Empire VIIIed
Moderator: #helion#
Re: Empire VIIIed
już po pierwszej bitwie na nowe zasady...mam mieszane uczucia z lekkim + jeśli chodzi o same zasady; grałem z VC braciaka, wnioski, maszyny nic nie zrobiły, za szybko spadły; kawaleria z dwurakami jest genialna, tylko oni się opłacają właściwie, BSB puszka może być najlepszą konfiguracją, co do lordów, Wizard Lord i Arch lektor to muss, +2 kości do displa były nieocenione, zaś sama faza magii zdecydowanie jest mocno zbalansowana; grałem Greatswordami z Lektorem w środku, tera oni giną ale nie uciekają , najlepsze dla nich chyba ustawienie to 6x6 (było 36) z możliwością zdjęcia jednego szeregu na 7x5....w walce są morderczy, do tego muss to detka 15 swordów, I4 robi jednak swoje, z Gwardią VC walą przed nimi, szkoda że nie rzuciłem dopalacza do siły żadnego.
Grałem czymś takim, a magia jest bardzo mocna, zwłaszcza Augmenty są opłacalne:
Unnamed2500 Pts - Empire Army
1 Arch Lector of Sigmar 221 Pts
General; Prayers of Sigmar; Great Weapon
Armour of Meteoric Iron [25]
White Cloak [35]
Van Horstman's Speculum [30]
1 Wizard Lord 360 Pts
Magic Level 4; Pegasus
Dispel Scroll [25]
Holy Relic [45]
The Orb of Thunder [30]
Lore of Metal, czary: 1,2,3,6
1 Captain 147 Pts
Barding; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse
Sword of Might [15]
Dragonhelm [10]
Dawnstone [25]
1 Battle Wizard 145 Pts
Magic Level 2
Seal of Destruction [45]
Lore of Light, czary: 0,2
15 Knightly Orders 400 Pts
Full Command; Great Weapon
Standart of Discipline [15]
35 Greatswords 550 Pts
Full Command
15 Detachment - Swordsmen [90] Pts
10 Detachment - Handgunners [80] Pts
6 Knightly Orders 187 Pts
Standard; Musician; Great Weapon
War Banner [25]
12 Crossbowmen 96 Pts
1 Great Cannon 100 Pts
1 Great Cannon 100 Pts
1 Mortar 75 Pts
1 Helstorm Rocket Batter 115 Pts
Models in Army: 115
Total Army Cost: 2496
Wynik 11:9 dla VC wedle starego liczenia punktów (nie chciało nam się szukać zasad dotyczących liczenia) trochę przez złe rozstawienie z mojej strony
Grałem czymś takim, a magia jest bardzo mocna, zwłaszcza Augmenty są opłacalne:
Unnamed2500 Pts - Empire Army
1 Arch Lector of Sigmar 221 Pts
General; Prayers of Sigmar; Great Weapon
Armour of Meteoric Iron [25]
White Cloak [35]
Van Horstman's Speculum [30]
1 Wizard Lord 360 Pts
Magic Level 4; Pegasus
Dispel Scroll [25]
Holy Relic [45]
The Orb of Thunder [30]
Lore of Metal, czary: 1,2,3,6
1 Captain 147 Pts
Barding; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse
Sword of Might [15]
Dragonhelm [10]
Dawnstone [25]
1 Battle Wizard 145 Pts
Magic Level 2
Seal of Destruction [45]
Lore of Light, czary: 0,2
15 Knightly Orders 400 Pts
Full Command; Great Weapon
Standart of Discipline [15]
35 Greatswords 550 Pts
Full Command
15 Detachment - Swordsmen [90] Pts
10 Detachment - Handgunners [80] Pts
6 Knightly Orders 187 Pts
Standard; Musician; Great Weapon
War Banner [25]
12 Crossbowmen 96 Pts
1 Great Cannon 100 Pts
1 Great Cannon 100 Pts
1 Mortar 75 Pts
1 Helstorm Rocket Batter 115 Pts
Models in Army: 115
Total Army Cost: 2496
Wynik 11:9 dla VC wedle starego liczenia punktów (nie chciało nam się szukać zasad dotyczących liczenia) trochę przez złe rozstawienie z mojej strony
Ostatnio zmieniony 18 lip 2010, o 22:19 przez #helion#, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak teraz działają dwa przedmiot:
-Ring Of Volans, nie wiem czy mamy go normalnie rzucać jak Bound Spelle w tej edycji osiągając jednorazowo poziom brany z RB?
