8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: bigpasiak »

Jab pisze:...
:shock:

Na jakiej podstawie decydować jaka zdolność się dubluje a jaka nie?
Czy terror 2 razy się kumuluje?
Jeśli nie to dlaczego frenzy miało by się kumulować?


Frenzy jest jedno jako zasada i jej bonusy też są jedne.
Chcesz wmówić że dzięki tej "kumulacji" masz dodatkowy ataka [ bajera bo pozytyw ] ,ale nie musisz 2 * testować czy musisz szarżować?
Skąd takie wnioski?

Żeby zdolności się kumulowały musi to być zaznaczone wg mnie.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

@ Mac przecież mądrzejsi od nas koledzy już ustalili jakie umiejętności się dublują a jakie nie, swoją drogą to ciekawe z jakiego fragmentu zasad wyciągają tę interpretację, ale być może nie dowiemy się tego nigdy :wink: w każdym razie opis feara jednoznacznie wskazuje że bez względu na ilość strasznych przeciwników testujemy tylko raz, dlatego sądzę że zdublowany strach nic nie daje ale nie będę umierał za tę interpretację :mrgreen: natomiast zapewne doskonale zdajesz sobie sprawę że przerzut przerzutu jest niezgodny z RB :)

@ Jab - spox :P

Ż.

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Morsereg pisze:@jab
w takim razie skoro ASF zeruje sie z ASL, to czemu kolejne ASF ma dawac faktyczne pierwszenstwo w rzutach?
Szczerze mówiąc to nie mam pojęcia w jaki sposób mógłbyś uzyskać 2x ASF o ile nie jesteś HE, a oni nie potrzebują tego dublować ponieważ mają "lepszy" asf i im to w ogóle nie jest potrzebne.
A twierdzę tak ponieważ w ASL jest napisane:
"...if model have ASF and ASL, the two cancel out and neither applies so use model I..."
Co raczej sugeruje że Jeżeli na jeden ASF przypada jeden ASL to walka rozgrywa się wg. inicjatywy. A kolejny ASF nie jest równoważony przez ASL, dlatego w ostatecznym rozrachunku masz ASF. Oczywiście mogę się mylić, ale ja osobiście bym tak to zinterpretował. Jednak nie rozumiem po co czymś takim się zajmować skoro osiągnięcie tego nie jest możliwe?<dla innych armii niż HE>
Morsereg pisze:czy w takim razie wykupujac bron z zasada AHW piec razy bede mial +5 atakow w CC?
To teraz mi powiedz jak możesz kupić 5 additional hand weaponów, to ja Ci wyjaśnię czy tak będzie.

bigpasiak pisze: Na jakiej podstawie decydować jaka zdolność się dubluje a jaka nie?
Dubluje się każda <chyba że w opisie zdolności jest napisane że się nie dubluje>, jednak nie każda dajcie Ci coś z tego tytułu.
bigpasiak pisze: Czy terror 2 razy się kumuluje?
Nie ponieważ panikę testujesz tylko raz na rundę. Powielanie terrora nic Ci nie da. Choć nikt Ci nie broni kupować itemu z terrorem na postaci która terror już posiada. <np. treemen z spitem dający terrora>
bigpasiak pisze: Jeśli nie to dlaczego frenzy miało by się kumulować?
W zasadzie to nie chodzi o samo frenzy tylko o to że frenzy daje Ci zasadę extra atack, która się kumuluje.
bigpasiak pisze: Frenzy jest jedno jako zasada i jej bonusy też są jedne.
Chcesz wmówić że dzięki tej "kumulacji" masz dodatkowy ataka [ bajera bo pozytyw ] ,ale nie musisz 2 * testować czy musisz szarżować?
Po pierwsze nic nie wmawiam. A co do podwójnego testu to w RB jest napisane tak:
Jeżeli unit ma frenzy to musi testować Ld. jeśli zda to nie musi szarżować. Zakładam <a to jest kwestia umowna> że ilość "frenzy" nie ma tutaj znaczenia. Według mnie test jest tylko jeden.


bigpasiak pisze:Skąd takie wnioski?
RB
bigpasiak pisze:Żeby zdolności się kumulowały musi to być zaznaczone wg mnie.


