Sprawdź w podręczniku. Znajdziesz bez większych trudności.Remx pisze:
Czy zasada Make Way działa również na czempionów ? czy tylko na Herosa i Lorda ? (characters)
thx.
8 edycja- pytania
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja- pytania
No właśnie ja tam widzę tylko słowo "Charakter" a kumpel upiera się że działa to na czempionów a oni nie są charakterami.Chmura pisze:Sprawdź w podręczniku. Znajdziesz bez większych trudności.Remx pisze:
Czy zasada Make Way działa również na czempionów ? czy tylko na Herosa i Lorda ? (characters)
thx.
Daemons, X-Wing & Black Tea
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie.Remx pisze:No właśnie ja tam widzę tylko słowo "Charakter" a kumpel upiera się że działa to na czempionów a oni nie są charakterami.Chmura pisze:Sprawdź w podręczniku. Znajdziesz bez większych trudności.Remx pisze:
Czy zasada Make Way działa również na czempionów ? czy tylko na Herosa i Lorda ? (characters)
thx.
Miałem wczoraj taką sytuacje: Chellenge Mojego oldblooda na Carnim z Wood elfickim lordem na smoku. Inicjatywa rozłożyła się tak że najpierw bił 1. Elf 2. Oldblood 3. Smok 4. Carni. Smok miał 5 ran na sobie wiec po atakach Elfa zadałem rane smokowi tym samym zabijając go (6 rana), czy carni mogl bić po smoku robiąc w ten sposob overkila ?
Tak. Problem jest tylko w tym, że Rulebook podaje sposób losowego wybierania (str. 7). Instrukcja dotycząca Randomising nie obejmuje jednak przypadków, gdy trzeba wybrać spośród liczby większej niż 6... może się więc zdarzyć wyjątkowo oporny gracz, który nie pozwoli Ci na rzut k8 i będzie nalegał na inny losowy sposób wybierania spośród tych 8 lorów.lohost pisze:chce sie tylko upewnic ze jesli uzywam tego magicznego kapelusza za 100pkt to sam nie wybieram sobie domeny magii tylko rzucam k8 i biore te ktora wylosuje?
Nie. Avatar of Death nie jest zasadą specjalną dającą +1A, a dającą "Two hand weapons".Malak pisze:Czy jak Wampir ma Avatar of Death z dwoma weaponami i daje mu magiczny mieczyk...np. Sword of Might to będzie miał bonus wynikający z dodatkowej broni (+1 A) ?
Rulebook, str. 501 - I'M USING THIS ONE
"A character that has a magic close combat weapon cannot use any other close combat weapons (...)."
Nie. Można bić tylko w to, co jeszcze żyje (stoi w base contact) w momencie kiedy przychodzi twoja kolej (I) na sprzedanie ataków . W challenge'u też.Kazzzz pisze:Miałem wczoraj taką sytuacje: Chellenge Mojego oldblooda na Carnim z Wood elfickim lordem na smoku. Inicjatywa rozłożyła się tak że najpierw bił 1. Elf 2. Oldblood 3. Smok 4. Carni. Smok miał 5 ran na sobie wiec po atakach Elfa zadałem rane smokowi tym samym zabijając go (6 rana), czy carni mogl bić po smoku robiąc w ten sposob overkila ?
Podobnie, gdybyś Oldbloodem zabił i Elfa, i smoka - nie mógłbyś Carnosaurem dobijać zwłok. Overkilla można zrobić przekraczając ilość bazowych woundów tylko w trakcie jednego "Initiative step".
Swoją drogą, kto bije w smoka mogąc lać po niedorozwiniętym woodelfickim lordzie? (Jak ja wystawiam mojego Highborna na smoku, to śmiejemy się ze znajomymi że się coś jaszczurce do pleców przyczepiło i tak wierzga żeby to zrzucić, że aż ma 3+ warda na pierwszą ranę ).
Wciąż nie dostałem odpowiedzi na to czy:
Przede wszystkim zadaje to pytanie w odniesieniu do FAQ:1. Banner of Sorcery rzuca na ilość PD na początku fazy magii (po rzucie na Winds of Magic) czy może to gracz zrobić w którymkolwiek momencie fazy magii?
A także ponawiam pytania odnośnie sygnaturek:Q: If I have a special rule that generates power or dispel dice at
the start of the Magic phase, when are these dice added to the
pool?(p30)
A: They are added after rolling for the Winds of Magic but
before any casting attempts have been made.
