Rozpiski Imperialne 8 edycja

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2149
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Re: Rozpiski Imperialne 8 edycja

Post autor: tedzio »

Dlaczego ten lord czarownik jest na pegazie? ja wiem, ze to takie fajne furwać, ale to jest mięciutkie jak masło
Elfickie łuki i spada. Zdaje sobie sprawę, ze taki lord mag jest super, bo też chciałbym sobie nim pograć, ale wierz mi. Umiera w łatwy sposób. No chyba, że chcesz go trzymać za swoim oddziałem i rzucać jakieś buffki, ale to chyba moze zrobić mały czarownik, bez pegaza.

tilt112
Mudżahedin
Posty: 280
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: tilt112 »

wczoraj gralem z kolegą na 2350pkt
On DE a ja tym:

Scenariusz wylolowaliśmy na 5. Stół po przekątnej na pół i od kreseczki 6"

==Lordy==
4lvl Mag Koń w kro 321pkt (domena życia )
+ ward +4
+ zwoj zniszczenia

Lektor pieszo 220pkt
+ HA ward +4
+ MR 1
+ 1 do Str
+ Potka + 3I
+Tarcza ochrona +5

==Hero==
Mag konno 2lvl 160pkt ( Domena Besti )
LA +5
Rzut na +1 PD + 1 DD

Inżynier 90pkt
Gołąbki

Kapłan koń w kro 160pkt
Broń wielka,tarcza
Pancerz M. Żelaza +1
Przerzuty na AS

==Rare==

Hellstorm 115pkt
Hellblaster 110pkt

==Spec==
23 GS 260pkt
Canon 100pkt
Mortar 75pkt
5 Outriders 105pkt

==Core==
24Flagusi 240pkt
9 Konnicy (muzyk, senszel ) 231pkt
Młoty
10 kusznicy 80pkt
10 Kusznicy 80pkt

wynik: moje oddzialy poniosly masakrę :)

wnioski:
- Inżyniera trzymalem z daleka od maszyn ( skampionego w domku ) to był błąd.
w ten sposób nie spisał sie mortar, a miał trafienie + jednoczesnie misfire.
- mam jakiś sentyment do kapłanów dlatego mam ich dwóch. Czy to takie dobre?
dawali 3 do dispela. Powiedzmy że w magi siedzialem koledze na plecach. Ale rzuty czasem nie sprzyjaly :)
- Maszyny pokosił mi jednym lordem na pegazie. słabo je kryłem.
- outridersi... ( trza jeszcze ich przetestować ) skosili 1 Szejda :) potem szejdzi skosili ich :) wszystkich ...

Magowie sie nawet spisali:
Udało się wskrzesić 3 ludków z konnicy i dodatkowo +3 Tafa. Co spowolnilo ich smierc w walce z hydrą i Black Guardami.

Mag z Besti ok. Wspieram nim flagusi. Na zerówce mam +1 Siły + 1 Tafa.
10 pkt za flagusi - Drogo. Ale jak dla mnie to wiecej działają jak GS-y. Zawodzą. I nic nie robią, tylko podnosza mi ciśnienie. :)
Arcy kapłan w ich oddziale sie nie sprawdza. Są plewni i tyle...

Myśle że dobrym sposobem będzie jak Arcykapłan bedzie dzialal na bryczce + do tego Duzy mag z Life i maly mag z life lub besti.

Dla mnie domena besti ok.
Sry za mieszanie polskich nazw z angielskimi :)

Awatar użytkownika
bayer
Mudżahedin
Posty: 337
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bayer »

do Reksio
Po pierwsze nie ma longbowów dla imperium, maszyny nie liczą się jako oddziały do legalności rozpy, więc musisz podzielić kusze na 3 odziały, pomyśl nad zamiana hochlandów na gołębie.
to tyle na szybko.
Grejt Puzon of de Empajer

Reksio
Wałkarz
Posty: 71

Post autor: Reksio »

@ bayer - poproszę o podanie zasady, która mówi, że maszyny nie są unitami. A zanim to zrobisz, sprawdź stronę 108 rulebooka (sekcja o załodze maszyny, pierwsze zdanie) - jeśli się nie mylę, to zaoszczędzi Ci to sporo czasu.