Właśnie na odwrót. Musi być zaznaczone że nie mogą się kumulować
Ostatnio zmieniony 15 lip 2010, o 01:57 przez Jab, łącznie zmieniany 2 razy.
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

Ass w regonie z banner of hag garef i mamy 2xASF :wink:
tak po prawdzie to nie wiem jak z tego wybrnąć - ta furtka od tytułem dublowanie umiejętności jest możliwe to istna puszka pandory i nie wiem po jakiego ch... GW gmerało przy tym #-o

Ż.

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Tak ale assasyn nie może mieć ASL`a, więc dalej rozmowa jest jałowa.

Chyba żeby "akurat spotkał" WE bohatera z Amber pendantem. Wtedy rozsądziłbym to tak jak napisałem wyżej. <ponieważ wg. erraty amber daje teraz tylko ASL`a a nie ma napisanego że nie ważne co masz to i tak atakujesz ostatni>

I tak zgadzam się. To jest popaprane. Dzięki temu LS ma co robić :wink:
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
Oni No Maćko
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz

Post autor: Oni No Maćko »

Nie wierzę, że można temat z kumulowaniem zasad tak bardzo rozwinąć. No chyba, że ktoś to robi dla tzw. "zwały".
Przyjmując "karciankowe" podejście do zasad - np. frenzy daje Ci nazwijmy to "cechę" ( trait, ability czy jak to tam nazwać). Z tej cechy wynika, że masz dodatkowy atak i cała reszta. Jeśli z jakiegolokwiek powodu otrzymujesz drugie frenzy to nie daje Ci to kompletnie nic, bo już posiadasz wszystko co daje Ci frenzy. (Jeśli chcesz mieć 2 extra attack to ten drugi musisz uzyskać z innej zasady - np. addicional hand weapon).

Armor Piercing, z tego co kojarzę, daje po prostu -1AS. Czyli jeśli masz dwa razy AP to nic Ci to nie daje, bo masz dwa razy tę samą zasadę, która mówi: twoja broń ma właściwość -1AS.

Te same zasady specjalne się nie kumulują. Tu chodzi tylko i wyłącznie o problem z np. extra attackiem, który pochodzi z dwóch różnych źródeł - od dwóch różnych zasad specjalnych, który wtedy, według mojej oceny, kumulować się powinien.
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

Prostsze pytanie:

Czy liczki/duze liczki dostaja bonus do casta jak 1/3 levelowy magik?
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k

kufel007
Mudżahedin
Posty: 256

Post autor: kufel007 »

Panowie i Panie!
Wszystko co daje "extra" "+1" "+2"... się kumuluje czyli można mieć trzy razy "extra attack" ale już np "frenzy" się ma albo nie ma! Czyli model może mieć "extra attack", "+2 attacks" i "frenzy" to ma bonus "+4 Attack"

"Extra Attack" - A model incereases his Attacks value by 1.
"Frenzy" - Frenzied troops have Extra Attack and Immune to Psychology special rules

Model może być "Frenzied" albo nie nie ma stopniowania: trochę frenzy, bardziej frenzy i frenzy^2
szafa@poznan pisze:Prostsze pytanie:

Czy liczki/duze liczki dostaja bonus do casta jak 1/3 levelowy magik?
"Models that can cast spells are known as Wizards"
"...The results are added together and then added to the casting Wizard's level..."
dostają bonus +1/+3
Kupię:
Bretonnia
Ogre Kingdoms
Wood Elves

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Żaba pisze:Ass w regonie z banner of hag garef i mamy 2xASF :wink:
tak po prawdzie to nie wiem jak z tego wybrnąć - ta furtka od tytułem dublowanie umiejętności jest możliwe to istna puszka pandory i nie wiem po jakiego ch... GW gmerało przy tym #-o

Ż.
ale przeciez sam fakt, ze gmeralo to nadinterpretacja. to, ze mulitple special rules are cumulative nie jest tozsame ze zdaniem multiplies of the same special rule are cumulative.