1.Są to czary, zawarte jedynie w podstawowych ośmiu lore'ach magii, a tym samym lore'y armijne nie posiadają sygnaturek?
2.W lore'ach armijnych posiadamy jedynie czary "jedynki", które charakteryzują się tym że inne, losowo wybrane czary mogą zostać na nie zamienione. Ale nie posiadają one atrybutu czarów sygnaturkowych, które mogą zostać powtórzone więcej niż jeden raz na armię? Tzn. jeśli czarodziej 4 poziomu ma wybrany jakiś lore armijny i wyrzuci: 3,4,4,6 wybierze zamiast jednej czwórki 5, a 3 zamieni na 1, to następny czarodziej ma do dyspozycji tylko czary numer 2 i 3?
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Czary "jedynki" z armybook'owych lore'ów nie mają właściwości "Signature Spell" więc nie można ich duplikować. Można na nie zamieniać inne wylosowane czary pod warunkiem, że w danym armybook'u jest zapis na to zezwalający (o ile mi wiadomo jest we wszystkich). Dopóki nie wyjdzie oficjalny FAQ/errata/amendment każący traktować "jedynki" jako sygnatury, nie widzę powodu, dla którego można by je duplikować.Mac pisze:A także ponawiam pytania odnośnie sygnaturek:1.Są to czary, zawarte jedynie w podstawowych ośmiu lore'ach magii, a tym samym lore'y armijne nie posiadają sygnaturek?
2.W lore'ach armijnych posiadamy jedynie czary "jedynki", które charakteryzują się tym że inne, losowo wybrane czary mogą zostać na nie zamienione. Ale nie posiadają one atrybutu czarów sygnaturkowych, które mogą zostać powtórzone więcej niż jeden raz na armię? Tzn. jeśli czarodziej 4 poziomu ma wybrany jakiś lore armijny i wyrzuci: 3,4,4,6 wybierze zamiast jednej czwórki 5, a 3 zamieni na 1, to następny czarodziej ma do dyspozycji tylko czary numer 2 i 3?
Zauważ, że Rulebook'u (str. 490 - SIGNATURE SPELLS) jest zapis: "Some Lores of Magic have signature spells". Skoro "some", to nie "all" - nie można więc oczekiwać, że każdy Lore powinien mieć sygnaturę i możliwość jej duplikowania.
To akurat Sobie wymyśliłeś. Ani w RB, ani w erratach ani nawet w uściśleniach nie ma nic na ten temat.Jankiel pisze:Rzuca się tuż po generacji kości z Winds of Magic. Jak się przekroczy 12, to nadmiar przepada.Wciąż nie dostałem odpowiedzi na to czy:
Paskudny uśmiech power gamera
proponuje dokladnie przeczytac podrecznik w jakich przypadkach mozna "duplikowac" czary, a potem dawac sobie uciac reke na forum.majzownik pisze: Czary "jedynki" z armybook'owych lore'ów nie mają właściwości "Signature Spell" więc nie można ich duplikować. Można na nie zamieniać inne wylosowane czary pod warunkiem, że w danym armybook'u jest zapis na to zezwalający (o ile mi wiadomo jest we wszystkich). Dopóki nie wyjdzie oficjalny FAQ/errata/amendment każący traktować "jedynki" jako sygnatury, nie widzę powodu, dla którego można by je duplikować.
Zauważ, że Rulebook'u (str. 490 - SIGNATURE SPELLS) jest zapis: "Some Lores of Magic have signature spells". Skoro "some", to nie "all" - nie można więc oczekiwać, że każdy Lore powinien mieć sygnaturę i możliwość jej duplikowania.
och, zapomnial bym, wlasnie straciles reke
gl,hf
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
+1jurak pisze:proponuje dokladnie przeczytac podrecznik w jakich przypadkach mozna "duplikowac" czary, a potem dawac sobie uciac reke na forum.majzownik pisze: Czary "jedynki" z armybook'owych lore'ów nie mają właściwości "Signature Spell" więc nie można ich duplikować. Można na nie zamieniać inne wylosowane czary pod warunkiem, że w danym armybook'u jest zapis na to zezwalający (o ile mi wiadomo jest we wszystkich). Dopóki nie wyjdzie oficjalny FAQ/errata/amendment każący traktować "jedynki" jako sygnatury, nie widzę powodu, dla którego można by je duplikować.
