Krasnale w dzisiejszych czasach... 8 ed.

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Re: Krasnale w dzisiejszych czasach... 8 ed.

Post autor: Mac »

Grunaldi pisze:W ab stoi , że M eng musi na początku tury zadeklarować co robi.
Tyle, że ten fragment jest totalnie skreślony przez erratę - całą zasadę "Additional Crew" wywalili, razem z "Gunner's Pride" i zastąpili zwykłym stubbornem.

Niemniej rzeczywiście, osobiście będę grał na to iż deklaruje przed strzałem, dla której maszyny idzie bonus.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

No pozostaje to nadal kwestią "dobrego zachowania przy stole" ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Filup
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3235
Lokalizacja: Bydgoszcz XIII kohorta

Post autor: Filup »

Rakso_The_Slayer pisze:No pozostaje to nadal kwestią "dobrego zachowania przy stole" ;)
U nas bywa z tym roznie... zgodze sie z Mac-iem, w tym przypadku powinno sie zdeklarowac wczesniej. A w ogole to zostala super zasada, ze albo pomoc przy maszynie, albo strzelanie z broni osobistej, czy juz mozna sobie postrzelac i pomagac jednoczesnie?
"If its made by a Dwarf, keep it. If its made by a Human, sell it. If its made by an Orc, bin it. If its made by an Elf, burn it !!! " - Perv
www.facebook.com/XIIIKohorta

DolmiR
Falubaz
Posty: 1324
Lokalizacja: Krotoszyn, , Zielony Smok

Post autor: DolmiR »

Jak się czują ogólnie gracze krasnoludów u progu 8 ed?
Patrzycie na przyszłość z nadzieją na poprawienie sytuacji czy będzie jeszcze gorzej?

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

na 8 ed krasnoludy zyskały. Zarówno na strzelaniu jak i na mobilności. Jest kilka rzeczy które boli ale ogólnie jest dobrze.
Obrazek

Awatar użytkownika
Filup
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3235
Lokalizacja: Bydgoszcz XIII kohorta

Post autor: Filup »

Rakso_The_Slayer pisze:na 8 ed krasnoludy zyskały. Zarówno na strzelaniu jak i na mobilności. Jest kilka rzeczy które boli ale ogólnie jest dobrze.
W sumie ok, ale jestem zwolennikiem teorii, ze za szybko na osady. Wszytko wyjdzie po paru pierwszych turach. Mnie sie podoba ta edycja pod katem bitewek w domu, takich narracyjnych. Mysle, ze na tury 7ma byla chyba lepsze. Ale jako rzeklem, pozyjemy, zobaczymy. Na pewno rozpiski, przynajmniej przez jakis czas, beda bardziej roznorodne...
"If its made by a Dwarf, keep it. If its made by a Human, sell it. If its made by an Orc, bin it. If its made by an Elf, burn it !!! " - Perv
www.facebook.com/XIIIKohorta

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Nie no, ja nie pisałem o grze turniejowej ponieważ 8 ed w ogóle do takiej rozgrywki się nie nadaje. To jest gra do piwka w domu czy u kumpla. Turnieje mogą być ale raczej nie będą miarodajne względem skilla.
Obrazek

kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317

Post autor: kauczuk »

czy zgadzacie sie z tym co prawdopodobnie bedzie przeglosowane na ls dotyczace krasnoludow?

1. ze rozwiazanie obrotu maszyn w ruchu a nie przed strzalem (2 zapisy w rb)
2. ze as nie najlepszego zaloganta a konkretnego ktory dostaje w avilu? (niezgodne z zasadami cytowanymi przez marka na ls)

ja mam wrazenie w pierwszym przypadku jak widac po opisach ze to dlatego : ze strzelanie z dzial jest za mocne, a w 2 ze avil za mocny

powiem szczerze ze takie argumenty do mnie nie przemawiaja, w przypadku gdy jest niescislosc (bo 2 zapisy) to bym dal mozliwosc to lub to, a w drugim przypadku tak jak w zasadach. chodz zasada fakt faktem jest dziwna ale moze czemus tak wymyslona a nie bubel
ale moze ja za fluffowo gram i dla zabawy bo sie zgadzam na dziwne rzeczy przeciwnikow

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

z 1 się zgadzam. 2 jest bez sensu i to po prostu osłabianie czegoś co i tak nie jest pakerne bo komuś się nie spodobało.
Obrazek

Awatar użytkownika
pingu
Falubaz
Posty: 1046
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pingu »