Wynika z tamtego zdania jedynie tyle, e extra attack nie zabiera modelowi mozliwosci posiadania asf przy okazji.
Czy liczki/duze liczki dostaja bonus do casta jak 1/3 levelowy magik?
tylko jesli dostana z terenu bonus loremaster. Inaczej nie maja czarow a w inkantacjach i boundach nie dodaje sie levelu maga

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

kufel007 pisze:
szafa@poznan pisze:Prostsze pytanie:

Czy liczki/duze liczki dostaja bonus do casta jak 1/3 levelowy magik?
"Models that can cast spells are known as Wizards"
"...The results are added together and then added to the casting Wizard's level..."
dostają bonus +1/+3

Się zastanawiam, po co Ty piszesz te bzdurne posty. W kwestii zasad powinny się odzywać tylko kompetentne osoby.
Obrazek

kufel007
Mudżahedin
Posty: 256

Post autor: kufel007 »

@Shino: racja!
"Incantantions
The casting result for the opponent to dispel is
determined by rolling 2D6 in the case of a Priest’s Incantation,
and 3D6 in the case of a High Priest. Note that these are not
power dice, and are not affected by things that affect power
dice. Also, these totals cannot be modified (either up or down),
except for the Staff of Mastery (see page 39).”
@Fisch: Każdy ma prawo pytać i oczekiwać pomocy (odpowiedzi), tak przynajmniej jest w tytule postu. A to, że ktoś źle interpretuje to co jest napisane w bookcha to inna kwestia... Czemu akurat do mnie się przyczepiłes?
Dlaczego nie odpisałeś koledze szafa@poznan że zadaje durne pytania, że jest tłuk i nieuk bo przecież wszystko wyraźnie jest opisane w FAQ i tylko zaśmieca Twoje forum...
Ostatnio zmieniony 15 lip 2010, o 10:10 przez kufel007, łącznie zmieniany 1 raz.
Kupię:
Bretonnia
Ogre Kingdoms
Wood Elves

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Shino pisze: ale przeciez sam fakt, ze gmeralo to nadinterpretacja. to, ze mulitple special rules are cumulative nie jest tozsame ze zdaniem multiplies of the same special rule are cumulative.

Wynika z tamtego zdania jedynie tyle, e extra attack nie zabiera modelowi mozliwosci posiadania asf przy okazji.
No i tutaj właśnie jest problem.
"... unless otherwise noted the effects of multiple special rules are cumulative..."

Nie ma nic napisanego że jedna zasada nie może się powtarzać. Głównie tu chodzi o extra atack. I tą zasadę można dostać z innych zasad. I jeżeli byłoby tak jak Ty mówisz to witch elfki, które mają frenzy + AHW powinny mieć 2 ataki, ponieważ extra atack nie powinien się kumulować. A wszyscy się chyba zgodzimy że to bzdura i przytakniemy że witch elfki mają 3 ataki. No i to jest główny problem.
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
bigees
Mudżahedin
Posty: 301
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: bigees »

2 pytania:

- czy charioty w 8 ed. mogą już maszerować? (nie znalazłem w rulebooku żadnego zakazu w tej kwestii)

- czy fear i terror w 8 ed. nie mają wpływu na szarże, tzn. czy "zwykły" oddział może bez przeszkód szarżować oddziały z fear lub terror i dopiero ewentualnie w trakcie walki rozpatrywać efekty tych cech oddziału przeciwnika? (w rulebooku w opisie tych cech jest jedynie napisane, że reakcje na strach czy terror rozpatruje się, gdy oddział budzący strach lub terror szarżuje na "zwykły" oddział)
"Nigdy nie oszukuję i nie kradnę. Nie noszę także cylindra do płaszcza i nie wcinam bananów idąc ulicą, bo dżentelmen nie robi żadnej z tych rzeczy. Zrobiłbym jedno tak samo niechętnie jak drugie – bo jedno i drugie jest sprawą harmonii i dobrego smaku".

kufel007
Mudżahedin
Posty: 256

Post autor: kufel007 »

"... unless otherwise noted"
Prawdę mówiąc, to ja nie mogę znaleźć ograniczającego zapisu przy jakiejwolwiek zasadzie :D
Kupię:
Bretonnia
Ogre Kingdoms
Wood Elves

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Dziwna dyskusja.
Efekty kilku zasad specjalnych się kumulują, efekty, nie zaś same zasady.
Extra attack przykładowo to efekt posiadania drugiej broni, ale też efekt frenzy.
Jako takie (efekty) są kumulatywne bo pochodzą z zasady specjalnej 2xhand weapon i z zasad frenzy.
Danie komuś w jakiś sposób dwóch frenzy nie dałoby tego rezultatu - ponieważ to nie byłoby już dublowanie efektu z dwóch różnych zasad, a jedynie dublowanie samej zasady (nie wiedzieć po co).
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Oni No Maćko
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz

