Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka
Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello
Re: Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka
Gorzej jak dojdą z pełną parą zionięcia i robią sajgon. Zaraz odpowiesz, że masz łuczników, ale DE akurat mają lepsze strzelanie niż HE a Cienie teraz będą masakrować (podobnie jak skinki).
Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.
Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"
I love this game...
Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"
I love this game...
Może, może. Nie grałem jeszcze z DE, więc ciężko mi powiedzieć. Ale pamiętaj, że atakuje po WL, więc raczej nie będzie zionąć z 5s. Poza tym tracą hate-a.
Ale to już teoryhammer. Jutro gram na turnieju we wrocławiu i może zagram z DE.
Ale to już teoryhammer. Jutro gram na turnieju we wrocławiu i może zagram z DE.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
Korhil pisze:40 wystarczy, z odpornością na psychologię, magie i bsb w nich, do tego arcy... najłatwiej to rozwalić templatkami z reszty ciężko...
NIE! jak jest dużo templatek, w pierwszej turze wystawiasz w jednym szeregu
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!
Czemu? "A war machine's Wounds are always considered to be equal to the number of remaining crew models" Szarżę liczy się do maszyny, nie do obsługantów, ludziki są po to tylko żeby ładnie wyglądało i żeby pokazywać ile W zostało "When the war machine suffers a wound, remove a crew model". "As the crew aren't really a combat unit per se we ignore them for most gaming purpose". Armata jest modelem o wyjściowym W3 - czemu miałby na nią nie działać Foe Bane?
- Bestialski_Brokuł
- Oszukista
- Posty: 800
W close combacie walczą własnie te ładne ludziki, a nie armata więc foe bane nie działa.
Walczą ludziki, ale nie do końca - nie możesz np. w Kociołku Krwi ataków lokować w bohaterkę Death Hag. W opisie pisze jasno (FAQ DE i FAQ TK): gdy zadasz ranę spada piewsza wiedzma, gdy zadasz drugą - druga wiedzma, a Death Hag spada tylko i dopiero kiedy zadasz 4 ranę. Nie ma możliwości zabić Death Hag przed zabiciem dwóch małych wiedźm. Identycznie mówi opis Casket of Souls, gdzie w dodatku najpierw bijesz się z WS bodaj 4 i T4 dwóch gwardzistów a jak oni spadną to (dokąd się nie wskrzeszą) bijesz się z WS 3 i T3 licza. Gdy bijesz w gwardzistów (i tak nie bijesz w gwardzistów tylko w maszynę jako całość) to żeby było śmieszniej korzystają oni z ward sava który licz może mieć. I nie możesz ataków lokować w licza dokąd są gwardziści. Walka z maszyną obecnie jest dość dziwna i nadal upieram się przy tym że maszyna jest modelem kilku woundowym i działa na nią Foe Bane.
- Bestialski_Brokuł
- Oszukista
- Posty: 800
Tylko ze jesli wbijesz się np w elfickiego bolca to gdy bijesz się z załogą woundujesz przeciw T3 a nie 7. Przyznam się bez bicia, że nie czytam FAQ wszystkich armii, więc możliwe że w przypadku kotła/cascetu działa to tak jak opisałes, ale moim zdaniem są to wyjątkowe przypadki i nie rozszerzałbym ich na "zwykłe" machiny jak bolce, armaty itd. Poza tym gdyby maszyny były multi woundowym modelem to miałyby stałą ilosc ataków niezależnie od tego ile obsługi pozostało przy życiu, a przecież tak nie jest.
Właśnie, Kociołek i Skrzynka są brane przez herosów i wliczają się do puli punktów herosów, są więc trochę innymi maszynami. Dodatkowo teraz zastanawiam się czy Haga w kociołki i licz kasketowy mogą brać udział w challeng'u? Z opisu FAQ do tych armii wynika że nie. Ciekawe, trzeba to pytanie posłać gdzieś dalej. Możliwe, że "zwykle" maszyny działają jak pisze Brokół, a te "bohaterskie" tak jak ja.