Zauważ, że Rulebook'u (str. 490 - SIGNATURE SPELLS) jest zapis: "Some Lores of Magic have signature spells". Skoro "some", to nie "all" - nie można więc oczekiwać, że każdy Lore powinien mieć sygnaturę i możliwość jej duplikowania.
och, zapomnial bym, wlasnie straciles reke
gl,hf
zawsze można duplikować zamienne czary, z zasad w poszczególnych lorach [RB str 490]
Przeczytaj erraty.To akurat Sobie wymyśliłeś. Ani w RB, ani w erratach ani nawet w uściśleniach nie ma nic na ten temat.
Jak Ci się wydaje, że niby działa?
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
- Koziorożec
- Wałkarz
- Posty: 72
Czy czary i umiejętności, które maja w opisie zapis " blablabla.... enemy unit" działają na pojedyncze modele?
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
wg erraty ignorujemy zapis przy hellblasterze że nawet jeśli jest poza zasięgiem to musi wykonać 3 strzały wszystkie. Zatem co w tej sytuacji się dzieje? traci tą akcję? może wykonać strzelanie do innego celu? strzeli jeden raz jednym strzałem do celu poza zasięgu?(zakładamy ze przeciwnik nie sprawdził zasięgu przed strzałem bo był pewny siebie i się przeliczył)
Miałem ostatnio sytuację, w której skorpion TK uczestniczył w kombinowanej walce wielu regimentów. Cały oddział z jakim się stykał został wybity, więc zgodnie z zasadami skorpion wyszedł z walki (NO MORE FOES s.61). Jednak strona skorpiona przegrała starcie, więc powstało pytanie, kiedy staje się "out of combat" - po combat resolution czy przed? Wiem, że rany jakie zadał liczą się do CRa, ale czy on sam się sypie? (lub - gdyby to była zwykła jednostka - rzuca break test?)
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
glosowanie w toku, i wyniki odnośnie tego problemu, przedstawione wyzej, to potwarz. tekst loss of control jest moim zdaniem klarowny i jasny.21) Czy dorzucana do wyniku rzutu na cast kostka (np. Slanna) jest traktowana jako część rzutu, czy jako modyfikator? W tym drugim wypadku rezultat 1-2 na pierwotny rzut oznaczałby "loss of control" i automatyczną porażkę, bez względu na wynik dorzutu.
a) Jako część rzutu /uzasadnienie (modifikatory nie robią miscastów i ifek - np homunculus lub jakieś +x do casta). To jest normalna kość.
b) Jako modyfikator
gogol A
jankiel A
shino
barb: A
marek
Prosze o powtorne przejrzenie zapisu;]
pozdrawiam
"Our weapons cut through them like blade through air!"
"Double or nothing, aim for his cock"
"Double or nothing, aim for his cock"
Faktycznie, mój błąd - nie doczytałem. Ręki jednak ochlastać sobie nie dam (wprawdzie mam zapasową, ale myślę że może jeszcze mi się przydać).jurak pisze:proponuje dokladnie przeczytac podrecznik w jakich przypadkach mozna "duplikowac" czary, a potem dawac sobie uciac reke na forum.majzownik pisze: Czary "jedynki" z armybook'owych lore'ów nie mają właściwości "Signature Spell" więc nie można ich duplikować. Można na nie zamieniać inne wylosowane czary pod warunkiem, że w danym armybook'u jest zapis na to zezwalający (o ile mi wiadomo jest we wszystkich). Dopóki nie wyjdzie oficjalny FAQ/errata/amendment każący traktować "jedynki" jako sygnatury, nie widzę powodu, dla którego można by je duplikować.
Zauważ, że Rulebook'u (str. 490 - SIGNATURE SPELLS) jest zapis: "Some Lores of Magic have signature spells". Skoro "some", to nie "all" - nie można więc oczekiwać, że każdy Lore powinien mieć sygnaturę i możliwość jej duplikowania.
