Nowa Edycja

Tomb Kings

Moderator: Shino

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
archeolog
Chuck Norris
Posty: 562
Lokalizacja: Planet Express

Re: Nowa Edycja

Post autor: archeolog »

scorp to monster więc ma zasadę stomp

co do Horeka's, wydaje mi się że ten "ignore" tyczy się zdawania paniki w razie zjechania 25% wroga tylko brzmi faktycznie jakby miał po nim byc CR, ale to imo

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Terael pisze:A ja mam prośbę. Czy mógłbym mi ktoś napisać o co chodzi z tą zasadą Unstable u Undeadów? Przeglądałem większość tematów o 8ed ale nie znalazłem nic na ten temat.
DoE idzie w odstawkę...
Page 25 – Skeleton Chariots, Chariot Units box-out
Change the the fourth bullet point to “Units of Skeleton
Chariots can be joined by characters.” Ignore the final bullet
point.

Czyli wogóle herosi na wózkach nie dołączą?
Może ja jakiś zamulony jestem albo czytać nie umiem ale dla mnie ten zapis sugeruje, że teraz każdy hero może dołączyć do chariotów ;)

Ciekawe jak to jest z tym los'em (tlos'em) oddziałów w walce... pewnie zasłaniają ale jakby odział przeciwnika miał większy front od naszego to coś by tam okiem mógł rzucić na kaszkiet ;)

Lipa, że Thunderstomp nie dziła z UA :(
A tak w ogóle to zasady jak hate i inne przeżuty oraz kb, poison, etc działają z Stomp/Thunderstomp?
A do jakiej grypy jednostek należy Skorpion?
Page 35 – Horekhah’s Incantation of Righteous Smiting
Ignore “There is no combat resolution, but if enough casualties
are caused the enemy unit must take a Panic test.”
Albo mi się wydaje albo po smiting'u w HtH jest CR teraz, tudzież liczy się to do CR po combacie (w sumie to drugie jest nieuzasadnione). Liczę na to, że w RB jest coś co rozwieje moje wątpliwości.
Gdyby rzeczywiście był CR to fakt, że ze smit'a są ataki nie tylko z modeli w BtB (jak opisuje czar) to moglibyśmy coś tam powalczyć ;)

Edit.
No i jeszcze nasuwa mi się pytanie czy w zasadzie Undead ujednolicili, że można wardować/regenerować rany z CR?
1 Unstable to normalne sypanie się, tracisz tyle ran o ile przegrałeś walkę.
2 To co zacytowałeś oznacza, że bohaterowie mogą przyłączać sie do oddziałów rydwanów.
3 Hate i poison nie działa, bo nie rzucasz na trafienie przy stompie, za to KB skorpiona oczywiście działa.
4 Skorpion to nie monster tylko monstrus beast.
5 Nie liczy się do CR, jest w fazie magii a nie walki, wg. podręcznika oddziały w walce wręcz nie testują paniki.
Obrazek

Awatar użytkownika
Mazi88
Wałkarz
Posty: 96
Lokalizacja: Sucha Beskidzka

Post autor: Mazi88 »

Page 21- Immune to Psychology
Ignore this special rule
wtf? Testujemy feary etc?
May will be done!

Awatar użytkownika
Terael
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 110

Post autor: Terael »

Unbreakable wystarczy ;)
No chyba, że coś zmienili w 8ed... :shock:

A ja muszę z przykrością stwierdzić, że ciężko jest zmieścić CoS + 3LP na 2250pts :(
Na max itemach daje to 660 pts (nie wliczając koni) a mamy do dyspozycji 562 punkty. Wywalić 100pts z itemów oznacza, że albo hiero albo CoS będzie bez ochrony :(
No może na upartego by coś wykombinował ale słabo to widzę...
Można wziąć by HLP ale w tedy znowu króla ciężko upchać...

PS. Dzięki za odpowiedzi ;)

Edit.
Czy jest coś w RB co sugeruje, że TK też są ograniczone w inkantacjach do 12PD? Bo w AB ani Erracie nie doszukałem się tego :P
Jedynie taki cytat mi się przed oczy nasuwa:
Change the fourth & fight paragraphs to “The Incantation
chosen is automatically cast, without using any power dice from
the pool. The casting result for the opponent to dispel is
determined by rolling 2D6 in the case of a Priest’s Incantation,
and 3D6 in the case of a High Priest. Note that these are not
power dice
, and are not affected by things that affect power
dice. Also, these totals cannot be modified (either up or down),
except for the Staff of Mastery (see page 39).”
Fakt, że dotyczy to czego innego no ale takie stwierdzenie, że moc inkantacji to nie PD jest chyba istotnym faktem w dyskusji ;) :D

Awatar użytkownika
Undead
Falubaz
Posty: 1241
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Undead »

Mazi88 pisze:Page 21- Immune to Psychology
Ignore this special rule
wtf? Testujemy feary etc?