Post autor: Oni No Maćko »

Byro pisze:Danie komuś w jakiś sposób dwóch frenzy nie dałoby tego rezultatu - ponieważ to nie byłoby już dublowanie efektu z dwóch różnych zasad, a jedynie dublowanie samej zasady (nie wiedzieć po co).
to samo pisałem pare postów wyżej. Interpretowanie zasad w inny sposób to szukanie na siłe problemów.
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem

Awatar użytkownika
Voodoo
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

bigees pisze:czy charioty w 8 ed. mogą już maszerować? (nie znalazłem w rulebooku żadnego zakazu w tej kwestii)
Nie, strona 86=> Split Profil=> ostatnie zdanie akapitu
kufel007 pisze:Każdy ma prawo pytać i oczekiwać pomocy (odpowiedzi), tak przynajmniej jest w tytule postu.
+1 masz rację. Tak ten temat powinien działać.
kufel007 pisze:A to, że ktoś źle interpretuje to co jest napisane w bookcha to inna kwestia... Czemu akurat do mnie się przyczepiłes?
Bez kitu :lol2: Skoro źle interpretujesz to po co się udzielasz i odpowiadasz na pytania wprowadzając ludzi w błąd?
Ostatnio zmieniony 15 lip 2010, o 10:35 przez Voodoo, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

No więc pisanie że zasady powinny być tak jak wam się wydaje to raczej kiepski argument merytoryczny... Różne zasady mogą się kumulować, jednak póki co nie jest napisane że ta sama zasada nie może się kumulować. I tu rodzi się problem...
<Jak dla mnie też jest to bzdurne, ale RB to RB>
Można mieć nadzieję że LS uściśli to w jakiś normalny sposób. <choć też zacząłem w to wątpić skoro Armour pircing ma się wg. nich kumulować #-o >
Paskudny uśmiech power gamera

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Oni No Maćko pisze:
Byro pisze:Danie komuś w jakiś sposób dwóch frenzy nie dałoby tego rezultatu - ponieważ to nie byłoby już dublowanie efektu z dwóch różnych zasad, a jedynie dublowanie samej zasady (nie wiedzieć po co).
to samo pisałem pare postów wyżej. Interpretowanie zasad w inny sposób to szukanie na siłe problemów.
Ale to Amerykanie są głupi i dla nich upraszcza się zasady, co nie?

Ale że niektórzy Polacy nie potrafią normalnie zasad przeczytać tylko kombinują jak by je przeczytać na odwrót jest całkowicie w porządku...

p.s. Kumulować to można coś co ma wartość w liczbach (np. wygrana w totolotka, dodatkowe ataki, ujemny modyfikator save) a nie zasady specjalne, które mają jakieś odzwierciedlenie na polu bitwy potem. Jak ktoś jest odporny na KB to jest odporny (nie ważne czy atakuje go pięciu gości po jednym ataku z KB czy jeden z pięcioma atakami czy gość z KB z dwóch źródeł) i koniec.

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Remo pisze:
Oni No Maćko pisze:
Byro pisze:Danie komuś w jakiś sposób dwóch frenzy nie dałoby tego rezultatu - ponieważ to nie byłoby już dublowanie efektu z dwóch różnych zasad, a jedynie dublowanie samej zasady (nie wiedzieć po co).
to samo pisałem pare postów wyżej. Interpretowanie zasad w inny sposób to szukanie na siłe problemów.
Ale to Amerykanie są głupi i dla nich upraszcza się zasady, co nie?

Ale że niektórzy Polacy nie potrafią normalnie zasad przeczytać tylko kombinują jak by je przeczytać na odwrót jest całkowicie w porządku...

p.s. Kumulować to można coś co ma wartość w liczbach (np. wygrana w totolotka, dodatkowe ataki, ujemny modyfikator save) a nie zasady specjalne, które mają jakieś odzwierciedlenie na polu bitwy potem. Jak ktoś jest odporny na KB to jest odporny (nie ważne czy atakuje go pięciu gości po jednym ataku z KB czy jeden z pięcioma atakami czy gość z KB z dwóch źródeł) i koniec.
Dokładnie, dlatego frenzy też się kumuluje...
Paskudny uśmiech power gamera

Zablokowany