pięść zyskuje na manewrowości. Oczywiście są i wady. Główną wadą jest samo pole bitwy, które bardzo często każe kawalerii coś testować, lecz z tego co widzę to na turniejach nie zanosi się na jakąś rewolucję, więc stoły jak jałowe były tak będą.
Zapraszam do komentowania.
Paskudny uśmiech power gamera
Cóż w naszym RB jest podany troop type dla Juggerka jak ktoś już wkleił tu na forum tak więc należy traktowaćTroop Type
Note that older versions of our army books do not list the
Troop Type for each model. If this is the case with your army
book, then you can find the model's Troop Type in the
reference section at the back of the Warhammer rulebook.
Juggerka jak Cavalery... Zasada przytoczona przez ciebie łączy się z ta ze strony 11. Więc uznanie prosiaczka za cavalry jest jak najbardziej zasadne
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
gadasz bzdury.
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
nie po prostu czytam zasady W AB jak wół stoi, żę juggerka należy traktować jako cavalry pomimo dużej podstawki a w RB także jak wół stoi napisane, że przy kolizji zasad należy stosować te z AB, z koleji FAQ stanowi wyraźnie, że w przypadku braku troop type w AB należy brać te z RB ale w AB jak już napisałem podany jest troop type Juggerka....
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
Nie jest.
Juggernaut jest monstrous beastem jezdziec na nim jest monstrous cavalry. to nie to samo co cavalry.
W starym booku był oczywiście cavalry (nie było wówczas takiego czegoś jak monstr. cav.), nowa edycja zmieniła jego klasyfikację.
Oczywiście - przemcio wie lepiej.
Juggernaut jest monstrous beastem jezdziec na nim jest monstrous cavalry. to nie to samo co cavalry.
W starym booku był oczywiście cavalry (nie było wówczas takiego czegoś jak monstr. cav.), nowa edycja zmieniła jego klasyfikację.
Oczywiście - przemcio wie lepiej.
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
Choć jedna osoba skomentowała rozpiskę a nie kłóciła się o coś co i tak jest totalnym reliktem przeszłości ponieważ rycerze poszli do lamusa i pogodzić się z tym...Delight pisze:Jab - Pierwsza fajniejsza rozpa się wydaje
Ja bym tylko zrobił jednego maga tzeencha (4lvl) z third eye of tzeench (wtedy zna swojego lora... i w razie potrzeby tego co zna przeciwnik ^^) + drugi z heaven.
No właśnie też tak próbowałem złożyć tego maga. Ponieważ oczko + tzincz <czyli +5 cast to imba sprawa> jednak totalnie punków nie wystarcza. To co złożyłem na lordach to absolutny max punktowy. A nie bardzo jest co poświęcić ponieważ Ci magowie idą do combatu razem z tymi wybrańcami więc muszą mieć jakąś ochronę w CC.
Paskudny uśmiech power gamera
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
zaloże się z Tob że rycerze nie odeszli do lamusa, jeśli chcesz. Są szybcy i odporni prawie na każda artylerię, mają wystarczająco ataków żeby na raz przebić sie przez maszynę ze stubornem, więc będą popularni jako kontra na pornodefensy.
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
Czyli uważasz że druga rozpiska ma rację bytu? <ok załóżmy że zamiast jurka masz chaos steeda> I czy pojawiłbyś się z czymś takim na turnieju? Jeżeli tak to co byś ewentualnie zmienił <poza mountemna BSB>?
A to że rycerze idą do lamusa to raczej opinia, którą wyrobiłem Sobie czytając wasze rozpiski i żadna poza moją chyba ich w ogóle nie uwzględnia.
A to że rycerze idą do lamusa to raczej opinia, którą wyrobiłem Sobie czytając wasze rozpiski i żadna poza moją chyba ich w ogóle nie uwzględnia.
Paskudny uśmiech power gamera