Dokładnie kowadło nie dość że jest drogie to tylko służy nie wielka pomocą w rozgrywce, dużych strat wrogowi samo w sobie nie robi. To czemu ma nie mieć jakiś bajerów?
Obrazek
Idiotów na świecie jest mało, ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Kowadełko jest imho zbyt zawodne. Tych run w ogóle się nie widzi a do tego najbardziej użyteczna runa ma siłę tylko 4, co niestety jest mało. Zaś popychaczka się trochę kłoci z taktyką ponieważ jak bierzesz kowadełko to raczej porno shooting więc do combatu się nie pchamy <choć oczywiście można też popychać od przeciwnika, co faktycznie też jest niezłe, jednak połowa ruchu dla przeciwnika imho lepsza>, dlatego ja wole wystawić runesmitha, który może trochę powalczyć <jak się go odpowiednio złoży> i nawet na full wypasie kosztuje 30 ptk, które można zainwestować np. w rune of peretrating na bolcu czy klopie.
Paskudny uśmiech power gamera

kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317

Post autor: kauczuk »

popychaczka jest slaba bo na taka szarze jest mimo wszystko reakcja

moze jakis oficjalny protest krasnoludzki?

Awatar użytkownika
Quaki
Falubaz
Posty: 1006
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Quaki »

http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 10#p604110
Wyglada na to, ze jednak nie bedzie protestowania :)

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

nie brać kowadła. strollaz + długie szarże już dają nam nizbędną szybkość. pokombinować z master rune of challenge i jest dobrze.
w sobotę wieczorem gram na slayerowej rozpisce. w niedzielę pojadę nią na turniej- zobaczymy, co wyjdzie.

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Ja wczoraj grałem z hordami orków i gobbosów i w piątej turze nie było żadnego orka. Zginęło mi kilku rangerów.
Co do szybkości dwarfów to strollaza nie biorę bo "pojewieniesięgdziemisięchce" mam dzięki górnikom i rangerom. Jadą z impetem w głąb od flanki a resztę rozwalają maszyny - znowu game over.

Co do żyrka i kwestii z nim związanych:

Ustaliłem wczoraj z kumplem, że zapis o konieczności uciekania po ziemii a nie możnością ruszania się żyrka po ziemii nie przeszkadzają sobie. Żyrek ma napisane że jeśli nie może latać z jakiegoś powodu to się nie rusza. ALe jeśli on zawsze lata i to jest jego jedyny rodzaj ruchu to wszelkie gonienie/ucieczkę też wykonuje latając. Myślę że to rozsądniejsze rozwiązania niż - "nie rusza się wogóle".
Boli mnie tez zapis w AB, że modele z działka żurkowego są trafiane na 4+ jeśli jest "partial hit" - nie wiadomo jak się do tego odnieść (GW zapomniało o tym?)

I jeszcze pytanie na koniec:

Jak kowadło spowalnia szarżujących? M/2 + 2k6 czy (M+2k6)/2?

kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317

Post autor: kauczuk »

napisane jest ze cecha m/2

Awatar użytkownika
pakerson
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 109
Lokalizacja: Twierdza Alkarin Leszno

Post autor: pakerson »

czyli gram z elfem on na 5 cali +2k6 , to spowolnię go tylko z 5 cali do 2,5? 2k6 normalnie idzie jeszcze? Ale jak ucieka to też jest spowolniony a rzuca 2k6, więc w praltyce cała szarża powinna być dzielona na pół.
chetnie kupie katapulte dwarficką :) z 6 albo i jeszcze starszej edycji w rozsądnej cenie :)

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Rune of Wrath&Ruin ma dokładnie w opisie stwierdzony "Movement characteristic is halved". Dzielisz na pół tylko wartość movementu w profilu. Działa to na:
- ruch (M/2)
- marsz (2xM/2)
- szarżę (M/2 + 2D6)
- Ruch ucieczki (2D6/2)
Jest to dokładnie w takim kontekście opisane w naszym AB na stronie 31.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Tydzień temu graliśy w klubie bitewkę 2-2. Krasie z lizakami vs orki i skaveniuchy po 1600 punktów.
W rozpie miałem: runelorda raczej nastawionego na defensa, ok. 3*10-120 kuszoli z dwurakami, dwa żyrki, 2 armmaty, 2*5minersów i chyba coś jeszcze.
Do czego zmieżam. Za nim bitwa się rozpoczęła analizowałem szanse gry, gdyż jutro będzie troszkę inny skład. Graczami będą: moje krasie, wampiry, demony i prawdopodobnie orki.
Tak więc mamy dwie armie topowe i dwie dostawiajki :D, tyle że te słabsze armie też mogą być razem :). Trzeba więc cos wykombinować.
Jako że lubię żyrki to pewnie one się tam znajdą. Po testach również armaty spisują sie doskonale i dlatego myślę o wystawieniu katapult (w sumie to ma być armia ogólna).
mam wrażenie, że klocki naszej piechoty pomimo tak wielu zahcwytów nad dwurakami to taki dobry bicz, ale na znacznie słabsze oddziały. Dlatego z góry mówię, iż regimenty 30 krasnali to dla mnie nieporozumienie.

kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317

Post autor: kauczuk »

z dwurakami to czego one nie rozwalaja przy duzej liczbie?

ODPOWIEDZ