- Szkatulka Aldreda- podobne pytanie, po zassaniu czaru w fazie magii mamy osiągnać jego bazowy poziom? Czy automatycznie jest rzucany?
-Ring Of Volans, nie wiem czy mamy go normalnie rzucać jak Bound Spelle w tej edycji osiągając jednorazowo poziom brany z RB?
- Szkatulka Aldreda- podobne pytanie, po zassaniu czaru w fazie magii mamy osiągnać jego bazowy poziom? Czy automatycznie jest rzucany?
To jakiś troll a Wy na nim skupiacie uwagę, kiedy ja tu zadałem poważne pytania
ja też zadwałem i nikt nie odp. nie martw się
rzucasz je z bazowym kosztem na najnizszym poziomie (jeżeli są rozróżnione)
tak grałem do tej pory w 8 w tych marnych 2 bitwach.
Teraz dla mnie boundy stały sie praktycznie niegrywalne, jeśli muszę je rzucać to pół biedy ale nie jak rzuty na generowanie to 4 kostki a przeciwnika np 5 i na dodatek on dodaje lv maga do dispela. Czekam co zrobi z tym GW w nowym booku bo chyba przy Priestach coś zmienią. Za to kość do dispela(2 u arcy) bezcenne trzeba przyznać.
rzucasz je z bazowym kosztem na najnizszym poziomie (jeżeli są rozróżnione)
tak grałem do tej pory w 8 w tych marnych 2 bitwach.
Teraz dla mnie boundy stały sie praktycznie niegrywalne, jeśli muszę je rzucać to pół biedy ale nie jak rzuty na generowanie to 4 kostki a przeciwnika np 5 i na dodatek on dodaje lv maga do dispela. Czekam co zrobi z tym GW w nowym booku bo chyba przy Priestach coś zmienią. Za to kość do dispela(2 u arcy) bezcenne trzeba przyznać.
- Grand Admiral Thrawn
- Falubaz
- Posty: 1258
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Nic nie stoi na przeszkodzie by zmienić tą zasadę na tą z poprzednich edycji (w gram domowych - z turniejami może być gorzej)
Obawiam się, że Kapłani zostaną zwarzywieni prędzej czy później.
Obawiam się, że Kapłani zostaną zwarzywieni prędzej czy później.
Remember, having fun and keeping to the spirit of the game is more important than winning at any cost.
Mogą zabierać te bajery, ale stanić o 30 pkt wtedy, i dać FPA do wyboru, tyle. Te modły na małych księdzach to najczęściej można sobie o kant D... rozbić. teraz to już w ogóle, beznadzieja. Jedynie na lektorze ma to jakiś sens.
- Grand Admiral Thrawn
- Falubaz
- Posty: 1258
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Ja mam teraz taką małą beznadziejną, głupią, idiotyczną nadzieję, że w związku z przywróceniem +2 do S dla kawalerii używającej GW może powrócą Cavalry Hammers dla White Wolves. To by było coś pięknego.
Remember, having fun and keeping to the spirit of the game is more important than winning at any cost.
- Grand Admiral Thrawn
- Falubaz
- Posty: 1258
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Tam nie ma komu rozgarniętemu pisać. Sporo odeszło od GW. Zostali ludzie pokroju Mata Warda, który obłaskawił pistolety minusami za daleki zasięg, schrzanił zasady maszyn itp itd
Remember, having fun and keeping to the spirit of the game is more important than winning at any cost.