Awatar użytkownika
bayer
Mudżahedin
Posty: 337
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bayer »

Reksio pisze:@ bayer - poproszę o podanie zasady, która mówi, że maszyny nie są unitami. A zanim to zrobisz, sprawdź stronę 108 rulebooka (sekcja o załodze maszyny, pierwsze zdanie) - jeśli się nie mylę, to zaoszczędzi Ci to sporo czasu.
Unitami jest wszystko:od monsteró po maszyny, ale...:)
na stronie 132 RB w rozwinięciu jest mowa o "warriors in ranks", więc dla mnie jest to oczywiste.
Rozumując po Twojemu można by wystawić 2 czołgi i zagon kawy z generaem, w końcy są to 3 unity z genkiem, ale to chyba coś nie tak.
Grejt Puzon of de Empajer

Awatar użytkownika
mati.pl
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mati.pl »

unitem może być pojedynczy hero na jakimś pojeździe, więc tym bardziej maszyna z załogą ...
Obrazek

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

po funowej rozpisce mogę stwierdzić kilka rzeczy, GS-y nawet dadzą radę ale bez wsparcia augmentami np. z lighta giną ekspresowo, kawa znacznie lepsza ale w dużych unitach, gunliny przy scenariuszach mogą być baaardzo słabym pomysłem, przykład blood and glory gdzie strefa rozstawienia kończy się na 18" od strefy przeciwnika a dodatkowo są jeszcze break pointy, chory jest indirect, ale to możliwe że zostanie zmienione, jak na razie dalej upierać się będę przy rozpach innych niż gunline, dlatego wrzucę coś dalej innego :mrgreen:
Empire Army

1 Grand Master of White Wolfs 245 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Warhorse
Crown of Command [35]
White Cloak [35]
Sword of Anti-heroes [30]

1 Captain 147 Pts
Barding; Battle Standard; Warhorse; Full Plate
Sword of Battle [15]
DragonHelm [10]
Dawnstone [25]

1 Warrior Priest of Sigmar 156 Pts
Barding; Prayers of Sigmar; Shield; Warhorse
Armour of Fortune [35]
Sword of Might [15]

1 Wizard Lord 331 Pts
Barding; Magic Level 4; Warhorse; Lore of Beast
Armour of Tarnus [35]
Rod of Power [30]
Van Horstman's Speculum [30]
Biting Blade [5]

1 Battle Wizard 145 Pts
Magic Level 2; Lore of Light
Seal of Destruction [45]

16 Knights of the White Wolf 458 Pts
Full Command; Great Weapon
Wailling Banner [50]

16 Knights Panther 423 Pts
Full Command; Great Weapon
Standart of Discipline [15]

10 Outriders 218 Pts
Musician
10 Huntsman 100 Pts
19 Crossbowmen 172 Pts
Full Command

1 Steam Tank 300 Pts
1 Helstorm Rocket Batter 115 Pts
1 Helstorm Rocket Batter 115 Pts
1 Mortar 75 Pts
1 Great Cannon 100 Pts
1 Great Cannon 100 Pts

Casting Pool: 8
Dispel Pool: 6
Models in Army: 96
Total Army Cost: 3200
Huntsmani robią screena na początku, potem giną najpewniej.
Kawa jedzie w 2-3 szeregach w zależności od przeciwnika, wsparcie augmentami z beasta i ewentualnymi wylosowanymi z lighta, Miś ma taki ciekawski mieczyk głównie dlatego, że idzie na przebój z oddziałem w ewentualne deathstary a tam już pełno herosów jest w unitach, drugi regon robi za wsparcie z czołgiem, outridersi prują ile wlezie a potem najpewniej ściągam ich od ostrzału przeciwnika
Tedziu, miałeś rację co do pegazorda lorda, słaby i nie ma gdzie go skitrać, dlatego już go do kawy dam i dodatkowo niech hasa na czalendże wesoło:twisted:
Huntsmani z nowymi zasadami rozstawienia są baaardzo fajni zwłaszcza jak dadzą covera połowie armii od strzelców
Rod of Power bardzo potrzebny w fazie magii zwłaszcza jeśli pozostaną nam kości do dispela i nie mamy co z nimi zrobić
testy nowej edycji wciąż trwają
rozpa pod ograniczenia lord/heros jak w tabelkach z 7ed. + ograniczenie kompozycyjne spec dublowane a rare pojedyncze, jeśli przkroczy się 3k to plus jeden do slotów
najpewniej z Woch będę grał jeszcze w tym tygodniu
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

Taka wersja armii imperium. Mag bestii próbuje jak da się w smoka zamienić lub też inną kreaturkę. BSB do gratów a warrior priesci do rycerstwa. Flagusie krzyczą biczujmy się i przytrzymują wrogów.


