8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
grzech76
Mudżahedin
Posty: 267
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: grzech76 »

Ale przy szarży to nie jest poscig, tylko zmiana celu szarży. Jeżeli nie chcesz zmieniać celu, to wg mnie zatrzymujesz się cal od jednostki.

kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317

Post autor: kauczuk »

White Lion pisze:
kauczuk pisze:
White Lion pisze:powatarzam moje 2 pytania. może ktoś się pokusi na odpowiedź? :)

1) szarżuję na wroga w prostej linii.
on deklaruje flee i też w idealnie prostej linii ucieka.
cal za nim jest inny jego oddział.
mój zasięg szarży spokojnie pozwala mi dojść do nowego oddziału.

2) Podobna styuacja ale zanim zrobię ruch szarżowy to inny oddział przeciwnika w reakcji na inną moją szarżę też uciekł i tak się ustawił że teraz moja szarża zachaczy o niego a nie w deklarowany cel.
1- dla mnie normalna szarza
2- przeciwnik ginie a ty szarzujesz na wroga

nie wiem czy to takie proste bo:

1- dla mnie też to jest normalna szarża i raczej bliżej mi tu do zastosowania zasady Pościgu niż Zmiany celu szarży ale niestety na pewno znajdzie się ktoś dla kogo to tak nie wygląda.
A nie ma w zasadch oparcia na jednoznaczną interpretację.

Decydując się na zastosowanie pościgu - cel szarży nie może zrobić innej charge reaction niż hold.
[str 58 - pursuit into a new enemy]

Decydując się na zastosowanie Zmiany celu - ja testuję Ld a przeciwnik ma normalny charge reaction.
[str 18 - redirecting a charge]


2- teraz jak wpadnie się w uciekającego wroga to należy się do niego dostawić, następnie zdjąć jego oddział, a następnie można zrobić reforma.
[str 33 - charging a fleeing enemy]

Tak więc interpretacja RAW w tym przypadku to jest - dochodzę do nowego, uciekającego wroga, zdejmuję go, robię reforma i tyle...

??
moim zdaniem
sorki za skrotowo to ujolem z 1
1- tez mi chodzilo o szarze z pogoni, to logiczne z zasadami
2- masz racje nie spojrzalem na to tak, ze to normalna szarza nawet wtedy.

Doman-
Wodzirej
Posty: 775
Lokalizacja: K-ce

Post autor: Doman- »

skirmish moze mieć zasadę Horde?

Awatar użytkownika
Koziorożec
Wałkarz
Posty: 72

Post autor: Koziorożec »

zielonatrawa pisze:skirmish moze mieć zasadę Horde?
Tak.
"any unit that is at least ten models wide is counted as being a horde"

Awatar użytkownika
Raamiel
Wodzirej
Posty: 776

Post autor: Raamiel »

Czy rodzaj jednostki CAVALERY posiada zasadę DEVASTATING CHARGE ? Jeśli tak gdzie jest to jednoznacznie napisane bo nie ukrywam że nie mogę znaleźć, proszę podać dokładnie miejsce.

Dzięki

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

@Raamiel
Nie, kawaleria nie ma zasady Devastating Charge.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Bestialski_Brokuł
Oszukista
Posty: 800

Post autor: Bestialski_Brokuł »

Nie posiada. Devastating charge ma narazie 1 przedmiot z commonów- Potion of Foolhardiness.

Awatar użytkownika
Bałagan
Chuck Norris
Posty: 507

Post autor: Bałagan »

w booku na stronie 82 akapit 1 jest wzmianka, która nie jasno mówi o tym
"Cavalry specialize in performing devastatnig charges... "

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Bałagan pisze:w booku na stronie 82 akapit 1 jest wzmianka, która nie jasno mówi o tym
"Cavalry specialize in performing devastatnig charges... "
Opis fluffowy =/= Opis zasad.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

ten potion działa na birera czy junit?
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Tylko na tego kto wypił.

Awatar użytkownika
Natibak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 146

Post autor: Natibak »

Witam,
tak się zastanawiałem, jeśli machiny strzelają w wybrany widoczny punkt w zasięgu, lub dalszy z tymi dodatkowymi kombinacjami. To czy jest jakaś możliwość chowania monsterów lub magów do lasu, lub gdziekolwiek. Oczywiście cośtam może ich zatruć, jak rzut na las będzie kiepski, ale pytam o chowanie się przed strzałami z machin. Teraz to wystawienie wywerny lub treemana będzie dość głupie (no głupsze niż w 7 ed.), gdy krasie lub imperium naprzeciw, bo nie ma większych szans na osłonę dla naszych dużych milusińskich.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Natibak pisze:Witam,
tak się zastanawiałem, jeśli machiny strzelają w wybrany widoczny punkt w zasięgu, lub dalszy z tymi dodatkowymi kombinacjami. To czy jest jakaś możliwość chowania monsterów lub magów do lasu, lub gdziekolwiek. Oczywiście cośtam może ich zatruć, jak rzut na las będzie kiepski, ale pytam o chowanie się przed strzałami z machin. Teraz to wystawienie wywerny lub treemana będzie dość głupie (no głupsze niż w 7 ed.), gdy krasie lub imperium naprzeciw, bo nie ma większych szans na osłonę dla naszych dużych milusińskich.
Witamy w 8. edycji :lol2:

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Natibak pisze:Witam,
To czy jest jakaś możliwość chowania monsterów lub magów do lasu, lub gdziekolwiek.
Nie ma :mrgreen:

Awatar użytkownika
jurak
Kradziej
Posty: 952
Lokalizacja: kato szybki szpiiiii.....

Post autor: jurak »

M.T. pisze:
Natibak pisze:Witam,
To czy jest jakaś możliwość chowania monsterów lub magów do lasu, lub gdziekolwiek.
Nie ma :mrgreen:
wreszcie normalne pole bitwy, a nie gesta knieja "do nieba" wielkosci plutonu na srodku pola bitwy :)

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

jurak pisze:
M.T. pisze:
Natibak pisze:Witam,
To czy jest jakaś możliwość chowania monsterów lub magów do lasu, lub gdziekolwiek.
Nie ma :mrgreen:
wreszcie normalne pole bitwy, a nie gesta knieja "do nieba" wielkosci plutonu na srodku pola bitwy :)
e tam.
armata musi wskazać punkt celowania w swoim LoS (s 112), a zazwyczaj wskazuje się punkt na ziemi na kilka cali przed celem.
Czyli smoka można wtedy schować za zwykły regiment (o ile ten zasłoni LoS do ziemi przed nim) :P 8)

z klopami jest podobnie, templejt kładziemy w jej LoS. Nie wiem tylko jak to się liczy. Jak kładę na jakimś LT to czy celuje w niego, czy w ziemię pod nim (chodzi o widoczność).

pozdrawiam
Obrazek

Awatar użytkownika
Wrubel
Mudżahedin
Posty: 258
Lokalizacja: Zad Trolla

Post autor: Wrubel »

Małe pytanko:

Czy single model ma możliwość reforma?

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Po co?
Rozumiem że mówisz o infantry.
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

ja zrozumiałem ze jak już zranisz hydrę to rzucasz na 5+ zamiast hydry ginie popychacz...ale mogłem się mylić
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Pytanko:

- Fury of the Blood God, daje MR(2) i Ward Save 4+ na rany powodowane przez czary, czy należy to rozumieć, że w tej edycji posiada on Ward Save 2+ na rany powodowane przez czary, a jednostka w której jest dostaje Ward 5+?

Zablokowany