8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: Jab »

No coż, ale jak już są maszynki to najpewniej armia defensywna typ krasie. A to oznacza że nie daleko jest BSB i generał czyli to będzie zdawanie Ld. 9 z przerzutem <a nawet i 10 ld może być>
Paskudny uśmiech power gamera

majzownik
Wałkarz
Posty: 93
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: majzownik »

X.Maciek pisze:Przy Savage Beast of Horros jest wyraznie napisane, że działa na charaktera, a nie na jego "konia", więc tylko skink dostaje bonusy.
Akurat w opisie Savage Beast stoi dość wyraźnie, że "The model gains +3 Strength and +3 Attacks (...)" więc nie do końca. Owszem czar można rzucać tylko na bohatera, ale tak samo Steed of Shadows można rzucać tylko na bohatera, ale jak mi ktoś każe wylecieć skink chiefem bez stegadona to w żaden spodób nie uda mu się mnie do tego przekonać.

Awatar użytkownika
Remx
Chuck Norris
Posty: 506
Lokalizacja: Front Wschodni

Post autor: Remx »

Steed of Shadow działa tylko na friendly :P czyli nikt nie będzie kazał tobie gdzieś wylatywać :)
Daemons, X-Wing & Black Tea

majzownik
Wałkarz
Posty: 93
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: majzownik »

Remx pisze:Steed of Shadow działa tylko na friendly :P czyli nikt nie będzie kazał tobie gdzieś wylatywać :)
Szkoda że sarkazm nie zawsze jest oczywisty kiedy coś się pisze/czyta... nie wiem czy naprawdę mnie nie zrozumiałeś czy po prostu ja nie rozumiem żartu.

Na wszelki wypadek:
Steed of Shadows można rzucić tylko na bohatera, ale działa też na jeźdźca (i gdybym ja sam rzucił go na swojego Skink Chiefa na Ancient Stegu, to nie dałbym sobie wmówić, że skink leci bez stega.

Dlaczego Savage Beast of Horros nie miałoby działać na stega i resztę obsługi, skoro w opisie czaru stoi: "The model gains +3 Strength and +3 Attacks (...)"?

Awatar użytkownika
Remx
Chuck Norris
Posty: 506
Lokalizacja: Front Wschodni

Post autor: Remx »

Ta tylko że nie napisałeś ze w opisie jest jeszcze słowo "charakter"

od kiedy zwykły skink/model lub wierzchowiec jest charakterem ?

Druga sprawa w zasadach jest napisane że Charakter (Hero/Lord/itp) nie może zejść z wierzchowca w czasie bitwy, więc rzucając steed of shadow na kogoś kto siedzi na smoku automatycznie poruszasz całość, chyba że jest napisane tak jak kiedyś że czar działa tylko na charakter na piechotę....
Daemons, X-Wing & Black Tea

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Nie jest tak napisane.

majzownik
Wałkarz
Posty: 93
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: majzownik »

Jest różnica między czarem Pann's Impenetrable Pelt, a Savage Beast of Horros i to przez tę różnicę mam kłopoty z interpretacją.
Oba te czary można rzucić tylko na bohatera. W żadnym nie stoi że charakter ma być na piechotę.
W opisie Pann's Pelt jest: "The target gains (...)" - rozumiem że tylko bohater dostaje bonus;
w opisie Savage Beast jest: "The model gains (...)" - rozumiem że model dostaje bonus.

Pytanie brzmi: jeżeli model ma kilka zestawów statystyk, to jak postępujemy w przypadku zwiększania którejś z nich (np. o 3)?
Możliwe (jak dla mnie) odpowiedzi:
a) podnosimy daną statystykę o 3 we wszystkich zestawach statystyk na całym modelu
b) podnosimy daną statystykę o 3 w jednym z zestawów (np. tylko u konia, tylko w obsłudze chariotu, itd.)
c) podnosimy daną statystykę łącznie o 3 dla całego modelu (np. smok +2 i jeździec +1)

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Zwiększamy statystykę legalnego celu, czyli bohatera.

Bardzo heroiczna próba uzyskania +9 A z horrosa na stedziu, gratuluję.

majzownik
Wałkarz
Posty: 93
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: majzownik »

Barbarossa pisze:Zwiększamy statystykę legalnego celu, czyli bohatera.