No to dupa, myślałem, że chociaż te dwa przedmioty będą grywalne...Asgharoth pisze:Teraz dla mnie boundy stały sie praktycznie niegrywalne, jeśli muszę je rzucać to pół biedy ale nie jak rzuty na generowanie to 4 kostki a przeciwnika np 5 i na dodatek on dodaje lv maga do dispela.
Co do kapłanów to jedynie Lektor jest dobry- wręcz konieczny. Nędzny siepacz, ale jako Supporter daje radę.
Małe bobki są słabe- za 90 pkt jedna kostka do Dispella bo tylko tyle jest w stanie zoferować na mały kapłan. Szkoda, że nie może być nawet BSB...
Samych modlitw nie oplaca się rzucać, no chyba, że już nie ma co z kostkami robić. RiP jak wejdzie to zostaje- jedyny plus.
Dla mnie nie są złe. I nie mówie tego dlatego, że sam mam je w armii. Zwyczajnie rozgrywka jest szybsza- nie ma wyciągania kartki, zastanawiania się.Grand Admiral Thrawn pisze:schrzanił zasady maszyn
Teraz mówisz gdzie walisz i zaraz rozpatrujesz strzał- szybko i skutecznie
Ostatnio zmieniony 18 lip 2010, o 21:49 przez Voodoo, łącznie zmieniany 1 raz.
za 90 pkt to wiesz co mamy, kapitana z 1+ asv i jakimś mieczykiem.
Archlektor okej, ale nie wiem gdzie go trzymać, nie chce grać na turbo wagonie kawalerii, bo no co by nie mowić np na takie VC z magiem kamikadze co rzuca duże słońce z 6 kości to wypieer*ala nam taki oddział co by nie było. Albo infernal gateway na 10+. Narazie mam rozpiskę na małe pkt. To chyba będzie takie stanardowe. Gunline, lord mag, oddział do trzymania go i bsb. Enginnerzy do przerzutów. Tyle. Nad tankiem się zastanawiam, to jest chyba najcięższy wybor. 2 rakiety czy tank na te 1500 pkt (czy coś koło tego).
Się juz przygotowuję do 1 tura na 8ed, a będzie na małe pkt pewnie .
Archlektor okej, ale nie wiem gdzie go trzymać, nie chce grać na turbo wagonie kawalerii, bo no co by nie mowić np na takie VC z magiem kamikadze co rzuca duże słońce z 6 kości to wypieer*ala nam taki oddział co by nie było. Albo infernal gateway na 10+. Narazie mam rozpiskę na małe pkt. To chyba będzie takie stanardowe. Gunline, lord mag, oddział do trzymania go i bsb. Enginnerzy do przerzutów. Tyle. Nad tankiem się zastanawiam, to jest chyba najcięższy wybor. 2 rakiety czy tank na te 1500 pkt (czy coś koło tego).
Się juz przygotowuję do 1 tura na 8ed, a będzie na małe pkt pewnie .
To fakt, ale inne armie też będą miały z tym problem. Takie życietedzio pisze:bo no co by nie mowić np na takie VC z magiem kamikadze co rzuca duże słońce z 6 kości to wypieer*ala nam taki oddział co by nie było. Albo infernal gateway na 10+.
IMO na tyle punktów nie będzie wielu dużych klocków. Dlatego wybierałbym na Twoim miejscu pomiędzy czołgiem a jedną rakietnicą.tedzio pisze:Nad tankiem się zastanawiam, to jest chyba najcięższy wybor. 2 rakiety czy tank na te 1500 pkt (czy coś koło tego).