To chyba na potrzeby magii żeby czary które nie działaly na undeadów zaczęły działać;]

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Jednostki, które mają fear nie testują fear. :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
kotson
Falubaz
Posty: 1123
Lokalizacja: Tarnów\Lublin

Post autor: kotson »

Czy każdy high priest w tej edycji ma 3 tafa czy tylko ten załogant cascetu?
BEER FOR THE BEER GOD
CANS FOR THE CANS THRONE

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Mazi88 pisze:Page 21- Immune to Psychology
Ignore this special rule
wtf? Testujemy feary etc?
Każdy Undead z TK ma teraz Unbreakable i Unstable special rules. Po prostu zasada Undead nie jest rozwalona na parę drobnych zasad, ale skupiona w tych dwóch. Unbreakable wciąż daje Immune to Psychology.
Czy każdy high priest w tej edycji ma 3 tafa czy tylko ten załogant cascetu?
High Priests i Priests mają wciąż 3T. W przypadku casketu, będzie się to liczyło jedynie w walce wręcz, kiedy to można specyficznie atakować Priestów. Przy strzelaniu używa się T maszynki, w tym przypadku 10T.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Shenq
Chuck Norris
Posty: 660

Post autor: Shenq »

w walce wręcz będzie atakowało na tafa gurdow, czyli 4

Awatar użytkownika
Mazi88
Wałkarz
Posty: 96
Lokalizacja: Sucha Beskidzka

Post autor: Mazi88 »

Graliscie juz cos na nowa edycje? Jak Wam sie gra, jak skladacie rozpiski? Dzisiaj moze zagram pierwszy raz i nie mam w ogole koncepcji na gre w tej edycji.
May will be done!

Awatar użytkownika
Undead
Falubaz
Posty: 1241
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Undead »

Tak ja już grałem dokładnie 3 bitwy i 3 x z DE.Rozpiskę miałem taką:

Unnamed2500 Pts - Tomb Kings Army

1 Tomb King @ 265 Pts
Casting Order (x1); General
Destroyer of Eternities
Collar of Shapesh

1 Liche High Priest @ 295 Pts
Cloak of the Dunes
Neferra's Plaques of Mighty Incantations

1 Liche Priest @ 330 Pts
Dispel Scroll
Hieratic Jar
Casket of Souls

1 Liche Priest @ 140 Pts
Brooch of the Great Desert

22 Skeleton Warriors @ 226 Pts
Bow; Standard; Musician
War Banner
Champion

10 Skeleton Warriors @ 90 Pts
Bow Champion @

10 Skeleton Warriors @ 90 Pts
Bow Champion @

2 Tomb Swarm @ 90 Pts

23 Tomb Guard @ 358 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician
Icon of Rakaph
Champion

1 Tomb Scorpion @ 85 Pts

1 Tomb Scorpion @ 85 Pts

1 Screaming Skull Catapult @ 110 Pts
Skulls of the Foe

1 Screaming Skull Catapult @ 110 Pts
Skulls of the Foe

1 Bone Giant @ 220 Pts

Klopy sie sprawdzają bo zabijają hydry jak chcą.Kaszkiet też fajnie zabija.Gigant jak wpada to wyjaśnia sytuacje.NO i to by było na tyle bo jak przeciwnik dochodzi to nie mam nic do powiedzenia poprostu zabija jak chce.
2 x remis i jedna maska mniejwiecej taki bilans miałem:D
Khemri nie ma się czym bić i tu jest najwiekszy problem.

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Powiedzcie mi gracze TK: czemu nie zachwycacie się używaniem boundów w Waszej armii? Macie zwykle na 2,5 k Kinga (2 inkantacje po kostce), dużą liszkę (2 inkantacje po 3 kostki), 2-3 liszki małe (2-3 inkantacje po 2 kostki), kaszkiet (2 kostki) a zużywacie 0 PD z waszych 2d6, które się Wam należą. Po wsadzeniu 3 boundów (szmata lecząca np na szkielety piesze, bound z AB:TK na liszkę na koniu, oraz bound z RB na inną liszkę) do rozpiski okazuje się, że przeciwnik MUSI wpuszczać więcej, bo dochodzą boundy. A boundy złe nie są, za pomocą 3d6 S2 opędzacie się od śmiecia (fasty / terki itp), d6 S4 do zabijania łuczników oraz dodatkowe leczenie, które na pewno będą wpuszczać (bo będziecie rzucać na to np 3-4 kostki nawet!). Jak sobie policzycie, to na turę macie 14 kostek z inkantacji/kszkietu (liczę 2 małe liszki), a do tego statystycznie 7 PD z boundów. A przeciwnik ma zwykle 4-5 DD... I nie może już dispelować rzutu "1" na inkantacji kinga po prostu zdejmując kostkę z puli: na 1-2 mu się nie udaje!
Obrazek

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Cnotą jest milczeć, gdy ma się o czym paplać...
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
szirer
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 187
Lokalizacja: Skoczów
Kontakt:

Post autor: szirer »

a czy nie ma przypadkiem ograniczenia do maks 12 PD gdzei kazdy bound spell tez sie liczy jako 1 PD?

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Nie, ponieważ do odpalania boundów używa się właśnie PD :D

Ograniczenie, o którym piszesz pochodzi z Balancing Patcha do 7. Edycji.
Obrazek

Awatar użytkownika
szirer
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 187
Lokalizacja: Skoczów
Kontakt:

Post autor: szirer »

w podreczniku tez jest zapisek ze mozna max 12 PD wygenerowac w turze ;) z tym ze dopiero teraz doczytalem ze inkantacje nie korzystaja z PD :]

Awatar użytkownika
MAĆKO
Kradziej
Posty: 932

Post autor: MAĆKO »

TK chyba w ogóle nie obowiązuje zasada 12pd tylko działają tak jak zawsze:)

Awatar użytkownika
szirer
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 187
Lokalizacja: Skoczów
Kontakt:

Post autor: szirer »

zdaje sie ze PD khermi potrzebuje tylko zeby bound spelle rzucac :)

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Cieakwe czy można zrezygnować z rzuty na ilość PD ... przeciwnik bez dispela wohoho ^^

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

nie można nie rzucać, zawsze musisz wykonać rzut na Winds of Magic

ODPOWIEDZ