Arch Lector - war altar
van horstman speculum
sword of sigsmund

Warrior Priest na koniu z dwurakiem
Warrior Priest na koniu z dwurakiem

Kapitan BSB
dawnstone
armour of met iron

Wizard Lord.(lore bestii)
Shroud of Magnus
Seal of Destruction

30 Flagellantów prorok
30 Flagellantów prorok

30 Gratswordów fcg
+10 hangunners
+15 halbeders

11 Knightly Orders stnd mus
11 Knightly Orders stnd mus

Great Cannon
Great Cannon
Mortar
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

za małe Unity kawy masz Murmi, powiększ o jakieś 3 modele, za szybko schodzą, a tak masz rezerwę 3-4 modeli przeznaczoną na straty
GS-ami grałem niedawno 4 bitwy, nawet 35 to mało, lepsze jakieś 39-40 modeli, drogo bo drogo, ale wtedy coś są w stanie przetrzymać, ściągnij może jeden unit biczowników, powiększ tamte unity a za pozostałe możesz wstawić mortar albo huntsmanów do odginania/screenowania
taka opinia
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

U mnie generałem jest zawsze general of empire - tanie 80 pkt. + sprzęt za Ld 9 i możliwość wzięcia magicznego sztantaru. W 8 ed grałem 2 razy, za pierwszym razem dałem mu przenośną wierzę (zabawne :P ), za drugim po prostu był na koniu z bardingiem, tarczę i płytą - łącznie 1+ save... i więcej mu chyba nie potrzeba. Magiczny sztandar dałem właśnie GSom i był to Standard of Discipline. Było klimatycznie, na środku stołu GS walczyli z kilkoma klockami na raz, sami zadając duże straty, ostatecznie ginąc w ostatnich turach, jak na GSów przystało.

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

General of The Empire na koniu, lanca

Dawn Armour ( 4+ sv reroll sv)
Crown of Command ( stubborn)
Talisman of Endurace (ward 5+)


Wizard Lord 4lv piechota(lore światła lub bestii)
Seal of Destruction ( jak Dispell scrol +niszczy czar na 4+)
Ironcurse Icon(ward 6+ na niego i jego unit od war mashinów)
white cloack(ward 5+, 2+ na flaming attack)

Battle Wizard 2lvc (lore ognia)
Feedback scroll (rani wrogiego czarodzieja na 5+ za każdą kość)


Captain BSB
Armour of meteoric iron (1+sv)
dawnstone (przerzuty savów)

Warrior priest of sigmar dwurak
armour of silvered steel

11 knightly orders - fcg , banner of arcane warding
10 huntsmen

36 spearmen fcg
+15 militia
+15 militia

35 greatswords fcg
banner of ethernal flame (flaming attacks)
+15 halbeders
+15 halberdiers

6 Outriders snajperka muzyk
6 Outriders snajperka muzyk

Great Cannon
Great Cannon

Hellstorm Rocket Battery
Hellstorm Rocket Battery


Mam zgryz jaki lore na dużym dać Beast czy light chociarz life też kusi. Duży mag w spearmenach siedzi. WP i BSB w greatswordach. Generał w kawie. Trochę brakuje tu steam tanka ale alternatywą było wyrzucenie hellstorma i outriderów.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

Lighta Murmi już potestowałem, genialne augmenty, zwłaszcza 6 z tego lora na GS-ach robi rzeźnię, beast też baaardzo ciekawy, ale na dużym magu teraz jego właśnie sprawdzam, mam ten sam problem chociaż skłaniam się do beasta
moja rozpa rasowo kawaleryjska, jeden regon kusz tylko aby coś robili niż uprawianie pseudo strzelania, inny dylemat nad wywaleniem Warrior Priesta i wsadzenie maga 1 lvl z sealem (dość przydatne przeżuty z hate są); rozegrałem na razie tylko dwie partyjki, ale to co zauważyłem to ogromny potencjał Inner circli z razor standardem Grand Miś z tym śmiechowym mieczykiem też nieźle sobie radzi i każdy boi się wpuścić dodatkowo 0-ówkę z beasta na ten regon :mrgreen:
po małych zmianach rozpa