"The Casket receives two attack for every Casket Guard crew, instead of one attack as would normally be the case for a war machine. Note that the Casket Guards' attacks are made with magical great weapon, and benefit from the Killing Blow special rule. Use the best armour and ward saving throw available to any surviving member of the crew against all wound that are suffered by the Casket. Remove one Casket Guard model when the first wound is inflicted on the Casket of Souls, the second Casket Guard when the second wound is inflicted, but only remove a Liche Priest when the fourth wound is inflicted, or a Liche High Priest when the fifth wound is inflicted"
To jak ma wyglądać challeng z takim Liczem? Przybiega samotny bohater, licz krzyczy challange, ten nie może odmówić, walczą. Gwardziści nie walczą bo w challengu walczy dwóch herosów. Załóżmy że bohater zadaje liczowi jedną ranę - spada jeden gwardzista.
Trochę to bez sensu, ale wydaje mi się że właśnie tak mówi ten zapis.
"The Casket receives two attack for every Casket Guard crew, instead of one attack as would normally be the case for a war machine. Note that the Casket Guards' attacks are made with magical great weapon, and benefit from the Killing Blow special rule. Use the best armour and ward saving throw available to any surviving member of the crew against all wound that are suffered by the Casket. Remove one Casket Guard model when the first wound is inflicted on the Casket of Souls, the second Casket Guard when the second wound is inflicted, but only remove a Liche Priest when the fourth wound is inflicted, or a Liche High Priest when the fifth wound is inflicted"
To jak ma wyglądać challeng z takim Liczem? Przybiega samotny bohater, licz krzyczy challange, ten nie może odmówić, walczą. Gwardziści nie walczą bo w challengu walczy dwóch herosów. Załóżmy że bohater zadaje liczowi jedną ranę - spada jeden gwardzista.
Trochę to bez sensu, ale wydaje mi się że właśnie tak mówi ten zapis.
wrzućcie te pytania na forum ogólne, wątpię by ktoś tu sensownie odpowiedział wam na te pytania.
Mam pytanko jakklaruje się sytuacja z ASF vs ASF
Dokładnie chodzi mi o przypadek WL vs PG:
czy wszyscy uderzają w tym samym czasie jak wynika z ASF?
czy najpierw biją PG z racji 6I?
czy WL tracą przerzut hita z racji że PG mają wyższą inicjatywę (tu wydaje mi się że tracą ale wolę być pewien 100%), choć moze nikt nie ma przerzutów bo obydwie jednostki mają ASF?
Dokładnie chodzi mi o przypadek WL vs PG:
czy wszyscy uderzają w tym samym czasie jak wynika z ASF?
czy najpierw biją PG z racji 6I?
czy WL tracą przerzut hita z racji że PG mają wyższą inicjatywę (tu wydaje mi się że tracą ale wolę być pewien 100%), choć moze nikt nie ma przerzutów bo obydwie jednostki mają ASF?
Jak ich dobrze pomalujesz to od biedy mogą być (i w miarę możliwości usunąć te listeczki i inne pierdółki)
Glade riderzy już prędzej, ale też trzeba ich odpowiednio zrobić.
Glade riderzy już prędzej, ale też trzeba ich odpowiednio zrobić.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
odpowiedź jest jedna: to zależy.
jeśli to będą te same zielne ludziki jak w WE to będzie to prox.
jeśli ktoś się lekko wysili i podokleja trochę charakterystycznych dla HE bitsów (pióra, Helfickie znaczki, serduszka itp zamiast listków) i pomaluje je nie na zielono to będą sensowne konwersje. Do tego musi być jeszcze nie leśna podstawka, by nie było wątpliwości jakie to elfy
co do ER, to bardzo ładnie się konwertują z GR-ów (sam mam kilku) - najważniejsze to wymienić im główki (najlepiej od SH)
pozdrawiam
jeśli to będą te same zielne ludziki jak w WE to będzie to prox.
jeśli ktoś się lekko wysili i podokleja trochę charakterystycznych dla HE bitsów (pióra, Helfickie znaczki, serduszka itp zamiast listków) i pomaluje je nie na zielono to będą sensowne konwersje. Do tego musi być jeszcze nie leśna podstawka, by nie było wątpliwości jakie to elfy
co do ER, to bardzo ładnie się konwertują z GR-ów (sam mam kilku) - najważniejsze to wymienić im główki (najlepiej od SH)
pozdrawiam