Hm, no tak. Rzeczywiście. A tanka to jedynie boli właśnie to słoneczko najbardziej. Ale lord mag z life zawsze coś tam może sobie uleczy czy coś. Nie ma słoneczka - zamrożone 300 pkt (czyli dwa progi punktowe) które zjadają wszystko. Boję się bardziej dwóch abomek. Ale chyba gracze skaveńscy będą chyba teraz brali WLC czy te ich klopki.
oj to zależy
większośc teraz pójdzie w kloce nawet na małe bo to przynajmniej pewne trzymanie punktów. Nawet połówek nie ma także takie oddziały genialnie trzymają punkty ja bym leciał w stormy. sprawdzają się bardzo. :0 tylko właśnie ten ich indirect mnie nuruje cały czas
arcy spoko ale rzeczywiście fullplate by go ratował. wtedy to nawet na piechotę z lusterkiem i macem i do challengów lepszy niż grand z laurami nabija wtedy aż miło
EDIT: tanka boli teraz dużo więcej. Kusznicy DE woundujący na 6 zawsze, skinki to już w ogóle klęska, nawet WE na strzelaniu, czary każde właściwie, fakt life i leczenie ok ale czy zawsze się uda? Dla mnie pewniejsze Hellstormy No i w sumie fajnie ze nie trzeba z wszystkich baryłek strzelać z Hellblasta.
większośc teraz pójdzie w kloce nawet na małe bo to przynajmniej pewne trzymanie punktów. Nawet połówek nie ma także takie oddziały genialnie trzymają punkty ja bym leciał w stormy. sprawdzają się bardzo. :0 tylko właśnie ten ich indirect mnie nuruje cały czas
arcy spoko ale rzeczywiście fullplate by go ratował. wtedy to nawet na piechotę z lusterkiem i macem i do challengów lepszy niż grand z laurami nabija wtedy aż miło
EDIT: tanka boli teraz dużo więcej. Kusznicy DE woundujący na 6 zawsze, skinki to już w ogóle klęska, nawet WE na strzelaniu, czary każde właściwie, fakt life i leczenie ok ale czy zawsze się uda? Dla mnie pewniejsze Hellstormy No i w sumie fajnie ze nie trzeba z wszystkich baryłek strzelać z Hellblasta.
lusterko na magu lordzie pieszym
imo połówki będą, przecież to zrypane jest. Myślę ze orgowie dadzą w regulaminach te połówki, albo nawet LS zrobi jakieś uścislenie czy 'spaczuje'.
A co do tanka, nie wiem nie wiem. Przynajmniej nie ma tego +1 za lt. A kusznicy De i tak go mogli zwoundzić,a teraz jeszcze gorzej trafiają. A co do skinków... Walniesz dobrze mortarami i garść skinków spada. A liderka wiadomo kiepska na nich .
Hellblaster okej, ale na własnie małe pkt albo 2 rakiety i ew. helka jak bedą punkty, albo czołg.
imo połówki będą, przecież to zrypane jest. Myślę ze orgowie dadzą w regulaminach te połówki, albo nawet LS zrobi jakieś uścislenie czy 'spaczuje'.
A co do tanka, nie wiem nie wiem. Przynajmniej nie ma tego +1 za lt. A kusznicy De i tak go mogli zwoundzić,a teraz jeszcze gorzej trafiają. A co do skinków... Walniesz dobrze mortarami i garść skinków spada. A liderka wiadomo kiepska na nich .
Hellblaster okej, ale na własnie małe pkt albo 2 rakiety i ew. helka jak bedą punkty, albo czołg.
bolą te połówki.... ostatnio jak grałem z bratem zostało czterech bzdetnych warriorów CHD i juz pkt całe do przodu... priest się nie zdazył wyleczyć bo kostek brakło, lord na pegazie z 1 sv i SoP i casketem nie robił nic i zginął od lorda hobgoblinów(sic!) z 2 sv i zionięciem... bieda była... za to pierwsza bitwa ideał gdyby nie pewien wał który wyszedł potem. Myśleliśmy że jak nie ma magów to nie ma generowania dispela i jak mi dwóch uciekło (idioci nie zebrali się 2 razy...) to brat ciskał mnie magią bo nie miałem niby dispelka. tak byłaby maska dla mnie. Celowanie trochę mi się nie przypadło... wolałem używać swojej miarki w oku tak to praktycznie każda klopa jest "o tu spada kula centralnie na głowce tego" wystarczy hit i już... nie ma tego dreszczyka na szczęście są helle