Empire Army

1 Grand Master of Knights Panther 245 Pts
General; Barding; Full Plate Armor; Shield; Warhorse
Sword of Anti-Heroes [30]
White Cloak [35]
Crown of Command [35]

1 Warrior Priest of Sigmar 131 Pts
Prayers of Sigmar; Great Weapon; Shield; Warhorse
Armour of Meteoric Iron [25]

1 Wizard Lord of the Amber Order 331 Pts
Barding; Magic Level 4; Lore of Beasts; Warhorse
Van Horstman's Speculum [30]
Dispel Scroll [25]
Armour of Tarnus [35]
Biting Blade [5]
Dragonbane Gem [5]

1 Captain 147 Pts
Barding; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse
Sword of Might [15]
Dragonhelm [10]
Dawnstone [25]

17 White wolf knights 446 Pts
Full Command; Great Weapon
Standard of Discipline [15]

12 Knights Panther (Inner Circle) 397 Pts
Lance; Full Command
Razor Standard [45]

10 Huntsmen 100 Pts

5 Outriders 113 Pts
Musician

5 Outriders 113 Pts
Musician;

20 Crossbowmen 180 Pts
Full Command

1 Great Cannon 100 Pts
1 Great Cannon 100 Pts
1 Mortar 75 Pts
1 Helstorm Rocket Battery 115 Pts
1 Steam Tank 300 Pts

Models in Army: 79
Total Army Cost: 2893

Outriderzy dzięki Vanguard ściągają śmieciowe unity przeciwnikowi, kusze doprawiają, a potem maszyny ruszają w obieg, czołg jedzie jako wsparcie pomiędzy lub obok kawalerii, oba regony w miarę możliwości przetaczają się jak walce przez środek stołu (lub gdziekolwiek oponent ma główne regony)....tak wyglądała moja bitwa z Wochem, jazda z Misiem rozsmarowała piechotę warriorów chaosu, druga padła niestety przez mój błąd, Heleny spadły od cannonów, kusze pruły (zadziwiająco skutecznie w środek formacji przeciwnika), błąd przeciwnika to posiadanie zbyt małych oddziałów, jedynie wojownicy piesi mogli cokolwiek zrobić, chociaż już wcześniej zbyt duże straty dostali (z 25 szarżę kawy musiało przyjąć 13, co źle się skończyło); kawaleria chaosu, zarówno Knechci jak i maraudersi, nie odegrali aż tak wielkiej roli jak spodziewał się ich gracz
Huntsmeni są zadziwiająco skuteczni, robią to co do nich należy, odciągają i na ogół giną a czasem screenują pół armii
Ostatnio zmieniony 2 sie 2010, o 14:28 przez #helion#, łącznie zmieniany 1 raz.
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

Beast kusi bo możliwość w fire dragona mogę sie zmienić a w wersji light na hydrę stawiam. Z drugiej strony ten light ah ten light....


Rozumiem że ostatni czar nie dodaje drugiemu szeregowi ataku bo to supporting?



Ten mieczyk of anti heros nie jest zbyt przydatny. W końcu tylko zazwyczaj dostaniesz +1 a i tyle jak bedzie wrogi heros.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Voodoo
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

#helion# pisze:zwłaszcza 6 z tego lora na GS-ach robi rzeźnię
Możesz rozwinąć?

Ja tam trzymam się Life'a. Solidny lore, każdy czar jest przydatny jak rzucisz na siebie Throne Of Vines.