Bardzo heroiczna próba uzyskania +9 A z horrosa na stedziu, gratuluję.
Nie +9, zdecydowanie więcej... (tam są jeszcze 4 skinki)
Ostatnio zmieniony 31 lip 2010, o 11:53 przez majzownik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Madimiel
Mudżahedin
Posty: 260
Lokalizacja: Opole

Post autor: Madimiel »

Przeciez to logiczne ze Skink nigdzie nie leci bez stega nie pamietacie jak robili Vampirami zeby miec latajacego kawalezyste w oddziale?

Dread Knight dajacy barded kunia heavy shelda i lance a do tego Flying Horror ktory dawal bohatrowi zasade Fly a jakos do tej pory nikomu nie przyszlo do glowy ze wrazie czego Vampir zostawia swojego konia w klocku i leci sam...a za stefan troszku wiekszy od kunia to juz inna para kaloszy :D szukacie dziury w calym i tyle :?

A przy Savage Beast of Horros mysle ze to jeden z wielu przykladow w ktorych GW myslalo co innego a napisalo calkiem inna bzdure jak dla mnie logiczne ze chodzilo o samego bohatra a nie rowniez o jedgo steed i trzeba liczyc na zdrowy rozsadek ludzi/sedziow :roll:

majzownik
Wałkarz
Posty: 93
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: majzownik »

Ja też uważam, że co innego mieli na myśli twórcy. Nie chodzi mi to, żeby mieć ten gazylion ataków, po prostu myślałem, że jest jakiś zapis w rulebooku pozwalający mi obronić się przed gazylionem ataków w momencie gdy ktoś będzie chciał taki numer przeciwko mnie wykręcić.

Marek15
Mudżahedin
Posty: 314
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Marek15 »

Nie mogę znaleźć zasady że można mieć kilka Dispell Scrolli - czyżby w 8ed był to przedmiot 1 na armię?

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Zgadza się.

Awatar użytkownika
Whydak
Chuck Norris
Posty: 625
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Whydak »

Nie wiem czy było ale nie mam zamiaru całego tematu czytać :
Można szarżować z steed of shadows ? bo "(...) as in remaining moves sub-phase" stwarza pewne wątpliwości.

majzownik
Wałkarz
Posty: 93
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: majzownik »

Remaining Moves jest po deklaracjach i ruszaniu szarż, a jedynym sposobem wejścia w walkę jest deklaracja szarży. Nie można zaszarżować przy użyciu Steed of Shadows.

Sciera
Warzywo
Posty: 10

Post autor: Sciera »

Jak szarżują latacze? Mv+2d6, czy 20 cali bez rzutu?
Jeśli Mv, to czy 10" bieżemy czy na przykład 8" jako bazowy pegaza?

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

10" + 3d6, odrzucając najniższy wynik z tego rzutu.

Sciera
Warzywo
Posty: 10

Post autor: Sciera »

Dzieki wielkie za szybką odpowiedź.

A jeszcze jedno mnie dręczy. Jak raniony jest Lord na pegazie? W jakimś wątku czytałem że liczba Wo ma się sumować, czy po trafieniu rzucam na 5+ dostaje jezdziec? Jak dostanie pegaz to on ma save'a jezdzca?

Czy jak spadnie jezdziec to pegaz lata sam czy schodzi z nim? I odwrotnie czy jak spadnie pegaz to jezdziec na piechte grzeje?

Awatar użytkownika
argoth
Mudżahedin
Posty: 290
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: argoth »

Może mi ktoś wytłumaczyć jak się teraz strzela z Hellblastera i Hellstroma?
Tak czytam tego RB, errate i inne FAQi i już wszystko mi się pieprzy we łbie :roll:
Głównie chodzi mi o ta zasadę:
Inaccurate: Place the template normally, and then roll the
artillery dice. If it shows a misfire, roll on the Rocket Misfire
chart. If it shows a number, move the template directly away
from the Rocket Battery along the line of fire a number of
inches equal to the number shown on the dice. Then roll for
scatter, re-rolling any misfire results.

Awatar użytkownika
Remx
Chuck Norris
Posty: 506
Lokalizacja: Front Wschodni

Post autor: Remx »

majzownik pisze:Jest różnica między czarem Pann's Impenetrable Pelt, a Savage Beast of Horros i to przez tę różnicę mam kłopoty z interpretacją.
Oba te czary można rzucić tylko na bohatera.
No właśnie można rzucić na "Bohatera" i co tu więcej rozmyślać ?
Koń, owca czy smok, ogólnie wierzchowiec na którym siedzi "Bohater" nigdy nie będzie bohaterem :P
Ta zasada nie zmieniła się od 7 edycji.
Daemons, X-Wing & Black Tea

Zablokowany