och, zapomnial bym, wlasnie straciles reke
gl,hf
Nie mam przy sobie książki do Imperium, ale zakładam że strzela się z Hellblastera tak jak z łuku czy innego handguna, mimo że jest maszyną. W takim wypadku Hellblaster nie może strzelić do kogoś poza zasięgiem. Str. 39 Rulebook'a - najpierw deklarujesz kto będzie strzelał, później sprawdzasz kogo widzisz (forward arc + line of sight), następnie mierzysz zasięg maksymalny i dopiero wtedy wybierasz cel do którego będziesz strzelał. Gdyby mój przeciwnik przeliczył się z zasięgiem, pozwoliłbym mu wybrać inny cel - nie mógł strzelać, to nie mógł i tyle.Murmandamus pisze:wg erraty ignorujemy zapis przy hellblasterze że nawet jeśli jest poza zasięgiem to musi wykonać 3 strzały wszystkie. Zatem co w tej sytuacji się dzieje? traci tą akcję? może wykonać strzelanie do innego celu? strzeli jeden raz jednym strzałem do celu poza zasięgu?(zakładamy ze przeciwnik nie sprawdził zasięgu przed strzałem bo był pewny siebie i się przeliczył)
Powtarzam, nie mam przy sobie Armybook'a Imperium, jeśli więc Hellblaster ma jakieś specjalne zasady wybierania targetów, proszę nie obcinać mi kończyn.
Ja odbieram to w ten sposób: skorpion wybił wszystkich i podlega zasadzie WIPEOUT! (str. 53) - automatycznie liczy się jakby wygrał, może zrobić reforma lub overrunować. Jeśliby strona skorpiona wygrała, przeciwnik by uciekł, skorpion nie mógłby gonić (ale overrun'ując w uciekających zjadłby ich).debelial pisze:Miałem ostatnio sytuację, w której skorpion TK uczestniczył w kombinowanej walce wielu regimentów. Cały oddział z jakim się stykał został wybity, więc zgodnie z zasadami skorpion wyszedł z walki (NO MORE FOES s.61). Jednak strona skorpiona przegrała starcie, więc powstało pytanie, kiedy staje się "out of combat" - po combat resolution czy przed? Wiem, że rany jakie zadał liczą się do CRa, ale czy on sam się sypie? (lub - gdyby to była zwykła jednostka - rzuca break test?)
Slann dodaje do rzutu kość.Aldean pisze:glosowanie w toku, i wyniki odnośnie tego problemu, przedstawione wyzej, to potwarz. tekst loss of control jest moim zdaniem klarowny i jasny.21) Czy dorzucana do wyniku rzutu na cast kostka (np. Slanna) jest traktowana jako część rzutu, czy jako modyfikator? W tym drugim wypadku rezultat 1-2 na pierwotny rzut oznaczałby "loss of control" i automatyczną porażkę, bez względu na wynik dorzutu.
a) Jako część rzutu /uzasadnienie (modifikatory nie robią miscastów i ifek - np homunculus lub jakieś +x do casta). To jest normalna kość.
b) Jako modyfikator
gogol A
jankiel A
shino
barb: A
marek
Prosze o powtorne przejrzenie zapisu;]
pozdrawiam
Żeby to był modyfikator, to musiałby dodawać do wyniku rzutu wynik z kości.
Gdyby to był modyfikator, kość ta nie wliczałaby się do "power limit'u" (Lizardmen FAQ).
przeczytaj opis loss of controll, podrecznika przy sobie nie mam teraz, wiec parafrazuje : "natural roll of 1 or 2"majzownik pisze: Slann dodaje do rzutu kość.
Żeby to był modyfikator, to musiałby dodawać do wyniku rzutu wynik z kości.
Gdyby to był modyfikator, kość ta nie wliczałaby się do "power limit'u" (Lizardmen FAQ).
slowo natural sie tam pojawia, dorzut natural rollem nie jest.
pozdrawiam
"Our weapons cut through them like blade through air!"
"Double or nothing, aim for his cock"
"Double or nothing, aim for his cock"
Jest. Natural roll jest zdefiniowany jako ilość oczek na kości, bez +1 i tego typu modyfikatorów. To, że kostka była dodatkowa nie zmienia tego, że będzie miała "natural roll".Aldean pisze:przeczytaj opis loss of controll, podrecznika przy sobie nie mam teraz, wiec parafrazuje : "natural roll of 1 or 2"majzownik pisze: Slann dodaje do rzutu kość.
Żeby to był modyfikator, to musiałby dodawać do wyniku rzutu wynik z kości.
Gdyby to był modyfikator, kość ta nie wliczałaby się do "power limit'u" (Lizardmen FAQ).
slowo natural sie tam pojawia, dorzut natural rollem nie jest.
pozdrawiam
Co do skorpiona, który wyciął wszystkich, z którymi walczył to na pewno się nie sypie. Inaczej, w przypadku oddziałów bez unbreakeable, możnaby uciec od przeciwnika, który zginął .
Maciek