Murm na Twoim miejscu pomyślałbym jeszcze nad Shadowem. Dwa ciekawe czary obniżające S lub T przeciwnikowi mogą dać szanse w walce przeciętnym imperialnym żołnierzom. Ostatni czar (zwiększający S do LD) może przesądzić o wyniku walki, rzucony na włóczników, którzy wyprowadzają bardzo dużo atakow. Do tego ofensywna Pitka na jakieś oddziały o niskiej inicjatywie.
Obrazek

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

ale ta kawa właśnie jest przewidziana w szarże w klocki z herosami,ustać to ustaną, dodatkowo z beasta włączyć trzeba któryś z augmentów, nawet dla samego herosa, a masz chyba 2 przydatne, ja nie stawiam na zamianę w stworki bo jedyny model potworka to gryf u mnie, a trzeba zachować, jakieś normy gry....nie lubię proxów, GM z tym przedmiotem i włączoną 0 wygląda dość upiornie w walce z klockami gdzie jest chociaż Mag; S6, T5, A5, dodatkowo Kawa ma S7 w szarży i -4 do ASv.....to chyba dobre jest :mrgreen:
z GS-ami jest mały problem te 4+ save to mało, Bless mordował niemiłosiernie, jeśli uda się włączyć im ASF to już troszkę lepiej, ale i tak minimum to posiadanie 30 a tu już kawa lepsza jest, bo ma 2+/1+ ASv i można coś innego im załączyć z augmentów, to tylko moja opinia po kilku bitwach, a grałem i jednymi i drugimi
Voodoo pisze:Możesz rozwinąć?
6 z Lighta, podwaja ruch (w szarży również), +1 A dla całego klocka, ASF....wycięli Longbeardów w 1 turze (17 chyba było), ja posiadałem chyba 7-8 w pierwszym szeregu, ale miałem wyższą I, hate, no i włączyłem im jeszcze WS i I na 10, pozostał tylko BSB z lektorem w czelendżu, którego dobiłem w kolejnej turze walki
+1 Atak dla kolejnego szeregu się nie liczy, ale wystarczyło
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Voodoo
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

#helion# pisze:6 z Lighta, podwaja ruch (w szarży również), +1 A dla całego klocka, ASF....wycięli Longbeardów w 1 turze (17 chyba było), ja posiadałem chyba 7-8 w pierwszym szeregu
:P To wszystko tłumaczy. Mamy inne doświadczenia, po grach.
Ja wczoraj testowałem klocek 35 Greatswordów z Lektorem. Wpadłem w klocek Phoenix Guardów, przetrzebiony strzelaniem zostały ~22 modele. W trzy tury walki imperialiści wszyscy padli, a po stronie elfów raptem 6 trupów... Inna sprawa, że niestety w kluczowym momencie nie udało się rzucić +4 T na chłopaków i nie wylosowałem wskrzeszania.

Jak widać, w moim przypadku czar z lighta wiele by nie dał, szarża się praktycznie nie liczy, GS mają mniejszą inicjatywę od elfów (3..) i wielu innych jednostek, dodatkowe 8 ataków też dużo by nie dało. Ale jak widać na Dwarfy ten czar daje radę :wink: Za to 10 WS'a i 10 I było by super, elfy trafiają na 4+ bez przerzutów i to jest ciekawe rozwiązanie na HE :P Ale chyba +4 do T bardziej uniwersalne :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

a kto zabrania aby drugi mag był z innego lora :?: takie rzeczy z augmentami wyrabiać najlepiej przy beast, z założeniem, że i duży i mały magus posiadają czar 0...po kumulacji jest więcej niż dobrze
co do lighta można osłabić przeciwnika -1 do trafienia w CC i ten czar ma casta na 6+ a poza tym rzuca się go na własny unit, byle który może rzucić, przy dwóch takich czarach (-1 to hit i WS i I na 10) White Lionsi są znacznie bardziej osłabieni; trafiają na 5 bez re-rollów, to wystarczy aby utrzymać się do wejścia w CC innej jednostki z nimi :wink:
tutaj może sprawdzić się czołg lub jakaś kawa właśnie z wysokim ASv
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

co do mojej armii to jeszcze myślę żeby mimo wszystko wyrzucić jednych outridersów hellstorma i huntsmenów i dać czołg jako drugi element uderzeniowy. Z drugiej strony żal tych huntsmenów i ruchomej platformy strzeleckiej.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

jeśli wyrzucisz detki milicji, a halabardy rozbijesz po dwóch oddziałach, do tego zlikwidujesz snajperów, oraz wywalisz helstorma to masz jakieś 300-305pts na czołg, to chyba nawet dobry układ 8)
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

ale wywalając detki i rozbijając halabardy tracę realną siłę bojową. Wg mnie jedynym sposobem na uwolnienie czołgu to wyrzucenie jednych outriderów,hellstorma i huntsmenów, albo obu outriderów.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

ODPOWIEDZ